Παρασκευή 26 Απρίλη 2002
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 27
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Κίνδυνος αποκλεισμού των Βόρειων Σποράδων
  • Οι εφοπλιστές εκβιάζουν με δραστικές περικοπές δρομολογίων και μείωση των πληρωμάτων
  • Οι κάτοικοι προειδοποιούν ότι θα προχωρήσουν σε δυναμικές κινητοποιήσεις διαμαρτυρίας

Αποφεύχθηκε προς το παρόν ο κίνδυνος να αποκλειστούν ακτοπλοϊκώς οι Βόρειες Σποράδες και το Τρίκκερι. Χτες βράδυ, ο αρχηγός του Λιμενικού Σώματος διαβεβαίωσε τον βουλευτή Μαγνησίας του ΚΚΕ Ν. Γκατζή ότι τα δρομολόγια των πλοίων θα εξακολουθήσουν να γίνονται κανονικά.

Οι κάτοικοι των νησιών και γενικότερα του Νομού Μαγνησίας είναι ανάστατοι, λόγω του αποκλεισμού που έχουν επιβάλει οι εφοπλιστές στις θαλάσσιες συγκοινωνίες προς και από τα νησιά και προειδοποιούν ότι θα ξεκινήσουν δυναμικές κινητοποιήσεις, αν δε δοθεί γρήγορα λύση στο πρόβλημα.

Κάτοικοι και μαζικοί φορείς επισημαίνουν πως ο αποκλεισμός δημιουργεί σοβαρά προβλήματα στην οικονομική και κοινωνική ζωή των νησιών και καταγγέλλουν τον εκβιασμό των ακτοπλοϊκών εταιριών για αποδρομολόγηση από τη γραμμή Βορείων Σποράδων - Αγίου Κωνσταντίνου - Θεσσαλονίκης των πλοίων «Παπαδιαμάντης» και «JET FERRY». Εκτός θερινού δρομολογίου θέτει η εταιρία «Μινωικές Γραμμές» και το Τρίκκερι, με το πρόσχημα ότι η περιοχή έχει οδική πρόσβαση με το Βόλο. Το Τρίκκερι θα εξυπηρετείται με δρομολόγια υδροπτερύγων μόνο μια φορά τη βδομάδα.

Με διάβημά του προς τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας Γ. Ανωμερίτη, ο Νίκος Γκατζής, βουλευτής Μαγνησίας του ΚΚΕ, ζήτησε την παρέμβαση της κυβέρνησης για να δοθεί λύση στο πρόβλημα.

Ο Νίκος Γκατζής σημείωσε τις σοβαρές συνέπειες του συγκοινωνιακού αποκλεισμού, όχι μόνο στα νησιά, αλλά γενικότερα στο Νομό Μαγνησίας. Συνέπειες στην οικονομία και ιδιαίτερα στον τουρισμό, από τον οποίο «ζουν», αποκλειστικά σχεδόν, οι Βόρειες Σποράδες, μετά και την αναγκαστική εγκατάλειψη από τους κατοίκους της γεωργίας και της κτηνοτροφίας, εξαιτίας της αντιαγροτικής πολιτικής της κυβέρνησης και της Ευρωπαϊκής Ενωσης.

Ο βουλευτής του ΚΚΕ ζήτησε από τον υπουργό την άμεση λήψη μέτρων, ώστε να συνεχιστούν κανονικά τα δρομολόγια προς και από τις Βόρειες Σποράδες, όχι μόνο για την περίοδο των γιορτών, αλλά και καθ' όλη τη θερινή περίοδο, υπογραμμίζοντας τις ευθύνες της κυβέρνησης να ενεργήσει, ώστε να μην «περάσει» ο εκβιασμός των ακτοπλοϊκών εταιριών και για να δοθεί οριστική λύση στο πρόβλημα.

Ο Γ. Ανωμερίτης παραδέχτηκε ότι πράγματι το πρόβλημα που δημιουργείται είναι πολύ σοβαρό και ανέφερε πως το υπουργείο ασχολείται και ενεργεί για την επίλυσή του.

Τα ίδια ανέφερε προς τον Ν. Γκατζή και ο αρχηγός του Λιμενικού κ. Συρίγος, επισημαίνοντας ειδικότερα ότι το πρόβλημα έγκειται στον εφοπλιστή κ. Αγούδημο, ο οποίος επιμένει στη θέση του για μείωση των πληρωμάτων. Σημείωσε, δε, ότι αυτή η στάση του κ. Αγούδημου επηρεάζει γενικότερα την ακτοπλοϊκή συγκοινωνία. Υποσχέθηκε, όμως, κι αυτός ότι θα γίνουν γρήγορα οι κατάλληλες ενέργειες για την επίλυση του προβλήματος.

Με το πρόβλημα ασχολήθηκε το Νομαρχιακό Συμβούλιο Μαγνησίας, σε ψήφισμα του οποίου επισημαίνεται η οικονομική καταστροφή που υφίστανται καθημερινά τα νησιά από τη διαιώνιση της αβεβαιότητας στην εκτέλεση των δρομολογίων των πλοίων. Το Νομαρχιακό Συμβούλιο προτείνει:

- Να παραμείνουν τα πλοία «Μακεδών» και «Χαρούλα», που θα εξυπηρετούν τη σύνδεση των νησιών με το Βόλο.

- Να παραμείνει το πλοίο «Παπαδιαμάντης» και να δρομολογηθεί το «Jet Ferry», που θα εξυπηρετούν τη σύνδεση των Βορείων Σποράδων με τον Αγιο Κωνσταντίνο και τη Θεσσαλονίκη. (Τα πλοία «Χαρούλα» και «Jet Ferry» να προσεγγίζουν τα λιμάνια της Γλώσσας Σκοπέλου και της Αλοννήσου).


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ