Σημαντική παρέμβαση του ΤΕΕ για διατάξεις του αντιπεριβαλλοντικού νομοσχεδίου, για τις Μελέτες Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, τα ρέματα και τους σταθμούς μετεπιβίβασης του μετρό, που συζητιέται στη Βουλή
Ειδικότερα το ΤΕΕ στην παρέμβασή του επισημαίνει:
Το πιο ευαίσθητο κομμάτι του πληθυσμού που πλήττεται απ' την έλλειψη νερού είναι τα παιδιά. Σχεδόν 4 δισεκατομμύρια κρούσματα διάρροιας το χρόνο, προκαλούν 2,2 εκατομμύρια θανάτους, κυρίως μεταξύ παιδιών κάτω των πέντε χρόνων. Παράλληλα 1,1 δισεκατομμύρια άνθρωποι, σχεδόν το 1/6 του παγκόσμιου πληθυσμού, εξακολουθούν να μην έχουν πρόσβαση σε ασφαλές νερό!
Με αυτά τα θλιβερά νούμερα πέρασε χθες μια ακόμα Παγκόσμια Μέρα, αυτή για το Νερό. «Παρά τις σημαντικές επενδύσεις στην παροχή νερού τα τελευταία 20 χρόνια, οι στόχοι της δεκαετίας για καθολική πρόσβαση σε ασφαλές πόσιμο νερό και εγκαταστάσεις υγιεινής και αποχέτευσης μέχρι το έτος 2000, δεν επιτεύχθηκαν», σημειώνει με αφορμή την Παγκόσμια Μέρα για το Νερό, η «Γιούνισεφ».
Σύμφωνα με τη διεθνή οργάνωση, εκτός απ' τη διάρροια, άλλες τέσσερις ασθένειες σχετίζονται με την ελλιπή παροχή νερού και εγκαταστάσεων υγιεινής: Τα εντερικά παράσιτα που προσβάλλουν σχεδόν το 10% του πληθυσμού του αναπτυσσόμενου κόσμου και ανάλογα με τη βαρύτητα της μόλυνσης οδηγούν σε υποσιτισμό, αναιμία και ελλιπή ανάπτυξη. Το τράχωμα, που έχει αφήσει τυφλούς σχεδόν έξι εκατομμύρια ανθρώπους! Μελέτες, μάλιστα, δείχνουν ότι η επαρκής παροχή νερού θα μπορούσε να μειώσει το ρυθμό προσβολής κατά 25%. Η σχιστοσωμίαση, που έχει προσβάλλει περίπου 200 εκατομμύρια ανθρώπους, απ' τους οποίους τα 20 εκατομμύρια σε βαριά μορφή. Η επαρκής παροχή νερού θα μπορούσε να ελαττώσει το ρυθμό μετάδοσης κατά 77%. Τέλος η χολέρα, που αποτελεί ένα παγκόσμιο πρόβλημα παρότι θα μπορούσε πολύ εύκολα να προληφθεί με την παροχή πόσιμου νερού και εγκαταστάσεων υγιεινής. Να σημειωθεί εδώ ότι σχεδόν 2,4 δισεκατομμύρια άνθρωποι ζουν χωρίς επαρκείς εγκαταστάσεις υγιεινής, το 80% απ' αυτούς στην Ασία.
Την ανησυχία του για τις αρνητικές επιπτώσεις που θα έχει στην οικονομική ζωή της Θεσσαλονίκης και της Β. Ελλάδας, η απόφαση της «Ολυμπιακής» για την κατάργηση, από τις αρχές Απρίλη, των δρομολογίων της «Αεροπλοΐας» προς μεγάλες ευρωπαϊκές πόλεις, καθώς και τη μείωση των πτήσεων προς νησιά του Αιγαίου, εκφράζει το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας - Τμήμα Κεντρικής Μακεδονίας.
Πρόκειται για τις πτήσεις από Θεσσαλονίκη προς Βρυξέλλες, Αμστερνταμ, Παρίσι, Μόναχο και τις πτήσεις προς Χανιά, Σαντορίνη, Μύκονο, Ρόδο, Ηράκλειο και Λάρνακα.
Με την απόφαση αυτή, τονίζει η ανακοίνωση του ΤΕΕ - ΤΚΜ, «η περιοχή θα δεχτεί ένα νέο ισχυρό πλήγμα το οποίο θα μεγεθύνει τις επιπτώσεις που προκλήθηκαν από την κατάργηση δρομολογίων ξένων αεροπορικών εταιριών, όπως συνέβη με την περίπτωση της Lufthansa και των Τουρκικών Αερογραμμών...».
Οι αλλαγές αυτές, υπογραμμίζει το ΤΕΕ - ΤΚΜ, είχαν σαν αποτέλεσμα τη μείωση της επιβατικής κίνησης, όπως δείχνουν τα επίσημα στοιχεία της ΥΠΑ. Σύμφωνα με τα στοιχεία αυτά, τον Γενάρη του 2002 σημειώθηκε μείωση της επιβατικής κίνησης κατά 19%, σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2001 και οι αφίξεις αεροσκαφών μειώθηκαν κατά 18,24%. Το Φλεβάρη η κίνηση επιβατών μειώθηκε κατά 15% και οι αφίξεις αεροσκαφών κατά 15,55%.
Η απόφαση αυτή της «Ολυμπιακής», επισημαίνει η ανακοίνωση του ΤΕΕ, περιθωριοποιεί τη Θεσσαλονίκη, αποκόπτοντάς την από την Ευρώπη και ζητά την αναθεώρηση της απόφασης και την πραγματοποίηση των απαραίτητων επενδύσεων για τη βελτίωση των υποδομών και την επέκταση του αερολιμένα του αεροδρομίου «ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ».
Με ομόφωνη απόφασή του, εξάλλου, το Δημοτικό Συμβούλιο Θεσσαλονίκης καταδικάζει την απόφαση για κατάργηση των δρομολογίων και καλεί τον πρωθυπουργό «να επιληφθεί του θέματος και όχι μόνο να καταργήσει τις απαράδεκτες αυτές αποφάσεις... αλλά με την επίσπευση συγκεκριμένων έργων όπως Εγνατία, Κάθετοι Αξονες, Λιμάνι, Αεροδρόμιο, ΠΑΘΕ, Ηλεκτροκίνητος σιδηρόδρομος, Προαστικός σιδηρόδρομος, Εξωτερική περιφερειακή, Ανισόπεδοι κόμβοι περιφερειακής, ΜΕΤΡΟ, επεκτάσεις ΜΕΤΡΟ, θαλάσσια συγκοινωνία κλπ. να θέσει και πάλι τη Θεσσαλονίκη σε τροχιά ανάπτυξης...».