ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 15 Νοέμβρη 2001
Σελ. /40
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΜΠΟΡΙΚΗΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ
«Πρόσω ολοταχώς» για τις ανατροπές στην ακτοπλοΐα

Νέα προνόμια για τους εφοπλιστές, ενόψει και της ενεργοποίησης του νόμου - έκτρωμα για την ακτοπλοΐα

Ανοίγουν οι «ασκοί του Αιόλου» σε βάρος των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών και ταυτόχρονα τίθεται σε εφαρμογή η επιχείρηση του αποπροσανατολισμού των νησιωτών, γενικά του επιβατικού κοινού, για τα δεινά που επιφυλάσσονται. Συγκεκριμένα, χτες, ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Γ. Ανωμερίτης, έδωσε στη δημοσιότητα προσχέδιο απόφασής του, με την οποία αρχίζει η εφαρμογή του νέου νόμου - έκτρωμα 2932/2001 για την «απελευθέρωση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών». Με την απόφαση αυτή καθορίζονται οι νέες ακτοπλοϊκές γραμμές και προδιαγράφεται η διχοτόμηση της χώρας. Συγκεκριμένα, οι εφοπλιστές, Ελληνες και κοινοτικοί, θα κληθούν από την 1η Γενάρη να εκδηλώσουν το ενδιαφέρον τους για τις γραμμές αυτές. Οσες γραμμές δεν προκαλέσουν το... εφοπλιστικό ενδιαφέρον, θα χαρακτηριστούν «άγονες» και σύμφωνα με το νόμο θα επιδοτηθούν! Αυτό σημαίνει ότι για να εξυπηρετηθούν οι «άγονες» γραμμές, οι εφοπλιστές θα εισπράττουν «ζεστό χρήμα» τόσο από τον κρατικό κορβανά, όσο και από το «χαράτσι» που προβλέπει ο νόμος στο εισιτήριο! Σε αυτό να προστεθεί ότι ο νόμος προβλέπει και την «απελευθέρωση» στην τιμή του εισιτηρίου!

Για να «χρυσωθεί το χάπι» οι νέες ακτοπλοϊκές γραμμές είναι κατά 20% αυξημένες από τις σημερινές και αριθμούν συνολικά (κύριες και τοπικές) 239. Αυτό το νέο δίκτυο δρομολογίων έχει ήδη σταλεί στους αρμόδιους φορείς όπως Ενωση Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων, Κεντρική Ενωση Δήμων και Κοινοτήτων, στην Ενωση Εφοπλιστών Ακτοπλόων, ΠΝΟ και αλλού και αύριο, Παρασκευή, θα γίνει μια τελευταία συνάντηση, προκειμένου να γίνουν οι τελευταίες τροποποιήσεις. Στη συνέχεια, οι νέες γραμμές θα κατατεθούν στο Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών. Από την 1η Γενάρη 2002 θα αρχίσει η επιλογή των γραμμών από τους εφοπλιστές και από την 1η Νοέμβρη 2002 θα τεθούν σε εφαρμογή, όπως και όλες οι διατάξεις του νέου νόμου.

Ομως, ο υπουργός χτες δεν έμεινε μόνο εκεί. Οπως προκύπτει, ετοιμάζεται παράλληλα και η παραχώρηση νέων υπερπρονομίων στους Ελληνες ακτοπλόους εφοπλιστές για να... αντεπεξέλθουν στον «ανταγωνισμό» με τους κοινοτικούς, που θα εισβάλουν στις ελληνικές θάλασσες και νέα αντιναυτεργατικά μέτρα. Ειδικότερα ο υπουργός το μόνο αίτημα που απέρριψε, από το πολυσέλιδο υπόμνημα που κατέθεσε η Ενωση Εφοπλιστών Ακτοπλοΐας είναι αυτό της αύξησης του ορίου ηλικίας των πλοίων από τα 30 στα 35 έτη. «Πιστεύω - σημείωσε σχετικά με τις αξιώσεις των εφοπλιστών- ότι όλα αυτά τα θέματα, τίθενται από τα πράγματα στο τραπέζι ανοιχτά. Και πιστεύω ότι μπορούμε να βρούμε στα νέα δεδομένα, λύσεις ακόμα και για "ιστορικά" αιτήματα»! Σημειώνεται ότι ορισμένα από τα «αιτήματα» των ακτοπλόων εφοπλιστών προβλέπουν το μαζικό διωγμό των Ελλήνων ναυτεργατών και την παραμονή στα πλοία τους «πλήρωμα ασφαλείας»(!), γενναία οικονομική ενίσχυση από την τσέπη των εργαζομένων, να μην πληρώνουν φράγκο στο ΝΑΤ και πολλά ακόμα...

ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕΤΑΛΛΟΥ
Εστίες αντίστασης οι χώροι δουλιάς

Κάλεσμα ταξικού αγώνα και αλλαγής των συσχετισμών, με αφορμή και το επερχόμενο 23ο Συνέδριο της ΠΟΕΜ

«Καλούμε τον κάθε μεταλλεργάτη, το κάθε σωματείο να φτιάξουμε εστίες αντίστασης σε κάθε χώρο δουλιάς. Να φτιάξουμε ένα πλατύ ταξικό αγωνιστικό μέτωπο, που θα συγκρουστεί με την πολιτική της κυβέρνησης και των βιομηχάνων, αλλά και με τον εργοδοτικό και κυβερνητικό συνδικαλισμό». Τα παραπάνω επισημαίνει σε ανακοίνωσή της η Δημοκρατική Αγωνιστική Συνεργασία Μετάλλου ενόψει του 23ου Συνεδρίου της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Μετάλλου στις 14-16 Δεκέμβρη και δηλώνει ότι θα δώσει τη μάχη μέσα από αυτό ώστε να βγουν ενισχυμένες οι ταξικές δυνάμεις.

Οπως σημειώνει στη συνέχεια η ΔΑΣ, τα στελέχη της το προηγούμενο διάστημα, μέσα και από τις γραμμές του ΠΑΜΕ, αγωνίστηκαν να μην περάσουν οι επιλογές της κυβέρνησης και του κεφαλαίου. Αντίθετα, όπως υπογραμμίζει, «με ευθύνη του κυβερνητικού και εργοδοτικού συνδικαλισμού η Ομοσπονδία Μετάλλου έχει μετατραπεί σε μια γραφειοκρατική οργάνωση που είναι έξω από τις εξελίξεις και μακριά από τους εργαζόμενους».

Η παράταξη στην ανακοίνωση απευθύνει παράλληλα κάλεσμα σε όλους τους εργαζόμενους να δώσουν απάντηση στον βρώμικο πόλεμο των ιμπεριαλιστών με πλατιά συσπείρωση και αγώνα σε κάθε τόπο δουλιάς και κατοικίας και να συγκροτήσουν ένα μαζικό, μαχητικό αντιπολεμικό κίνημα.

Αναφερόμενη η ΔΑΣ στην κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ μετά και τον ανασχηματισμό, σημειώνει ότι θα συνεχίσει με πιο γρήγορους ρυθμούς στην υλοποίηση της ίδιας αντιλαϊκής πολιτικής και πιο συγκεκριμένα: Θα προχωρήσουν οι ιδιωτικοποιήσεις - ξεπούλημα δημόσιων επιχειρήσεων και οργανισμών. Προχωρούν παραπέρα την εμπορευματοποίηση της υγείας με τα ιδιωτικά ιατρεία μέσα στα δημόσια νοσοκομεία. Ακόμα, η ιδιωτικοποίηση του ΟΑΕΔ νομιμοποιεί τα δουλεμπορικά γραφεία ενοικίασης των εργαζομένων. Τέλος, στον κλάδο του Μετάλλου χαρίζουν το μεγαλύτερο ναυπηγείο της Ν/Α Μεσογείου στο γερμανικό κεφάλαιο.

Σχετικά με την επίθεση κυβέρνησης - κεφαλαίου στην κοινωνική ασφάλιση, κάνει σαφές προς τους εργαζόμενους πως δεν πρέπει να έχουν αυταπάτες καθώς θα προσπαθήσουν και πάλι με ελιγμούς να περάσουν τα αντιασφαλιστικά τους μέτρα. Πρόθυμες, όπως σημειώνει, να βάλουν πλάτη σ' αυτά τα σχέδια είναι οι συμβιβασμένες ηγεσίες σε ΓΣΕΕ - ΑΔΕΔΥ, αλλά και στην Ομοσπονδία Μετάλλου.

Καταλήγοντας η ΔΑΣ τονίζει: «Οι βιομήχανοι από τη μια απαιτούν περισσότερα προνόμια από την κυβέρνηση και από την άλλη προχωράνε σε μαζικές απολύσεις εργαζομένων, αποδιαρθρώνουν τις εργασιακές σχέσεις και γενικά εντείνουν την εκμετάλλευση της εργατικής τάξης. Κυβέρνηση και βιομήχανοι έχουν σύμμαχό τους σ' αυτήν την πολιτική τον κυβερνητικό και εργοδοτικό συνδικαλισμό».

ΔΙΚΗ «ΑΪΡΟΝ ΑΝΤΩΝΗΣ»
Ατράνταχτα στοιχεία ενοχής

«Καταπέλτης» οι αγορεύσεις των δικηγόρων των οικογενειών των θυμάτων

Τα ατράνταχτα στοιχεία που αποδεικνύουν περίτρανα ότι το φορτηγό πλοίο «ΑΪΡΟΝ ΑΝΤΩΝΗΣ» και οι 24 ναυτεργάτες που «θάφτηκαν» μαζί του στον πάτο του Ατλαντικού Ωκεανού ήταν ένα ακόμα προδιαγεγραμμένο έγκλημα των εφοπλιστών και του Ελληνικού Νηογνώμονα, παρουσιάστηκαν χτες στις αγορεύσεις - «καταπέλτη» των δικηγόρων των οικογενειών των θυμάτων, θέτοντας το τριμελές Εφετείο Πειραιά μπροστά στις ευθύνες του. Οι δύο δικηγόροι απέδειξαν ότι ο πνιγμός των 24 ανθρώπων που ταξίδευαν με το σαπιοκάραβο αυτό αποτέλεσαν μια ακόμα ανθρωποθυσία στο βωμό της αύξησης των υπερκερδών των εφοπλιστών. Η ακροαματική διαδικασία που αναμένεται να ολοκληρωθεί αύριο, Παρασκευή, με τις αγορεύσεις των δικηγόρων του κατηγορούμενου Δ. Μελισσηνού, ο οποίος την περίοδο του ναυαγίου, δηλαδή στις 3 Σεπτέμβρη 1994 ήταν ο γενικός τεχνικός διευθυντής του Ελληνικού Νηογνώμονα.

Ο δικηγόρος της Πολιτικής Αγωγής Γ. Τρανταλίδης στην αρχή της αγόρευσής του απαρίθμησε τη βιομηχανία μηνύσεων που είχε στήσει ο Ελληνικός Νηογνώμονας, για να «φιμώσει» όσους είχαν καταγγείλει την άκρως επικίνδυνη δράση του, όπως η μήνυση εναντίον της ΠΕΜΕΝ, του ίδιου του δικηγόρου, σε δημοσιογράφους και άλλους. Ενώ δίνοντας σαφές δείγμα για το τι σημαίνει Ελληνικός Νηογνώμονας επισήμανε ιδιαίτερα ότι η πλειοψηφία των μετοχών του ανήκει σε εφοπλιστές και αναφέρθηκε στα 17 ακόμα ναυάγια που έχει στο...«ενεργητικό» του, χώρια το «ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ». Οσον αφορά τα αίτια του ναυαγίου περιέγραψε με βάση όλα τα επίσημα έγγραφα την άθλια κατάσταση του πλοίου και ότι αυτό προοριζόταν για παλιοσίδερα. Ανέφερε ότι οι πλοιοκτήτες αδελφοί Ηλιόπουλοι βρήκαν «καταφύγιο» στον Ελληνικό Νηογνώμονα για να μη χάσουν το κέρδος του 1 εκατ. δολαρίων που θα έβαζαν στην τσέπη από τη χρονοναύλωση και σημείωσε: «Για τα καταραμένα δολάρια από κοινού έχουν ευθύνες οι Ηλιόπουλοι και ο Δ. Μελισσηνός γιατί πήραν στο λαιμό τους 24 αθώους ναυτικούς».

Παίρνοντας το λόγο ο δεύτερος δικηγόρος της Πολιτικής Αγωγής Χρ. Βρούστης, απέδειξε με βάση συγκεκριμένα έγγραφα τις εγκληματικές ευθύνες του Ελληνικού Νηογνώμονα και ειδικά του κατηγορουμένου, αφού παραβίασε κάθε διεθνή σύμβαση αλλά τους κανονισμούς και εγκυκλίους του ίδιου του Νηογνώμονα για να εκδώσει πιστοποιητικά αξιοπλοΐας στο «ΑΙΡΟΝ ΑΝΤΩΝΗΣ» ενώ γνώριζε ότι το πλοίο ήταν αναξιόπλοο. Η αγόρευση του Χρ. Βρούση θα ολοκληρωθεί αύριο Παρασκευή.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ