ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 14 Φλεβάρη 2003
Σελ. /40
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΜΕ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΗ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ
Πλήρης δικαίωση των καταπατητών!

Με πρόσχημα, μάλιστα, τη γρήγορη σύνταξη του Εθνικού Κτηματολογίου, που υποτίθεται ότι γίνεται για την αποκάλυψη της δημόσιας περιουσίας...

Η κυβέρνηση με μια κατάπτυστη και σκανδαλώδη τροπολογία που κατέθεσε χτες στη Βουλή στο νομοσχέδιο για το Εθνικό Κτηματολόγιο, καταργεί συνολικά το τεκμήριο υπέρ του Δημοσίου νομιμοποιεί όλους τους εντός σχεδίων πόλης καταπατητές της δημόσιας δασικής περιουσίας που διακατέχουν παράνομα και μάλιστα τους τη χαρίζει, αφού δεν τους υποχρεώνει να πληρώσουν ούτε δραχμή! Και όλα αυτά επικαλούμενη το ξεπέρασμα των προβλημάτων για τη σύνταξη του Εθνικού Κτηματολογίου, τα οποία η ίδια δημιούργησε με την πολιτική της...

Πρόκειται για μια πάρα πολύ σοβαρή και επικίνδυνη τροπολογία, η οποία θεωρείται και ως αφετηρία για την ανατροπή ολόκληρης της δασικής νομοθεσίας, η οποία βασίζεται στο τεκμήριο υπέρ του Δημοσίου. Το επόμενο βήμα αναμένεται να γίνει με την κατάθεση του δασικού νομοσχεδίου, το οποίο, σύμφωνα με πληροφορίες, θα προβλέπει τον αποχαρακτηρισμό χιλιάδων στρεμμάτων δασών και δασικών εκτάσεων, που βρίσκονται εκτός σχεδίου για να δοθούν βορά στους καταπατητές, σε όσους τα διακατέχουν με χρησικτησία και στους οικοδομικούς συνεταιρισμούς.

Σύμφωνα με την τροπολογία: Το ελληνικό Δημόσιο απαγορεύεται να προβάλει δικαίωμα κυριότητας και ο κάθε νομέας ακινήτων του που βρίσκονται εντός σχεδίου πόλεως ή μέσα σε οικισμό κάτω των 2.000 κατοίκων που προϋφίσταται του 1923 θεωρείται ιδιοκτήτης εφόσον:

  • Το νέμεται μέχρι την έναρξη ισχύος του νόμου αδιαταράκτως για 10 χρόνια με νόμιμο τίτλο ή από επαχθή αίτια υπέρ του ίδιου ή του δικαιοπαρόχου του, που έχει καταρτιστεί και μεταγραφεί μετά την 23-2-1945.
  • Νέμεται μέχρι την έναρξη ισχύος του νόμου αυτού το ακίνητο καλοπίστως και αδιαταράκτως για χρονικό διάστημα 30 ετών.

Με τις διατάξεις αυτές νομιμοποιούνται όχι μόνο οι καταπατητές, αλλά και όλα τα ακίνητα, δημόσια δάση και δασικές εκτάσεις, τα οποία αγοράστηκαν από αυτούς, εκχερσώθηκαν και τσιμεντοποιήθηκαν, αρκεί να βρίσκονται στα χέρια τους επί 10 χρόνια. Επίσης, νομιμοποιούνται και γίνονται ιδιοκτήτες της δημόσιας περιουσίας αυτοί στους οποίους παραχωρήθηκε για 30 χρόνια να τη νέμονται, χωρίς όμως να τους παραχωρηθούν τίτλοι νομής ή ιδιοκτησίας.

Το πιο εντυπωσιακό, όμως, είναι ότι με το άρθρο 2 της ίδιας τροπολογίας, παραχωρείται η ιδιοκτησία στους καταπατητές, ακόμη και όπου μετά την έναρξη σύνταξης του Εθνικού Κτηματολογίου, το ελληνικό Δημόσιο υπέβαλε ενστάσεις κατά αυτών και του αναγνωρίστηκαν από τις αντίστοιχες επιτροπές τα δικαιώματα ιδιοκτησίας!

Σημειώνεται ότι σε πρόσφατη ημερίδα του Συλλόγου Τοπογράφων ο εκπρόσωπος του υπουργείου Οικονομικών Δ. Λάμπρου επισήμανε πως με βάση έρευνα του υπουργείου σήμερα είναι καταπατημένα το 39% των αστικών δημοσίων κτημάτων εντός σχεδίου πόλης της πρωτεύουσας των νομών της χώρας και το 61% εντός των κτηματικών ορίων του δήμου της πρωτεύουσας κάθε νομού...

ΤΕΧΝΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΕΛΛΑΔΑΣ
Κλίμα «καθίζησης» στην παραγωγή των δημοσίων έργων

Η Εθνική οδός Κορίνθου - Τρίπολης

Eurokinissi

Η Εθνική οδός Κορίνθου - Τρίπολης
Για «κλίμα γενικότερης "καθίζησης" στον τομέα παραγωγής των δημοσίων έργων» στη χώρα κάνει λόγο, σε χτεσινή ανακοίνωσή του, το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας (ΤΕΕ), με αφορμή τις τελευταίες αλλεπάλληλες κατολισθήσεις και καταστροφές που σημειώθηκαν κυρίως στο βασικό οδικό δίκτυο της Πελοποννήσου.

Οπως επισημαίνεται στην ανακοίνωση, το ΤΕΕ, που επί σειρά ετών έχει θέσει με έμφαση τα ποικίλα και πιεστικά προβλήματα του συστήματος προγραμματισμού, σχεδιασμού και υλοποίησης των δημοσίων έργων, πιστεύει ακράδαντα ότι το θέμα πρέπει να συζητηθεί μεταξύ αρμοδίων και ειδικών στο σύνολό του και με αντικειμενικό σκοπό να αντιμετωπιστούν στη βάση τους τα ζητήματα παθογένειας του τομέα.

Το ΤΕΕ, απαντώντας προφανώς στις «κοκορομαχίες» μεταξύ του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ για το θέμα των καθιζήσεων, αλλά και στις πρόσφατες δηλώσεις της υπουργού ΠΕΧΩΔΕ, σύμφωνα με τις οποίες οι ευθύνες είναι διαχρονικές και δεν μπορούν να αποδοθούν, τονίζει ότι «οι ευθύνες όλων είναι μεγάλες και με κανέναν τρόπο αυτές δεν μπορούν να επιμερίζονται κατά το δοκούν».

Σε ό,τι αφορά στα συγκεκριμένα τελευταία συμβάντα στην κατασκευή των δύο δρόμων της Πελοποννήσου, το ΤΕΕ παρατηρεί ότι συνέτρεξαν σωρευτικά όλες οι αρνητικές επισημάνσεις που έχει καταθέσει από τη δεκαετία του 1970 μέχρι σήμερα για το σύστημα παραγωγής των δημοσίων έργων, και συγκεκριμένα:

1. Η πελατειακή αφετηρία αντίληψης με την οποία επιλέγονται και χαράσσονται τα έργα στη χώρα μας, ακόμη και μέσα στις ασφυκτικές συνθήκες που έχει επιβάλει η Ευρωπαϊκή Ενωση για την υλοποίηση των Κοινοτικών Πλαισίων Στήριξης.

2. Η συστηματική έλλειψη πλήρων, ολοκληρωμένων και επικαιροποιημένων μελετών πριν και κατά τη δημοπράτηση των έργων. Για μια ακόμη φορά αναδεικνύεται η αναγκαιότητα της ύπαρξης τέτοιων μελετών, οι οποίες θα συντάσσονται χωρίς έξωθεν παρεμβάσεις και η εκπόνηση των οποίων δε θα υποκύπτει σε λογικές μειοδοσίας και εκπτώσεων της επιστημονικής γνώσης.

3. Η μη εξασφάλιση των απαραίτητων πιστώσεων και εκταμιεύσεων προ και κατά τη φάση κατασκευής των έργων.

4. Η απουσία ουσιαστικού και συστηματικού ελέγχου της ποιότητας των υλικών που ενσωματώνονται στα έργα, καθώς επίσης και η έλλειψη μεγάλου μέρους των απαραίτητων τεχνικών προδιαγραφών.

5. Η απαξίωση των δημόσιων υπηρεσιών και - κυρίως - των μηχανικών που είναι επιφορτισμένοι να παρακολουθούν, να ελέγχουν και να επιβλέπουν τις μελέτες, την κατασκευή και τη συντήρηση κάθε έργου.

Τέλος, το ΤΕΕ προαναγγέλλει τη διενέργεια τον προσεχή Ιούνη πολυήμερου συνεδρίου με σκοπό να εξεταστούν όλες οι πτυχές των προβλημάτων και να διατυπωθούν προτάσεις για την αντιμετώπιση της παθογένειας στο σύστημα παραγωγής όλων των έργων (δημόσιων και ιδιωτικών).

35 δισ. για τις ...μικρές ζημιές!

Στο μεταξύ, σύμφωνα με δηλώσεις του γενικού γραμματέα Δημοσίων Εργων, Π. Βασιλείου, μόνον οι φθορές και απλές ζημιές που δημιουργήθηκαν το τελευταίο διάστημα στα δημόσια έργα της χώρας υπολογίζονται σε 35 δισ. δρχ. Στον απολογισμό αυτό δεν περιλαμβάνονται οι μεγάλες ζημιές του οδικού δικτύου της Πελοποννήσου, ούτε η αποκατάσταση του οδικού δικτύου του Λεκανοπεδίου Αττικής, το οποίο έχει καταντήσει «σουρωτήρι» από τις πολλές λακκούβες, που οφείλονται είτε σε κακοτεχνίες, είτε στα έργα που εκτελούνται στην Αθήνα ενόψει Ολυμπιακών Αγώνων.

Οπως ανέφερε ο Π. Βασιλείου, οι απλές ζημιές σ' όλη τη χώρα έχουν ήδη κωδικοποιηθεί από το ΥΠΕΧΩΔΕ και η εξεύρεση των κονδυλίων για την αποκατάστασή τους θα αποτελέσει αντικείμενο συζήτησης και απόφασης από την κυβέρνηση. Οσον αφορά στην περιβόητη ...«μάχη της λακκούβας» στην Αττική, ανακοίνωσε ότι από τη Δευτέρα θα εγκατασταθεί τηλεφωνικό κέντρο που θα απαντά στον αριθμό 1521, θα λειτουργεί από τις 8 π.μ. έως τις 8 μ.μ. και θα δέχεται κλήσεις από τους πολίτες που θέλουν να καταγγείλουν την ύπαρξη λακκούβας σε δρόμους που τους ενδιαφέρει.

Να προσθέσουμε ότι ο γενικός γραμματέας Δημοσίων Εργων, Π. Βασιλείου, παραδέχτηκε ότι υπήρξε μικρή καθίζηση στην Περιφερειακή Πάτρας, η οποία εγκαινιάστηκε μόλις πριν δύο μήνες, αυτή όμως δεν αφορά στο οδόστρωμα, αλλά σ' ένα πολύ μικρό τμήμα του πρανούς έξω από το δρόμο, το οποίο έχει ήδη αποκατασταθεί. Επίσης, διαβεβαίωσε ότι παρά τις έντονες βροχοπτώσεις του τελευταίου 15ήμερου ο δρόμος δεν παρουσίασε το παραμικρό πρόβλημα.

ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΑ
Συγκέντρωση για να φύγει η χωματερή

Συγκέντρωση με αίτημα την απομάκρυνση της χωματερής των Ανω Λιοσίων και την εφαρμογή των προτάσεων για δημιουργία Χώρων Υγειονομικής Ταφής Απορριμμάτων (ΧΥΤΑ) σε ακατοίκητες περιοχές, διοργανώνει τη Δευτέρα 17 Φλεβάρη, στις 5 μ.μ., στα Σίδερα Ζοφριάς, η «Διαδημοτική Επιτροπή για την απομάκρυνση της χωματερής».

Σε ανακοίνωσή της, η Διαδημοτική Επιτροπή, αφού επισημαίνει τις βλαβερές επιπτώσεις που έχει η λειτουργία της χωματερής στους κατοίκους των γύρω Δήμων, καταγγέλλει την κυβέρνηση πως με την αδιαφορία της καταδικάζει τους κατοίκους της Δυτικής Αττικής σε αργό θάνατο, καλεί όλους τους κατοίκους της ευρύτερης περιοχής να πάρουν μέρος στο συλλαλητήριο και τις δημοτικές αρχές, αντί να είναι υπηρέτες των κυβερνήσεων, να σταθούν στο πλευρό των δημοτών.

Τον δικηγόρο Κων. Παπαλέξη διόρισε η κυβέρνηση ως νέο γραμματέα Επικοινωνιών, στη θέση του καθηγητή Παν. Πουλή. Οπως ανακοινώθηκε από το υπουργείο Μεταφορών - Επικοινωνιών, ο Παν. Πουλής παραιτήθηκε, προκειμένου να επιστρέψει στα καθήκοντά του, στο Πανεπιστήμιο. Ο νέος γενικός γραμματέας του υπουργείου είναι πρώην βουλευτής και έχει διατελέσει γενικός γραμματέας στο υπουργείο Εργασίας.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ