ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Κυριακή 20 Φλεβάρη 2000
Σελ. /48
Τροχοί
Φινλανδός νικητής στο σουηδικό ράλι

Το ελληνικό πλήρωμα με τους Γ. Παπαδημητρίου_Ν. Πτρόπουλο κατέλαβαν την 33η θέση της γενικής κατάταξης
Το ελληνικό πλήρωμα με τους Γ. Παπαδημητρίου_Ν. Πτρόπουλο κατέλαβαν την 33η θέση της γενικής κατάταξης
Αν και μόλις δύο ετών το Peugeot 206WRC φαίνεται ότι ωρίμασε. Με τον Φιλανδό Μάρκους Γκρέινχολμ στο μπάκετ ήταν ταχύτερο πάνω στις παγωμένες ή χιονισμένες διαδρομές του σουηδικού ράλι, πετυχαίνοντας την πρώτη του νίκη, μόλις στο δεύτερο αγώνα του παγκόσμιου πρωταθλήματος.

Οι συνθήκες στη Σουηδία ήταν ασυνήθιστες για τέτοια εποχή. Η ημέρα ήταν ζεστή με αποτέλεσμα να λιώνουν τα χιόνια. Η νύχτα, όπως πάντα στη Σουηδία, πάγωνε τα πάντα με αποτέλεσμα οι χωμάτινες διαδρομές να θυμίζουν παγοδρόμιο. Την Κυριακή, όταν άρχισε να χιονίζει όλοι αισθάνθηκαν ανακούφιση.

Με το «καλημέρα» ο Γκρέινχολμ πήρε κεφάλι, έχοντας όμως τον Τόμι Μάκινεν να τον καταδιώκει με το Μιτσουμπίσι, χωρίς όμως να καταφέρει κάτι καλύτερο από τη δεύτερη θέση. Τρίτος και θεραπευμένος από την «γκαντεμιά», ο ιπτάμενος Σκοτσέζος Κόλιν ΜακΡέι με το Φορντ Φόκους που μοιάζει περισσότερο έτοιμο για μεγάλα πράγματα.

Την εξάδα συμπλήρωσαν ο Τόμας Ράντστρομ με Toyota Corolla WRC, που δεν αποτελεί επίσημη εργοστασιακή συμμετοχή, αλλά ήταν άψογα προετοιμασμένο και τα δύο Σουμπαρού Ιμπρέζα των Ρίτσαρντ Μπερνς και Γιούχα Κάνκουνεν.

Πάντως, για μας τους Ελληνες το μεγάλο ενδιαφέρον ήταν στις πίσω θέσεις. Στην 33η γενικής το δίδυμο Γιάννης Παπαδημητρίου και Νίκου Πετρόπουλου πήραν το βάπτισμα του πυρός στο φετινό παγκόσμιο πρωτάθλημα, αποκτώντας την πρωτόγνωρη εμπειρία της οδήγησης στα χιόνια...

Ο νικητής Μάρκους Γκρέινχολμ δήλωσε ευτυχισμένος για την πρώτη του νίκη στο παγκόσμιο, προσθέτοντας ότι δεν υπάρχει μεγαλύτερη ευχαρίστηση από το να προηγείσαι σε όλο τον αγώνα. Ο Μάκινεν χαρακτήρισε τον αγώνα ως τον πιο γρήγορο που έχει γίνει στη Σουηδία. Ο Μπερνς θα προτιμούσε περισσότερο χιόνι, κάτι που μάλλον είναι απίθανο να βρει στο ράλι Σαφάρι που είναι ο επόμενος αγώνας και ξεκινά στις 25 του Φλεβάρη. Στη βαθμολογία των οδηγών προηγείται ο Μάκινεν, ενώ στους κατασκευαστές η Μιτσουμπίσι έχει πάρει διαφορά 7 βαθμών από την Πεζό.

OPC
Eνα Astra για γρήγορους

Το δημοφιλέστερο αυτοκίνητο της ελληνικής αγοράς, το Opel Astra, απέκτησε μετά από τις φροντίδες των ειδικών του κέντρου επιδοτήσεων την έκδοση OPC (Opel Performance Center). Η σπορ έκδοση διαθέτει ένα βελτιωμένο δεκαεξαβάλβιδο κινητήρα 2 λίτρων, 160 ίππων και μέγιστης ροπής 188 Nm στις 4.500 σαλ. Οι επιδόσεις είναι εντυπωσιακές. Για τα 0-100 χλμ. χρειάζονται 8.2 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 220 χλμ./ώρα.

Οι αεροδυναμικές βελτιώσεις δεν είναι κραυγαλέες, αλλά αποτελεσματικές. Ούτως ή άλλως ο αεροδυναμικός συντελεστής cd 0.30 - είναι κορυφαίος. Το OPC διαθέτει πλαίσιο χαμηλωμένο κατά 20 χιλιοστά εμπρός και 10 χιλιοστά πίσω. Αυτό που θα το ξεχωρίσει από τα αδέλφια του με την πρώτη ματιά είναι οι ζάντες BBS 17" και τα λάστιχα 215/40 ZR.

Οι εμπρός δίσκος των φρένων είναι αεριζόμενος διαστάσεων 308 mm και στην ψύξη τους συμβάλουν οι πρόσθετοι ανακλαστήρες αέρα της εμπρός ανάρτησης. Οι πίσω δίσκοι είναι 240 χιλιοστών και φυσικά συνεργάζονται με ABS.

Στο εσωτερικό δεσπόζουν τα καθίσματα «Sky line» της «Recare», τα οποία συνδυάζονται με μπλε ζώνες ασφαλείας, λευκά όργανα και δερμάτινο τιμόνι. Το OPC θα φθάσει μόλις σε 3.000 τυχερούς που θα πρέπει να διαθέσουν 8.540.000 δρχ. για να το αποκτήσουν. Κάθε αυτοκίνητο θα συνοδεύεται από έναν αριθμό σειράς και ειδικό σήμα έκδοσης στην κεντρική κονσόλα.

Το μέλλον σε πόλη και ταξίδι κατά Mazda

Neospace και Nextourer ονομάζονται τα δύο (concept cars) πειραματικά μοντέλα, μέσα από τα οποία η Mazda ατενίζει το μέλλον. Το Neospace είναι compact αυτοκίνητο με χαρακτήρα γρήγορο και νευρικό, χώρο για 4 ενήλικες και μεταβαλλόμενο χώρο αποσκευών σε βολικές για την πόλη εξωτερικές διαστάσεις.

Η σχεδίασή του αν και ενσωματώνει πρωτοποριακά χαρακτηριστικά - εξωτερικά και εσωτερικά - δεν ξενίζει στο μάτι, στοχεύοντας να είναι αρεστό σε όλους. Η εταιρία έχει προσέξει ιδιαίτερα την ποιότητα και τον εξοπλισμό, ώστε το Neospace, αν φτάσει μέχρι τη γραμμή παραγωγής, να μπορεί να καλύψει τις μελλοντικές απαιτήσεις των οδηγών της πόλης.

Το Nextourer, είναι όπως λέει και το όνομα του περισσότερο ταξιδιάρικο ως χαρακτήρας. Κομψό αν αντιμετωπιστεί με μελλοντικά στάνταρ και σχεδιασμένο έτσι ώστε να ανταποκρίνεται σε ταξίδια μεγάλων ταχυτήτων. Η Mazda προίκισε για αυτό το λόγο το Nextourer με ένα μεγάλο σαλόνι που συνδυάζει άνεση, στιλ καθώς και υψηλά επίπεδα λειτουργικότητας, ευελιξίας αλλά και σταθερότητα.

ΓΚΑΖΙΕΣ

ΑΠΟ ΤΙΣ 250.000 δρχ. ξεκινά το κίνητρο για απόσυρση συμβατικής τεχνολογίας αυτοκινήτων που έθεσε σε ισχύ η Nissan Νικ. Ι. Θεοχαράκης. Αναλυτικά τα οφέλη είναι: Micra 250.000, Almera 350.000, Primera 400.000, Serena 500.000, Teranno II 600.000, Maxima QX 600.000, Pick up 300.000 και Vanette Cargo 300.000 δρχ. Σύμφωνα με τα στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων, στη χώρα μας τα μη καταλυτικά αυτοκίνητα - επιβατικά και επαγγελματικά - φθάνουν το 1.600.000... που θα αντιμετωπίσουν πρόβλημα με την κατάργηση της super βενζίνης. Η Νικ. Ι. Θεοχαράκης υιοθέτησε το μέτρο της απόσυρσης απαντώντας έτσι στον ανταγωνισμό των προσφορών, όχι μόνο στην κατεύθυνση του οικονομικού αλλά και του οικολογικού οφέλους.

* * *

ΤΟ 1.000.000 πωλήσεις ξεπέρασε για πρώτη φορά στην ιστορία της η CITROEN. Συγκεκριμένα, το 1999 πωλήθηκαν 1.010.000 αυτοκίνητα της γαλλικής εταιρίας, εκ των οποίων το 70% αποτέλεσε εξαγωγές. Η αύξηση των πωλήσεων έφθασε το 6%. Αντίστοιχη άνοδο σημείωσε και η παραγωγή που έφθασε τις 996.000 αυτοκίνητα, με τους μεγαλύτερους αριθμούς να αφορούν κατά σειρά Xsara, Saxo και Berlingo. Σύμφωνα με τα στελέχη της CITROEN οφείλεται στα νέα μοντέλα, τον καλύτερο εξοπλισμό, αλλά και το δίκτυο των πωλητών.

* * *

ΜΕ ΑΚΟΜΑ χαμηλότερες τιμές δελεάζει η Lada τους υποψήφιους αγοραστές. Ετσι στο Lada Libra 1.5 που ήταν ήδη το φθηνότερο στην κατηγορία του μείωσε την τιμή κατά 200.000, προσφέροντάς το έτσι στις 2.490.000 δρχ. Στις 2.790.000 διατίθενται το νεοφερμένο Grand Tour, η στέισον βάγκον έκδοση του Libra, ενώ το δημοφιλές Niva έπεσε στις 3.197.000 δρχ. με το air condition να κοστίζει 270.000 δρχ. Η Lada Hellas μείωσε και το επιτόκιο της χρηματοδότησης από το 1,48% στο 1,2%. Σημαντικά και η τριετής δωρεάν οδική βοήθεια που καλύπτει Ελλάδα και εξωτερικό.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ