Ο κίνδυνος μεγαλώνει μέρα με τη μέρα, καθώς κατεβαίνουν τα νερά από τα φράγματα της Βουλγαρίας. Σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης παραμένει ο νομός
Motion Team |
Το περασμένο Σαββατοκύριακο άλλο ένα κυβερνητικό κλιμάκιο, αυτή τη φορά με επικεφαλής τον υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Ευάγγελο Μπασιάκο, μοίραζε τις συνήθεις ανέξοδες υποσχέσεις περί άμεσης καταβολής αποζημιώσεων για τους πληγέντες αγρότες και κτηνοτρόφους έως τα τέλη του Μάη και στους αγρότες μέχρι τέλη Ιουνίου. Αποθέωση του εμπαιγμού για τους κατοίκους από τις κυβερνήσεις ΝΔ και ΠΑΣΟΚ αποτελεί το γεγονός ότι: για το Νομό Ροδόπης ο υπουργός υποσχέθηκε την κατασκευή του φράγματος Ιάσμου στον ποταμό Κομψάτο, για το οποίο είπε ότι είναι «όραμα δεκαετιών», αφού η μελέτη έγινε το 1971-'72! Τελικά, ο ίδιος παρέπεμψε την κατασκευή του στην επόμενη δεκαετία τουλάχιστον και με την προϋπόθεση ότι θα γίνει αποδεκτή η πρόταση για ένταξή του στο Δ΄ ΚΠΣ...
Στο Νομό Εβρου οι μετρήσεις χτες το πρωί έδειχναν αύξηση της στάθμης στο βόρειο τμήμα του ποταμού Εβρου. Ολη τη μέρα χτες συνεργεία των υπηρεσιών και του στρατού ενίσχυαν τα ήδη υπάρχοντα αναχώματα με τσουβάλια άμμου. Στο Νομό της Ροδόπης το περασμένο Σάββατο υπερχείλισε ο ποταμός Τραύος που διέρχεται από τον οικισμό Μελέτης του Δήμου Αιγείρου.
Την άμεση μείωση της τιμής των ναύλων ζήτησε με Επίκαιρη Ερώτηση η βουλευτής του ΚΚΕ Ελπίδα Παντελάκη
Την ανάγκη της άμεσης μείωσης της τιμής των εισιτηρίων και των ναύλων των εμπορευμάτων στην ακτοπλοΐα, μετέφερε χτες στη Βουλή η Ε. Παντελάκη ζητώντας παράλληλα από την κυβέρνηση να σταματήσει να υπακούει σε κάθε προκλητικό αίτημα που υποβάλλουν οι εφοπλιστές.
Απαντώντας σε σχετική Επίκαιρη Ερώτηση της βουλευτή του ΚΚΕ ο αρμόδιος υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Μ. Κεφαλογιάννης ισχυρίστηκε ότι η κυβέρνηση της ΝΔ τηρεί τη νομιμότητα στο ακέραιο και για όσες παραβιάσεις υπάρχουν από τους εφοπλιστές τότε καταλογίζονται τα αντίστοιχα πρόστιμα. Για την τιμή των εισιτηρίων και των ναύλων είπε ότι θα κινηθούν και φέτος στα ίδια σχεδόν επίπεδα με τα περσινά και ισχυρίστηκε ότι μόνο με την ανάπτυξη του «ανταγωνισμού» θα πέσουν οι τιμές. «Το κέρδος είναι υγεία και όχι κατάρα» είπε χαρακτηριστικά. Ανέφερε ακόμα ότι οι εφοπλιστές επιδοτούνται με 44 εκατ. ευρώ για τις συγκοινωνίες των άγονων γραμμών.
Δεν κάνουμε βήμα πίσω από το αίτημα για τη μείωση των εισιτηρίων και των ναύλων, τόνισε η Ε. Παντελάκη υπενθυμίζοντας το δικαίωμα των νησιωτών για φθηνές, συχνές και ασφαλείς συγκοινωνίες. Σήμερα, είπε η βουλευτής, ένα ταξίδι στο Αιγαίο περνάει «από σαράντα κύματα», τα προβλήματα «βοούν» και για αυτό οι νησιώτες κινητοποιούνται. Την ίδια στιγμή οι εταιρίες των εφοπλιστών καταγράφουν «τρελά» κέρδη που αυξάνονται ακόμα και 300% τον χρόνο και προστίθενται στις διάφορες φοροαπαλλαγές και τις επιδοτήσεις.
Προαναγγέλλει μάλιστα και νέα αύξηση στα τιμολόγια κατά 1 ευρώ το μήνα για να καλυφθούν οι δαπάνες!
Η ΕΥΔΑΠ, σαν να μην έφτανε ότι με τη «λύση» της καύσης που επέλεξε για τη διαχείριση της λυματολάσπης στην Ψυττάλεια είναι έτοιμη να «ποτίσει» τους κατοίκους του Λεκανοπεδίου με καρκινογόνες διοξίνες, καλλιεργεί πλέον και το έδαφος για νέες αυξήσεις στους λογαριασμούς ύδρευσης και αποχέτευσης!
Πιο συγκεκριμένα, κατά τη χτεσινή συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε ο πρόεδρος της ΕΥΔΑΠ Σ. Γλυνιαδάκης, όχι μόνο επέμενε στη «λύση» της καύσης, αλλά κάλεσε και τους εκπροσώπους της Τοπικής και Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης, που αντιδρούν, να δώσουν στην ανάδοχο εταιρία τις απαραίτητες αδειοδοτήσεις...
Επί της ουσίας, όμως, τόσο αυτός, όσο και άλλα στελέχη της εταιρίας, απαντώντας σε ερωτήσεις των δημοσιογράφων, περιέπεσαν σε πολλές αντιφάσεις, συσκοτίζοντας ακόμη περισσότερο την υπόθεση, αντί να διαφωτίσουν την κοινή γνώμη. Ειδικότερα:
Ακόμη μεγαλύτερη σύγχυση προκάλεσε το γεγονός ότι οι εκπρόσωποι της ΕΥΔΑΠ ανέφεραν πως ο συγκεκριμένος ανάδοχος που προτείνει την αεριοποίηση - καύση για τους 380.000 τόνους λάσπης, προτείνει και τη μεταφορά άλλων 240.000 τόνων λάσπης που θα πάει για υγειονομική ταφή, χρήση από τσιμεντοβιομηχανία ή εδαφοποίηση - δε διευκρινίστηκε ακριβώς...
Επίσης ακόμη μεγαλύτερη σύγχυση προκάλεσε η αποστροφή του προέδρου της ΕΥΔΑΠ ότι η λύση αυτή που προτείνεται ως «προσωρινή» δήθεν «επιβαρύνει λιγότερο το περιβάλλον» από τη μονάδα ξήρανσης που προωθεί για κατασκευή το ΥΠΕΧΩΔΕ! Ουσιαστικά αυτό συνιστά ομολογία ότι η ΕΥΔΑΠ σκοπεύει να καθιερώσει τη «λύση» της καύσης ως μόνιμη. Αλλωστε, ο πρόεδρος της ΕΥΔΑΠ, παρουσιάζοντας το πρόγραμμα για την κατασκευή μονάδων βιολογικών καθαρισμών στη Δυτική Αττική (Θριάσιο) και Ανατολική Αττική (Πικέρμι, Καλύβια), δήλωσε ότι ευθύς εξαρχής θα μελετηθούν άλλες λύσεις (σ.σ. πιθανότατα και η καύση), ώστε να μην παρουσιαστούν τα προβλήματα της Ψυττάλειας!..
Ο πρόεδρος της ΕΥΔΑΠ, μάλιστα, με πρόφαση τα έργα αυτά, αλλά επικαλούμενος και σχετικό κατάλογο που δείχνει ότι τα τιμολόγια της ΕΥΔΑΠ είναι χαμηλότερα από άλλες ευρωπαϊκές χώρες («ξεχνώντας» βέβαια να αναφέρει ότι την τελευταία πενταετία η τιμή νερού, κατά περίπτωση, ακόμη και υπερδιπλασιάστηκε λόγω ιδιωτικοποίησης και τα τέλη αποχέτευσης αυξήθηκαν κατά 50%) δήλωσε ότι θα χρειαστεί σε πρώτη φάση μια αύξηση της τιμής κατά 1 ευρώ το μήνα!
Στο μεταξύ η ΕΥΔΑΠ, που στο παρελθόν επέκρινε τις ιδιωτικές εταιρίες εμφιάλωσης νερού, τώρα σε συνεργασία με την «ΠΕΠΣΙ» ετοιμάζεται να πουλήσει εμφιαλωμένο νερό με τη φίρμα «ΕΥΔΑΠ». Το νερό, όπως είπε ο πρόεδρός της, θα λαμβάνεται από τις πηγές Μαυσουβάλας ή Βίλιζας (πάνω από τον Αυλώνα) και αν όλα πάνε καλά θα κυκλοφορήσει στο εμπόριο από το καλοκαίρι του 2006...
Την παρέμβαση του πρωθυπουργού για να αποτραπεί η εγκατάσταση πυρηνικών αντιδραστήρων στην Τουρκία και τη Βουλγαρία, ζητούν με έγγραφό τους οι πρόεδροι του ΤΕΕ και άλλων 24 φορέων του νομού Δωδεκανήσων.
Σημειώνεται ότι με πρωτοβουλία του ΤΕΕ έχει συσταθεί στη Ρόδο Αντιπυρηνικό Παρατηρητήριο Μεσογείου και το έγγραφο αυτό αποτελεί την πρώτη του ενέργεια.
Οπως επισημαίνεται στο έγγραφο, η σχεδιαζόμενη εγκατάσταση πυρηνικών αντιδραστήρων στην Τουρκία και τη Βουλγαρία γίνεται σε μια εποχή που η λειτουργία Πυρηνικών Ηλεκτρικών Σταθμών είναι προβληματική και επικίνδυνη, καθώς υπάρχουν δυσεπίλυτα ζητήματα (διαχείριση αποβλήτων - αυξημένη πιθανότητα ατυχημάτων και συνακόλουθα μεγάλων καταστροφών).