ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 29 Ιούνη 2004
Σελ. /40
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΡΓΑ
Νέα μέτρα γιγάντωσης των μεγαλοκατασκευαστών

Eurokinissi

Με πρόσχημα τα υπαρκτά προβλήματα του συστήματος ανάθεσης των δημοσίων έργων με τον «μαθηματικό τύπο», η κυβέρνηση προαναγγέλλει ένα πλέγμα νομοθετημάτων που θα δίνει νέα ώθηση στη συγκέντρωση των έργων από το μεγάλο κατασκευαστικό κεφάλαιο. Με τα μέτρα αυτά, δηλαδή το σύστημα της απόλυτης μειοδοσίας, χωρίς όμως να ισχύουν και οι κατάλληλες προϋποθέσεις, που προανήγγειλε χτες ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Γ. Σουφλιάς και με το νομοσχέδιο για την αυτοχρηματοδότηση που προανήγγειλε ο υπουργός Οικονομίας Γ. Αλογοσκούφης και θα επεκτείνεται ακόμη και σε μικρότερα έργα, οδηγούνται ουσιαστικά στην εξόντωση οι μικρότερες εταιρίες. Πολύ περισσότερο όταν είναι δεδομένη η ανυπαρξία μικρότερων έργων, καθώς περίπου το 80% των πιστώσεων κατευθύνεται στα μεγάλα έργα.

Ολα αυτά τα μέτρα δίνουν επίσης τη δυνατότητα για ένα νέο μοίρασμα της «πίτας» των δημοσίων έργων και παρέχεται το δικαίωμα σε 4 - 5 μεγάλες εταιρίες κάνοντας επέλαση και με τις θυγατρικές τους ανά την Ελλάδα, να πάρουν τη μερίδα του λέοντος από τα έργα αυτά και να γίνουν ακόμη μεγαλύτερες.

Ως πρώτη φάση του σχεδιασμού αυτού μπορούν να χαρακτηριστούν οι χτεσινές δηλώσεις του υπουργού ΠΕΧΩΔΕ Γ. Σουφλιά, σύμφωνα με τις οποίες:

Το ΥΠΕΧΩΔΕ έχει έτοιμο νομοσχέδιο (που δεν το έδειξε όμως στους δημοσιογράφους) που θα ψηφιστεί μέσα στο 1ο δεκαήμερο του Αυγούστου και θα προβλέπει ως σύστημα ανάδειξης αναδόχου σε όλα τα δημόσια έργα την απόλυτη μειοδοσία σε αντικατάσταση αυτού με τον «μαθηματικό τύπο». Το βασικό ερώτημα είναι κατά πόσον το σύστημα αυτό θα λειτουργήσει με διαφάνεια και προς όφελος του δημοσίου συμφέροντος όταν δεν έχουν εξασφαλιστεί οι ανάλογες προϋποθέσεις, όπως: Σωστές μελέτες, τεχνικές προδιαγραφές, σύγχρονα τιμολόγια υλικών και εργασιών, αναβαθμισμένη Δημόσια Διοίκηση και επίβλεψη των έργων, η οποία τελευταία έχει ανατεθεί σε... ιδιωτικές εταιρίες!

Ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ προσπάθησε να απαντήσει - χωρίς, πάντως, να πείσει - στα ερωτήματα αυτά υποστηρίζοντας ότι: Μέσα στον Οκτώβρη θα έρθει το νέο νομοσχέδιο για τις μελέτες και ότι όλες οι υπάρχουσες θα επικαιροποιηθούν. Μέσα στον Ιούλη θα υπάρχουν σύγχρονα τιμολόγια για έργα οδοποιίας, φράγματα και σήραγγες και μέσα στο Σεπτέμβρη για υδραυλικά και κτιριακά έργα. Η επίβλεψη θα γίνεται από ομάδες μηχανικών - χωρίς να διευκρινίζει αν θα είναι ιδιώτες - μέτρο που θα συνοδεύεται από ανάπτυξη του Σώματος Επιθεωρητών και από αναδιοργάνωση ολόκληρου του ΥΠΕΧΩΔΕ, χωρίς βέβαια να δώσει γι' αυτά κάποιο χρονοδιάγραμμα.

Ο Γ. Σουφλιάς ανακοίνωσε επίσης ότι το νέο σύστημα ανάθεσης θα προβλέπει μία μέρα για την κατάθεση και το άνοιγμα των προσφορών, ενώ δε θα υπάρχουν προαιρετικά δικαιολογητικά για τους εργολάβους. Για την αποφυγή των υπερβολικών εκπτώσεων θα προβλέπεται ο διπλασιασμός της χρηματικής ρήτρας για παραβίαση των χρονοδιαγραμμάτων των έργων, ενώ οι εγγυητικές επιστολές θα αυξάνονται όσο μεγαλύτερη είναι η έκπτωση που δίνει ο ανάδοχος. Θα υπάρξουν επίσης διατάξεις που θα προβλέπουν γρήγορη διαδικασία έκπτωσης του εργολάβου όταν δεν εκτελεί καλά το έργο. Ο ανάδοχος θα πρέπει να εκτελεί το 70% του έργου ο ίδιος, ενώ το υπόλοιπο μπορεί να δίνει σε υπεργολαβίες (το αντίθετο προβλέπεται σήμερα) γεγονός που θα χτυπήσει ακόμη περισσότερο τις μικρές εταιρίες και τις ανταγωνίστριες των μεγάλων...

ΑΠΟ 20 ΙΟΥΛΗ
Σε ολυμπιακό κλοιό οι κάτοικοι του Λεκανοπεδίου

Επέκταση του συστήματος μονών - ζυγών στον Ολυμπιακό Δακτύλιο μελετά η κυβέρνηση

Την επέκταση του συστήματος της εκ περιτροπής κυκλοφορίας (δηλαδή τα μονά - ζυγά) στα όρια του Ολυμπιακού Δακτυλίου μελετά η κυβέρνηση, ως πρόσθετο μέτρο περιορισμού των μετακινήσεων στη διάρκεια της τέλεσης των Ολυμπιακών Αγώνων.

Το πρόσθετο αυτό μέτρο, το οποίο έχουν προτείνει οι ειδικές υπηρεσίες του «Αθήνα 2004», έχει τεθεί υπόψη των τριών συναρμόδιων υπουργείων (Μεταφορών, ΠΕΧΩΔΕ και Δημόσιας Τάξης), χωρίς ωστόσο ακόμη να έχει ληφθεί οριστική απόφαση, όπως διευκρίνισε χτες ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Γ. Σουφλιάς, αφήνοντας παράλληλα ανοιχτά όλα τα ενδεχόμενα.

Οπως είναι γνωστό, από τις 20 Ιούλη αρχίζουν τα κυκλοφοριακά και άλλα βάσανα των κατοίκων του Λεκανοπεδίου, καθώς θα τεθούν σε εφαρμογή μια σειρά από μέτρα που θα διαρκέσουν ως το πέρας και των Παραολυμπιακών Αγώνων. Κατά τη διάρκεια της περιόδου αυτής, τόσο στην περίμετρο του Ολυμπιακού Δακτυλίου, όσο και - κατά περίπτωση - στο πρωτεύον και δευτερεύον ολυμπιακό δίκτυο, τα ΙΧ και τα ταξί θα κινούνται μόνο στη μεσαία λωρίδα κυκλοφορίας, καθώς στην αριστερή θα κινούνται μόνο της λεγόμενης Ολυμπιακής οικογένειας, ενώ στη δεξιά μόνο τα μέσα μαζικής συγκοινωνίας. Ενα πρόσθετο πρόβλημα θα δημιουργηθεί με την κατάργηση των αριστερών στροφών στις ολυμπιακές αυτές διαδρομές.

Για την καλύτερη ενημέρωση των αναγνωστών αξίζει να σημειώσουμε ότι:

  • Ο «Ολυμπιακός Δακτύλιος», μήκους 36,6 χιλιομέτρων οριοθετείται από τη λεωφόρο Κηφισσού (στη σύνδεσή της με την Αττική Οδό), τις λεωφόρους Ποσειδώνος, Συγγρού, Καλλιρρόης, Αρδηττού, Β. Κωνσταντίνου, Β. Σοφίας, Κηφισίας μέχρι τη σύνδεσή της με την Αττική Οδό.
  • Το «Πρωτεύον Ολυμπιακό δίκτυο», αποτελείται από τις λεωφόρους Κατεχάκη, Καποδιστρίου, Κύμης, Π. Ράλλη, Αθηνών, Βάρης - Κορωπίου.
  • Το «Δευτερεύον Ολυμπιακό δίκτυο», μήκους 330 χιλιομέτρων, αποτελείται από τις λεωφόρους Μεσογείων, Βουλιαγμένης, Θηβών και Πεντέλης.

Από την ίδια περίπου ημερομηνία μπαίνει σε εφαρμογή και το σύστημα ελεγχόμενης εισόδου και ελεγχόμενης στάθμευσης των κατοίκων και όσων εργάζονται γύρω από τις εγκαταστάσεις τέλεσης των Αγώνων. Το εύρος της ζώνης Ελεγχόμενης Εισόδου και Κυκλοφορίας θα κυμαίνεται από 50 έως 400 μέτρα και για την είσοδο σ' αυτήν θα χρειάζεται κανείς ειδική άδεια, ενώ το εύρος της Ζώνης Ελεγχόμενης Στάθμευσης θα κυμαίνεται από 100 έως 1.000 μέτρα.

Επιπλέον, η διαχείριση της κυκλοφορίας - και όχι μόνο - θα γίνεται από το Θάλαμο Επιχειρήσεων της Τροχαίας, στον οποίο ανήκουν 546 κάμερες ακροβολισμένες σε όλο το Λεκανοπέδιο, 17 φωτογραφικές μηχανές, 3 ελικόπτερα και 1 αεροπλάνο εφοδιασμένο με κάμερες.

Παράλληλα στις ολυμπιακές εγκαταστάσεις θα περιπολούν 21.300 αστυνομικοί, 1.400 πυροσβέστες και 2.000 λιμενικοί.

Σαν να μη φτάνουν αυτά, μέσα στον Ιούλη θα καταφτάσουν, τέλος, οι ΝΑΤΟικές δυνάμεις με ιπτάμενα αεροσκάφη - ραντάρ που θα ελέγχουν την εναέρια κυκλοφορία και πλοία που θα πλέουν στα διεθνή ύδατα.

ΟΓΕ
Καταγγέλλει τα σχέδια για «ολυμπιακές φυλακές»

«Ντροπή. Μέσα στο χορό των τρισεκατομμυρίων ευρώ για την "ασφάλεια" και για τις στέγες Καλατράβα, τα οποία θα πληρώνουν τα παιδιά και τα εγγόνια του λαού μας, δεν περισσεύουν για Κοινωνική Πολιτική που θα αντιμετωπίσει με σοβαρότητα την εισβολή της τοξικοεξάρτησης στη νεολαία της χώρας μας, την ανεργία και τη φτώχεια, που μέρα με τη μέρα πετούν νέους ανθρώπους στο κοινωνικό περιθώριο. Ντροπή να χτίζονται Γκουαντανάμο για να κρύψουν τους "άθλιους" μιας χώρας...».

Τα παραπάνω σημειώνει σε ανακοίνωσή της η ΟΓΕ, με την οποία καταγγέλλει όσα μεθοδεύει η ελληνική κυβέρνηση για τη δημιουργία «ολυμπιακού γκέτου», προκειμένου να μη... χαλάσει η εικόνα της χώρας, από τους τοξικομανείς, τους άστεγους, τους λαθρομετανάστες κτλ.

«Τα θύματα του απάνθρωπου και βάρβαρου συστήματος, που τιτλοφορείται "ελεύθερος κόσμος της Δύσης", δε θα πρέπει να ενοχλήσουν τα ανθρωπιστικά αισθήματα και τις κοινωνικές ευαισθησίες των ξένων επισκεπτών που θα καταφθάσουν στην Αθήνα για τους Ολυμπιακούς Αγώνες. Αντίθετα, με νόμους και ιδιαίτερες τροπολογίες έγινε προσπάθεια να εξασφαλιστεί επάρκεια στην πορνοαγορά, όπως αρμόζει σε μια σύγχρονη ευρωπαϊκή πρωτεύουσα, που δεν πρέπει να ζηλέψει τίποτα από τον παράδεισο τύπου Αμστερνταμ», επισημαίνει η ΟΓΕ. Και καλεί όλους τους φορείς του λαϊκού μας κινήματος «να αντιδράσουν και να απαιτήσουν πολιτικές και κοινωνικά μέτρα που θα εξαλείψουν αυτές τις κοινωνικές παθογένειες».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ