ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 26 Απρίλη 2002
Σελ. /40
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Κίνδυνος αποκλεισμού των Βόρειων Σποράδων
  • Οι εφοπλιστές εκβιάζουν με δραστικές περικοπές δρομολογίων και μείωση των πληρωμάτων
  • Οι κάτοικοι προειδοποιούν ότι θα προχωρήσουν σε δυναμικές κινητοποιήσεις διαμαρτυρίας

Αποφεύχθηκε προς το παρόν ο κίνδυνος να αποκλειστούν ακτοπλοϊκώς οι Βόρειες Σποράδες και το Τρίκκερι. Χτες βράδυ, ο αρχηγός του Λιμενικού Σώματος διαβεβαίωσε τον βουλευτή Μαγνησίας του ΚΚΕ Ν. Γκατζή ότι τα δρομολόγια των πλοίων θα εξακολουθήσουν να γίνονται κανονικά.

Οι κάτοικοι των νησιών και γενικότερα του Νομού Μαγνησίας είναι ανάστατοι, λόγω του αποκλεισμού που έχουν επιβάλει οι εφοπλιστές στις θαλάσσιες συγκοινωνίες προς και από τα νησιά και προειδοποιούν ότι θα ξεκινήσουν δυναμικές κινητοποιήσεις, αν δε δοθεί γρήγορα λύση στο πρόβλημα.

Κάτοικοι και μαζικοί φορείς επισημαίνουν πως ο αποκλεισμός δημιουργεί σοβαρά προβλήματα στην οικονομική και κοινωνική ζωή των νησιών και καταγγέλλουν τον εκβιασμό των ακτοπλοϊκών εταιριών για αποδρομολόγηση από τη γραμμή Βορείων Σποράδων - Αγίου Κωνσταντίνου - Θεσσαλονίκης των πλοίων «Παπαδιαμάντης» και «JET FERRY». Εκτός θερινού δρομολογίου θέτει η εταιρία «Μινωικές Γραμμές» και το Τρίκκερι, με το πρόσχημα ότι η περιοχή έχει οδική πρόσβαση με το Βόλο. Το Τρίκκερι θα εξυπηρετείται με δρομολόγια υδροπτερύγων μόνο μια φορά τη βδομάδα.

Με διάβημά του προς τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας Γ. Ανωμερίτη, ο Νίκος Γκατζής, βουλευτής Μαγνησίας του ΚΚΕ, ζήτησε την παρέμβαση της κυβέρνησης για να δοθεί λύση στο πρόβλημα.

Ο Νίκος Γκατζής σημείωσε τις σοβαρές συνέπειες του συγκοινωνιακού αποκλεισμού, όχι μόνο στα νησιά, αλλά γενικότερα στο Νομό Μαγνησίας. Συνέπειες στην οικονομία και ιδιαίτερα στον τουρισμό, από τον οποίο «ζουν», αποκλειστικά σχεδόν, οι Βόρειες Σποράδες, μετά και την αναγκαστική εγκατάλειψη από τους κατοίκους της γεωργίας και της κτηνοτροφίας, εξαιτίας της αντιαγροτικής πολιτικής της κυβέρνησης και της Ευρωπαϊκής Ενωσης.

Ο βουλευτής του ΚΚΕ ζήτησε από τον υπουργό την άμεση λήψη μέτρων, ώστε να συνεχιστούν κανονικά τα δρομολόγια προς και από τις Βόρειες Σποράδες, όχι μόνο για την περίοδο των γιορτών, αλλά και καθ' όλη τη θερινή περίοδο, υπογραμμίζοντας τις ευθύνες της κυβέρνησης να ενεργήσει, ώστε να μην «περάσει» ο εκβιασμός των ακτοπλοϊκών εταιριών και για να δοθεί οριστική λύση στο πρόβλημα.

Ο Γ. Ανωμερίτης παραδέχτηκε ότι πράγματι το πρόβλημα που δημιουργείται είναι πολύ σοβαρό και ανέφερε πως το υπουργείο ασχολείται και ενεργεί για την επίλυσή του.

Τα ίδια ανέφερε προς τον Ν. Γκατζή και ο αρχηγός του Λιμενικού κ. Συρίγος, επισημαίνοντας ειδικότερα ότι το πρόβλημα έγκειται στον εφοπλιστή κ. Αγούδημο, ο οποίος επιμένει στη θέση του για μείωση των πληρωμάτων. Σημείωσε, δε, ότι αυτή η στάση του κ. Αγούδημου επηρεάζει γενικότερα την ακτοπλοϊκή συγκοινωνία. Υποσχέθηκε, όμως, κι αυτός ότι θα γίνουν γρήγορα οι κατάλληλες ενέργειες για την επίλυση του προβλήματος.

Με το πρόβλημα ασχολήθηκε το Νομαρχιακό Συμβούλιο Μαγνησίας, σε ψήφισμα του οποίου επισημαίνεται η οικονομική καταστροφή που υφίστανται καθημερινά τα νησιά από τη διαιώνιση της αβεβαιότητας στην εκτέλεση των δρομολογίων των πλοίων. Το Νομαρχιακό Συμβούλιο προτείνει:

- Να παραμείνουν τα πλοία «Μακεδών» και «Χαρούλα», που θα εξυπηρετούν τη σύνδεση των νησιών με το Βόλο.

- Να παραμείνει το πλοίο «Παπαδιαμάντης» και να δρομολογηθεί το «Jet Ferry», που θα εξυπηρετούν τη σύνδεση των Βορείων Σποράδων με τον Αγιο Κωνσταντίνο και τη Θεσσαλονίκη. (Τα πλοία «Χαρούλα» και «Jet Ferry» να προσεγγίζουν τα λιμάνια της Γλώσσας Σκοπέλου και της Αλοννήσου).

ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ
Μετά τις γιορτές το νομοσχέδιο

Μετά τις γιορτές του Πάσχα αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή το νομοσχέδιο για τις προσλήψεις στο δημόσιο, το οποίο, σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε χτες ο υπουργός Εσωτερικών Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης Κ. Σκανδαλίδης, θα προβλέπει ότι οι μεταπτυχιακοί τίτλοι σπουδών, ο βαθμός πτυχίου, η γνώση ξένων γλωσσών, η εμπειρία, αλλά και η εντοπιότητα θα αποτελούν τα βασικά κριτήρια πρόσληψης. Στα κριτήρια αυτά θα υπάρχουν ειδικοί συντελεστές βάσει των οποίων θα προσδιορίζεται η τελική βαθμολογία του υποψηφίου. Ο γραπτός διαγωνισμός θα περιοριστεί μόνο σε κλάδους διοικητικοοικονομικών καθηκόντων ή σε κλάδους ειδικών απαιτήσεων, όπως είναι οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας, οι τραπεζοϋπάλληλοι κλπ. Εντούτοις, ενισχύεται το σύστημα με ειδική γραπτή δοκιμασία αλλά σε κάθε περίπτωση διαφυλάσσεται ποσοστό 25% των θέσεων για υποψηφίους που δεν έχουν εμπειρία.

Για τις θέσεις των δήμων ή κοινοτήτων μέχρι και 5.000 κατοίκων καθώς και για τις παραμεθόριες περιοχές πριμοδοτείται με επαρκή βαθμολόγηση και η εντοπιότητα των μονίμων κατοίκων των ανωτέρω δήμων και κοινοτήτων, με την προϋπόθεση πως όσοι διοριστούν θα υπηρετήσουν στις περιοχές αυτές για 10 τουλάχιστον χρόνια. Επίσης, διατηρείται το προβλεπόμενο ποσοστό 20% για τους πολύτεκνους. Τέλος, να σημειωθεί ότι ο χρόνος ανεργίας, η ηλικία, ο αριθμός των παιδιών, αποτελούν βασικά κριτήρια για τις προσλήψεις σε θέσεις του κλάδου υποχρεωτικής εκπαίδευσης και εποχικού προσωπικού.

Στο νομοσχέδιο, σύμφωνα με όσα είπε ο υπουργός, θα ρυθμίζεται και το ζήτημα με την επιπρόσθετη μοριοδότηση με 40% της εμπειρίας συμβασιούχων του δημοσίου. Συγκεκριμένα, θα δικαιούνται της πρόσθετης μοριοδότησης όσοι συμβασιούχοι υπηρέτησαν στο δημόσιο και στον ευρύτερο δημόσιο τομέα από το 1994 μέχρι την ψήφιση του νόμου κι έχουν συμπληρώσει τουλάχιστον 24μηνη προϋπηρεσία.

Πρέπει, τέλος να σημειωθεί, ότι ο Κ. Σκανδαλίδης άφησε ανοιχτό το θέμα της κατάργησης των ορίων ηλικίας για την είσοδο στο δημόσιο, λέγοντας ότι η κυβέρνηση προβληματίζεται, είτε να πάει σε μια γενική ρύθμιση είτε να πάει σε ειδικές ρυθμίσεις για κάθε φορέα του δημοσίου.

Επίσχεση εργασίας στο Καματερό

Συνεχίζουν την επίσχεση εργασίας που ξεκίνησαν από τη Δευτέρα οι εργαζόμενοι στις δημοτικές επιχειρήσεις του Δήμου Καματερού, καθώς, σε συνάντηση που είχαν χθες με τον δήμαρχο, Χρ. Δανακό, δεν απέσπασαν καμία δέσμευση ότι θα εξοφληθούν τα δεδουλευμένα τους.

Ο δήμαρχος αναμένεται να παρουσιάσει σήμερα την πρότασή του για την εξόφληση των εργαζομένων, οι οποίοι είναι «μέσα» δύο και τρεις μήνες. Σε Γενική Συνέλευση που πραγματοποίησαν μετά τη συνάντηση, οι εργαζόμενοι δήλωσαν πως θα σταματήσουν μόνον εφόσον ο δήμαρχος τούς δώσει όλα όσα τους χρωστάει. Παράλληλα, θέτουν συνολικά το ζήτημα της λειτουργίας των δημοτικών επιχειρήσεων, τα ταμεία των οποίων έχουν χτυπήσει κόκκινο.

Οι εργαζόμενοι πραγματοποίησαν χθες πορεία στους δρόμους του Καματερού, προκειμένου να ενημερώσουν τους δημότες για την κατάσταση, κάτι που αναμένεται να κάνουν και σήμερα, εφόσον η πρόταση του δημάρχου δεν είναι πλήρης εξόφληση των χρωστούμενων.

Να θυμίσουμε ότι στον αγώνα των εργαζομένων στις δημοτικές επιχειρήσεις συμπαραστέκονται και οι μόνιμοι υπάλληλοι του δήμου, οι οποίοι καθημερινά πραγματοποιούν στάσεις εργασίας, τις δύο πρώτες ώρες κάθε βάρδιας.

«ΟΛΥΜΠΙΑΚΑ ΑΚΙΝΗΤΑ»
Υπερψήφισαν την ιδιωτικοποίησή τους

Οι βουλευτές του ΠΑΣΟΚ με την ψήφο τους χτες στη Βουλή επικύρωσαν το ξεπούλημα και των Ολυμπιακών Εργων στους ιδιώτες. Σε ονομαστική ψηφοφορία που έγινε για το νομοσχέδιο «περί εταιρικής διακυβέρνησης» στο οποίο περιέχεται η διάταξη για την ίδρυση της ανώνυμης εταιρίας «Ολυμπιακά Ακίνητα» που θα διαχειρίζεται τα έργα αυτά, 141 βουλευτές του ΠΑΣΟΚ ψήφισαν υπέρ, κατά ψήφισαν 132 βουλευτές της αντιπολίτευσης, ενώ ο Σ. Παπαθεμελής δήλωσε «παρών». Από τους βουλευτές του ΠΑΣΟΚ που τις προηγούμενες μέρες είχαν διαφωνήσει με τη διάταξη δεν την καταψήφισε κανένας, αλλά απείχαν από την ψηφοφορία οι Φούρας, Γικόνογλου, Κουλούρης και Βαλυράκης που είχαν κριτικάρει στη σχετική συζήτηση τη διάταξη.

Πάντως ο πρόεδρος της Βουλής Απ. Κακλαμάνης διέψευσε κατηγορηματικά τις πληροφορίες που τον έφερναν να ζητάει τη λήψη μέτρων κατά όσων κυβερνητικών βουλευτών διαφοροποιούνται στις συζητήσεις διάφορων νομοσχεδίων.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ