Ενδιαφέρουσα συζήτηση για την οικονομία διοργανώθηκε από την ΠΚΣ στο Οικονομικό Τμήμα του Πανεπιστημίου Πειραιά
«Ο καπιταλισμός σήμερα, αφού έχει πια περάσει το στάδιο της ανάπτυξης, βρίσκεται στο στάδιο της σήψης», τόνισε χτες η Ελένη Μπέλλου, μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ και του Κέντρου Μαρξιστικών Ερευνών, μιλώντας σε εκδήλωση που διοργάνωσε η Πανσπουδαστική Κίνηση Συνεργασίας του Πανεπιστημίου Πειραιά. Θέμα της συζήτησης, στην οποία πήρε μέρος και ο πρύτανης του πανεπιστημίου, Βασίλης Μπένος, η πραγματικότητα και η προοπτική της ελληνικής οικονομίας.
Ακολούθησε πλούσια συζήτηση με τους φοιτητές, που έδειξαν μεγάλο ενδιαφέρον για τις θέσεις του ΚΚΕ και τη μαρξιστική προσέγγιση για τα θέματα της οικονομίας, αλλά και ζητήματα που έχουν σχέση με την κατάσταση στα πανεπιστήμια.
Η Ελένη Μπέλλου σημείωσε στην αρχή της παρέμβασής της ότι η οικονομία συνδέεται άμεσα με την πολιτική και η οικονομική πολιτική που προβάλλει κάθε κόμμα είναι σε άμεση συνάρτηση με τα ταξικά συμφέροντα που υπηρετεί. Ακολούθως, απαντώντας στο ερώτημα αν αναπτύσσεται η ελληνική οικονομία, τόνισε ότι η κυβέρνηση εμφανίζει τη θετική πορεία της οικονομίας ως απόδειξη επιτυχίας της πολιτικής της, κρύβοντας το γεγονός ότι πίσω από τους αριθμούς, που αποτυπώνουν τις εξελίξεις των οικονομικών μεγεθών, υπάρχουν οι κοινωνικοοικονομικές σχέσεις, οι οποίες καθορίζουν την ύπαρξη διαφορετικών τάξεων στα πλαίσια ενός κράτους. Ετσι, η αύξηση του ΑΕΠ δε σημαίνει ανάπτυξη και ευημερία για όλους. «Δεν είναι σωστό από ταξική άποψη να μιλάμε γενικά για ανάπτυξη, αλλά να λέμε ανάπτυξη για ποιον», υπογράμμισε η Ελένη Μπέλλου, προσθέτοντας: «Οταν η αστική πολιτική λέει ότι ανάπτυξη είναι οι ρυθμοί του ΑΕΠ και οι δείκτες του χρηματιστηρίου, αυτό αφορά μια μικρή μειοψηφία του πλούτου και όχι τη μεγάλη πλειοψηφία των εργαζομένων. Η ανάπτυξη έχει ταξικό περιεχόμενο». Τέλος, επισήμανε ότι ο καπιταλισμός δεν μπορεί να γίνει ανθρωποκεντρικός. Η λύση των αντιθέσεων του καπιταλισμού είναι ο σοσιαλισμός.
Ο πρύτανης του Πανεπιστημίου Πειραιά, μεταξύ άλλων, σημείωσε ότι μέχρι τώρα δεν έχει πειστεί πως αν η Ελλάδα ήταν εκτός Ευρωπαϊκής Ενωσης θα είχε πάθει κάτι κακό και ότι μετά την πλήρη ένταξη στην ΟΝΕ θα υπάρξουν αρνητικές εξελίξεις για τα λαϊκά στρώματα.
Το βήμα της δεύτερης Διεθνούς Εκθεσης για την Εκπαίδευση στην Ελλάδα και το εξωτερικό, που πραγματοποιείται αυτές τις μέρες στο Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας, υπό την αιγίδα του υπουργείου Παιδείας με χορηγούς Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, αποτέλεσε μια πρώτης τάξης ευκαιρία για τον υπουργό Παιδείας, ώστε να προπαγανδίσει άλλη μια φορά τη «μεταρρύθμισή» του. Ετσι, κηρύσσοντας την έναρξη της έκθεσης στην οποία συνυπάρχουν τα δημόσια εκπαιδευτικά ιδρύματα μαζί με όλο το συνονθύλευμα ινστιτούτων, κολεγίων, Κέντρων Ελευθέρων Σπουδών (συνολικά 110 ιδιωτικά και κρατικά εκπαιδευτικά ιδρύματα από 12 χώρες), απαρίθμησε τα «επιτεύγματα» της «μεταρρύθμισης». Με τη γνωστή του έπαρση σημείωσε μπροστά σε ένα κοινό, νέων κυρίως σπουδαστών ιδιωτικών σχολών και διευθυντικών στελεχών: «πραγματοποιήσαμε με θάρρος και αποφασιστικότητα μια βαθιά τομή στα εκπαιδευτικά πράγματα της χώρας μας» και αναφερόμενος στη μεταρρύθμιση είπε προκλητικά ότι «τις τομές αυτές τις δέχεται θετικά η μεγάλη μάζα των εκπαιδευτικών» και επανέλαβε τα περί μειοψηφιών που αντιδρούν.
Ομως, ακόμα πιο ενδεικτικό, της αντιστροφής της πραγματικότητας που επιχειρεί, είναι το σημείο που αναφέρθηκε στην ίδια την έκθεση, όπου ανέφερε ότι είναι «ένα μικρό δείγμα του τεράστιου εκπαιδευτικού έργου που συντελείται καθημερινά και στον τόπο μας, έργο που αξίζει να προβληθεί, γιατί αποτελεί ένα ακόμη επίτευγμα της προσπάθειας του ελληνικού λαού, που τον κάνει να νιώθει υπερήφανος». Δηλαδή σύμφωνα με τον υπουργό, ο ελληνικός λαός, που έχει μπει στην πρέσα για να πληρώσει τα χάλια της δημόσιας εκπαίδευσης στην παραπαιδεία των φροντιστηρίων και των σχολαρχών, δεν έχει κανένα λόγο να δυσανασχετεί, αλλά πρέπει να νιώθει και υπερήφανος...
Για παράδειγμα, η θέση τους «κανένας αναπληρωτής χωρίς δουλιά», απορρίφθηκε στη γενική συνέλευση της ΠΕΑΕ και υπερψηφίστηκε η θέση της ΕΣΑΚ - ΔΕΕ που ήταν σαφής: Κατάργηση των νόμων 2525 και 2640, διατήρηση της επετηρίδας και μαζικοί διορισμοί μόνο απ' αυτήν. Κανένας αδιόριστος εκπαιδευτικός χωρίς δουλιά. Αυτό όμως δεν εμπόδισε την πρόεδρο της ΠΕΑΕ σε ομιλία στο ΥΠΕΠΘ να προβάλει τη θέση των «Παρεμβάσεων», αγνοώντας επιδεικτικά την απόφαση της Γενικής Συνέλευσης.
Η ΕΣΑΚ - ΔΕΕ θεωρεί τους αναπληρωτές, αδιόριστους εκπαιδευτικούς (όπως άλλωστε είναι) και είναι αυτονόητο ότι όταν γίνονται διορισμοί, πρώτοι διορίζονται οι αναπληρωτές, αφού είναι και οι αρχαιότεροι στην επετηρίδα. Δεν είμαστε εμείς αυτοί που θα μπούμε στη λογική του ΥΠΕΠΘ, κατηγοριοποιώντας τους αδιόριστους εκπαιδευτικούς (αναπληρωτές με 16μηνο, αναπληρωτές χωρίς 16μηνο, αδιόριστοι κλπ.). Κανείς δεν έχει το δικαίωμα να τραβάει διαχωριστικές γραμμές και να διαχωρίζει τους συναδέλφους, ανάμεσα σ' αυτούς που πρέπει ή δικαιούνται να διοριστούν και σ' αυτούς που δε θα έχουν δικαίωμα να διοριστούν. Κάτι τέτοιο βέβαια σημαίνει εγκατάλειψη της επετηρίδας και προσχώρηση στη λογική του υπουργείου, προσπαθώντας όμως ο καθένας να σώσει τον εαυτό του.
Αλήθεια οι «Παρεμβάσεις» όταν μιλούν με συνθήματα όπως «κανένας αναπληρωτής χωρίς δουλιά», εννοούν και τους 2.500 αναπληρωτές από το διαγωνισμό του ΑΣΕΠ; Αν μάλιστα συνεχιστεί η ίδια πολιτική, μετά το Σεπτέμβρη, το ποσοστό των αναπληρωτών του ΑΣΕΠ θα είναι 80% στο σύνολο των αναπληρωτών και μόνο το 20% από την επετηρίδα. Αυτοί οι ακροβατισμοί των «Παρεμβάσεων» δεν είναι μόνο καιροσκοπικοί, αλλά και διασπαστικοί και επικίνδυνοι.
Κατάργηση των νόμων 2525 και 2640.
Διατήρηση της επετηρίδας και μαζικούς διορισμούς μόνο από αυτή.
Εδώ και τώρα κάλυψη όλων των οργανικών κενών με διορισμούς από την επετηρίδα.
12χρονο υποχρεωτικό δημόσιο και δωρεάν σχολείο.
2χρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή.
Μείωση της αναλογίας μαθητών ανά εκπαιδευτικό στο 1/20.
Πλήρη σύνταξη στα 30 χρόνια υπηρεσίας.
Κατάργηση του θεσμού του αναπληρωτή και κάλυψη των κενών με μόνιμους διορισμούς από την επετηρίδα.
Κατάργηση του Διαγωνισμού ΑΣΕΠ.
Τώρα, που οι μάσκες έπεσαν, οι αδιόριστοι εκπαιδευτικοί μπορούν πιο εύκολα να βγάζουν πιο ασφαλή συμπεράσματα.
Μαζική συγκέντρωση διαμαρτυρίας και αποχή από τα μαθήματά τους πραγματοποίησαν, χτες το μεσημέρι, οι μαθητές του 5ου Δημοτικού Σχολείου Χαϊδαρίου, απαιτώντας την άμεση επίλυση του στεγαστικού προβλήματος του κτιρίου τους, που αντιμετωπίζουν μετά τον πρόσφατο σεισμό. Μαθητές και γονείς συγκεντρώθηκαν στο χώρο μεταξύ του 3ου Γυμνασίου και του 5ου Δημοτικού Σχολείου, στην οδό Πελοποννήσου, στα Κουνέλια Χαϊδαρίου.
Κύριο αίτημα του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων είναι να τοποθετηθούν λυόμενες αίθουσες στον προαύλιο χώρο του σχολείου, προκειμένου να κάνουν μάθημα με ασφάλεια οι μικροί μαθητές. Οι γονείς του 5ου Δημοτικού έχουν προχωρήσει δύο φορές σε παραστάσεις διαμαρτυρίας στον ΟΣΚ και έχουν ζητήσει υπεύθυνη ενημέρωση για την κατάσταση του σχολείου.
Στο 5ο Δημοτικό Σχολείο υπήρχαν 216 μαθητές, αλλά, όπως υποστηρίζουν οι γονείς, ο αριθμός τους συνεχώς φθίνει. Ηδη 20 παιδιά έχουν πάρει μεταγραφές για άλλα σχολεία και αυτό θα συνεχιστεί, αν δεν υπάρξει μια σαφής απάντηση σχετικά με την κατάσταση του κτιρίου. Οι γονείς και οι μαθητές πρόκειται να πραγματοποιήσουν σήμερα το μεσημέρι πάλι συγκέντρωση, στον ίδιο χώρο (μεταξύ του 3ου Γυμνασίου και του Σχολείου επί της οδού Πελοποννήσου), ενώ για την επόμενη Δευτέρα έχει προγραμματιστεί νέα κινητοποίηση.