ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 3 Ιούνη 2003
Σελ. /48
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΚΟΑ ΤΟΥ ΚΚΕ
Να ανακληθούν οι αυξήσεις στα τροφεία των παιδικών σταθμών

Η Κομματική Οργάνωση Αθήνας του ΚΚΕ καλεί το λαό της Αθήνας να αγωνιστεί για την άμεση ανάκληση των αυξήσεων στα τροφεία και τη δημιουργία παιδικών σταθμών που να καλύπτουν τις ανάγκες των Αθηναίων πολιτών

Τις υπέρογκες αυξήσεις στα τροφεία των Δημοτικών Παιδικών Σταθμών (πρώην Κρατικών), που είναι στην αρμοδιότητα του Δήμου Αθηναίων και οι οποίες υπερβαίνουν το 200%, καταγγέλλει με σχετική ανακοίνωσή της η Κομματική Οργάνωση Αθήνας του ΚΚΕ και καλεί το λαό της Αθήνας να αγωνιστεί για την άμεση ανάκλησή τους και τη δημιουργία βρεφικών και παιδικών σταθμών που να καλύπτουν τις ανάγκες των Αθηναίων πολιτών.

«Η αρμοδιότητα αυτών των Παιδικών Σταθμών ανατέθηκε υποχρεωτικά από την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ στους δήμους με το νόμο "Πολιτεία"», σημειώνεται στην ανακοίνωση. Και όμως, συνεχίζει, «η δήμαρχος Αθηναίων αντί να απαιτήσει την κάλυψη των δαπανών λειτουργίας των πρώην κρατικών παιδικών σταθμών από τον κρατικό προϋπολογισμό, που επιβαρύνουν το Δήμο Αθηναίων για το 2003 με 1 εκατ. ευρώ, προχώρησε στην επιβάρυνση του ήδη πενιχρού εργατικού εισοδήματος».

Στη συνέχεια η ΚΟΑ του ΚΚΕ στηλιτεύει τη στάση που κράτησε η πλειοψηφία του Δημοτικού Συμβουλίου της Αθήνας, όπου «οι δημοτικές παρατάξεις της Ντ. Μπακογιάννη και του Γ. Δημαρά ψήφισαν τις αυξήσεις στα τροφεία, που ξεπερνούν το 200%, ενώ η παράταξη του Χρ. Παπουτσή "ένιψε τας χείρας της", απέχοντας από την ψηφοφορία».

Από την άλλη, «η "Συμπαράταξη για την Αθήνα", που στηρίχτηκε από το ΚΚΕ, την Κομμουνιστική Ανανέωση και ριζοσπαστικές οικολογικές δυνάμεις στις δημοτικές εκλογές, ήταν η μόνη που καταψήφισε τις αυξήσεις και κατήγγειλε τη φορομπηχτική πολιτική που εφαρμόζει η πλειοψηφία του Δημοτικού Συμβουλίου».

Οπως φαίνεται και στο διπλανό πίνακα, το 2002-2003 οικογένειες με εισόδημα από 8.510,64 έως 11.738,81 ευρώ πλήρωναν 15 ευρώ τροφεία, ενώ το επόμενο έτος εισοδήματα 10.000-12.000 ευρώ θα πληρώνουν 45 ευρώ. Δηλαδή, 200% αύξηση! Είναι φανερό ότι οι μεγάλοι χαμένοι από αυτές τις υπέρογκες αυξήσεις είναι τα χαμηλά εισοδήματα. Αξίζει, δε, να σημειωθεί ότι οι άνεργοι δεν έχουν δικαίωμα να γράψουν τα παιδιά τους στους παιδικούς σταθμούς.

«Το ΚΚΕ καλεί τα συνδικάτα», σημειώνει η ανακοίνωση, «τους συλλόγους γονέων, τους ανέργους, τους εργαζόμενους, τους επαγγελματοβιοτέχνες, να διαμαρτυρηθούν έντονα και να απαιτήσουν από τη δημοτική αρχή:

  • Να ανακληθούν αμέσως οι αυξήσεις των τροφείων
  • Να γίνονται δωρεάν δεκτά τα παιδιά των ανέργων και των χαμηλόμισθων κατά προτεραιότητα και όλων των εργαζομένων
  • Να έχουν δικαίωμα να εγγράφουν τα παιδιά τους οι μετανάστες
  • Να δημιουργηθούν άμεσα καινούριοι βρεφικοί και παιδικοί σταθμοί για να καλύπτονται οι ανάγκες, αφού σήμερα δεν ικανοποιούνται παρά 1.000 αιτήσεις κάθε χρόνο στην Αθήνα».

Και καταλήγει: «Καλούμε τους Αθηναίους να αγωνιστούν για δημόσιο και κοινωνικό χαρακτήρα όλου του συστήματος Πρόνοιας».

ΑΘΗΝΑ 2004
Τινάζουν την μπάνκα στον αέρα!

Ελλειμμα που αναμένεται να ξεπεράσει τα 136 δισ. δρχ. μέχρι το 2004 προκύπτει από οικονομικά στοιχεία της εταιρίας που εγκρίθηκαν χτες από το ΔΣ της Οργανωτικής Επιτροπής. Το όποιο έλλειμμα προκύψει θα πληρωθεί από τις τσέπες των εργαζομένων

«Μαύρη τρύπα» που μέχρι το 2004 αναμένεται να ξεπεράσει τα 400 εκατ. ευρώ (136,6 δισ. δρχ.) παρουσιάζει το ταμείο της Οργανωτικής Επιτροπής Ολυμπιακών Αγώνων «Αθήνα 2004», σύμφωνα με επίσημα οικονομικά στοιχεία της ίδιας της εταιρίας.

Συγκεκριμένα, χτες το Διοικητικό Συμβούλιο της «Αθήνα 2004» ενέκρινε τον ισολογισμό που καταρτίστηκε για την τετραετία 1998 - 2002 και από τον οποίο προκύπτει ότι τα έξοδα της εταιρίας έφτασαν τα 321 εκατ. ευρώ και τα έσοδα τα 173 εκατ. ευρώ. Το έλλειμμα που παρουσιάζεται για τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο φτάνει τα 148 εκατ. ευρώ. Επιπλέον, σύμφωνα με τις οικονομικές προβλέψεις της εταιρίας, το 2003 αναμένεται να δαπανηθούν 400 εκατ ευρώ, ενώ αναμένεται να εισπραχθούν 345 εκατ. ευρώ. Για το 2004 οι προβλεπόμενες δαπάνες είναι 1.100 εκατ. ευρώ, ενώ αναμένεται να εισπραχθούν 900 εκατ. ευρώ. Υπενθυμίζεται ότι ο συνολικός προϋπολογισμός της «Αθήνα 2004» (για την περίοδο 1998 - 2005) είναι ισοσκελισμένος στα 1,962 δισ. ευρώ.

Παρά τα στοιχεία που αποδεικνύουν ότι η οικονομική διαχείριση της εταιρίας θα δημιουργήσει ένα τεράστιο έλλειμμα που θα πληρωθεί από τις τσέπες των εργαζομένων, στελέχη της «Αθήνα 2004» ισχυρίζονται ότι ο ισολογισμός 1998 - 2002, δε θα πρέπει να θεωρείται ελλειμματικός γιατί, «σύμφωνα με την Ολυμπιακή νομοθεσία, ισολογισμό χρήσης η Οργανωτική Επιτροπή θα παρουσιάσει συνολικά το 2005» και προσθέτουν ότι «η Οργανωτική Επιτροπή δεν υπάγεται στο καθεστώς των εμπορικών Ανωνύμων Εταιριών, οπότε η συγκεκριμένη οικονομική κατάσταση αφορά μια αποτύπωση των μέχρι τώρα δαπανών και εισπράξεων».

Οπως λένε στελέχη της εταιρίας, η διαφορά των 148 εκατ. ευρώ μπορεί να καλυφτεί με απορροφήσεις από το μετοχικό κεφάλαιο της εταιρίας, ύψους 212 εκατ. ευρώ. Κάτι που σημαίνει ότι το ελληνικό δημόσιο (δηλαδή οι εργαζόμενοι) θα καλύψει την οικονομική τρύπα που θα παρουσιαστεί και επίσημα το 2005. Απ' ό,τι φαίνεται πάντως, η κατάσταση με τα οικονομικά της «Αθήνα 2004» βρίσκεται σε αδιέξοδο, μιας και τα στελέχη της εταιρίας δεν είναι καν σε θέση να προχωρήσουν σε λογιστικά τρικ, ώστε να παρουσιάσουν έναν ισοσκελισμένο προϋπολογισμό έως το 2004.

ΚΙΛΚΙΣ
Βιομηχανίες ρυπαίνουν τον ποταμό Αγιάκ

Ερώτηση κατέθεσαν στη Βουλή, οι βουλευτές του ΚΚΕ Α. Τζέκης και Γ. Χουρμουζιάδης

Χωρίς κανένα έλεγχο, από τις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου ΠΕΧΩΔΕ, λειτουργούν ρυπογόνες βιομηχανίες με αποτέλεσμα η ρύπανση του ποταμού Αγιάκ, στο νομό Κιλκίς να έχει πάρει τεράστιες διαστάσεις. Το γεγονός αυτό καταγγέλλουν με Ερώτηση που κατέθεσαν στη Βουλή, για την υπουργό ΠΕΧΩΔΕ, οι βουλευτές του ΚΚΕ Αγγελος Τζέκης και Γιώργος Χουρμουζιάδης.

Τέτοιες βιομηχανίες είναι, όπως επισημαίνουν οι δύο βουλευτές η ΠΡΕΚΤΟΝΣΤΡΟΥΚΤΑ, αλλά και άλλες επιχειρήσεις της ΒΙΠΕ Σταυροχωρίου που ρίχνουν τα απόβλητα στο ποτάμι, παρά το γεγονός ότι στην περιοχή λειτουργεί σύστημα βιολογικού καθαρισμού. Οπως καταγγέλλουν οι κάτοικοι των χωριών Ηλιόλουστο και Ελευθεροχώρι Κιλκίς, η μόλυνση του ποταμού έχει επιβαρύνει και το περιβάλλον της ευρύτερης περιοχής, με αποτέλεσμα να απειλείται η υγεία των κατοίκων.

Ετσι, ρωτούν την υπουργό αν θα παρέμβει άμεσα η κυβέρνηση με τις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου ώστε να σταματήσει επιτέλους η ασυδοσία των βιομηχάνων και να λειτουργούν τους βιολογικούς καθαρισμούς τους, γιατί με τη μόλυνση των υγροβιότοπων του τόπου μας σε λίγα χρόνια θα είναι όλοι μόνο ανάμνηση.

Υποχρεωτικά με ABS φορτηγά και λεωφορεία

Υποχρεωτικό το ΑΒS σε φορτηγά και λεωφορεία. Με σύστημα ABS (αντιεμπλοκής κατά το φρενάρισμα) θα πρέπει να είναι εφοδιασμένα όσα φορτηγά και λεωφορεία, καινούρια και μεταχειρισμένα, τεθούν σε κυκλοφορία για πρώτη φορά από την 1η Αυγούστου 2003 και μετά.

Σύμφωνα με αποφάσεις του υπουργού Μεταφορών - Επικοινωνιών, από την 1η Αυγούστου 2003, εγκρίσεις τύπου για οχήματα των κατηγοριών Μ2, Μ3 (λεωφορεία), Ν2, Ν3 (φορτηγά άνω των 3.500 τόνων) και Ο3, Ο4 (βαρέα ρυμουλκούμενα και ημιρυμουλκούμενα) θα χορηγούνται μόνο εφόσον διαθέτουν σύστημα ABS. Για τα οχήματα που έχουν πάρει ήδη έγκριση τύπου την 1η Αυγούστου, αλλά δε διαθέτουν ΑΒS, επιτρέπεται η ταξινόμηση, η πώληση και η κυκλοφορία τους μέχρι τις 31 Δεκέμβρη 2003. Παράλληλα, απαγορεύεται η ταξινόμηση μεταχειρισμένων οχημάτων των κατηγοριών Μ2, Μ3 (λεωφορεία), Ν2, Ν3 (φορτηγά άνω των 3.500 τόνων) και Ο3, Ο4 (βαρέα ρυμουλκούμενα και ημιρυμουλκούμενα), που δε φέρουν σύστημα ABS.

ΕΜΠΟΡΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΕΙΡΑΙΑ
Διαμαρτύρεται για τους λεωφορειόδρομους

Την κατηγορηματική αντίθεσή του στην απόφαση του υπουργείου Μεταφορών για καθορισμό λεωφορειολωρίδων στον Πειραιά εκφράζει με ανακοίνωσή του ο Εμπορικός Σύλλογος της πόλης. Οπως τονίζει, η απόφαση αυτή πάρθηκε χωρίς να προηγηθεί πλήρης κυκλοφοριακή μελέτη και χωρίς να ενημερωθούν οι περίοικοι και μάλιστα σε τρεις ιδιαίτερα κεντρικούς και εμπορικούς δρόμους του Πειραιά. Οι έμποροι, συνεχίζει ο σύλλογος, διαμαρτύρονται έντονα για την κατάσταση που δημιουργείται, η οποία επιφέρει προβλήματα στον εφοδιασμό των επιχειρήσεών τους, στην ομαλή διακίνηση των οχημάτων, ενώ δυσχεραίνει την πρόσβαση των καταναλωτών, οδηγώντας τους σε πιο προσβάσιμες αγορές. Τέλος, σημειώνει ότι οι συγκεκριμένοι δρόμοι βρίσκονται σε περιοχές μεικτής χρήσης με έντονη την παρουσία κατοικίας, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται πρόσθετα προβλήματα στους κατοίκους.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ