ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 30 Μάη 1997
Σελ. /40
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΟΤΕ
Στο στόχαστρο των εργαζομένων η φάμπρικα με τις "εργολαβίες"
  • Πληθαίνουν οι αντιδράσεις μετά το αποκαλυπτικό δημοσίευμα του "Ρ"
  • Επιτροπή, που εξετάζει την έκταση του προβλήματος, δημιουργήθηκε από την ΠΕΤ - ΟΤΕ

Αποφασισμένοι να βάλουν τέλος στο όργιο των εργολαβιών στον ΟΤΕ είναι οι εργαζόμενοι, και πιέζουν τα συνδικαλιστικά τους όργανα να αναλάβουν δράση προς αυτή την κατεύθυνση. Μετά και το δημοσίευμα του "Ρ", πληθαίνουν οι διαμαρτυρίες προς τους υπευθύνους, ενώ την προσεχή βδομάδα, η Πανελλήνια Ενωση Τεχνικών (ΠΕΤ) - ΟΤΕ, το μεγαλύτερο σωματείο του χώρου, θα επιδιώξει συνάντηση με τη διοίκηση του Οργανισμού. Ηδη επιτροπή, που έχει οριστεί από το σωματείο, εξετάζει την έκταση του προβλήματος και επεξεργάζεται συγκεκριμένες προτάσεις που θα συμβάλουν να συνεχιστούν απρόσκοπτα οι εργασίες αναβάθμισης του δικτύου.

Οπως επισημαίνουν εργαζόμενοι και συνδικαλιστές, η φάμπρικα που έχουν στήσει οι εργολάβοι στον ΟΤΕ, τους επιτρέπει κατ' επανάληψη να κερδοσκοπούν σε βάρος του Οργανισμού και των εκατοντάδων παιδιών που "προσλαμβάνουν", τροφοδοτώντας ταυτόχρονα έναν καλοστημένο μηχανισμό εκμαυλισμού συνειδήσεων και ρουσφετιού, που με τη λήξη του "έργου" παραδίδονται και πάλι ανεπάγγελτα στους δρόμους της ανεργίας.

Την έντονη διαφωνία του για το φαινόμενο των εργολαβιών, που έχει πάρει διαστάσεις χιονοστιβάδας, διατύπωσε στο "Ρ" ο Παναγιώτης Κοτρώνης,πρόεδρος της ΠΕΤ - ΟΤΕ. Συγκεκριμένα δήλωσε: "Η διαδικασία ανάθεσης των έργων της ποιοτικής αναβάθμισης του δικτύου του ΟΤΕ και οι προσλήψεις μέσω εργολάβων στον Οργανισμό, που τον τελευταίο καιρό έχουν πάρει διαστάσεις χιονοστιβάδας, είναι συνδικαλιστικά, πολιτικά, αλλά και επιχειρησιακά μια απαράδεκτη τακτική.

Ως σωματείο έχουμε πάρει σειρά αποφάσεων και σε συνεργασία με τις επιτροπές, που δημιουργούμε σε κάθε τεχνικό τμήμα, είμαστε αποφασισμένοι να προασπίσουμε το έργο των συναδέλφων μας και τα συμφέροντα του Οργανισμού. Συμφέροντα που καμιά σχέση βέβαια δεν έχουν με τα κάθε είδους αρπαχτικά που απομυζούν τον ΟΤΕ, χωρίς να προσφέρουν ουσιαστικό έργο. Τις επόμενες μέρες θα καταθέσουμε στη διοίκηση του ΟΤΕ προτάσεις που έχουν δοκιμαστεί στην πράξη τα προηγούμενα χρόνια και θα διεκδικήσουμε την υλοποίησή τους με κάθε τρόπο".

Στις σοβαρές συνέπειες σε βάρος των εργαζομένων από την παγίωση και τη διόγκωση των εργολαβιών στον ΟΤΕ, αναφέρεται ο Νίκος Σιτζάνης,μέλος του ΔΣ της ΠΕΤ - ΟΤΕ, επισημαίνοντας ότι γίνονται το εργαλείο που τους αφαιρεί το αντικείμενο εργασίας τους και θέτει σε αμφισβήτηση την ίδια τη θέση και τη σχέση εργασίας που έχουν με τον Οργανισμό. Κατά συνέπεια, σημειώνει ο Ν. Σιτζάνης, "αν δεν έχεις αντικείμενο εργασίας, τότε τι χρειάζονται οι ειδικότητες, η εξειδίκευση, η εμπειρία και οι μόνιμες προσλήψεις. Ετσι, για τους "εκσυγχρονιστές" και τους μάνατζερ, θα είμαστε όλοι πλεονάζοντες και στη διάθεση του κάθε προϊστάμενου να μας χρησιμοποιεί κατά το δοκούν. Αυτά είναι τα νέα "φρούτα" που φέρνει η εφαρμογή του Σχεδίου Οργανωτικού και Διοικητικού Εκσυγχρονισμού (ΣΟΔΕ), ενώ με το πρόσχημα των στόχων που πρέπει να έχει η κάθε μονάδα αποτελέσματος (περιφέρεια, διαμέρισμα), ο μόνος στόχος που πραγματικά επιδιώκεται είναι η κερδοσκοπία των εργολάβων".

ΟΤΕ
Στο στόχαστρο των εργαζομένων η φάμπρικα με τις "εργολαβίες"
  • Πληθαίνουν οι αντιδράσεις μετά το αποκαλυπτικό δημοσίευμα του "Ρ"
  • Επιτροπή, που εξετάζει την έκταση του προβλήματος, δημιουργήθηκε από την ΠΕΤ - ΟΤΕ

Αποφασισμένοι να βάλουν τέλος στο όργιο των εργολαβιών στον ΟΤΕ είναι οι εργαζόμενοι, και πιέζουν τα συνδικαλιστικά τους όργανα να αναλάβουν δράση προς αυτή την κατεύθυνση. Μετά και το δημοσίευμα του "Ρ", πληθαίνουν οι διαμαρτυρίες προς τους υπευθύνους, ενώ την προσεχή βδομάδα, η Πανελλήνια Ενωση Τεχνικών (ΠΕΤ) - ΟΤΕ, το μεγαλύτερο σωματείο του χώρου, θα επιδιώξει συνάντηση με τη διοίκηση του Οργανισμού. Ηδη επιτροπή, που έχει οριστεί από το σωματείο, εξετάζει την έκταση του προβλήματος και επεξεργάζεται συγκεκριμένες προτάσεις που θα συμβάλουν να συνεχιστούν απρόσκοπτα οι εργασίες αναβάθμισης του δικτύου.

Οπως επισημαίνουν εργαζόμενοι και συνδικαλιστές, η φάμπρικα που έχουν στήσει οι εργολάβοι στον ΟΤΕ, τους επιτρέπει κατ' επανάληψη να κερδοσκοπούν σε βάρος του Οργανισμού και των εκατοντάδων παιδιών που "προσλαμβάνουν", τροφοδοτώντας ταυτόχρονα έναν καλοστημένο μηχανισμό εκμαυλισμού συνειδήσεων και ρουσφετιού, που με τη λήξη του "έργου" παραδίδονται και πάλι ανεπάγγελτα στους δρόμους της ανεργίας.

Την έντονη διαφωνία του για το φαινόμενο των εργολαβιών, που έχει πάρει διαστάσεις χιονοστιβάδας, διατύπωσε στο "Ρ" ο Παναγιώτης Κοτρώνης,πρόεδρος της ΠΕΤ - ΟΤΕ. Συγκεκριμένα δήλωσε: "Η διαδικασία ανάθεσης των έργων της ποιοτικής αναβάθμισης του δικτύου του ΟΤΕ και οι προσλήψεις μέσω εργολάβων στον Οργανισμό, που τον τελευταίο καιρό έχουν πάρει διαστάσεις χιονοστιβάδας, είναι συνδικαλιστικά, πολιτικά, αλλά και επιχειρησιακά μια απαράδεκτη τακτική.

Ως σωματείο έχουμε πάρει σειρά αποφάσεων και σε συνεργασία με τις επιτροπές, που δημιουργούμε σε κάθε τεχνικό τμήμα, είμαστε αποφασισμένοι να προασπίσουμε το έργο των συναδέλφων μας και τα συμφέροντα του Οργανισμού. Συμφέροντα που καμιά σχέση βέβαια δεν έχουν με τα κάθε είδους αρπαχτικά που απομυζούν τον ΟΤΕ, χωρίς να προσφέρουν ουσιαστικό έργο. Τις επόμενες μέρες θα καταθέσουμε στη διοίκηση του ΟΤΕ προτάσεις που έχουν δοκιμαστεί στην πράξη τα προηγούμενα χρόνια και θα διεκδικήσουμε την υλοποίησή τους με κάθε τρόπο".

Στις σοβαρές συνέπειες σε βάρος των εργαζομένων από την παγίωση και τη διόγκωση των εργολαβιών στον ΟΤΕ, αναφέρεται ο Νίκος Σιτζάνης,μέλος του ΔΣ της ΠΕΤ - ΟΤΕ, επισημαίνοντας ότι γίνονται το εργαλείο που τους αφαιρεί το αντικείμενο εργασίας τους και θέτει σε αμφισβήτηση την ίδια τη θέση και τη σχέση εργασίας που έχουν με τον Οργανισμό. Κατά συνέπεια, σημειώνει ο Ν. Σιτζάνης, "αν δεν έχεις αντικείμενο εργασίας, τότε τι χρειάζονται οι ειδικότητες, η εξειδίκευση, η εμπειρία και οι μόνιμες προσλήψεις. Ετσι, για τους "εκσυγχρονιστές" και τους μάνατζερ, θα είμαστε όλοι πλεονάζοντες και στη διάθεση του κάθε προϊστάμενου να μας χρησιμοποιεί κατά το δοκούν. Αυτά είναι τα νέα "φρούτα" που φέρνει η εφαρμογή του Σχεδίου Οργανωτικού και Διοικητικού Εκσυγχρονισμού (ΣΟΔΕ), ενώ με το πρόσχημα των στόχων που πρέπει να έχει η κάθε μονάδα αποτελέσματος (περιφέρεια, διαμέρισμα), ο μόνος στόχος που πραγματικά επιδιώκεται είναι η κερδοσκοπία των εργολάβων".

Δίωξη για τα τέσσερα πυροσβεστικά αεροπλάνα

Ποινική δίωξη για απάτη και πλαστογραφία σε βαθμό κακουργήματος και σε συνδυασμό με το νόμο 1608/50 "περί καταχραστών του δημοσίου χρήματος", άσκησε χτες ο εισαγγελέας Πρωτοδικών της Αθήνας Δημ. Ασπρογέρακας κατά παντός υπευθύνου, όσον αφορά την αγορά τεσσάρων μεταχειρισμένων πυροσβεστικών αεροσκαφών από την εταιρία "Stigman Air Support LTD" του Κύπριου επιχειρηματία Βασ. Χριστοδούλου, στις 5-2-97, αντί 24,4 εκατομμυρίων δολαρίων. Η υπόθεση θα ερευνηθεί από τον 3ο ειδικό ανακριτή Πυθ. Λαζαρίδη.

Ο προαναφερόμενος εισαγγελέας είχε διενεργήσει προκαταρκτική εξέταση με βάση δημοσιεύματα του Τύπου, που ανέφεραν ότι τα αεροπλάνα δεν ανήκαν στον Χριστοδούλου αλλά στο γιουγκοσλαβικό κράτος και, επιπλέον, είναι ακατάλληλα. Στο πλαίσιο της εισαγγελικής έρευνας, εξετάστηκε εκπρόσωπος ανταγωνίστριας εταιρίας, που υποστήριξε ότι είχε ενημερώσει το υπουργείο Γεωργίας πως τα συγκεκριμένα αεροπλάνα εξακολουθούσαν να είναι εγγεγραμμένα στο γιουγκοσλαβικό νηολόγιο και ουδέποτε διαγράφτηκαν, όπως βεβαίωνε ο Χριστοδούλου με σχετικό έγγραφό του. Ο μάρτυρας προσκόμισε μάλιστα στον εισαγγελέα φωτοτυπία του εγγράφου αυτού, το οποίο έφερε σφραγίδα του 4ου Αστυνομικού Τμήματος, που βεβαίωνε το γνήσιο του περιεχομένου του. Ομως, η υπογραφή του αστυνομικού κάτω από τη σφραγίδα ήταν πλαστή.

Σύμφωνα με τη σύμβαση αγοράς, ο Χριστοδούλου είχε αγοράσει τα αεροπλάνα στις 15-4-92 από την εταιρία "Yougoslav Air Lines" με ιδιωτικό συμφωνητικό.

Δίωξη για τα τέσσερα πυροσβεστικά αεροπλάνα

Ποινική δίωξη για απάτη και πλαστογραφία σε βαθμό κακουργήματος και σε συνδυασμό με το νόμο 1608/50 "περί καταχραστών του δημοσίου χρήματος", άσκησε χτες ο εισαγγελέας Πρωτοδικών της Αθήνας Δημ. Ασπρογέρακας κατά παντός υπευθύνου, όσον αφορά την αγορά τεσσάρων μεταχειρισμένων πυροσβεστικών αεροσκαφών από την εταιρία "Stigman Air Support LTD" του Κύπριου επιχειρηματία Βασ. Χριστοδούλου, στις 5-2-97, αντί 24,4 εκατομμυρίων δολαρίων. Η υπόθεση θα ερευνηθεί από τον 3ο ειδικό ανακριτή Πυθ. Λαζαρίδη.

Ο προαναφερόμενος εισαγγελέας είχε διενεργήσει προκαταρκτική εξέταση με βάση δημοσιεύματα του Τύπου, που ανέφεραν ότι τα αεροπλάνα δεν ανήκαν στον Χριστοδούλου αλλά στο γιουγκοσλαβικό κράτος και, επιπλέον, είναι ακατάλληλα. Στο πλαίσιο της εισαγγελικής έρευνας, εξετάστηκε εκπρόσωπος ανταγωνίστριας εταιρίας, που υποστήριξε ότι είχε ενημερώσει το υπουργείο Γεωργίας πως τα συγκεκριμένα αεροπλάνα εξακολουθούσαν να είναι εγγεγραμμένα στο γιουγκοσλαβικό νηολόγιο και ουδέποτε διαγράφτηκαν, όπως βεβαίωνε ο Χριστοδούλου με σχετικό έγγραφό του. Ο μάρτυρας προσκόμισε μάλιστα στον εισαγγελέα φωτοτυπία του εγγράφου αυτού, το οποίο έφερε σφραγίδα του 4ου Αστυνομικού Τμήματος, που βεβαίωνε το γνήσιο του περιεχομένου του. Ομως, η υπογραφή του αστυνομικού κάτω από τη σφραγίδα ήταν πλαστή.

Σύμφωνα με τη σύμβαση αγοράς, ο Χριστοδούλου είχε αγοράσει τα αεροπλάνα στις 15-4-92 από την εταιρία "Yougoslav Air Lines" με ιδιωτικό συμφωνητικό.

Νέα ταλαιπωρία στη Ροσινιόλ

Νέα ταλαιπωρία περιμένει από σήμερα χιλιάδες οδηγούς που θα κινούνται από και προς τις δυτικές συνοικίες, μέσω του Κηφισού. Κι αυτό γιατί οι νέες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις του ΥΠΕΧΩΔΕ, προκειμένου να κατεδαφιστεί και η δεύτερη γέφυρα στον κόμβο Ροσινιόλ, προβλέπουν τη μεταφορά όλων των οχημάτων που θα κινούνται στην περιοχή, μέσω του κυκλοφοριακού άξονα του Περιστερίου.

Συγκεκριμένα, αλλάζει από σήμερα και για τρεις βδομάδες η παράκαμψη κυκλοφορίας από Λαμία προς Πειραιά και αντίστροφα και ο κυκλοφοριακός φόρτος θα μεταφερθεί στην πλευρά του Περιστερίου, ενώ το Σάββατο θα πραγματοποιηθεί νέα παράκαμψη από Πειραιά προς Λαμία και πάλι στην πλευρά του Περιστερίου. Ετσι, τα οχήματα θα κινούνται μέσω των οδών: Δημοκρατίας - Μεθώνης - Γονατά - Κωνσταντινουπόλεως - Παπαρηγοπούλου - Λασκαράτου - Οικονομίδου - Λεβιδίου, από την πλευρά του Περιστερίου.

Η κατεδάφιση της δεύτερης γέφυρας θα ξεκινήσει τις αμέσως επόμενες μέρες και καλό θα είναι περαστικοί και εργαζόμενοι στο συνεργείο κατεδάφισης να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί, λόγω της απρόσμενης εξέλιξης που είχε η κατεδάφιση της πρώτης στις 14 Μάη. Ως γνωστόν η γέφυρα (στην κατεύθυνση προς Πειραιά) κατέρρευσε πριν ακόμα ξεκινήσουν οι εργασίες, θέτοντας έτσι σε κίνδυνο τη ζωή εργαζομένων και περαστικών. Το φαινόμενο αυτό δεν αποκλείεται να επαναληφθεί...

Σε σχετική ανακοίνωση το ΥΠΕΧΩΔΕ επισημαίνει στους οδηγούς να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί και να συμμορφώνονται με τις υποδείξεις της Τροχαίας κατά τη διάρκεια των εργασιών κατεδάφισης.

Νέα ταλαιπωρία στη Ροσινιόλ

Νέα ταλαιπωρία περιμένει από σήμερα χιλιάδες οδηγούς που θα κινούνται από και προς τις δυτικές συνοικίες, μέσω του Κηφισού. Κι αυτό γιατί οι νέες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις του ΥΠΕΧΩΔΕ, προκειμένου να κατεδαφιστεί και η δεύτερη γέφυρα στον κόμβο Ροσινιόλ, προβλέπουν τη μεταφορά όλων των οχημάτων που θα κινούνται στην περιοχή, μέσω του κυκλοφοριακού άξονα του Περιστερίου.

Συγκεκριμένα, αλλάζει από σήμερα και για τρεις βδομάδες η παράκαμψη κυκλοφορίας από Λαμία προς Πειραιά και αντίστροφα και ο κυκλοφοριακός φόρτος θα μεταφερθεί στην πλευρά του Περιστερίου, ενώ το Σάββατο θα πραγματοποιηθεί νέα παράκαμψη από Πειραιά προς Λαμία και πάλι στην πλευρά του Περιστερίου. Ετσι, τα οχήματα θα κινούνται μέσω των οδών: Δημοκρατίας - Μεθώνης - Γονατά - Κωνσταντινουπόλεως - Παπαρηγοπούλου - Λασκαράτου - Οικονομίδου - Λεβιδίου, από την πλευρά του Περιστερίου.

Η κατεδάφιση της δεύτερης γέφυρας θα ξεκινήσει τις αμέσως επόμενες μέρες και καλό θα είναι περαστικοί και εργαζόμενοι στο συνεργείο κατεδάφισης να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί, λόγω της απρόσμενης εξέλιξης που είχε η κατεδάφιση της πρώτης στις 14 Μάη. Ως γνωστόν η γέφυρα (στην κατεύθυνση προς Πειραιά) κατέρρευσε πριν ακόμα ξεκινήσουν οι εργασίες, θέτοντας έτσι σε κίνδυνο τη ζωή εργαζομένων και περαστικών. Το φαινόμενο αυτό δεν αποκλείεται να επαναληφθεί...

Σε σχετική ανακοίνωση το ΥΠΕΧΩΔΕ επισημαίνει στους οδηγούς να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί και να συμμορφώνονται με τις υποδείξεις της Τροχαίας κατά τη διάρκεια των εργασιών κατεδάφισης.

ΟΑΣΘ
Στάση εργασίας την Τρίτη

Σε τετράωρη στάση εργασίας αποφάσισε να προχωρήσει το Διοικητικό Συμβούλιο της Ενωσης Εργατοϋπαλλήλων Αστικής Συγκοινωνίας Θεσσαλονίκης, την Τρίτη 3 Ιούνη, από τις 12μ έως τις 4μμ. Οι εργαζόμενοι θα απεργήσουν διαμαρτυρόμενοι για την απαράδεκτη κατάσταση που επικρατεί στη Θεσσαλονίκη στις αποκλειστικές λωρίδες των λεωφορείων και τη συνεχιζόμενη αδιαφορία των υπευθύνων για το πρόβλημα.

"Σε συνδυασμό, κυκλοφοριακό - λεωφορειόδρομοι έχουν ως αποτέλεσμα να μην υπάρχει η απαιτούμενη συγκοινωνία στη Θεσσαλονίκη, παρόλο που κυκλοφορούν τα 430 λεωφορεία που απαιτούνται. Εμείς ως εργαζόμενοι έχουμε καταθέσει τις προτάσεις μας και τις απόψεις στους υπεύθυνους, όμως αυτές παραμένουν στις καλένδες χωρίς να αποτελέσουν τις λύσεις που απαιτούνται για τη συγκοινωνία της Θεσσαλονίκης", αναφέρει ανακοίνωση των εργαζομένων.

ΟΑΣΘ
Στάση εργασίας την Τρίτη

Σε τετράωρη στάση εργασίας αποφάσισε να προχωρήσει το Διοικητικό Συμβούλιο της Ενωσης Εργατοϋπαλλήλων Αστικής Συγκοινωνίας Θεσσαλονίκης, την Τρίτη 3 Ιούνη, από τις 12μ έως τις 4μμ. Οι εργαζόμενοι θα απεργήσουν διαμαρτυρόμενοι για την απαράδεκτη κατάσταση που επικρατεί στη Θεσσαλονίκη στις αποκλειστικές λωρίδες των λεωφορείων και τη συνεχιζόμενη αδιαφορία των υπευθύνων για το πρόβλημα.

"Σε συνδυασμό, κυκλοφοριακό - λεωφορειόδρομοι έχουν ως αποτέλεσμα να μην υπάρχει η απαιτούμενη συγκοινωνία στη Θεσσαλονίκη, παρόλο που κυκλοφορούν τα 430 λεωφορεία που απαιτούνται. Εμείς ως εργαζόμενοι έχουμε καταθέσει τις προτάσεις μας και τις απόψεις στους υπεύθυνους, όμως αυτές παραμένουν στις καλένδες χωρίς να αποτελέσουν τις λύσεις που απαιτούνται για τη συγκοινωνία της Θεσσαλονίκης", αναφέρει ανακοίνωση των εργαζομένων.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ