Με το ψήφισμα αυτό, το ICOMOS εμπλέκει και την UNESCO στο θέμα, ζητώντας της να διενεργήσει αυτοψία στο οικόπεδο Μακρυγιάννη, προκειμένου να διαπιστώσει και ο διεθνής οργανισμός τι πραγματικά συμβαίνει δίπλα στην Ακρόπολη. Να σημειωθεί ότι στη συνέλευση συμμετείχαν 122 εθνικές επιτροπές του ICOMOS από αντίστοιχο αριθμό χωρών, μεταξύ αυτών και η ελληνική.
Ολόκληρο το ψήφισμα έχει ως εξής: «Το ICOMOS ζητά από την UNESCO την αποστολή Επιτροπής που θα αξιολογήσει τους κινδύνους που ενέχει η κατασκευή του νέου αρχαιολογικού μουσείου που κατασκευάζεται σε άμεση γειτνίαση με την Ακρόπολη των Αθηνών, που είναι Μνημείο της Παγκόσμιας Κληρονομιάς. Ιδιαίτερα που το μουσείο προβλέπεται να κτιστεί σε αρχαιολογικά ευρήματα προσφάτως ανασκαφέντα, τα οποία δεν έχουν ακόμα τύχει επιστημονικής δημοσίευσης. Οι εργασίες για τη θεμελίωση και τα αντισεισμικά μέτρα του νέου μουσείου καταστρέφουν εκ του ασφαλούς την υπάρχουσα αρχαιολογική κληρονομιά».
Μένει να δούμε τη στάση της UNESCO. Πάντως, το ψήφισμα αυτό αποτελεί επιστημονικό και πολιτικό «ράπισμα» στις κυβερνητικές αιτιάσεις για το ΝΜΑ. Να σημειωθεί ότι η αναφορά του ICOMOS στην αντισεισμικότητα του μουσείου δεν είναι τυχαία, αφού, όπως προκύπτει από τα νέα σχέδια θεμελίωσης, αυτή δε θα γίνει καν με τις πασαλοπήξεις - οι οποίες έτσι κι αλλιώς θα γίνονταν μέσα στα ευρήματα - αλλά με πεδιλοδοκούς, που είναι τρισχειρότεροι για τις αρχαιότητες.
Παραμυθένιοι μουσικοί συνδυασμοί, μπαλέτο, κινούμενα σχέδια, «νυχτερινές πτήσεις» συντροφιά με το «Μικρό πρίγκιπα» και μηχανικοί, «αόρατοι μουσικοί» συνθέτουν το χριστουγεννιάτικο πρόγραμμα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών. Οι γιορτινές εκδηλώσεις ανοίγουν την Κυριακή (22/12), στις 6μμ, με το νέο έργο του Θάνου Μικρούτσικου «Πες το με ένα παραμύθι» - μελοποιημένη διασκευή του παραμυθιού της Σέλμας Λάγκερλεφ «Το θαυμαστό ταξίδι του Νιλς Χόλγκερσον» από τη Μαρία Παπαγιάννη (παραγγελία ΟΜΜΑ). Το παραμύθι - αφιέρωμα του συνθέτη στα παιδιά του και τα παιδιά όλου του κόσμου - θα ερμηνεύσει η «Καμεράτα» με διεύθυνση του Αλέξανδρου Μυράτ και με αφηγητή τον ηθοποιό Γεράσιμο Γεννατά. Θ' ακολουθήσει το πασίγνωστο μουσικό παραμύθι του Σεργκέι Προκόφιεφ «Ο Πέτρος και ο Λύκος», με αφηγήτρια την ηθοποιό Ειρήνη Ιγγλέση. Τα δύο έργα παρουσιάζονται επίσης στις 23,26,28,29/12.
Η αριστουργηματική «Ζιζέλ» του Αντόλφ Αντάμ ανεβαίνει από 22 έως 30/12 (8.30μ.μ.), με σπουδαίους Ρώσους χορευτές και το «Corps de Ballet» της Κρατικής Οπερας Σόφιας, σε χορογραφία του Λεωνίδα Ντε Πιάν (βασισμένη στην κλασική των Κοραλί και Περό). Το Μπαλέτο συνοδεύει η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, με μαέστρο τον Ρόμπερτ Λούθερ. Στις 22, 25, 27, 30/12 στους πρώτους ρόλους χορεύουν οι Ντιάνα Βισνέβα και Βλαντιμίρ Μάλαχοφ, ενώ στις 23, 26, 28, 29/12 οι Σβετλάνα Ζαχάροβα και Ιγκόρ Ζελένσκι.
Στην αίθουσα Μητρόπουλου, στις 22,23,27,28,30/12 πραγματοποιούνται οι παραστάσεις «Νυχτερινές πτήσεις - Μια φορά κι έναν καιρό ήταν ένας Μικρός Πρίγκιπας». Αποτελούν μια νέα προσέγγιση στα έργα του Αντουάν ντε Σεντ Εξιπερί, σε σκηνοθεσία Θωμά Μοσχόπουλου, που έκανε και τη δραματουργική επεξεργασία μαζί με τη Ζωή Καζαντζή. Τη μουσική, που θα ερμηνεύσουν μέλη της Ορχήστρας των Χρωμάτων, συνέθεσε ο Τάσης Χριστογιαννόπουλος.
«Τα καλύτερα μουσικά κινούμενα σχέδια» θα προβληθούν στις 25,26,27,29,30/12 (σπάνια ανθολογία του είδους), ενώ από 23/12/2002- 20/1/2003 θα λειτουργήσει η έκθεση «Αόρατοι Μουσικοί» (σπάνιες μουσικές μηχανές), που οργανώνει το βελγικό ίδρυμα «Οτομάτια Μούζικα».
Η μετάφραση είναι της Αννυς Κολτσιδοπούλου, τα σκηνικά - κοστούμια της Χριστίνας Κωστέα, η μουσική επιμέλεια του Δημήτρη Ιατρόπουλου. Εκτός από την Κ. Γέρου και τον Θ. Γράμψα, παίζουν οι: Δ. Καλαντζής, Β. Σιάφης, Ν. Νίκας, Ν. Παπαδάκη, Γ. Κανελλοπούλου κ.ά.
Το «πρόβλημα», κατά τον υπουργό, προκύπτει από το ότι «πρέπει να αποκτήσουμε ευρωπαϊκή αυτοσυνειδησία, να συγκροτήσουμε την Ευρώπη ως πολιτιστική αγορά, με τη διπλή έννοια του όρου, δηλαδή και ως πολιτιστικό forum και ως αγορά όπου κυκλοφορούν υπηρεσίες και προϊόντα πολιτιστικά υψηλού επιπέδου, που σέβονται την ποιότητα, την ιστορία, τις πολιτιστικές ευαισθησίες όλων των ευρωπαϊκών χωρών και όλων των ευρωπαϊκών περιφερειών».
Επανέλαβε ότι η Ελλάδα θα πάρει «πρωτοβουλίες που αφορούν στην ευρωπαϊκή πολιτιστική ταυτότητα, τη συγκρότηση και λειτουργία της ευρωπαϊκής πολιτιστικής αγοράς και στη θέση του πολιτισμού και του αθλητισμού μέσα στο κοινοτικό κεκτημένο, μέσα στο μελλοντικό ευρωπαϊκό Σύνταγμα...».
Ο «ενθουσιασμός» του Ιταλού υπουργού για την «αγορά» σχετίζεται με την εμπορική διάσταση του όρου. Ως προς αυτό, ο Ε. Βενιζέλος ήταν περισσότερο σαφής, άρα ειλικρινής. Η ΕΕ, ιδιαίτερα από το Μάαστριχτ και μετά, έθεσε ως στόχο «σύγκλισης» στο πολιτιστικό πεδίο, την υποταγή, αν όχι την ισοπέδωση, του «πολύχρωμου» πολιτισμικού ευρωπαϊκού «μωσαϊκού», στη «μονοχρωμία» του «γκρίζου» των αχόρταγων μονοπωλίων που δραστηριοποιούνται στην περίφημη - και ιδιαίτερα κερδοφόρα - «αγορά του ελεύθερου χρόνου».
Την επίσημη ανακοίνωση για επιστροφή ενός κομματιού από τη μετόπη του Παρθενώνα, η οποία βρίσκεται στο Αρχαιολογικό Μουσείο του Παλέρμο, έφερε ως «δώρο» στην Ελλάδα ο Ιταλός υπουργός Πoλιτισμού, Τζουλιάνι Ουρμπάνι.
Μετά τη σύσκεψη, την Τρίτη, μεταξύ του Ε. Βενιζέλου, του Ιταλού ομολόγου του και υπηρεσιακών παραγόντων των δύο υπουργείων, ο Τ. Ουρμπάνι δήλωσε ότι «η κυβέρνηση της Σικελίας δέχτηκε, σύντομα, να δανείσει στην Ελλάδα για πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα», τη μετόπη που βρισκόταν στο Μουσείο του Παλέρμο. Είπε, δε ότι «θα οργανωθεί, εν ευθέτω χρόνω και για μεγάλο χρονικό διάστημα, αντίστοιχη εκδήλωση στη Σικελία» και ότι αυτό το γεγονός θα ενισχύσει τη φιλία μεταξύ των δύο χωρών «και θα ευχαριστήσει όλους τους Ελληνες».
Φυσικά, ο Ε. Βενιζέλος ευχαρίστησε το συνάδελφό του, χαρακτηρίζοντας τη χειρονομία αυτή «πάρα πολύ σημαντική». Πρόσθεσε ότι το συγκεκριμένο κομμάτι «είναι μικρό, αλλά έχει μεγάλη συμβολική αξία. Είναι μία επιστροφή που μπορεί να λειτουργήσει ως πολύ καλός οιωνός για την επανένωση όλων των Μαρμάρων του Παρθενώνα, όλου του γλυπτού διακόσμου».