ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 30 Μάρτη 2001
Σελ. /40
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΠΕΜΕΝ
«Πρόσω» για δυναμικούς αγώνες

Με τη δήλωση ότι θα συνεχίσουν να συμβάλουν με όλες τις δυνάμεις τους στην ανάπτυξη των απεργιακών κινητοποιήσεων, σε συντονισμό και κοινή δράση με το συνεπές εργατικό συνδικαλιστικό κίνημα, για την ανατροπή της αντιλαϊκής πολιτικής, τίμησαν χτες τα 100 χρόνια δράσης της ιστορικής Πανελλήνιας Ενωσης Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΜΕΝ) τα μέλη της, που συμμετείχαν στην Α` Τακτική Γενική Συνέλευση της Ενωσης.

Στη χτεσινή μαζική συνέλευση έγινε πλούσια συζήτηση για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι ναυτεργάτες, εξαιτίας της αντιναυτεργατικής πολιτικής της κυβέρνησης, αλλά και συνολικά η εργατική τάξη της χώρας. Κυρίως όμως, συζητήθηκε η ανάγκη και οι τρόποι οργάνωσης της πάλης των ναυτεργατών και ο συντονισμός του αγώνα τους με το εργατικό κίνημα.

Ιδιαίτερα οι εξελίξεις στο χώρο της ναυτιλίας, όπως τόνισε στην εισήγησή του ο πρόεδρος της ΠΕΜΕΝ Γ. Τούσσας, αποτελούν μέρος των γενικότερων εξελίξεων, που χαρακτηρίζονται με την ολομέτωπη επίθεση των εφοπλιστών, των βιομηχάνων, του μεγάλου κεφαλαίου και των πολιτικών εκπροσώπων τους ενάντια στις κατακτήσεις του κλάδου και της εργατικής τάξης συνολικά. «Σε εξέλιξη - συνέχισε - βρίσκεται η σαρωτική επίθεση ενάντια στην Κοινωνική Ασφάλιση, η κατάργηση θεμελιακών εργασιακών - ασφαλιστικών δικαιωμάτων των εργαζομένων».

Κυβέρνηση και υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, όπως τόνισε στην εισήγησή του ο Γ. Τούσσας, ετοίμασαν το νομοσχέδιο «έκτρωμα» για το νέο «θεσμικό πλαίσιο της Ακτοπλοΐας» και τις προσεχείς μέρες αναμένεται να το καταθέσουν στη Βουλή. «Η πολιτική αυτή - συνέχισε - στόχο έχει τη συνέχιση του μαζικού διωγμού των Ελλήνων μηχανικών και γενικότερα των ναυτεργατών, την πλήρη μετατροπή της ελληνικής σημαίας σε σημαία ευκαιρίας».

Για την κατάσταση στην Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία ο Γ. Τούσσας, τόνισε ότι «συνιστά κατάφωρη καταπάτηση των δημοκρατικών συνδικαλιστικών δικαιωμάτων των ναυτεργατών και επιδρά αρνητικά στο σύνολο του εργατικού συνδικαλιστικού κινήματος, αλλοιώνει - νοθεύει συσχετισμούς στην ίδια την Ομοσπονδία, στο ΕΚΠ, στη ΓΣΕΕ, διευκολύνει την ασύδοτη δράση των εφοπλιστών και την άγρια εκμετάλλευση πάνω από 100.000 Ελλήνων και αλλοδαπών ναυτεργατών».

Υπογράμμισε ότι μπροστά στις κρίσιμες εξελίξεις ο κλάδος πρέπει να συμβάλει με όλες του τις δυνάμεις για την ανάπτυξη και την επιτυχία των αγώνων των εργαζομένων. Καταθέτοντας το διεκδικητικό πλαίσιο, το οποίο και υιοθετήθηκε από τη συνέλευση, κάλεσε τους μηχανικούς «σε συντονισμό της δράσης με το συνεπές ταξικό συνδικαλιστικό κίνημα για τον οργάνωση αγωνιστικών απεργιακών κινητοποιήσεων».

Επίσης η συνέλευση ομόφωνα, με ψήφισμά της, καταδικάζει την επιχείρηση τρομοκράτησης του ναυτεργατικού συνδικαλιστικού κινήματος και γενικότερα του λαϊκού κινήματος. «Οι διώξεις και τα περιοριστικά μέτρα που επιβλήθηκαν - σημειώνεται - στον πρόεδρο του ΣΤΈΦΕΝΣΩΝ Γ. Μανουσογιαννάκη χτυπούν ευθέως τα συνδικαλιστικά δημοκρατικά δικαιώματα των ναυτεργατών και των άλλων εργαζομένων, ενθαρρύνουν την ασύδοτη δράση των μεσιτών, των ναυτικών πρακτόρων, του κυκλώματος σύγχρονης δουλεμπορίας που οργιάζει στην Ακτή Μιαούλη με διεθνείς διασυνδέσεις και άφθονο "μαύρο χρήμα"».

Το ψήφισμα καταλήγει: «Δηλώνουμε ότι θα αγωνιστούμε για να καταργηθούν στην πράξη οι αποφάσεις που καταργούν τις συνδικαλιστικές δημοκρατικές ελευθερίες».

ΑΚΤΟΠΛΟΪΑ
«Ταφόπλακα» στα δικαιώματα των ναυτεργατών

«Ταφόπλακα» στο δικαίωμα των ναυτεργατών στην εργασία, στην προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα, στα κυριαρχικά δικαιώματα της χώρας, στην επικοινωνία των νησιών με την ηπειρωτική Ελλάδα, βάζουν το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας και συνολικά η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ! Χτες ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Χρ. Παπουτσής έδωσε στη δημοσιότητα το νομοσχέδιο για «την απελευθέρωση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών», που προέκυψε μετά το «διάλογο μαϊμού» που υποτίθεται ότι έγινε με τους φορείς. «Πακέτο» με την «απελευθέρωση» η κυβέρνηση πάει και το ξεπούλημα των λιμανιών της χώρας! Ολα αυτά γίνονται τη στιγμή που όλη η νησιωτική Ελλάδα βρίσκεται στο πόδι, τη στιγμή που οι ναυτεργάτες δίνουν μάχη για να μην περάσουν αυτά τα διαλυτικά σχέδια της κυβέρνησης, ενώ ήδη έχει συσταθεί επιτροπή που συμμετέχουν 53 μαζικοί φορείς που υπογράφουν και παλεύουν για τη δημιουργία Δημόσιου Οργανισμού Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών.

Το νομοσχέδιο παρουσίασε χτες ο υπουργός κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου. Αυτό προβλέπει βασικά το διωγμό μαζικά των Ελλήνων ναυτεργατών από τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, την απελευθέρωση των ναύλων και χωρίς πλαφόν, καθώς σύμφωνα με τις δηλώσεις του υπουργού «θα μπορούσε κάλλιστα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή να μας αρνηθεί αυτό το σημείο λέγοντας, ότι εδώ παρεμβαίνετε στον ανταγωνισμό, δηλαδή δεν είναι ελεύθερος ο ανταγωνισμός! Ενώ τώρα την έχεις τη δυνατότητα, στο αναγνωρίζει η ΕΕ, ο ίδιος ο κανονισμός, είναι ελεύθερη η δρομολόγηση...»! Προβλέπει τη δυνατότητα παροχής υπηρεσιών θαλάσσιων μεταφορών από πλοία που φέρουν σημαία τρίτου κράτους μη κοινοτικού! Προβλέπει ακόμα την τριχοτόμηση των συγκοινωνιών σε ελεύθερη δρομολόγηση, σε γραμμές δημοσίου συμφέροντος και επιδοτούμενες.

Το νέο θεσμικό πλαίσιο θα τεθεί σε εφαρμογή την 1η Νοέμβρη 2002 και όπως αναφέρεται από την 1η είναι ελεύθερες οι θαλάσσιες μεταφορικές υπηρεσίες, «που: παρέχονται έναντι αμοιβής από πλοιοκτήτη κράτους μέλους της Ευρωπαϊκής Κοινότητας ή του Ε.Ο.Χ. ή της Ε.Ζ.Ε.Σ εκτός από την Ελβετία». Για την ελεύθερη δρομολόγηση, προβλέπεται ότι οι πλοιοκτήτες θα καταθέτουν στην αρχή κάθε χρόνου αιτήσεις για τα δρομολόγια που θέλουν να εκτελέσουν. Η ετήσια δρομολογιακή περίοδος που θα ξεκινά κάθε 1η Νοέμβρη θα διαρκεί για ένα χρόνο. Για τις γραμμές που δεν παρουσιάζουν οικονομικό ενδιαφέρον, θεσμοθετείται η σύμβαση ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας με δρομολόγηση πλοίων μετά από ευρωπαϊκό διαγωνισμό. Η διάρκεια των συμβάσεων θα είναι από 3 έως 5 έτη. Για όσες από αυτές δεν παρουσιαστεί ενδιαφέρον, θα προβλέπεται επιδότηση. Ενα μέρος των εξόδων των συμβάσεων θα δίνεται από τον Ειδικό Λογαριασμό Θαλάσσιων Ενδομεταφορών, που θα δημιουργηθεί και στον οποίο θα κατατίθεται το ποσό του επιναύλου, οι εγγυητικές επιστολές των πλοιοκτητών και άλλα. Θεσμοθετείται, επίσης, Ρυθμιστική Αρχή Θαλάσσιων Ενδομεταφορών, η οποία θα επιβλέπει τον...«υγιή ανταγωνισμό» και θα γνωμοδοτεί στον υπουργό.

Μετά το ξεπούλημα των δυο μεγάλων λιμανιών της χώρας, του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, στο «σφυρί» βγαίνουν και άλλα λιμάνια της χώρας. Συγκεκριμένα και σύμφωνα με το δεύτερο μέρος του νομοσχεδίου με το οποίο συστήνεται «Γενική Γραμματεία Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής», προβλέπεται η μετατροπή 11 Λιμενικών Ταμείων σε Ανώνυμες Εταιρίες. Συγκεκριμένα, σε ΑΕ μετατρέπονται τα λιμενικά Ταμεία: της Αλεξανδρούπολης, του Βόλου, της Ελευσίνας, του Ηρακλείου, της Ηγουμενίτσας, της Καβάλας, της Κέρκυρας, της Κυλλήνης, του Λαυρίου, των Πατρών και της Ραφήνας.

ΝΑΥΤΕΡΓΑΤΕΣ
Νέα τρομοκρατική δίωξη

Νέο «χτύπημα» με διπλό στόχο επεδίωξε χτες η κυβέρνηση μέσω των διαφόρων μηχανισμών της, αυτή τη φορά στο ναυτεργατικό συνδικαλιστικό κίνημα, ενάντια στα συνδικαλιστικά στελέχη Γ. Μανουσογιαννάκη, πρόεδρο του ναυτεργατικού σωματείου «Ο ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ» και Σ. Τσιμπόγλου από την ΠΕΜΕΝ.

Τα δυο συνδικαλιστικά στελέχη, τα οποία είναι γνωστά στον Πειραιά για την πλούσια αγωνιστική τους δράση, κάθησαν στο «σκαμνί» του δικαστηρίου μετά από μήνυση του συνδικαλιστικού στελέχους του ΠΑΣΟΚ Ε. Λούρμπα και με ανυπόστατες κατηγορίες. Βασική επιδίωξη του κυβερνητικού μηχανισμού είναι η ανακοπή της δράσης του ταξικού συνδικαλιστικού κινήματος και συνολικότερα των ναυτεργατών μέσα από την επιβολή κλίματος τρομοκρατίας, προκειμένου να περάσει χωρίς αντιδράσεις η πολιτική της κυβέρνησης. Χτες κατά τη διάρκεια της δίκης και ο μηνυτής αλλά και οι μάρτυρες κατηγορίας έπεσαν σε σοβαρές αντιφάσεις, μετά από ερωτήσεις του δικηγόρου υπεράσπισης που κυριολεκτικά τους «κόλλησε στον τοίχο».

Καταλυτική ήταν η μαρτυρία του Γιώργου Μαρίνου, μέλους της διοίκησης της Ενωσης των Ασυρματιστών, ο οποίος σαφέστατα και με συγκεκριμένα επιχειρήματα έθεσε την ουσία και αυτής της νέας μήνυσης. Οπως τόνισε, αφού πρώτα διαβεβαίωσε ότι τίποτα από αυτά για τα οποία κατηγορούνται οι δυο συνδικαλιστές δεν ισχύει, η μήνυση ενάντια στα δυο στελέχη ήταν συνειδητή επιλογή, γεγονός που προκαλεί ευρύτερο προβληματισμό. «Οι κατηγορούμενοι επιλέχθηκαν για να χτυπηθεί η συνδικαλιστική δράση», τόνισε ο Γ. Μαρίνος προσθέτοντας ταυτόχρονα ότι εκείνη την περίοδο που έγινε η μήνυση είχαν οργανωθεί κινητοποιήσεις ανέργων στις οποίες τα δυο συνδικαλιστικά στελέχη πρωτοστατούσαν. Το δικαστήριο, τελικά, κατά πλειοψηφία, επέβαλε 6 μήνες φυλάκιση στους δυο συνδικαλιστές. Είναι χαρακτηριστικό ότι ακόμα και ο πρόεδρος του δικαστηρίου - σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες - ψήφισε υπέρ της αθώωσης των συνδικαλιστών. Αλλη γνώμη, όμως, έχει ο κυβερνητικός μηχανισμός...

Την κοπάνησε ο πλοιοκτήτης

Την κοπάνησε ο πλοιοκτήτης Δημήτρης Μοίρας μετά την απαίτηση των ναυτεργατών του πλοίου «ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΜΟΙΡΑΣ», για την καταβολή των δεδουλευμένων τους, ύψους 50 εκατομμυρίων δραχμών περίπου. O εν λόγω πλοιοκτήτης, παρά τη δέσμευσή του για συγκεκριμένη απάντηση στο θέμα της ικανοποίησης των υποχρεώσεών του προς τους ναυτεργάτες, φρόντισε να εξαφανιστεί.

Το Εργατικό Κέντρο Ζακύνθου σε επιστολή του προς το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας (ΥΕΝ) ζητά από τον υπουργό Χρήστο Παπουτσή την άμεση παρέμβασή του για την πληρωμή των ναυτεργατών του «ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΜΟΙΡΑΣ», και υπογραμμίζει πως «αυτή είναι η συμπεριφορά των εφοπλιστών, που με την κάλυψη της κυβέρνησης και του ΥΕΝ, καθώς και των λιμενικών αρχών, έχουν οδηγήσει τους ναυτεργάτες στο Μεσαίωνα, χωρίς να δίνουν λογαριασμό σε κανέναν».

ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΝΕΩΝ ΠΑΜΕ
Πρόσκληση για συζήτηση

Οι νέοι εργαζόμενοι σήμερα βιώνουν με τον πιο σκληρό τρόπο τα αντεργατικά μέτρα της κυβέρνησης. Είναι αυτοί στους οποίους εφαρμόζονται πρώτα όλες οι νέες μορφές εργασίας από τους εργοδότες και την κυβέρνηση και δέχονται άγρια εκμετάλλευση. Για την κατάσταση αυτή καλεί η Επιτροπή Νέων του ΠΑΜΕ, νέους και νέες να συζητήσουν την Τρίτη 3 Απρίλη στα γραφεία του ΠΑΜΕ (Εμμ. Μπενάκη 28).

Θέματα της συζήτησης θα είναι: Η ασφυκτική κατάσταση με την μερική απασχόληση των 2ωρων, 4ωρων, 4μηνων, 6μηνων. Η εργασία χωρίς ασφάλιση με μισθούς κάτω από τα όρια της ΕΓΣΣΕ. Τα προγράμματα Stage του ΟΑΕΔ για τη δήθεν αντιμετώπιση της ανεργίας, που στην ουσία αποσκοπούν στην υπερεκμετάλλευση για τσάμπα εργασία χωρίς ασφάλιση και με μισθούς των 110.000 δραχμών.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ