Τρίτη 19 Ιούνη 2001
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 29
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
Υποσχέσεις για λύση του κυκλοφοριακού...

Αλλά και σχεδιασμοί για απαγόρευση κυκλοφορίας τις μέρες των Αγώνων!

Μια... «μαγική» κυκλοφοριακή εικόνα της Αττικής το 2004, όπου όλοι θα κυκλοφορούν άνετα χρησιμοποιώντας 100 χιλιόμετρα λεωφορειοδρόμων και ένα οργανωμένο δίκτυο Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, παρουσίασαν χτες στελέχη της κυβέρνησης, κατά τη διάρκεια επιστημονικής ημερίδας με θέμα «Ολυμπιακές Μεταφορές».

Στην εκδήλωση, που διοργάνωσε η «Αθήνα 2004» και ο Σύλλογος Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων (ΣΕΣ), ακούστηκε για άλλη μια φορά διά στόματος υπουργού Μεταφορών, Χρ. Βερελή, η εξαγγελία για επέκταση των λεωφορειοδρόμων «κατά 45 χιλιόμετρα έως το 2003, με σκοπό το συνολικό μήκος τους να φτάσει τα 100 χιλιόμετρα το 2004». Τι κι αν το υφιστάμενο δίκτυο λεωφορειοδρόμων έχει τεθεί σε αχρηστία σχεδόν από τη μέρα που παραδόθηκαν στην κυκλοφορία; Ταυτόχρονα, ο υπουργός έκανε λόγο για «ενίσχυση των μέσων μη σταθερής τροχιάς, δηλαδή τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ», ενώ συμπλήρωσε πως το τραμ και ο προαστιακός σιδηρόδρομος «θα βοηθήσουν στην αλλαγή του συγκοινωνιακού χάρτη της Αττικής».

Οι «ύμνοι» πάντως για τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς δεν πείθουν, δεδομένου ότι η πολιτική της κυβέρνησης είναι αυτή που έχει υποβαθμίσει τη λειτουργία τους, προς όφελος των αυτοκινητοβιομηχανιών και των εταιριών πετρελαιοειδών. Αλλωστε, ο ίδιος ο υπουργός ανέφερε χαρακτηριστικά: «Από το 1989 έως σήμερα έχει διπλασιαστεί ο στόλος των ιδιωτικών αυτοκινήτων. Τα τελευταία χρόνια η μέση ταχύτητα των τροχοφόρων μειώνεται σημαντικά. Από τα 20 χλμ. την ώρα που ήταν η μέση ταχύτητα των λεωφορείων πέσαμε στα 12,5 χλμ.». Χρειάζεται άλλη απόδειξη για το ποιος φταίει;

Σύμφωνα με πληροφορίες, το Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών για το 2004 προβλέπει ακόμα και την απαγόρευση της κυκλοφορίας στο Λεκανοπέδιο τις μέρες των Ολυμπιακών Αγώνων. Στο περιθώριο της ημερίδας στελέχη της «Αθήνα 2004» εξέφραζαν εμμέσως τις ανησυχίες τους για το εάν θα ολοκληρωθούν όλα τα προγραμματιζόμενα έργα ενόψει του 2004 (βλ. προαστιακός σιδηρόδρομος)... Αλλωστε, ο Φ. Μποβί, καθηγητής Μεταφορών και εμπειρογνώμονας της ΔΟΕ για αυτά τα θέματα, στην ομιλία του έκανε λόγο για «κακό κυκλοφοριακό σύστημα που οδηγεί σε συμφόρηση», «έλλειψη εναλλακτικών διαδρομών για τα λεωφορεία» και «γενικευμένο κυκλοφοριακό πρόβλημα που κάνει εξαιρετικά δύσκολη τη διευθέτηση της κυκλοφορίας».

Ο γενικός γραμματέας συγχρηματοδοτούμενων έργων, Γ. Γανωτής, φαίνεται πως ένιωσε την ανάγκη να «ευλογήσει» κάποιο πρόγραμμα του υπουργείου του, που λέγεται... «Αττική Εξπρές»! Και μας ενημέρωσε ότι χάρη σε αυτό το πρόγραμμα - που να σημειώσουμε ότι ελάχιστοι το γνωρίζουν - «έχουν σχεδιαστεί και υλοποιηθεί έργα, παρεμβάσεις και μέτρα για τη βιώσιμη και ισόρροπη ανάπτυξη της Αττικής»..!

Η πρόεδρος της «Αθήνα 2004», Γ. Αγγελοπούλου, είπε λοιπόν ότι «σε 3,5 χρόνια η Ελλάδα θα αντιμετωπίσει τη μεγαλύτερη μεταφορική πρόκληση στην ιστορία της», ενώ ο πρόεδρος του ΣΕΣ, Γ. Γιάννης, μίλησε για «συγκοινωνιακό θαύμα το 2004 μόνο αν οι κάτοικοι της πρωτεύουσας γίνουν κοινωνοί και συμμέτοχοι(!)».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ