Ο βουλευτής σημειώνει ότι το 2007 «ολοκληρώνεται το 24μηνο εργασίας, που (κατά το ΠΔ 164/04) αποτελεί το όριο παραμονής στην εργασία της πλειοψηφίας των συμβασιούχων», στο ΥΠΠΟ και γενικότερα. «Το ΚΚΕ έχει ταχθεί υπέρ της μόνιμης και σταθερής εργασίας, με πλήρη δικαιώματα για όλους τους συμβασιούχους, χωρίς προϋποθέσεις. Η άρνηση της κυβέρνησης να υιοθετήσει αυτό το αίτημα δημιουργεί το πρόβλημα». Προσθέτει ότι, αν απολυθούν οι συμβασιούχοι, το ΥΠΠΟ «θα στερηθεί ενός μεγάλου αριθμού ειδικευμένου προσωπικού με τεράστια πείρα, που χωρίς αυτό δε θα παρέχονται οι εντελώς απαραίτητες υπηρεσίες που έχει ανάγκη το υπουργείο» και θα προσλάβει νέους και άπειρους για το έργο «ανακυκλώνοντας το πρόβλημα της ομηρίας».
Ο βουλευτής επισημαίνει και το μεγάλο πρόβλημα των 800 αμειβομένων από το Ταμείο Διαχείρισης Πιστώσεων Εκτέλεσης Αρχαιολογικού Εργου, οι οποίοι παραμένουν απλήρωτοι τρεις μήνες, «ενώ εκατοντάδες άλλοι συμβασιούχοι στο υπουργείο παραμένουν απλήρωτοι για δύο μήνες περίπου». Ο βουλευτής ρωτά τον υπουργό πώς θα αντιμετωπίσει αυτά τα προβλήματα.
Πάντως, χθες, απαντώντας σε ερώτηση του «Ρ» για τη μη καταβολή δεδουλευμένων στους εργαζόμενους στην αναστήλωση του Θεάτρου Διονύσου, με αποτέλεσμα να προχωρήσουν σε επίσχεση εργασίας και να σταματήσει αυτό το σημαντικότατο έργο αναστήλωσης - συντήρησης, ο υπουργός δήλωσε ...«ανενημέρωτος»!
Εκτός των πραγματικών λαϊκών αναγκών για ουσιαστική πολιτιστική ανάπτυξη κινούνται οι νέοι θεσμοί για το σύγχρονο πολιτισμό, που ανακοίνωσε χτες ο υπουργός Πολιτισμού, Γ. Βουλγαράκης.
Αν και αναφέρθηκε στην ανάγκη «εκμετάλλευσης των συγκριτικών πλεονεκτημάτων» και για «καθαρό πολιτιστικό στίγμα» της περιφέρειας, ωστόσο και οι πέντε «θεσμοί» που ανακοίνωσε αφορούν την Αθήνα, με την αιτιολογία ότι στην περιφέρεια «δεν υπάρχουν υποδομές», εννοώντας ότι δεν υπάρχουν υποδομές για πολιτιστικές «δράσεις» που προσανατολίζονται στην ενίσχυση του τουριστικού κεφαλαίου και στη δημιουργία πολιτιστικής «βιτρίνας», με το βλέμμα στραμμένο στο εξωτερικό. «Το νόημα» για τον υπουργό «είναι να αποκτηθούν θεσμοί» και «το θέμα» για τον γγ του ΥΠΠΟ, Χρ. Ζαχόπουλο, «είναι η Ελλάδα να απασχολεί όλο το χρόνο τα διεθνή ΜΜΕ»! Αυτό «καίει»... την κυβέρνηση.
Οι νέοι θεσμοί είναι: 1) Διεθνής Εκθεση Παιδικού και Εφηβικού Βιβλίου. Θα είναι ετήσια, με αρχή το φετινό Δεκέμβρη, προϋπολογισμού 300.000 ευρώ και θα διεξάγεται στο εκθεσιακό κέντρο της Helexpo. Ο υπουργός είπε ότι το παιδικό βιβλίο στην ελληνική εκδοτική αγορά καταλαμβάνει μεγαλύτερο ποσοστό από άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Ωστόσο, οι συμμετέχοντες στις διεθνείς εκθέσεις έρχονται συνήθως να πουλήσουν και όχι να αγοράσουν, συν το γεγονός ότι το ΥΠΠΟ αδιαφορεί που τα Ελληνόπουλα δε διαμορφώνουν κουλτούρα ανάγνωσης. Πρόκειται τελικά για μια καθαρά εμπορική επιλογή.
2) Μπιενάλε Αρχιτεκτονικής (άνοιξη 2009, 800.000 ευρώ). Ενώ το κεφάλαιο αλώνει τον αστικό ιστό και οι αρχιτέκτονες κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου, η κυβέρνηση επιλέγει τον εντυπωσιασμό.
3) Εκθεση «Αρχαιολογία και Τουρισμός» (700.000 ευρώ ετησίως). Θα εξυπηρετεί την «ανάγκη στενότερης συνάρτησης αρχαιολογίας και τουρισμού», δηλαδή τα μονοπώλια του χώρου. Εντάσσεται στο γενικότερο πλαίσιο της εμπορευματοποίησης της πολιτιστικής κληρονομιάς.
4) Διεθνής Διαγωνισμός Σκίτσου. Δηλωμένος στόχος «η διάδοση της τέχνης του σκίτσου»... με ανύπαρκτη, ουσιαστικά, καλλιτεχνική παιδεία.
5) «Πλατφόρμα παρουσίασης ετήσιας θεατρικής παραγωγής» (200.000 ευρώ): Ενα είδος... θεατρικών «καλλιστείων» για ξένους ατζέντηδες. Μια επιτροπή (σ.σ. αποτελούμενη από τους «καλύτερους», κατά τον υπουργό) θα επιλέγει τις 10 «καλύτερες» παραστάσεις και θα παρουσιάζονται σε ξένους διευθυντές διεθνών φεστιβάλ.
Ο υπουργός επανέλαβε ότι οι προγραμματικές συμβάσεις μεταξύ ΥΠΠΟ, Τοπικής Αυτοδιοίκησης και άλλων φορέων θα ξεκινήσουν από το «μηδέν», στο όνομα της «τάξης». Αυτό θα σημάνει ακόμη μεγαλύτερο επιλεκτικό «πετσόκομμα» χρηματοδοτήσεων σε μαζικούς πολιτιστικούς φορείς. Τέλος, για την υπαγωγή του Κέντρου Κινηματογράφου στις ΔΕΚΟ, ο υπουργός είπε ότι ο φορέας εξαιρέθηκε από την ένταξη μόνο ως προς το διοικητικό μέρος και ότι «η συζήτηση δεν τέλειωσε».
Eurokinissi |
Την αρχή έκαναν η Τάνια Κικίδη και οι «Dickens' Zoo» σε κλασικά ροκ τραγούδια και δικά τους κομμάτια. Ακολούθησαν οι μελωδικές ευχές των Μ. Ξυδού, Ν. Πιπινέλη και «ETSI DE». «Φυσάει ένας αέρας που σαρώνει» ήταν η μουσική αφιέρωση του Μ. Πασχαλίδη «στα παιδιά που από το Σεπτέμβρη είναι στους δρόμους». Τη «σκυτάλη» στη συνέχεια πήρε ο Κ. Λειβαδάς. «Τον ξέρω αυτό το χώρο από τη γέννησή του. Ημουν ο πρώτος που έπαιξα εδώ» είπε ο Δ. Τσακνής, για να ξεδιπλώσει αμέσως μετά μια ξεχωριστή ερμηνεία του στο τραγούδι των Μικρούτσικου - Τριπολίτη: «Εβγαλε βρώμα η Ιστορία ότι ξοφλήσαμε...» και στη συνέχεια η φωνή του να γίνεται ένα με τη μεγάλη «χορωδία» του κοινού στο «Γυρίζω τις πλάτες μου στο μέλλον». Ακολούθησαν τραγούδια από το «Τρίφωνο», τον Γ. Αλουπογιάννη. Η βραδιά κορυφώθηκε με τον Β. Παπακωνσταντίνου, που ηλέκτρισε την ατμόσφαιρα συντροφιά με τους «15 50».
Αυξημένο ενδιαφέρον παρουσίασε το Αρχαιολογικό Συνέδριο που πραγματοποιήθηκε στη Θεσσαλονίκη (2,3/3). Σημαντικότατα ευρήματα από την απώτερη προϊστορία, τους αρχαίους, ρωμαϊκούς και βυζαντινούς χρόνους αποκαλύφθηκαν σε Μακεδονία και Θράκη, όπως ανακοινώθηκε. Οι ανασκαφές έφεραν στο φως νέους, άγνωστους χώρους, αλλά και ξεχασμένους. Στο Συνέδριο έγιναν 88 ανακοινώσεις, συμμετείχαν 130 αρχαιολόγοι, ενώ πολλοί άλλοι επιστημονικοί κλάδοι και τεχνικό προσωπικό συνεργάστηκαν με τους αρχαιολόγους. Στο κλείσιμο του Συνεδρίου ο γραμματέας του ΥΠΠΟ είπε ότι όλες οι ανακοινώσεις εμπλουτίζουν τη γνώση για την ιστορία της Μακεδονίας και της Θράκης κι ανακοίνωσε την επιστρoφή στην Ελλάδα, προσεχώς, του Ανάγλυφου της Θάσου και του Μακεδονικού στεφανιού.
Ενα πρόγραμμα με τα καλύτερα απτάλικα και καρσιλαμάδες παρουσιάζει ο Γιάννης Λεμπέσης, με την ορχήστρα του «Λαϊκή Στράτα», σήμερα (10 μ.μ.), στην «Αλλη Οχθη» (Αρτέμωνος 9, Ν. Κόσμος, τηλ. 210 9270628).