ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 1 Δεκέμβρη 2021
Σελ. /28
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
ΚΑΣ
Να ακυρωθεί η εγκατάσταση Αιολικού Πάρκου στο Νημποριό και στην ευρύτερη περιοχή των Στύρων

Στο Νημποριό
Στο Νημποριό
Πραγματοποιήθηκε την περασμένη Παρασκευή από το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο η διενέργεια αυτοψίας σχετικά με την έγκριση ή μη της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) για την κατασκευή και λειτουργία ανεμογεννητριών στην περιοχή της Νότιας Εύβοιας και πιο συγκεκριμένα στις θέσεις Πυργάρι Νημποριού και Λόφο Αγίου Νικολάου Στύρων.

Υπενθυμίζουμε ότι ο σχεδιασμός για νέα αρχαιολογικά πάρκα στην περιοχή έχει προκαλέσει πολλές αντιδράσεις από σωματεία του χώρου, συλλόγους και φορείς της περιοχής, καθώς θα υποβαθμιστούν περαιτέρω οι αρχαιολογικοί χώροι, που βρίσκονται σε άμεση γειτνίαση. Ακόμα χειρότερα, το αιολικό πάρκο στη θέση Πυργάρι Νημποριού κυριολεκτικά θα εξαφανίσει μοναδικές ρωμαϊκές αρχαιότητες, που αφορούν σε λατομικές δραστηριότητες και απλώνονται σε όλο το βουνό έως και το παραλιακό του μέτωπο, την ίδια στιγμή που εκκρεμεί και η κήρυξη του χώρου ως αρχαιολογικού.

Επιστολή προς το ΚΑΣ έστειλε και το μέλος του ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΕ και βουλευτής Εύβοιας Γιώργος Μαρίνος, σε συνέχεια των παρεμβάσεών του. Στην επιστολή αναφέρει ανάμεσα σε άλλα:

«Με σεβασμό στην πολιτιστική κληρονομιά του τόπου, νιώθω την ανάγκη ως βουλευτής Εύβοιας του ΚΚΕ να εκφράσω την αμέριστη στήριξη στη διαρκή πάλη των κατοίκων και των φορέων της Νότιας Εύβοιας και ευρύτερα, να προστατευτούν τα πολιτιστικά μνημεία και να μην εγκατασταθεί αιολικό πάρκο στο Νημποριό Στύρων από τη ΣΟΦΡΑΝΟ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ, συμφερόντων του ομίλου ΕΛΛΑΚΤΩΡ, ή άλλη εταιρεία.

Σημειώνουμε ότι το σχέδιο εγκατάστασης ανεμογεννητριών της εταιρείας ΣΟΦΡΑΝΟ γειτνιάζει με τους κηρυγμένους αρχαιολογικούς χώρους της Λεύκας από βορρά, του λόφου του Αγίου Νικολάου όπου και βρίσκεται η Ακρόπολη των Στύρων και τα τρία Δρακόσπιτα των Στύρων στη θέση "Πάλλη-Λάκκα" στα ανατολικά, των Δρακόσπιτων Πύργος Νημποριού, Λιμικό Καψάλων και Κούρθεα στα νότια - νοτιοανατολικά.

Συνεπώς, θεωρούμε ότι το υπουργείο Πολιτισμού και το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο είναι αναγκαίο να δικαιώσουν τους κατοίκους και τους φορείς της περιοχής που σύσσωμοι υποστηρίζουν την προστασία του αρχαιολογικού χώρου.

Συγκεκριμένα ζητάμε:

  • Να ακυρωθεί τώρα η εγκατάσταση Αιολικού Πάρκου στο Νημποριό και στην ευρύτερη περιοχή των Στύρων και να μη δοθεί άδεια για την εγκατάσταση ανεμογεννητριών,
  • Να μην επιτραπεί καμία παρέμβαση στον λόφο του Νημποριού και γύρω από τον λόφο του Αγ. Νικολάου, γιατί θα καταστεί άκρως καταστροφική.
  • Να κηρυχθεί, να στηριχτεί πολύπλευρα ο χώρος ως αρχαιολογικός, με αδόμητες ζώνες που θα προστατεύουν τα μνημεία.
  • Να εξασφαλιστεί συνεχής μέριμνα για τη συντήρηση και τον καθαρισμό του χώρου, να αποκατασταθούν ζημιές από τις πυρκαγιές.
  • Να μη γίνει κανένας δασικός αποχαρακτηρισμός και αλλαγή χρήσης γης πυρόπληκτων και προστατευόμενων περιοχών».
Πολύτιμα έργα του Θεόφιλου σε μια έκθεση

Ενενήντα τέσσερα πολύτιμα έργα του Θεόφιλου, δανεισμένα από τις συλλογές, ανάμεσα σε άλλες του Μουσείου Θεόφιλου - δήμου Μυτιλήνης, της Εθνικής Πινακοθήκης, της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών, του Μακεδονικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης, καθώς και συλλεκτών φιλοξενούνται στο Ιδρυμα Εικαστικών Τεχνών και Μουσικής Β. & Μ. Θεοχαράκη (Βασ. Σοφίας 9 και Μέρλιν) σε μια μεγάλη έκθεση.

Ο επιμελητής της έκθεσης, Τάκης Μαυρωτάς, επισημαίνει στον πολυσέλιδο κατάλογο της έκθεσης: «Αισθητική και πνευματική συγκίνηση αντανακλώνται σχεδόν από το σύνολο του έργου του μεγάλου μας λαϊκού ζωγράφου, που είναι διαποτισμένο από την ιστορία και τις φυσικές ομορφιές του τόπου μας, αφού ο ασυμβίβαστος ζωγράφος επίμονα βύθιζε το βλέμμα του στους πανάρχαιους χρόνους και τα πάθη του λαού μας, αναζητώντας την αλήθεια της ζωής. Η απλοϊκότητα της δουλειάς του, με την αμείωτη ιστορική και αισθητική διάρκεια, μαρτυρά τη σοφία του, με τις ζυγισμένες εντάσεις, που δημιουργούν τα αντιθετικά χρώματα, άλλοτε ζωηρά και δραματικά, άλλοτε απαλά και λυρικά...

Τα θέματα των έργων του αποτυπώνονται σε τρεις μεγάλες περιόδους δημιουργίας, στα χρόνια της Θεσσαλίας, της επιστροφής στο γενέθλιο νησί και στα τελευταία χρόνια δουλειάς του. Οπως τονίζει ο Στρατής Ελευθεριάδης - Τεριάντ, ο άνθρωπος που προστάτεψε, δικαίωσε και πρόβαλε την τέχνη του Θεόφιλου στην Ευρώπη, "όταν ο Θεόφιλος ζωγραφίζει ήρωες του '21, οι φουστανέλες γίνονται λουλούδια στους αγρούς. Οταν ζωγραφίζει δάση πολύφυλλα εκφράζει με την πράσινη ποικιλία των όλη τη λαχτάρα ενός αγρότη για το νερό. Οταν ζωγραφίζει σκηνές από την καθημερινή ζωή, φτάνει στη συνθετική και χρωματική ενότητα των πιο σοφών ζωγράφων"».

Η έκθεση θα διαρκέσει έως τις 3 Φλεβάρη 2022.

Ωρες λειτουργίας: Δευτέρα - Κυριακή 10.00 - 18.00. Πέμπτη 10.00 - 20.00.

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΜΟΥΣΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ
Η κυβέρνηση ολοκληρώνει το έργο διάλυσης της Καμεράτας

Από πρόσφατη κινητοποίηση του ΠΜΣ που ζητά την επαναλειτουργία της Καμεράτας
Από πρόσφατη κινητοποίηση του ΠΜΣ που ζητά την επαναλειτουργία της Καμεράτας
Συνεχίζονται οι αντιδράσεις για την πρόσφατη τροπολογία που πέρασε εν μια νυκτί το υπουργείο Πολιτισμού, η οποία προβλέπει λύση και εκκαθάριση του Μουσικού και Εκπαιδευτικού Οργανισμού της Ελλάδας, του οποίου σκοπός ήταν ο προγραμματισμός και η οργάνωση των καλλιτεχνικών και εκπαιδευτικών εκδηλώσεων της Καμεράτας. Με την εν λόγω τροπολογία επιχειρείται να μπει «ταφόπλακα» στις δίκαιες διεκδικήσεις των μουσικών και των διοικητικών υπαλλήλων για δεδουλευμένα χρόνων, αποζημιώσεις, ένσημα και να απαλλαγεί από κάθε ποινική ευθύνη το τελευταίο ΔΣ.

Για να χρυσώσει το χάπι στους εργαζόμενους μουσικούς της Καμεράτας, που ήταν τα θύματα αυτού του τρόπου λειτουργίας, το υπουργείο έδωσε τη δυνατότητα σε κάποιους από αυτούς να εργαστούν με σύμβαση αορίστου χρόνου σε εποπτευόμενο φορέα του που θα επιλέξουν με αίτησή τους μέχρι το τέλος Νοέμβρη.

Σε αυτό το ζήτημα επανέρχεται με ανακοίνωσή του ο Πανελλήνιος Μουσικός Σύλλογος, ο οποίος σημειώνει ότι είναι «αδιανόητο να σταματήσει την πολύχρονη λειτουργία της, μια ορχήστρα με αναγνωρισμένο καλλιτεχνικό έργο σε Ελλάδα και εξωτερικό».

Συνεχίζοντας αναφέρει πως αποτελεί πρόκληση να μιλά η κυβέρνηση για ανάδειξη του σύγχρονου Πολιτισμού «και συγχρόνως ο υπεύθυνος υφυπουργός να αδιαφορεί για το κλείσιμο μιας ορχήστρας που έχει συμβάλει σε μεγάλο βαθμό στον σύγχρονο μουσικό πολιτισμό. Είναι προκλητικό η υπουργός Πολιτισμού να παρακολουθεί χειροκροτώντας την τελευταία συναυλία της Καμεράτας και σήμερα να επιβλέπει την κατάργησή της».

Ο Πανελλήνιος Μουσικός Σύλλογος καλεί «την ηγεσία του ΥΠΠΟ να σταματήσει να κρύβεται και να κρατήσει με υπουργική παρέμβαση τους εργαζόμενους της Καμεράτας σε έναν νέο, διάδοχο καλλιτεχνικό οργανισμό, που θα στελεχωθεί και με νέες προσλήψεις μουσικών με σταθερές εργασιακές σχέσεις. Αντίστοιχα, ζητάμε να γίνει το ίδιο με τους μουσικούς της Ορχήστρας των Χρωμάτων και της Κρατικής Ορχήστρας Ελληνικής Μουσικής».

Νέο βιβλίο από την Εύα Νικολαΐδου

Κυκλοφορεί από τις εκδόσεις «Ι. Σιδέρης» το νέο βιβλίο της Εύας Νικολαΐδου, «Μελίνα Μερκούρη. Αγνωστα αποτυπώματά της».

Η Εύα Νικολαΐδου, δημοσιογράφος με μακρά διαδρομή στον χώρο του Πολιτισμού, σε όλη τη συγγραφική της δραστηριότητα μέχρι τώρα καταφέρνει με ζωντανό και γλαφυρό τρόπο, πολλές φορές μέσα από την προσωπική επαφή που έχει κατακτήσει με διάφορες προσωπικότητες, να πλουτίζει τις γνώσεις μας γύρω από αυτές. Αυτό εξάλλου το απέδειξε και με το βιβλίο «Εκμυστηρεύσεις της Ελλης Αλεξίου», που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις «Σύγχρονη Εποχή», το οποίο «σφύζει» από τη σκέψη της δασκάλας του λαού και περιέχει άγνωστες πτυχές το οποίο διαβάζεται με αμείωτο ενδιαφέρον. Καταγράφοντας συζητήσεις που έκαναν οι δύο γυναίκες, στην πραγματικότητα το βιβλίο αποτελεί ένα μάθημα ζωής από μια ξεχωριστή μορφή των ελληνικών Γραμμάτων. Αντίστοιχα, και στο βιβλίο της «Οι γυναίκες μιλούν», που αναφέρεται στις μνήμες της Ιουλίτας Ηλιοπούλου, της Φαλίτσας και της Ερης Ρίτσου, της Αννας Λόντου και της Ευγενίας Βάρναλη από τη ζωή τους στο πλευρό των μεγάλων ποιητών (Οδ. Ελύτη, Γ. Ρίτσου, Γ. Σεφέρη και Κ. Βάρναλη), η Εύα Νικολαΐδου μας χαρίζει άλλο ένα ντοκουμέντο μέσα από τα γραφτά της, καθώς διευρύνεται η γνώση μας για την προσωπικότητα και τη ζωή αυτών των ξεχωριστών μορφών των ελληνικών Γραμμάτων.

Στο τελευταίο της βιβλίο η Εύα Νικολαΐδου συγκεντρώνει μαρτυρίες ανθρώπων που συνεργάστηκαν με την Μ. Μερκούρη, καταγράφει τις συζητήσεις που είχε η ίδια μαζί της, τη συνάντηση με την Ιντιρα Γκάντι - την οποία κάλυψε η ίδια η Εύα Νικολαΐδου δημοσιογραφικά - και άλλα πολλά. Φυσικά, στην έκδοση περιέχεται και πλούσιο φωτογραφικό υλικό.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ