ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 25 Οχτώβρη 2000
Σελ. /40
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Προς συνολικό ξεπούλημα ο ΟΤΕ;

Την παραχώρηση και του μάνατζμεντ, μαζί με το πακέτο 17%-20% των μετοχών στο «στρατηγικό σύμμαχο», προωθεί πλέον η κυβέρνηση

Το έδαφος για τη μεταβίβαση και του μάνατζμεντ στο «στρατηγικό σύμμαχο» του ΟΤΕ στρώνει η κυβέρνηση, χρησιμοποιώντας ως πρόσχημα την έλλειψη ενδιαφέροντος από τις 11 ξένες μεγάλες τηλεπικοινωνιακές επιχειρήσεις, στις οποίες έχει απευθυνθεί για την πώληση του πακέτου 17% - 20% των μετοχών του Οργανισμού.

Μέχρι στιγμής φαίνεται ότι έχουν απαντήσει μόνο τέσσερις από τις 11 (Telecom Italia, Telefonica, South Bell Company,NTT) και αυτές χωρίς ιδιαίτερη «ζέση».Παράγοντες του ΥΠΕΘΟ διαχέουν ότι οι ξένοι δε θα αγοράσουν μετοχές, χωρίς να τους παραχωρηθεί το μάνατζμεντ του ΟΤΕ, κάτι που για την ώρα αρνείται φραστικά η κυβέρνηση. Οι ίδιοι σημειώνουν ότι οι ξένοι μπορεί να προσφύγουν στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, και να δικαιωθούν, υποστηρίζοντας ότι δεν μπορεί το ελληνικό κράτος μόλις με 33,4% των μετοχών να διατηρεί αποκλειστικά το μάνατζμεντ.

Τέτοιες πληροφορίες δε διαχέονται αθώα. Με βάση και την επιλογή της κυβέρνησης να ξεπουλά το δημόσιο πλούτο, με τη συμφωνία της ΝΔ, γίνεται κατανοητό ότι η προσπάθεια ξεπουλήματος του ΟΤΕ θα συνεχιστεί. Αν η τωρινή διαδικασία παρουσιαστεί ως «αποτυχία» και συμπληρωθεί πιθανά με μία προσφυγή στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, ανοίγει ο δρόμος για να παρουσιαστεί ως αναγκαία και επιτακτική η παραχώρηση και του μάνατζμεντ. Δηλαδή του συνολικού ξεπουλήματος του Οργανισμού, που έχει στηθεί με χρήματα των Ελλήνων και το μόχθο των εργαζομένων του.

Ενδιαφέρον για την ασύρματη

Στο πεδίο της ασύρματης σταθερής τηλεφωνίας - που θα αποτελέσει άμεσα τον ανταγωνιστή του ΟΤΕ στη σταθερή τηλεφωνία - εκδηλώνεται έντονο ενδιαφέρον. Μέχρι χθες, είχαν προμηθευτεί από την Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων το τεύχος προκήρυξης της δημοπρασίας για τις επτά άδειες (θα δοθούν το Δεκέμβρη) οι εταιρίες: Κίον ΑΕΤΕ, PANAFON, LANET, EUROPE I GREECE, ΠΟΥΛΙΑΔΗΣ & ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ, ERICSSON, ACN, BANK OF AMERICA, INTEAL TELECOM, PRIORITY WIRELESS BV, SILK ROUT, FORTHNET, EUROCOM COMMUNICATIONS, STET ΕΛΛΑΣ, ELTEL ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΕΣ, ΓΕΡΜΑΝΟΣ, TELECOM ITALIA, ΔΕΗ και ΟΣΕ.

Ειδικά για τη ΔΕΗ, προχτές εγκρίθηκε η σύσταση της θυγατρικής της εταιρίας που θα δραστηριοποιηθεί στο χώρο των τηλεπικοινωνιών. Η ΔΕΗ αναζητά συνεταίρο στο εγχείρημα εισόδου στις τηλεπικοινωνίες, που να έχει την ανάλογη τεχνογνωσία. Η Επιχείρηση εμφανίζει ως προτέρημά της το γεγονός ότι έχει πελατολόγιο 6,5 εκατομμυρίων καταναλωτών.

Το προβάδισμα στην ανάπτυξη ασύρματης σταθερής τηλεφωνίας έχουν - σε σύγκριση με τους άλλους ενδιαφερόμενους ιδιώτες - οι ΠΑΝΑΦΟΝ και ΤΕΛΕΣΤΕΤ. Οι δύο της κινητής έχουν αναπτύξει υποδομές, εμπορικό δίκτυο και πελατολόγιο, πράγματα πολύτιμα. Η επιπλέον επένδυση για αυτούς θα είναι μικρότερη από ό,τι όσων ξεκινήσουν από το μηδέν. Ενδέχεται να υποσχεθούν και μειωμένα τιμολόγια σταθερής τηλεφωνίας. Το 1996 το αστικό τηλεφώνημα άξιζε τρεις δραχμές το λεπτό και σήμερα εννέα. Ο πήχης ανέβηκε τόσο, που μπορεί να παρουσιαστεί μείωση μιας δραχμής και να παρουσιαστεί ως όφελος του «ανταγωνισμού».

Τέλος, ο ανταγωνισμός στον ΟΤΕ θα γίνεται με τα ίδια του τα δίκτυα. Βάσει των νομοθετημάτων ΠΑΣΟΚ και ΝΔ, νοικιάζει τα κυκλώματά τους στους ιδιώτες παροχείς τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών - όπως δείχνουν και τα ενοίκια των εταιριών κινητής, σε τιμή και κάτω του κόστους.

Χωρίς κανέναν έλεγχο ο χάλυβας των κατασκευών!

Σοβαρές καταγγελίες σε ημερίδα που διοργάνωσε χτες το ΤΕΕ

Ο χάλυβας που χρησιμοποιείται στα έργα - ιδιαίτερα τα ιδιωτικά - για τον οπλισμό του σκυροδέματος, διατίθεται χωρίς τον απαραίτητο κρατικό έλεγχο, καθώς αυτός επαφίεται στον... «πατριωτισμό» των βιομηχανιών παραγωγής και των εμπόρων-εισαγωγέων!

Αυτό προκύπτει από χτεσινή ημερίδα που πραγματοποίησε το ΤΕΕ με θέμα; «Κανονισμός Τεχνολογίας Χαλύβων Οπλισμού Σκυροδέματος». Οπως τόνισε το μέλος της ΔΕ του ΤΕΕ Θ. Δραγκιώτης, κηρύσσοντας την έναρξη της ημερίδας, όλα αυτά συμβαίνουν γιατί δεν έχει καθιερωθεί το «σήμα ποιότητας» στα προϊόντα χάλυβα οπλισμού σκυροδέματος, ενώ, από την άλλη πλευρά, το Κεντρικό Εργαστήριο Δημοσίων Εργων (ΚΕΔΕ) και τα ελάχιστα υπάρχοντα ανά τη χώρα Περιφερειακά Εργαστήρια Δημοσίων Εργων (ΠΕΔΕ) δε διαθέτουν ούτε την κατάλληλη στελέχωση (σε αριθμό υπαλλήλων και σε εξειδίκευση) ούτε τον σύγχρονο εξοπλισμό, ενώ εμπλέκονται σε έναν περίπλοκο διοικητικό μηχανισμό, που ακυρώνει ουσιαστικά και το όποιο έργο τους.

Οπως διευκρινίστηκε, επιπλέον στη χώρα μας χρησιμοποιείται σε ευρεία κλίμακα χάλυβας που εισάγεται από τρίτες χώρες (π.χ. Τουρκία, Ουκρανία κ.ά.), ο οποίος διατίθεται στην αγορά χωρίς έλεγχο ποιότητας. Η ευθύνη κατά συνέπεια της ποιότητας του χρησιμοποιούμενου χάλυβα στις κατασκευές μετατίθεται στους μηχανικούς, που ούτε τα μέσα, ούτε τα χρονικά περιθώρια διαθέτουν για έναν συστηματικό έλεγχο της κάθε «παρτίδας». Με δεδομένο ότι ο χάλυβας είναι κρίσιμο στοιχείο στην αντοχή των κατασκευών, περισσότερο απ' ό,τι το σκυρόδεμα, όπως πρόσθεσε ο Θ. Δραγκιώτης, καθίσταται αντιληπτό ότι οι μηχανικοί βρίσκονται στο... έλεος των προμηθευτών τους...

Σύμφωνα με άλλες εισηγήσεις της ημερίδας:

  • Στο αρχικό σχέδιο του Κανονισμού Τεχνολογίας Χαλύβων γινόταν πρόβλεψη για τα ανώτατα επιτρεπτά όρια αποδέσμευσης ραδιενέργειας (μετά τη διαπίστωση ότι είχε εισαχθεί στην Ελλάδα, αλλά και άλλα κράτη, χάλυβας με υψηλές τιμές ραδιενέργειας). Η πρόβλεψη όμως αυτή δεν υπάρχει στο τελικό κείμενο του Κανονισμού, αφού κάτι τέτοιο δεν προβλέπεται στο υπό έκδοση Ευρωπαϊκό Πρότυπο ΕΝ 10080!
  • Στη σήμανση χαλύβων οπλισμού σκυροδέματος επικρατεί διεθνώς ένα χάος, αφού δεν υπάρχει ακόμη διεθνής προδιαγραφή σήμανσης και έτσι κάθε παραγωγός εφαρμόζει το δικό του τρόπο σήμανσης και διάκρισης των προϊόντων του από άλλους.
  • Ακόμη και στην περίπτωση που έχουν εκδοθεί πιστοποιητικά του ΕΛΟΤ, είναι αδύνατη η εξακρίβωση αν αυτά ισχύουν για τη συγκεκριμένη ποσότητα χάλυβα, αφού συχνά τέτοια πιστοποιητικά επιδεικνύονται για πολλαπλάσια ποσότητα από αυτή για την οποία εκδόθηκαν, ενώ κανείς δεν μπορεί επίσης να βεβαιώσει ότι τα πιστοποιητικά ανταποκρίνονται πράγματι στην παραδιδόμενη στο εργοτάξιο ποσότητα.
ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΣΠΑΤΩΝ
Εχθρικό στα άτομα με ειδικές ανάγκες!

Το νέο Διεθνές Αεροδρόμιο Σπάτων είναι εχθρικό προς τα άτομα με ειδικές ανάγκες! Αυτό καταγγέλλει η Εθνική Συνομοσπονδία Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες, η οποία έχει αποστείλει ανοιχτή επιστολή προς τον υπουργό ΠΕΧΩΔΕ Κ. Λαλιώτη και μιλά για την απαράδεκτη κατάσταση που επικρατεί σχετικά με την προσβασιμότητα στο νέο αεροδρόμιο όλων των ατόμων με ειδικές ανάγκες, είτε είναι επισκέπτες είτε είναι εργαζόμενοι στο αεροδρόμιο.

«Εάν εξαιρέσουμε - τονίζεται στην επιστολή - τα άτομα που είναι σε αναπηρικά αμαξίδια και αυτά μόνο ως επισκέπτες, για τις υπόλοιπες κατηγορίες, τυφλούς, μερικώς βλέποντες, κωφούς, το αεροδρόμιο πάσχει σοβαρά. Συνολικά όμως πάσχει όταν αναφερόμαστε στην προσβασιμότητα των ατόμων με ειδικές ανάγκες που πιθανόν να εργάζονται σ' αυτό, εκτός κι αν κάποιοι αποφάσισαν ότι τα άτομα με ειδικές ανάγκες δε θα έχουν τη δυνατότητα να εργαστούν στο νέο αεροδρόμιο»...

Χτες οι υπουργοί ΠΕΧΩΔΕ Κ. Λαλιώτης και Μεταφορών Χρ. Βερελής επισκέφτηκαν το αεροδρόμιο και παρακολούθησαν τις δοκιμές που γίνονται σε πραγματική κλίμακα και αφορά τόσο την εξυπηρέτηση των αεροσκαφών όσο και των επιβατών, δοκιμές στις οποίες εμπλέκονται 189 φορείς, ενώ από το Δεκέμβρη προβλέπεται να εξελιχθούν και σενάρια ασκήσεων έκτακτης ανάγκης. Στο πλαίσιο της επίσκεψης, ο μεν υπουργός ΠΕΧΩΔΕ επισήμανε και πάλι ότι το ιδιωτικό αυτό αεροδρόμιο θα πρέπει να είναι κερδοφόρο και τα τέλη θα είναι ανάλογα με τις υπηρεσίες που προσφέρει, πράγμα που σημαίνει ότι αυτά που, όπως είναι φυσικό, οι εταιρίες θα μετακυλίσουν στους επιβάτες, θα είναι πολύ πιο τσουχτερά από ό,τι σήμερα στο Ελληνικό. Ο υπουργός Μεταφορών δήλωσε ότι ο διαγωνισμός για την κατασκευή του προαστιακού σιδηροδρόμου για τα Σπάτα θα προκηρυχτεί στο πρώτο τρίμηνο του 2001, δηλαδή όταν θα ξεκινούν οι πτήσεις από το αεροδρόμιο...

Χειμερινή ώρα από την Κυριακή

Αλλάζει η θερινή ώρα από την ερχόμενη Κυριακή 29 Οκτώβρη και επανέρχεται η κανονική. Ετσι, στις 4 τα ξημερώματα της Κυριακής, οι δείκτες των ρολογιών θα πρέπει να γυρίσουν μια ώρα πίσω και να δείχνουν 3 π.μ.

Αρχισαν οι «βλάβες» στο μετρό της Αθήνας...

Πριν καλά - καλά «χρονίσει» το χρυσοπληρωμένο μετρό της Αθήνας και λίγες μέρες πριν δοθεί το εναρκτήριο «λάκτισμα» για τους νέους πανηγυρισμούς της κυβέρνησης, που θα αφορούν την έναρξη λειτουργίας τής κατά τρία χρόνια πια... ετεροχρονισμένης γραμμής Σύνταγμα - Δάφνη, άρχισαν να ανακύπτουν προβλήματα στους συρμούς του!

Συγκεκριμένα, χτες στις 11.55 το πρωί η Γραμμή 3 (Εθνική Αμυνα - Σύνταγμα) του μετρό της Αθήνας διακόπηκε για μισή περίπου, εξαιτίας τεχνικής βλάβης - στο σύστημα πέδησης, κατά πληροφορίες - ενός συρμού.

Οι υπεύθυνοι της «Αττικό Μετρό» για λόγους ασφαλείας αποβίβασαν τους επιβάτες στο σταθμό «Μέγαρο Μουσικής» και τους ανακοίνωσαν ότι μπορούν να εξαργυρώσουν τα εισιτήριά τους ή να τα επαναχρησιμοποιήσουν. Ο συρμός στον οποίο διαπιστώθηκε το πρόβλημα, όπως ήταν φυσικό, αποσύρθηκε. Στο μεταξύ, όμως, και μέχρι να ολοκληρωθεί η απόσυρση και να αρχίσουν κανονικά τα δρομολόγια του μετρό δημιουργήθηκε «κομφούζιο», καθώς στους σταθμούς είχαν συγκεντρωθεί χιλιάδες επιβάτες, οι οποίοι ταλαιπωρήθηκαν για αρκετή ώρα ώσπου να ομαλοποιηθεί η κατάσταση...

Να σημειώσουμε ότι το «κουτσουρεμένο» μετρό άρχισε να λειτουργεί στα τέλη Γενάρη, με καθυστέρηση πάνω από δύο χρόνια από το χρονοδιάγραμμα που προέβλεπε η αρχική σύμβαση (Νοέμβρης 1997) και αφού δόθηκαν στους εργολάβους «πανωπροίκια» άνω των 100 δισ. δρχ. Γύρω στις 10 Νοέμβρη - με καθυστέρηση, δηλαδή, τριών χρόνων από ό,τι πρόβλεπε η αρχική σύμβαση - πρόκειται να αρχίσει να λειτουργεί και το τμήμα Σύνταγμα - Δάφνη. Το μετρό όμως θα εξακολουθήσει να είναι ημιτελές, καθώς το τμήμα Σύνταγμα - Ασώματοι δεν προβλέπεται να παραδοθεί πριν το 2002 και αν...

Σταθεροί οι προμηθευτές

Συνεχίζονται απρόσκοπτα οι χρυσοφόρες δουλιές συγκεκριμένων ιδιωτών με τον ΟΤΕ. Χτες το ΔΣ του Οργανισμού αποφάσισε να καλύψει τις κύριες ανάγκες της επιχείρησης σε τηλεπικοινωνιακό υλικό για το 2001 μέσω των προγραμματικών συμβάσεων που έχει συνάψει από το 1997 με ιδιωτικές επιχειρήσεις.

Η απόφαση εμμονής στις προγραμματικές συμβάσεις και για τον επόμενο χρόνο αφορά προμήθειες ύψους 95 δισ. δρχ. Παράλληλα, το ΔΣ αποφάσισε κάποιες άλλες έκτακτες ανάγκες για υλικά νέας τεχνολογίας να καλυφθούν μέσω ανταγωνιστικών προσφορών.

Θυμίζουμε, ότι η διοίκηση του Οργανισμού το 1997 υπέγραψε συμφωνίες παροχής υλικού με ΖΗΜΕΝΣ (ύψους 158 δισ. δρχ.), ΙΝΤΡΑΚΟΜ (222,7), ΑΝΚΟ, ΕΑΒ και ΜΑΡΑΚ (20 συνολικά). Οι προγραμματικές συμφωνίες λήγουν το 2002.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ