Πέμπτη 27 Μάρτη 1997
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 27
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Απορρίφθηκε η προσφυγή του ΚΤΕΛ Εύβοιας κατά του ΟΣΕ

Απορρίφθηκε από την Επιτροπή Ανταγωνισμού η προσφυγή που είχε καταθέσει (μετά την απορριπτική πρωτόδικη απόφαση δικαστηρίου) το Κοινό Ταμείο Εισπράξεως Λεωφορείων (ΚΤΕΛ) Νομού Εύβοιας κατά του ΟΣΕ, για τη μείωση του κομίστρου κατά 30% στην οποία είχε προβεί ο τελευταίος από το Γενάρη του 1996, στην προαστιακή γραμμή Αθήνα - Χαλκίδα.

Το ΚΤΕΛ Εύβοιας προσέφυγε στην Επιτροπή Ανταγωνισμού, υποστηρίζοντας ότι η πολιτική του ΟΣΕ αποτελεί κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης, πράγμα που δεν προέκυψε από τη διερεύνηση των στοιχείων. Και τούτο γιατί - όπως αναφέρεται - το ΚΤΕΛ κατά το 1996 κατείχε μερίδιο στο μεταφορικό έργο, στη γραμμή Αθήνα - Χαλκίδα - Αθήνα (χωρίς τους ενδιάμεσους σταθμούς), που ανέρχεται στο 73%, έναντι 27% που κατέχει ο ΟΣΕ. Η επιτροπή αφού έλαβε υπόψη της τα παραπάνω και το γεγονός ότι το ΚΤΕΛ και ο ΟΣΕ είναι οι μοναδικές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται για τη μετακίνηση επιβατών μεταξύ των δύο πόλεων, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι ο ΟΣΕ δεν κατέχει δεσπόζουσα θέση και η πολιτική που ακολούθησε δεν παραβιάζει καμιά από τις διατάξεις του Ν. 703/77. Η απόφαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού αναφέρεται στον χαρακτηρισμό της διαδρομής σαν προαστιακής, σύμφωνα με το ρυθμιστικό σχέδιο του ΥΠΕΧΩΔΕ με την έννοια της οδηγίας 95/18/ΕΚ και στο νέο ορθολογικοποιημένο τιμολόγιο ανά ζώνη(περιλαμβάνει 17 ενδιάμεσες στάσεις) με αντιστοιχία 100 δρχ. ανά 15 χλμ. Αφού αιτιολογεί την απλοποίηση του κομίστρου μέσω του νέου τιμολογίου, σημειώνει ότι όπως προέκυψε από τα στοιχεία που προσκόμισε ο ΟΣΕ, η εφαρμογή του είχε ως συνέπεια την αύξηση του κομίστρου στις περισσότερες ενδιάμεσες διαδρομές, τη μείωση όμως αυτού για τη μεταφορά μεταξύ των ακραίων προορισμών Αθήνας και Χαλκίδας. Καταλήγει δε, ότι το νέο σύστημα καθορισμού του τιμολογίου στην εν λόγω διαδρομή που καθιέρωσε ο ΟΣΕ, δεν έρχεται σε αντίθεση με την απόφαση του υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών, η οποία δεν προβλέπει ως προς τον Οργανισμό Σιδηροδρόμων την υποχρεωτική αύξηση, αλλά θέτει ανώτατα όρια ως προς αυτή, επιτρέποντας στον τελευταίο να εφαρμόσει διαφοροποιήσεις στην τιμολογιακή του πολιτική, όπως αυτή που ισχύει για την εξεταζόμενη διαδρομή.

Γιώργος ΠΑΝΤΕΛΗΣ


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ