ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 30 Σεπτέμβρη 2005
Σελ. /40
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ «ΟΛΥΜΠΙΑΚΗΣ»
Δε θα περάσουν τα σχέδια των Γερμανών

Οι εργαζόμενοι αντιδρούν στο ενορχηστρωμένο σχέδιο «διαπλεκομένων συμφερόντων» για τη διάλυση της εταιρίας

Την άμεση αντίδραση των εργαζομένων στην «Ολυμπιακή Αεροπορία» (ΟΑ) προκάλεσαν οι δηλώσεις του αντιπροέδρου της «Lufthansa» ότι οι ...Ελληνες δεν έχουν να φοβηθούν για το κενό που θα αφήσει στην αεροπορική αγορά η απουσία της ΟΑ και ότι η εταιρία του, μαζί με την «Aegean», είναι έτοιμη να καλύψει αυτό το κενό!

Οι προκλητικές δηλώσεις - με ...αέρα επικυρίαρχου - που έκανε ο Γερμανός αξιωματούχος της «Lufthansa» τέθηκαν από τους δημοσιογράφους και στον κυβερνητικό εκπρόσωπο, Θ. Ρουσόπουλο, με την επισήμανση ότι και ο ίδιος είχε πει πως ο ανταγωνισμός θα καλύψει το κενό που θα αφήσει η ΟΑ. Στην ερώτηση μάλιστα του «Ρ» αν είχε κατά νου αυτό ακριβώς που δήλωσε και ο εκπρόσωπος της γερμανικής εταιρίας περί κάλυψης του κενού από «Lufthansa» και «Aegean», ο Θ. Ρουσόπουλος δεν «μπήκε» καν στον κόπο έστω να διαφοροποιηθεί από τις δηλώσεις του αφεντικού της γερμανικής εταιρίας. Περιορίστηκε στη γενικόλογη αναφορά ότι «προσπάθεια της κυβέρνησης είναι να μην υπάρχουν μονοπώλια, αλλά να υπάρχει ανταγωνισμός».

Οι αντιδράσεις

Ενορχηστρωμένο σχέδιο «διαπλεκομένων συμφερόντων» για τη διάλυση της ΟΑ καταγγέλλουν οι τεχνικοί αεροπλάνων της εταιρίας, με αφορμή την πρόσφατη πληρωμένη καταχώριση της «Aegean» στον Τύπο, αλλά και τις δηλώσεις του στελέχους της «Lufthansa».

Σε ανακοίνωση της Ενωσης Πτυχιούχων Τεχνικών Αεροσκαφών Πολιτικής Αεροπορίας (ΕΠΤΑΟΑ) τονίζεται ότι οι καταγγέλλοντες την ΟΑ στην ΕΕ, μας «καθησυχάζουν» ότι είναι πανέτοιμοι να καλύψουν όλα τα κενά, αλλά σχεδιάζουν χωρίς να λαμβάνουν υπόψη τους τη βούληση της συντριπτικής πλειοψηφίας των Ελλήνων πολιτών.

Για την αναγγελθείσα συνεργασία της «Lufthansa» με την «Aegean» οι εκπρόσωποι της ΕΠΤΑΟΑ σημειώνουν: Οι Γερμανοί «ξεχνούν να πουν στον εταίρο τους ότι η συνεργασία τους έχει ημερομηνία λήξης. Αν οι "φίλοι της Aegean" κοιτάξουν την ιστορία των συνεργασιών στον τομέα των αερομεταφορών τα τελευταία χρόνια, θα αντιληφθούν ότι "το μεγάλο ψάρι τρώει το μικρό"».

Με τίτλο «Οι Γερμανοί ξανάρχονται», οι πιλότοι της ΟΑ καταγγέλλουν τους «συμμάχους» «Lufthansa» και «Aegean», που εμφανίζονται τώρα ως αυτόκλητοι σωτήρες, αφού πρώτα κατάφεραν μέσω του παρασκηνίου και με αρωγό το κράτος να ρίξουν στο κανναβάτσο την ΟΑ.

«Η παρέμβαση των Γερμανών - τονίζεται σε ανακοίνωση της Ενωσης Χειριστών Πολιτικής Αεροπορίας - θυμίζει την πικρή ιστορία του αεροδρομίου Σπάτων, που τσεκούρωσαν στα τιμολόγια χρήστες και επιβάτες. Ισως με το ίδιο μοντέλο οραματίζονται και την "κατάληψη" των ελληνικών ουρανών, σε συνεργασία με τους εγχώριους "Γερμανοτσολιάδες"».

Οι τεχνικοί και οι πιλότοι της ΟΑ προειδοποιούν την κυβέρνηση και τους ανταγωνιστές της ΟΑ ότι δε θα επιτρέψουν να περάσουν τα σχέδια διάλυσης της εταιρίας.

Στο μεταξύ, η Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής κάλεσε για ακρόαση την ερχόμενη βδομάδα τον πρόεδρο των «Ολυμπιακών Αερογραμμών», Π. Παπαγεωργίου. Το σχετικό αίτημα είχαν υποβάλει βουλευτές της Επιτροπής, με αφορμή τόσο τις εξελίξεις στην ΟΑ, όσο κυρίως τα όσα δημοσίως είχε καταγγείλει ο πρόεδρος της εταιρίας σε άρθρο του στην εφημερίδα «Καθημερινή». Υπενθυμίζεται ότι στο άρθρο αυτό ο Π. Παπαγεωργίου είχε καταγγείλει ότι προσωπικά, οικονομικά και πολιτικά συμφέροντα κρύβονται πίσω από την προσπάθεια απαξίωσης της «Ολυμπιακής».

ΚΚΕ
«Οχι» στις προτάσεις για τις σιδηροδρομικές μεταφορές

Με τις προτάσεις της Επιτροπής, τόνισε ο ευρωβουλευτής του Κόμματος Γ. Τούσσας, επιχειρείται το τελειωτικό χτύπημα του τομέα, για την αύξηση των κερδών του κεφαλαίου

Στην καταψήφιση του τρίτου πακέτου προτάσεων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τις σιδηροδρομικές μεταφορές προχώρησε η Ευρωκοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ. Κατά τη διάρκεια της Ολομέλειας του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, προχτές στο Στρασβούργο, ο Γιώργος Τούσσας, ευρωβουλευτής του Κόμματος, κατήγγειλε ότι με τις προτάσεις αυτές επιχειρείται να δοθεί το τελειωτικό χτύπημα στις σιδηροδρομικές μεταφορές, για την αύξηση των κερδών του κεφαλαίου.

Με την παρέμβασή του ο Γ. Τούσσας, μεταξύ άλλων, επισήμανε:

  • «Η επιτάχυνση της απελευθέρωσης της αγοράς στις διεθνείς, αλλά και στις εθνικές σιδηροδρομικές υπηρεσίες, καθώς και η πλήρης απελευθέρωση όλων των επιβατικών υπηρεσιών, από τη μια θα αυξήσουν τα κέρδη των μονοπωλίων και από την άλλη θα επιφέρουν ισχυρό χτύπημα στα δικαιώματα των εργαζομένων. Παράλληλα, θα αυξήσουν τις τιμές των εισιτηρίων και το κόστος μεταφοράς των εμπορευμάτων, ενώ θα υποβαθμίσουν και τα επίπεδα ασφάλειας, όπως έχει αποδειχτεί όπου έχει εφαρμοστεί η ιδιωτικοποίηση»
  • «Για να εξασφαλιστεί η συναίνεση των εργαζομένων και να διευκολυνθεί το ξεπούλημα του λαϊκού πλούτου στα μονοπώλια που δραστηριοποιούνται στις σιδηροδρομικές μεταφορές - τόνισε ο Γ. Τούσσας - η πρόταση της ΕΕ διανθίζεται με διατάξεις περί πιθανών αποζημιώσεων των επιβατών, σε περίπτωση κακών υπηρεσιών. Ομως, το ζήτημα είναι ότι ξεκινώντας από τα "φιλέτα", ιδιωτικές εταιρίες θα εκμεταλλευτούν τους εργαζόμενους, το επιβατικό κοινό, αλλά και τις ενδιαφερόμενες περιοχές, θέτοντας τελικά υπό τον απόλυτο έλεγχό τους έναν βασικό μοχλό των μεταφορών»
  • «Στο όνομα της ανταγωνιστικότητας ζητείται σήμερα να γίνουν περισσότερες δημόσιες επενδύσεις για υποδομές που θα εκμεταλλεύεται το μεγάλο κεφάλαιο. Οι εργαζόμενοι παλεύουν για την ανατροπή της αντιλαϊκής πολιτικής της ΕΕ, για ριζικές αλλαγές, για μια πολιτική που θα είναι κοινωνική ιδιοκτησία και οι σιδηροδρομικές μεταφορές και θα συμβάλλουν στη λαϊκή ευημερία».
Συγκεντρωτικές καταστάσεις

Διευκρινιστικές οδηγίες για την υποβολή των συγκεντρωτικών καταστάσεων «πελατών - προμηθευτών» (αφορά επαγγελματίες και επιχειρήσεις) δίνει το υπουργείο Οικονομικών.

Η υποβολή θα γίνεται μόνο με ηλεκτρονικό τρόπο και συγκεκριμένα:

  • Μέσω του δικτυακού κόμβου της Γενικής Γραμματείας Πληροφορικών Συστημάτων (ΓΓΠΣ) (www.gsis.gr) μόνο από «πιστοποιημένους χρήστες που διαθέτουν τους κωδικούς πρόσβασης.
  • Στις ΔΟΥ με δισκέτα. Το αρχείο μπορεί να δημιουργηθεί με τη χρήση του ειδικού προγράμματος που βρίσκεται στην ιστοσελίδα της ΓΓΠΣ.
ΛΑΡΙΣΑ
Επιστροφή πανωτοκίων σε εταιρία

Να επιστρέψει χρήματα σε λαρισαϊκή ομόρρυθμη εταιρία, ως αχρεωστήτως εισπραχθέντα, υποχρεώνεται κρατική τράπεζα, σύμφωνα με απόφαση του Εφετείου Λάρισας. Συγκεκριμένα, η τράπεζα οφείλει να επιστρέψει στην εταιρία 37.662 ευρώ από πανωτόκια, αφού πρώτα απέρριψε την έφεση της τράπεζας κατά της πρωτόδικης, καταδικαστικής, επίσης, απόφασης του Μονομελούς Πρωτοδικείου.

Στην απόφασή του το Εφετείο Λάρισας αναφέρεται και σε ρυθμίσεις των νόμων για τα πανωτόκια 2789/2000 και 2912/2001 - σύμφωνα μ' αυτές οι οφειλές για τις οποίες εκδόθηκε διαταγή πληρωμής εξαιρούνται από τις ευνοϊκές ρυθμίσεις και δεν υποχρεώνονται τα πιστωτικά ιδρύματα να επιστρέφουν τα επιπλέον χρήματα - κρίνοντας τη συγκεκριμένη διάταξη αντισυνταγματική και ότι αντιβαίνει στην Ευρωπαϊκή Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου.

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
Καταρτίσεις για πιστοποίηση στα αέρια καύσιμα

Μετά από πολύχρονους αγώνες των συνδικάτων του κλάδου, «εδέησε» η κυβέρνηση να προωθήσει την υπόθεση της κατάρτισης των θερμοϋδραυλικών και των τεχνιτών καυστήρων, προκειμένου να μπορούν να εκτελέσουν έργα στον τομέα του φυσικού αερίου. Σύμφωνα με απόφαση του υπουργείου Ανάπτυξης σχεδιάζεται η υλοποίηση 130 προγραμμάτων κατάρτισης για θερμοϋδραυλικούς και 11 προγραμμάτων κατάρτισης για τεχνίτες καυστήρων, ενώ υπολογίζεται ότι θα καταρτιστούν συνολικά 2.600 θερμοϋδραυλικοί και 220 τεχνίτες καυστήρων.

Το κόστος των προγραμμάτων θα καλυφθεί από το Πρόγραμμα Ανταγωνιστικότητα (ΕΠΑΝ) και στόχο έχει την πιστοποίηση των επαγγελματιών, μέσω εξετάσεων, και την επέκταση των επαγγελματικών τους αδειών, ώστε να καλύπτουν και τα αέρια καύσιμα. Ο προϋπολογισμός του έργου είναι περίπου 2,5 εκατ. ευρώ.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ