ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 27 Μάρτη 1997
Σελ. /36
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ - ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Ο πρωθυπουργός διαπίστωσε το ... χάος και αποχώρησε!

Στην αυτονόητη διαπίστωση ότι η εικόνα των ΔΕΚΟ είναι αποκαρδιωτική, αρκέστηκε χτες ο πρωθυπουργός Κ. Σημίτης,μετά από πολύωρη σύσκεψη με την ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών και τις διοικήσεις των Οργανισμών που εποπτεύει. Απέδωσε την εικόνα αυτή "σε παραδοσιακές νοοτροπίες, στην αδιαφορία των ΔΕΚΟ για την ανταγωνιστικότητα, καθώς και στα συντεχνιακά και οικονομικά συμφέροντα", ενώ υποστήριξε ότι η κυβέρνηση με συστηματική προσπάθεια καταφέρνει σιγά - σιγά να λύσει το "κουβάρι στον τομέα των μεταφορών και των επικοινωνιών".

Ο πρωθυπουργός, σε δηλώσεις του μετά τη σύσκεψη, αναφέρθηκε στις μεγάλες εκκρεμότητες και στα "καυτά" προβλήματα των ΔΕΚΟ, χωρίς, ωστόσο, να εξαγγείλει - έστω και ένα μέτρο - για την αντιμετώπισή τους. Για τις αστικές συγκοινωνίες, είπε αόριστα ότι θα πρέπει να γίνουν προσλήψεις και να προχωρήσει η ανανέωση του στόλου και πρόσθεσε ότι το νομοσχέδιο που ετοιμάζει το υπουργείο Μεταφορών θα προβλέπει την ύπαρξη οργάνου, το οποίο θα ελέγχει και συντονίζει τις αστικές συγκοινωνίες, εκτός του υπό κατασκευή μετρό. Σε ερώτηση αν θα ισχύσουν οι "προγραμματικές συμφωνίες" για την ανανέωση του στόλου, απέφυγε ν' απαντήσει.

Για τον ΟΣΕ, είπε ότι έχουν ρυθμιστεί σχεδόν στο σύνολό τους οι εκκρεμότητες για τη μεταφορά των έργων στη θυγατρική "ΕΡΓΟΣΕ" και εξέφρασε την ελπίδα ότι θα προχωρήσει με μεγαλύτερη ταχύτητα η εφαρμογή του προγράμματος εκσυγχρονισμού και η απορρόφηση των κονδυλίων του Κοινοτικού Πλαισίου Στήριξης.

Για την ΟΑ, εξέφρασε την πεποίθηση ότι από τη συνάντηση που θα έχει αύριο με τον επίτροπο Νιλ Κίνοκ θα αρθούν οι αντιρρήσεις των Βρυξελλών για την αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρίας. Μίλησε για τα "μεγάλα βήματα" που πρέπει να κάνει η ΟΑ, για να γίνει ανταγωνιστική, για την αναγκαιότητα ανανέωσης του στόλου, αλλά άφησε αναπάντητο το ερώτημα από πού θα εξευρεθούν τα κονδύλια για τη μετεγκατάσταση της ΟΑ στα Σπάτα.

Για τα ΕΛΤΑ υποσχέθηκε ότι σύντομα θα τεθεί σε εφαρμογή το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού, που έχει εξαγγελθεί από 2ετίας, αλλά έχει βαλτώσει.

Για τον εκσυγχρονισμό των ελληνικών αεροδρομίων, είπε ότι - όπως τον διαβεβαίωσε η διοίκηση της ΥΠΑ - μέσα στον ερχόμενο Απρίλη θα τεθεί σε λειτουργία το νέο αυτοματοποιημένο σύστημα ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας και μέσα στο 1998 θα έχει ολοκληρωθεί ο εκσυγχρονισμός των αεροδρομίων Αθηνών, Θεσσαλονίκης, Ηρακλείου, Ρόδου, Κέρκυρας και Κω.

Για τον ΟΤΕ, εξέφρασε την ελπίδα ότι η Ευρωπαϊκή Ενωση θα αναγνωρίσει την ιδιαιτερότητα του Οργανισμού και θα εγκρίνει τη διατήρηση του μονοπωλίου του ΟΤΕ για μια μεταβατική περίοδο.

ΜΕΤΡΟ
Εκτός εργολαβίας το τμήμα Σύνταγμα - Κεραμεικός

Αγνωστο ποιες θα είναι οι αντιδράσεις των εργολάβων, ενώ η επαναδημοπράτησή του προσδιορίζεται σε δύο μήνες

Κοινοποιήθηκε, τελικά, χτες στην κοινοπραξία των εργολάβων του μετρό της Αθήνας ("Ολυμπιακό Μετρό") η απόφαση της κυβέρνησης και της εταιρίας "Αττικό Μετρό ΑΕ", που διαχειρίζεται το έργο για λογαριασμό του δημοσίου για την περικοπή του τμήματος Σύνταγμα - Κεραμεικός από το σύνολο της εργολαβίας.

Οπως είναι γνωστό, η απόφαση αυτή είχε ληφθεί την περασμένη βδομάδα μετά την εμμονή των εργολάβων στις παράλογες οικονομικές απαιτήσεις τους, που ανέρχονται σε δεκάδες δισ. δρχ.

Η περικοπή αναφέρεται μόνο στα έργα πολιτικού μηχανικού στο συγκεκριμένο τμήμα Σύνταγμα - Κεραμεικός, μήκους 1.900 μέτρων, ενώ δε θα αφορά τις ηλεκτρομηχανολογικές εργασίες ή την κατασκευή των βαγονιών που θα συνεχιστούν κανονικά από την "Ολυμπιακό Μετρό". Σύμφωνα με εκτιμήσεις τεχνικών, το κόστος των έργων που περικόπηκαν από την εργολαβία ανέρχεται γύρω στα 15 δισ. δρχ.

Αγνωστο παραμένει, βέβαια, το πώς θα αντιδράσουν οι εργολάβοι μετά την επίσημη επίδοση της απόφασης για περικοπή του τεχνικού αντικειμένου της εργολαβίας. Η κυβέρνηση, πάντως, σε χτεσινή σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στο ΥΠΕΧΩΔΕ με τη συμμετοχή και του Διοικητικού Συμβουλίου της ,Αττικό Μετρό", σύμφωνα με πληροφορίες, εξέτασε την άμυνά της για παν ενδεχόμενο.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις ειδικών, οι εργολάβοι δεν έχουν και πολλά περιθώρια αντίδρασης, εκτός ίσως από κάποια προσφυγή στη Δικαιοσύνη κατά της περικοπής. Δεν αποκλείεται, όμως, να "τραβήξουν το σχοινί" και να μπλοκάρουν για κάποιο διάστημα τις υπόλοιπες εργασίες του μετρό, αφού ένα μεγάλο μέρος των οικονομικών απαιτήσεών του δεν αφορούσαν το τμήμα Σύνταγμα - Κεραμεικός, αλλά άλλα τμήματα του έργου. Αν, βέβαια, συμβεί αυτό, τότε η κατασκευή του μετρό αναμένεται να μπει σε νέες περιπέτειες.

Να σημειώσουμε ότι το τμήμα Σύνταγμα - Κεραμεικός θεωρείται από τα πιο δύσκολα, εξαιτίας αρχαιολογικών ανασκαφών και των προβλημάτων με τη Μητρόπολη που έχουν οδηγηθεί στο Συμβούλιο της Επικρατείας, και για τη διάνοιξή του δε θα χρησιμοποιηθεί πλέον μετροπόντικας, αλλά άλλες συμβατικές μέθοδοι. Πρόθεση της κυβέρνησης είναι η επαναδημοπράτηση του τμήματος αυτού να γίνει το αργότερο σε δύο μήνες, πολλά όμως θα εξαρτηθούν και από την αναμενόμενη αντίδραση των εργολάβων...

ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΡΚΟ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ
Πρόκληση η υπεράσπιση των παρανομιών του ΟΜΜΑ

Αντίδραση σε δηλώσεις του προέδρου του ΤΕΕ, Κ. Λιάσκα, για την "αναγκαιότητα" των έργων επέκτασης του Μεγάρου Μουσικής

"Η επίκληση από τον κ. Λιάσκα της "επιστημονικής του γνώμης και της αίσθησης ευθύνης του", για να υπερασπιστεί την "αναγκαιότητα" του έργου επέκτασης του Μεγάρου Μουσικής μέσα στο Πάρκο Ελευθερίας, μόνο ως πρόκληση μπορεί να εκληφθεί, αφού πρόκειται για έργο παράνομο, αντιπεριβαλλοντικό και ανήθικο".

Αυτό επισημαίνει η Συντονιστική Επιτροπή για τη Σωτηρία του Πάρκου Ελευθερίας, σχολιάζοντας τη συνέντευξη που έδωσε στην "Κυριακάτικη Αυγή" της 23/3/97 ο Κ. Λιάσκας, πρόεδρος του ΤΕΕ και επιβλέπων μηχανικός του έργου επέκτασης του Μεγάρου Μουσικής στο Πάρκο. Η Συντονιστική Επιτροπή στην ίδια ανακοίνωση τονίζει, επίσης, τα εξής:

  • Το ποιοι έχουν "μικροπολιτικού" και μεγαπολιτικού "χαρακτήρα ατομικές επιδιώξεις", όπως ισχυρίζεται ο κ. Λιάσκας είναι γνωστό σε όλους.
  • Η πρόταση του εργομανή κ. Λιάσκα για "συνολική διευθέτηση του τεράστιου τετραγώνου, όπου περιλαμβάνονται εκτάσεις προς ανοικοδόμηση που πρέπει να απαλλοτριωθούν" δεν ισοσταθμίζει στο ελάχιστο, ούτε βέβαια αναιρεί την καταστροφικότητα του έργου στο φυσικό περιβάλλον του Πάρκου και την προσβολή στην ιστορικότητα των μνημείων του. Ωστόσο, η πρόταση αυτή μας δημιουργεί ανησυχίες, καθότι είναι γνωστά τα σχέδια του κ. Χρ. Λαμπράκη για επέκταση των δραστηριοτήτων όχι μόνο σε όλο το Πάρκο, αλλά και στον ευρύτερό του χώρο. Επισημαίνει επίσης:

α) Εχει ανακοινωθεί από τον Κ. Λαλιώτη η μελλοντική παραχώρηση στον ΟΜΜΑ των κτιρίων του Αιγινήτειου και του Αρεταίειου Νοσοκομείου επί της Βασ. Σοφίας.

β) Η πολυκατοικία των αξιωματικών απαλλοτριώνεται μεν, αλλά δεν προβλέπεται καθόλου η κατεδάφισή της.

γ) Στο Σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος του Δήμου Αθηναίων για τις χρήσεις γης της περιοχής, περιλαμβάνεται η μελλοντική παραχώρηση του Ναυτικού Νοσοκομείου "για την εξυπηρέτηση των χρήσεων του Πάρκου Ελευθερίας".

δ) Το Πνευματικό Κέντρο του Δήμου Αθηναίων, το οποίο περιλαμβάνει και τις εγκαταστάσεις του στο Πάρκο Ελευθερίας, με πρόσφατη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, την οποία καταψήφισε η αντιπολίτευση, μετονομάζεται σε Πολιτιστικό Οργανισμό, πιθανότατα για να μεταβιβαστούν οι εγκαταστάσεις στον ΟΜΜΑ.

"Εμείς θέλουμε να πιστεύουμε - τονίζει η Συντονιστική Επιτροπή - πως οι πολίτες της Αθήνας θα αντιδράσουν και πάλι σε κάθε προσπάθεια επέκτασης της πολιτιστικής μονοκρατορίας από τον κ. Λαμπράκη, υπερσυγκέντρωσης πολιτιστικών χρήσεων σε αυτή τη βεβαρημένη περιοχή της πρωτεύουσας και απομείωσης των δημόσιων ελεύθερων χώρων και του πρασίνου της περιοχής".

Τέλος, η Επιτροπή διερωτάται "αν υπάρχει Κράτος Δικαίου, όταν η αίτηση της ακύρωσης και αναστολής εκτέλεσης της οικοδομικής άδειας του ΟΜΜΑ στο Πάρκο δεν έχει εκδικαστεί ακόμα από το Συμβούλιο της Επικρατείας, ενώ έχει κατατεθεί από το Σεπτέμβρη, τη στιγμή που άλλη αίτηση του Εθνικού Γυμναστικού Συλλόγου, για να του επιτραπεί η οικοδόμηση στον αρχαιολογικό χώρο του Ολυμπιείου, εκδικάζεται σε χρόνο-ρεκόρ".

ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ - ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΙ ΟΤΕ
Συγκέντρωση διαμαρτυρίας σήμερα

Με συγκέντρωση και πικετοφορία στο Διοικητικό Μέγαρο του ΟΤΕ (Μαρούσι), σήμερα το μεσημέρι οι εργαζόμενοι, που ανήκουν στους Συλλόγους Διπλωματούχων Μηχανικών και Φυσικών Ηλεκτρονικών, διαμαρτύρονται κατά της πολιτικής της Διοίκησης, που έχει σαν αποτέλεσμα τη θεσμική και οικονομική υποβάθμιση των μηχανικών, αλλά και αρνητικές επιπτώσεις στην πορεία του Οργανισμού.

Οι μηχανικοί διαμαρτύρονται για την εκτόπισή τους από θέσεις ευθύνης, την καταστρατήγηση της τεχνικής ιεραρχίας, τον ευτελισμό των αμοιβών του τεχνικού επιστημονικού προσωπικού, που τους οδηγεί στο περιθώριο κάθε αναπτυξιακής διαδικασίας.

Κατά της πολιτικής της Διοίκησης και ιδιαίτερα στον τομέα των επενδύσεων, στρέφεται με ανακοίνωσή του και ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Ανωτάτου Προσωπικού του ΟΤΕ. Συγκεκριμένα, ο Σύλλογος υποστηρίζει πως αν και το Πρόγραμμα Επενδύσεων για την πενταετία 1996 - 2000 προέβλεπε την προμήθεια και εγκατάσταση 550.000 ψηφιακών παροχών ετησίως, αυτό καθυστερεί δραματικά. Αλλά και στην πρόσφατη απόφαση για την αγορά των 335.000 ψηφιακών παροχών δεν περιλαμβάνεται η Θεσσαλονίκη - Πολιτιστική Πρωτεύουσα για το 1997 - με αποτέλεσμα η δικτυακή υποδομή αξίας, πέντε δισεκατομμυρίων δραχμών που έχει εγκατασταθεί, να παραμένει ανεκμετάλλευτη. Επίσης, σύμφωνα με την ανακοίνωση, ελέγχεται η Διοίκηση του ΟΤΕ, γιατί δεν προχώρησε στην προμήθεια υλικού υποδομής, όπως: Των καλωδίων οπτικών ινών για το υποβρύχιο δίκτυο Δωδεκανήσων - Κρήτης, των ραδιοδικτύων για τις αγροτικές περιοχές, υλικού φερέσυχνων κλπ.

Τέλος, επισημαίνεται ότι με φιλοσοφικές διακηρύξεις περί στροφής στον πελάτη, εμπορικού χαρακτήρα της επιχείρησης, ΣΟΔΕ και άλλα φληναφήματα, που ακούγονται τελευταία και έχουν εφευρεθεί από τους επιτήδειους για να εισπράττουν πριμ εκατομμυρίων, χωρίς να αποδίδουν κανένα ουσιαστικό έργο, δεν εκσυγχρονίζεται ο ΟΤΕ.

  • Αύξηση κατά 1,5% παρουσίασε η ΕΣΚ - ΟΤΕ στις εκλογές που έγιναν στην Πανελλήνια Ενωση Τεχνικών, φτάνοντας στο 8,6% και εξασφαλίζοντας τρεις έδρες στη διοίκηση του μεγαλύτερου σωματείου τω εργαζομένων στον Οργανισμό. Σύμφωνα με τα τελικά, αλλά ανεπίσημα αποτελέσματα, οι άλλες παρατάξεις έλαβαν: ΠΑΣΚΕ ποσοστό 49,9% και 18 έδρες, ΔΑΚΕ 28,3% (10), "Συνδικαλιστική Ενότητα" 8,8% (3), ΑΣΕ 2,7% (1), "Συνδ. Ανοιξη" 1,5% και καμία έδρα.


Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ