Πέμπτη 27 Μάρτη 1997
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 26
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΜΕΤΡΟ
Εκτός εργολαβίας το τμήμα Σύνταγμα - Κεραμεικός

Αγνωστο ποιες θα είναι οι αντιδράσεις των εργολάβων, ενώ η επαναδημοπράτησή του προσδιορίζεται σε δύο μήνες

Κοινοποιήθηκε, τελικά, χτες στην κοινοπραξία των εργολάβων του μετρό της Αθήνας ("Ολυμπιακό Μετρό") η απόφαση της κυβέρνησης και της εταιρίας "Αττικό Μετρό ΑΕ", που διαχειρίζεται το έργο για λογαριασμό του δημοσίου για την περικοπή του τμήματος Σύνταγμα - Κεραμεικός από το σύνολο της εργολαβίας.

Οπως είναι γνωστό, η απόφαση αυτή είχε ληφθεί την περασμένη βδομάδα μετά την εμμονή των εργολάβων στις παράλογες οικονομικές απαιτήσεις τους, που ανέρχονται σε δεκάδες δισ. δρχ.

Η περικοπή αναφέρεται μόνο στα έργα πολιτικού μηχανικού στο συγκεκριμένο τμήμα Σύνταγμα - Κεραμεικός, μήκους 1.900 μέτρων, ενώ δε θα αφορά τις ηλεκτρομηχανολογικές εργασίες ή την κατασκευή των βαγονιών που θα συνεχιστούν κανονικά από την "Ολυμπιακό Μετρό". Σύμφωνα με εκτιμήσεις τεχνικών, το κόστος των έργων που περικόπηκαν από την εργολαβία ανέρχεται γύρω στα 15 δισ. δρχ.

Αγνωστο παραμένει, βέβαια, το πώς θα αντιδράσουν οι εργολάβοι μετά την επίσημη επίδοση της απόφασης για περικοπή του τεχνικού αντικειμένου της εργολαβίας. Η κυβέρνηση, πάντως, σε χτεσινή σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στο ΥΠΕΧΩΔΕ με τη συμμετοχή και του Διοικητικού Συμβουλίου της ,Αττικό Μετρό", σύμφωνα με πληροφορίες, εξέτασε την άμυνά της για παν ενδεχόμενο.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις ειδικών, οι εργολάβοι δεν έχουν και πολλά περιθώρια αντίδρασης, εκτός ίσως από κάποια προσφυγή στη Δικαιοσύνη κατά της περικοπής. Δεν αποκλείεται, όμως, να "τραβήξουν το σχοινί" και να μπλοκάρουν για κάποιο διάστημα τις υπόλοιπες εργασίες του μετρό, αφού ένα μεγάλο μέρος των οικονομικών απαιτήσεών του δεν αφορούσαν το τμήμα Σύνταγμα - Κεραμεικός, αλλά άλλα τμήματα του έργου. Αν, βέβαια, συμβεί αυτό, τότε η κατασκευή του μετρό αναμένεται να μπει σε νέες περιπέτειες.

Να σημειώσουμε ότι το τμήμα Σύνταγμα - Κεραμεικός θεωρείται από τα πιο δύσκολα, εξαιτίας αρχαιολογικών ανασκαφών και των προβλημάτων με τη Μητρόπολη που έχουν οδηγηθεί στο Συμβούλιο της Επικρατείας, και για τη διάνοιξή του δε θα χρησιμοποιηθεί πλέον μετροπόντικας, αλλά άλλες συμβατικές μέθοδοι. Πρόθεση της κυβέρνησης είναι η επαναδημοπράτηση του τμήματος αυτού να γίνει το αργότερο σε δύο μήνες, πολλά όμως θα εξαρτηθούν και από την αναμενόμενη αντίδραση των εργολάβων...

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Αμετροεπείς θριαμβολογίες για το πανάκριβο και «κολοβό» έργο (2000-01-28 00:00:00.0)
Ο ΦΑΥΛΟΣ ΚΥΚΛΟΣ ΤΟΥ ΜΕΤΡΟ (1997-07-30 00:00:00.0)
Προς άτακτη υποχώρηση η κυβέρνηση (1997-07-24 00:00:00.0)
Εν αναμονή των ασφαλιστικών μέτρων... (1997-06-18 00:00:00.0)
Δικαστικές τριβές και συμφωνίες απ' το "παράθυρο"... (1997-06-11 00:00:00.0)
Ακριβοπληρωμένες οι διακοπές του "μετροπόντικα" (1997-06-06 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ