Αλλά και σχεδιασμοί για απαγόρευση κυκλοφορίας τις μέρες των Αγώνων!
Στην εκδήλωση, που διοργάνωσε η «Αθήνα 2004» και ο Σύλλογος Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων (ΣΕΣ), ακούστηκε για άλλη μια φορά διά στόματος υπουργού Μεταφορών, Χρ. Βερελή, η εξαγγελία για επέκταση των λεωφορειοδρόμων «κατά 45 χιλιόμετρα έως το 2003, με σκοπό το συνολικό μήκος τους να φτάσει τα 100 χιλιόμετρα το 2004». Τι κι αν το υφιστάμενο δίκτυο λεωφορειοδρόμων έχει τεθεί σε αχρηστία σχεδόν από τη μέρα που παραδόθηκαν στην κυκλοφορία; Ταυτόχρονα, ο υπουργός έκανε λόγο για «ενίσχυση των μέσων μη σταθερής τροχιάς, δηλαδή τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ», ενώ συμπλήρωσε πως το τραμ και ο προαστιακός σιδηρόδρομος «θα βοηθήσουν στην αλλαγή του συγκοινωνιακού χάρτη της Αττικής».
Οι «ύμνοι» πάντως για τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς δεν πείθουν, δεδομένου ότι η πολιτική της κυβέρνησης είναι αυτή που έχει υποβαθμίσει τη λειτουργία τους, προς όφελος των αυτοκινητοβιομηχανιών και των εταιριών πετρελαιοειδών. Αλλωστε, ο ίδιος ο υπουργός ανέφερε χαρακτηριστικά: «Από το 1989 έως σήμερα έχει διπλασιαστεί ο στόλος των ιδιωτικών αυτοκινήτων. Τα τελευταία χρόνια η μέση ταχύτητα των τροχοφόρων μειώνεται σημαντικά. Από τα 20 χλμ. την ώρα που ήταν η μέση ταχύτητα των λεωφορείων πέσαμε στα 12,5 χλμ.». Χρειάζεται άλλη απόδειξη για το ποιος φταίει;
Σύμφωνα με πληροφορίες, το Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών για το 2004 προβλέπει ακόμα και την απαγόρευση της κυκλοφορίας στο Λεκανοπέδιο τις μέρες των Ολυμπιακών Αγώνων. Στο περιθώριο της ημερίδας στελέχη της «Αθήνα 2004» εξέφραζαν εμμέσως τις ανησυχίες τους για το εάν θα ολοκληρωθούν όλα τα προγραμματιζόμενα έργα ενόψει του 2004 (βλ. προαστιακός σιδηρόδρομος)... Αλλωστε, ο Φ. Μποβί, καθηγητής Μεταφορών και εμπειρογνώμονας της ΔΟΕ για αυτά τα θέματα, στην ομιλία του έκανε λόγο για «κακό κυκλοφοριακό σύστημα που οδηγεί σε συμφόρηση», «έλλειψη εναλλακτικών διαδρομών για τα λεωφορεία» και «γενικευμένο κυκλοφοριακό πρόβλημα που κάνει εξαιρετικά δύσκολη τη διευθέτηση της κυκλοφορίας».
Ο γενικός γραμματέας συγχρηματοδοτούμενων έργων, Γ. Γανωτής, φαίνεται πως ένιωσε την ανάγκη να «ευλογήσει» κάποιο πρόγραμμα του υπουργείου του, που λέγεται... «Αττική Εξπρές»! Και μας ενημέρωσε ότι χάρη σε αυτό το πρόγραμμα - που να σημειώσουμε ότι ελάχιστοι το γνωρίζουν - «έχουν σχεδιαστεί και υλοποιηθεί έργα, παρεμβάσεις και μέτρα για τη βιώσιμη και ισόρροπη ανάπτυξη της Αττικής»..!
Η πρόεδρος της «Αθήνα 2004», Γ. Αγγελοπούλου, είπε λοιπόν ότι «σε 3,5 χρόνια η Ελλάδα θα αντιμετωπίσει τη μεγαλύτερη μεταφορική πρόκληση στην ιστορία της», ενώ ο πρόεδρος του ΣΕΣ, Γ. Γιάννης, μίλησε για «συγκοινωνιακό θαύμα το 2004 μόνο αν οι κάτοικοι της πρωτεύουσας γίνουν κοινωνοί και συμμέτοχοι(!)».
Την απόφαση της κυβέρνησης να μετατρέψει την Αττική σε ξέφραγο αμπέλι, όπου θα μπορούν να ικανοποιήσουν τις κερδοσκοπικές ορέξεις τους οι επιχειρηματίες του τουρισμού, χτίζοντας ξενοδοχειακά συγκροτήματα όπου επιτάσσουν τα κέρδη τους, επανέλαβε χτες ο υπουργός Ανάπτυξης Ν. Χριστοδουλάκης στους εκπροσώπους της «Αθήνα 2004» και της Ενωσης Ξενοδόχων Αθήνας.
Αυτό προκύπτει από τα όσα ανακοινώθηκαν χτες, μετά τη σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε με σκοπό την υπογραφή μνημονίου που θα διέπει τη διαδικασία υλοποίησης των δεσμεύσεων που ανέλαβε η κυβέρνηση απέναντι στη Διεθνή Ολυμπιακή Επιτροπή.
Οπως ανακοινώθηκε, ο υπουργός Ανάπτυξης ενημέρωσε την «Αθήνα 2004», που εκπροσωπήθηκε από την Γ. Αγγελοπούλου, τον Ι. Σπανουδάκη διευθύνοντα σύμβουλο και τον Σπ. Καπράλο σύμβουλο της εταιρίας, καθώς και τους ξενοδόχους της Αθήνας και το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο ότι αποφασίστηκε η «πλήρης άρση του καθεστώτος κορεσμού που υφίσταται στην Αττική σήμερα».
Αυτό σημαίνει ότι η άρση που αρχικά ίσχυε μόνο για την κατασκευή ή επέκταση ξενοδοχείων ΑΑ` και Α` κατηγορίας, τώρα διέπει και την κατασκευή ξενοδοχείων όλων των υπόλοιπων κατηγοριών. Οπως διευκρινίζει μάλιστα ο υπουργός Ανάπτυξης: «ως εκ τούτου είναι δυνατή η ίδρυση νέων ξενοδοχειακών μονάδων χωρίς τον περιορισμό του κορεσμού».
Μάλιστα, η κυβέρνηση, διεκπεραιώνοντας το ρόλο του διαιτητή ανάμεσα στα επιχειρηματικά συμφέροντα του τουρισμού για το μοίρασμα της πίτας στο θέμα της ξενοδοχίας της Αττικής, συμπληρώνει ότι τα νέα ξενοδοχεία θα χτιστούν «χωρίς ειδικές ρυθμίσεις δόμησης, αλλά με βάση το γενικό πολεοδομικό και χωροταξικό σχεδιασμό», ο οποίος είναι, ανά πάσα στιγμή, υπό ...αίρεση.
Από τα νέα ξενοδοχεία που θα κατασκευαστούν, η κυβέρνηση εκτιμά ότι - με βάση τις μέχρι σήμερα αιτήσεις - θα προκύψουν 4.000 δωμάτια που θα διατεθούν για τη φιλοξενία κατά τη διάρκεια των Αγώνων.
Στο μνημόνιο περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων τα εξής:
Η «Δημοκρατική Ενότητα Νίκαιας» δε συμμετέχει στις εκδηλώσεις των 78 χρόνων από τη θεμελίωση της πόλης και των εγκαινίων του νέου Δημαρχείου, που άρχισαν την Κυριακή και ολοκληρώνονται σήμερα. Τους λόγους για τους οποίους δεν παίρνει μέρος στην «τριήμερη φιέστα», όπως χαρακτηρίζει τις εκδηλώσεις τους, αναφέρει σε ανακοίνωσή της προς τους δημότες, τους εργαζόμενους στο δήμο και τους εκπροσώπους των Μικρασιατών, στην οποία συγκεκριμένα σημειώνει:
«Ετσι τιμάμε, δε λησμονούμε, αγωνιζόμαστε και δε συμμετέχουμε στις ρωμαϊκές φιέστες υποκρισίας» καταλήγει η «Δημοκρατική Ενότητα».
Με βασικό θέμα τον προϋπολογισμό των κρατικών δαπανών για τα Ολυμπιακά Εργα και τις παρεμβάσεις των υπουργείων ενόψει των Ολυμπιακών Αγώνων, συνεδριάζει σήμερα στις 12.30 μ.μ., η αρμόδια διυπουργική επιτροπή, υπό τον πρωθυπουργό Κ. Σημίτη.
Η συνεδρίαση αναμένεται με ενδιαφέρον, δεδομένου ότι το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας προσπαθεί να περικόψει κονδύλι πάνω από 700 δισ. δρχ., προκειμένου να μην εμφανιστεί - προς το παρόν - ένας υπέρογκος προϋπολογισμός.
Πριν τη συνεδρίαση, στις 11.30 π.μ., η πρόεδρος της «Αθήνα 2004» Γ. Αγγελοπούλου θα συναντηθεί με τον πρωθυπουργό.