Πέμπτη 15 Νοέμβρη 2001
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 26
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΜΠΟΡΙΚΗΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ
«Πρόσω ολοταχώς» για τις ανατροπές στην ακτοπλοΐα

Νέα προνόμια για τους εφοπλιστές, ενόψει και της ενεργοποίησης του νόμου - έκτρωμα για την ακτοπλοΐα

Ανοίγουν οι «ασκοί του Αιόλου» σε βάρος των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών και ταυτόχρονα τίθεται σε εφαρμογή η επιχείρηση του αποπροσανατολισμού των νησιωτών, γενικά του επιβατικού κοινού, για τα δεινά που επιφυλάσσονται. Συγκεκριμένα, χτες, ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Γ. Ανωμερίτης, έδωσε στη δημοσιότητα προσχέδιο απόφασής του, με την οποία αρχίζει η εφαρμογή του νέου νόμου - έκτρωμα 2932/2001 για την «απελευθέρωση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών». Με την απόφαση αυτή καθορίζονται οι νέες ακτοπλοϊκές γραμμές και προδιαγράφεται η διχοτόμηση της χώρας. Συγκεκριμένα, οι εφοπλιστές, Ελληνες και κοινοτικοί, θα κληθούν από την 1η Γενάρη να εκδηλώσουν το ενδιαφέρον τους για τις γραμμές αυτές. Οσες γραμμές δεν προκαλέσουν το... εφοπλιστικό ενδιαφέρον, θα χαρακτηριστούν «άγονες» και σύμφωνα με το νόμο θα επιδοτηθούν! Αυτό σημαίνει ότι για να εξυπηρετηθούν οι «άγονες» γραμμές, οι εφοπλιστές θα εισπράττουν «ζεστό χρήμα» τόσο από τον κρατικό κορβανά, όσο και από το «χαράτσι» που προβλέπει ο νόμος στο εισιτήριο! Σε αυτό να προστεθεί ότι ο νόμος προβλέπει και την «απελευθέρωση» στην τιμή του εισιτηρίου!

Για να «χρυσωθεί το χάπι» οι νέες ακτοπλοϊκές γραμμές είναι κατά 20% αυξημένες από τις σημερινές και αριθμούν συνολικά (κύριες και τοπικές) 239. Αυτό το νέο δίκτυο δρομολογίων έχει ήδη σταλεί στους αρμόδιους φορείς όπως Ενωση Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων, Κεντρική Ενωση Δήμων και Κοινοτήτων, στην Ενωση Εφοπλιστών Ακτοπλόων, ΠΝΟ και αλλού και αύριο, Παρασκευή, θα γίνει μια τελευταία συνάντηση, προκειμένου να γίνουν οι τελευταίες τροποποιήσεις. Στη συνέχεια, οι νέες γραμμές θα κατατεθούν στο Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών. Από την 1η Γενάρη 2002 θα αρχίσει η επιλογή των γραμμών από τους εφοπλιστές και από την 1η Νοέμβρη 2002 θα τεθούν σε εφαρμογή, όπως και όλες οι διατάξεις του νέου νόμου.

Ομως, ο υπουργός χτες δεν έμεινε μόνο εκεί. Οπως προκύπτει, ετοιμάζεται παράλληλα και η παραχώρηση νέων υπερπρονομίων στους Ελληνες ακτοπλόους εφοπλιστές για να... αντεπεξέλθουν στον «ανταγωνισμό» με τους κοινοτικούς, που θα εισβάλουν στις ελληνικές θάλασσες και νέα αντιναυτεργατικά μέτρα. Ειδικότερα ο υπουργός το μόνο αίτημα που απέρριψε, από το πολυσέλιδο υπόμνημα που κατέθεσε η Ενωση Εφοπλιστών Ακτοπλοΐας είναι αυτό της αύξησης του ορίου ηλικίας των πλοίων από τα 30 στα 35 έτη. «Πιστεύω - σημείωσε σχετικά με τις αξιώσεις των εφοπλιστών- ότι όλα αυτά τα θέματα, τίθενται από τα πράγματα στο τραπέζι ανοιχτά. Και πιστεύω ότι μπορούμε να βρούμε στα νέα δεδομένα, λύσεις ακόμα και για "ιστορικά" αιτήματα»! Σημειώνεται ότι ορισμένα από τα «αιτήματα» των ακτοπλόων εφοπλιστών προβλέπουν το μαζικό διωγμό των Ελλήνων ναυτεργατών και την παραμονή στα πλοία τους «πλήρωμα ασφαλείας»(!), γενναία οικονομική ενίσχυση από την τσέπη των εργαζομένων, να μην πληρώνουν φράγκο στο ΝΑΤ και πολλά ακόμα...


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ