Παρασκευή 30 Μάρτη 2001
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 27
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΑΚΤΟΠΛΟΪΑ
«Ταφόπλακα» στα δικαιώματα των ναυτεργατών

«Ταφόπλακα» στο δικαίωμα των ναυτεργατών στην εργασία, στην προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα, στα κυριαρχικά δικαιώματα της χώρας, στην επικοινωνία των νησιών με την ηπειρωτική Ελλάδα, βάζουν το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας και συνολικά η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ! Χτες ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Χρ. Παπουτσής έδωσε στη δημοσιότητα το νομοσχέδιο για «την απελευθέρωση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών», που προέκυψε μετά το «διάλογο μαϊμού» που υποτίθεται ότι έγινε με τους φορείς. «Πακέτο» με την «απελευθέρωση» η κυβέρνηση πάει και το ξεπούλημα των λιμανιών της χώρας! Ολα αυτά γίνονται τη στιγμή που όλη η νησιωτική Ελλάδα βρίσκεται στο πόδι, τη στιγμή που οι ναυτεργάτες δίνουν μάχη για να μην περάσουν αυτά τα διαλυτικά σχέδια της κυβέρνησης, ενώ ήδη έχει συσταθεί επιτροπή που συμμετέχουν 53 μαζικοί φορείς που υπογράφουν και παλεύουν για τη δημιουργία Δημόσιου Οργανισμού Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών.

Το νομοσχέδιο παρουσίασε χτες ο υπουργός κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου. Αυτό προβλέπει βασικά το διωγμό μαζικά των Ελλήνων ναυτεργατών από τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, την απελευθέρωση των ναύλων και χωρίς πλαφόν, καθώς σύμφωνα με τις δηλώσεις του υπουργού «θα μπορούσε κάλλιστα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή να μας αρνηθεί αυτό το σημείο λέγοντας, ότι εδώ παρεμβαίνετε στον ανταγωνισμό, δηλαδή δεν είναι ελεύθερος ο ανταγωνισμός! Ενώ τώρα την έχεις τη δυνατότητα, στο αναγνωρίζει η ΕΕ, ο ίδιος ο κανονισμός, είναι ελεύθερη η δρομολόγηση...»! Προβλέπει τη δυνατότητα παροχής υπηρεσιών θαλάσσιων μεταφορών από πλοία που φέρουν σημαία τρίτου κράτους μη κοινοτικού! Προβλέπει ακόμα την τριχοτόμηση των συγκοινωνιών σε ελεύθερη δρομολόγηση, σε γραμμές δημοσίου συμφέροντος και επιδοτούμενες.

Το νέο θεσμικό πλαίσιο θα τεθεί σε εφαρμογή την 1η Νοέμβρη 2002 και όπως αναφέρεται από την 1η είναι ελεύθερες οι θαλάσσιες μεταφορικές υπηρεσίες, «που: παρέχονται έναντι αμοιβής από πλοιοκτήτη κράτους μέλους της Ευρωπαϊκής Κοινότητας ή του Ε.Ο.Χ. ή της Ε.Ζ.Ε.Σ εκτός από την Ελβετία». Για την ελεύθερη δρομολόγηση, προβλέπεται ότι οι πλοιοκτήτες θα καταθέτουν στην αρχή κάθε χρόνου αιτήσεις για τα δρομολόγια που θέλουν να εκτελέσουν. Η ετήσια δρομολογιακή περίοδος που θα ξεκινά κάθε 1η Νοέμβρη θα διαρκεί για ένα χρόνο. Για τις γραμμές που δεν παρουσιάζουν οικονομικό ενδιαφέρον, θεσμοθετείται η σύμβαση ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας με δρομολόγηση πλοίων μετά από ευρωπαϊκό διαγωνισμό. Η διάρκεια των συμβάσεων θα είναι από 3 έως 5 έτη. Για όσες από αυτές δεν παρουσιαστεί ενδιαφέρον, θα προβλέπεται επιδότηση. Ενα μέρος των εξόδων των συμβάσεων θα δίνεται από τον Ειδικό Λογαριασμό Θαλάσσιων Ενδομεταφορών, που θα δημιουργηθεί και στον οποίο θα κατατίθεται το ποσό του επιναύλου, οι εγγυητικές επιστολές των πλοιοκτητών και άλλα. Θεσμοθετείται, επίσης, Ρυθμιστική Αρχή Θαλάσσιων Ενδομεταφορών, η οποία θα επιβλέπει τον...«υγιή ανταγωνισμό» και θα γνωμοδοτεί στον υπουργό.

Μετά το ξεπούλημα των δυο μεγάλων λιμανιών της χώρας, του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, στο «σφυρί» βγαίνουν και άλλα λιμάνια της χώρας. Συγκεκριμένα και σύμφωνα με το δεύτερο μέρος του νομοσχεδίου με το οποίο συστήνεται «Γενική Γραμματεία Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής», προβλέπεται η μετατροπή 11 Λιμενικών Ταμείων σε Ανώνυμες Εταιρίες. Συγκεκριμένα, σε ΑΕ μετατρέπονται τα λιμενικά Ταμεία: της Αλεξανδρούπολης, του Βόλου, της Ελευσίνας, του Ηρακλείου, της Ηγουμενίτσας, της Καβάλας, της Κέρκυρας, της Κυλλήνης, του Λαυρίου, των Πατρών και της Ραφήνας.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ