ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 16 Ιούνη 1998
Σελ. /40
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΟΣΕ
Στάσεις εργασίας από αύριο

Στις 24 Ιούνη, η 24ωρη πανσιδηροδρομική - πανελλαδική απεργία, που έχει κηρύξει η Ομοσπονδία των Σιδηροδρομικών

Με τις αυριανές στάσεις εργασίας του προσωπικού αμαξοστοιχιών του ΟΣΕ, αρχίζουν οι απεργιακές κινητοποιήσεις των σιδηροδρομικών, ενάντια στα σχέδια της κυβέρνησης για τη συρρίκνωση και το ξεπούλημα των ελληνικών σιδηροδρόμων και την ανατροπή των εργασιακών σχέσεων.

Οι αγωνιστικές κινητοποιήσεις των εργαζομένων στον ΟΣΕ θα κορυφωθούν στις 24 Ιούνη, με την 24ωρη πανσιδηροδρομική - πανελλαδική απεργία, που έχει κηρύξει η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών (ΠΟΣ).

Η Πανελλήνια Ενωση Προσωπικού Αμαξοστοιχιών του ΟΣΕ κήρυξε οχτώ τρίωρες στάσεις για αύριο, μεθαύριο, το Σάββατο και την Κυριακή, τις ώρες 10 π.μ. - 1 μ.μ. και 5 μ.μ. - 8 μ.μ., με κεντρικό αίτημα: Να αποσυρθούν οι επαχθείς και αντεργατικοί κανονισμοί εργασίας που προωθούν κυβέρνηση και διοίκηση και να αρχίσει ειλικρινής διάλογος για την κατάρτιση νέων κανονισμών, που να ικανοποιούν και τις ανάγκες του Οργανισμού, αλλά και να μη καταργούν εργατικές κατακτήσεις.

Οπως καταγγέλλουν οι εκπρόσωποι της Ενωσης, με τους νέους κανονισμούς (ΓΕΚΑΠ και ΚΩΕΑΠ), επιχειρείται με "βάναυσο και απάνθρωπο τρόπο" η ανατροπή των εργασιακών σχέσεων, με αύξηση των ωρών απασχόλησης και ταυτόχρονη δραστική μείωση του συνολικού εισοδήματος των εργαζομένων.

Σημειώνεται ότι απεργιακές κινητοποιήσεις έχει κηρύξει ομόφωνα και το ΔΣ της ΠΟΣ, αντιδρώντας στα κυβερνητικά σχέδια για τη συρρίκνωση και το ξεπούλημα κερδοφόρων δραστηριοτήτων του σιδηροδρόμου και την επιχειρούμενη ανατροπή των εργασιακών σχέσεων.

Οι κινητοποιήσεις που κήρυξε η ΠΟΣ αρχίζουν την Παρασκευή, με τις πρώτες στάσεις εργασίας 3 - 6 π.μ., 12 - 3 μ.μ. και 8 - 10 μ.μ. Στάσεις εργασίας τις ίδιες ώρες, έχουν εξαγγελθεί, επίσης, για τις 22 και 23 Ιούνη, ενώ στις 24 Ιούνη οι σιδηροδρομικοί θα πραγματοποιήσουν 24ωρη απεργία.

Στο εξώδικο που απέστειλε η ΠΟΣ σε κυβέρνηση και διοίκηση, χαρακτηρίζει τους νέους κανονισμούς εργασίας "μνημείο αντεργατικής νοοτροπίας", καθώς προβλέπουν την κατάργηση του 8ωρου, την αύξηση των ωρών απασχόλησης, τη διευθέτηση του συνολικού χρόνου απασχόλησης σε 6μηνη βάση και γενικά ακυρώνουν βασικά δικαιώματα των εργαζομένων, τα οποία έχουν κατακτηθεί με πολύχρονους αγώνες και έχουν κατοχυρωθεί με διεθνείς συμβάσεις εργασίας. Επίσης, η ΠΟΣ καταγγέλλει ότι οι νέοι κανονισμοί είναι εναρμονισμένοι στο "Επιχειρηματικό Σχέδιο του ΟΣΕ", το οποίο αποσκοπεί στη συρρίκνωση του σιδηροδρομικού δικτύου και στην ιδιωτικοποίηση κερδοφόρων τμημάτων του σιδηροδρόμου.

Η ΠΟΣ ζητά να αποσυρθεί ο νέος Γενικός Κανονισμός Προσωπικού (ΓΕΚΑΠ) και να αποτελέσει βάση συζήτησης το προσχέδιο της ΠΟΣ, ενώ για το νέο Κανονισμό Ωρών Εργασίας Απασχόλησης Προσωπικού (ΚΩΕΑΠ) ζητά να σταματήσει κάθε ενέργεια τροποποίησής του, καθώς είναι ήδη "επαχθής" και δεν υπάρχουν περιθώρια χειροτέρευσής του.

ΑΣΤΙΚΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ
Ανασχεδιασμός υπέρ του μετρό

Η κυβέρνηση πρόκειται να καταθέσει νομοσχέδιο στη Βουλή, που θα προβλέπει ότι ο ΟΑΣΑ θα παίξει ρόλο "Μητροπολιτικού Φορέα", αναλαμβάνοντας το γενικό σχεδιασμό των αστικών συγκοινωνιών, όχι, όμως, και τον εκτελεστικό

Οι τρεις γραμμές του υπό κατασκευή μετρό θα αποτελέσουν τη "ραχοκοκαλιά" του νέου συστήματος αστικών συγκοινωνιών, που προωθεί η κυβέρνηση με νομοσχέδιο, το οποίο αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή μέχρι το τέλος του φθινοπώρου.

Αυτό αποκάλυψε για πρώτη φορά χτες ο υπουργός Μεταφορών - Επικοινωνιών Τ. Μαντέλης,μιλώντας σε διήμερο συνέδριο που διοργανώνει ο Σύλλογος Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων. Οπως τόνισε ο υπουργός, με το νομοσχέδιο που θα καταθέσει στη Βουλή, ο ΟΑΣΑ θα παίξει ρόλο "Μητροπολιτικού Φορέα", αναλαμβάνοντας το γενικό σχεδιασμό των αστικών συγκοινωνιών, όχι, όμως, και τον εκτελεστικό. Ξεκαθάρισε, πάντως, ότι θα υπάρξει γενικός ανασχεδιασμός των γραμμών των λεωφορείων και των τρόλεϊ, ώστε να τροφοδοτούνται οι τρεις γραμμές του ιδιωτικού μετρό. Ο Τ. Μαντέλης είπε ότι στο "Μητροπολιτικό Φορέα" θα υπαχθούν οι συγκοινωνιακοί φορείς ΕΘΕΛ, ΗΣΑΠ, ΗΛΠΑΠ, Τραμ κλπ., αλλά απέφυγε σκόπιμα να αναφέρει αν η εκτέλεση του συγκοινωνιακού έργου θα ανατεθεί σε ιδιώτες. Κάτι που έκαναν, τόσο ο πρόεδρος της "Αττικό Μετρό ΑΕ" Λ. Κίκηρας, όσο και ο πρόεδρος της διευρυμένης Νομαρχίας Αθήνας - Πειραιά Ε. Κουλουμπής.

Ο πρώτος είπε ότι η "Αττικό Μετρό" θα παραμείνει μόνο ως παραγωγός συγκοινωνιακού έργου, μέχρις ότου οι συνθήκες επιτρέψουν την ιδιωτικοποίηση των σχετικών υπηρεσιών. Αναφερόμενος στο ΔΣ του "Μητροπολιτικού Φορέα", είπε ότι θα πρέπει να απαρτίζεται από ικανά στελέχη της κεντρικής διοίκησης, της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και από ιδιώτες. Ο Ε. Κουλουμπής τόνισε ότι ο"Μητροπολιτικός Φορέας" πρέπει να έχει αποφασιστικές αρμοδιότητες και να είναι οικονομικά αυτοδύναμος, ώστε να μπορεί να σχεδιάζει, να συντονίζει και να "παραχωρεί την εκμετάλλευση των συγκοινωνιακών γραμμών".

Ο υπουργός είπε ότι αναμένει τα συμπεράσματα του συνεδρίου, που λήγει σήμερα και προανήγγειλε ότι μέσα στο φθινόπωρο θα παραληφθούν τα πρώτα 100 λεωφορεία και ότι το νομοσχέδιο θα επιτρέπει τη χρήση υγραερίου, φυσικού αερίου ή άλλων φιλικών στο περιβάλλον καυσίμων για την κίνηση των λεωφορείων.

Ο Γ. Σαρηγιάννης

Ο Γ. Σαρηγιάννης,καθηγητής Πολεοδομίας στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, υπογράμμισε ότι τα συμφέροντα των ισχυρών βιομηχανιών αυτοκινήτων και ελαστικών και των εταιριών πετρελαίου οδήγησαν τις κυβερνήσεις στην εγκατάλειψη των ΜΜΜ σε όφελος του ΙΧ. Επισήμανε ότι η ιδιωτικοποίηση του ΟΑΣ επί ΝΔ, με τη σύσταση των ΣΕΠ των "νοικοκυραίων", έφερε το συγκοινωνιακό δεκαετίες πίσω και πρόσθεσε ότι έκτοτε εφαρμόζονται μέτρα, που απλά στοχεύουν στην καλύτερη διαχείριση του υφιστάμενου δυναμικού σε προσωπικό και τροχαίο υλικό, αλλά ακολουθείται η ίδια αδιέξοδη συγκοινωνιακή πολιτική πριμοδότησης του ΙΧ. Αναφερόμενος στο μετρό, σημείωσε ότι κατασκευάζεται με προοπτική ιδιωτικοποίησης και στο πλαίσιο αυτό οι διεθνείς ιδιωτικές μεγαλοεταιρίες πιέζουν για κατασκευές όσο το δυνατόν περισσότερες, ενώ τόνισε ότι από μόνο του το μετρό δεν μπορεί να λύσει το μεταφορικό πρόβλημα της Αθήνας, όπως και καμιάς άλλης πόλης, αν δεν είναι ιεραρχημένο και συνδυασμένο με άλλα ΜΜΜ και κυρίως τραμ. Για τη μελέτη επέκτασης του μετρό, που θα ανεβάσει το κόστος του έργου σε 2,5 τρισ. δραχμές, είπε ότι στόχος είναι να αιτιολογηθεί η επέκταση του πολυδάπανου έργου - πακτωλού στις κατασκευαστικές εταιρίες - που θα τις τρέφει για δεκαετίες, χωρίς να επιλύεται το μεταφορικό πρόβλημα της πρωτεύουσας, το οποίο θα λυνόταν με το τραμ (με πολύ λιγότερα από 2,5 τρισ. δραχμές κατασκευάζονται 500 χιλιόμετρα τραμ). Καταλήγοντας, ο Γ. Σαρηγιάννης υπογράμμισε ότι δεν υπάρχει πολιτική βούληση για την αντιμετώπιση του μεταφορικού - συγκοινωνιακού προβλήματος της πρωτεύουσας, το οποίο απαιτεί το συνδυασμό όλων των μέσων μεταφοράς (μετρό, τραμ, λεωφορεία, τρόλεϊ, προαστιακός σιδηρόδρομος, ΙΧ, κλπ.), αλλά στη βάση της εξυπηρέτησης του μεταφορικού συστήματος και της πόλης και όχι της εξυπηρέτησης των κάθε λογής γνωστών συμφερόντων. Και δεν υπάρχει η πολιτική βούληση, γιατί η επίλυση του κυκλοφοριακού προβλήματος της Αθήνας θα αποστερούσε ιλιγγιώδη ποσά από τις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες, τις εταιρίες πετρελαίου κλπ.

ΒΟΡΕΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
Ενθετο στο 1ο Μηνύματα αγωνιστικής διάθεσης

Οι σιδηροδρομικοί Β. Ελλάδας είναι αποφασισμένοι να έρθουν σε μετωπική σύγκρουση με την κυβέρνηση και τη διοίκηση του ΟΣΕ προκειμένου να μην περάσουν τα νομοθετήματα που ακυρώνουν τις κατακτήσεις του οργανωμένου συνδικαλιστικού κινήματος, επισημάνθηκε σε συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε χτες το μεσημέρι στη Θεσσαλονίκη, στην οποία συμμετείχαν και τοποθετήθηκαν εκπρόσωποι φορέων της πόλης και πολιτικών κομμάτων.

Οπως τόνισαν τα μέλη του προεδρείου του συνδέσμου σιδηροδρομικών Β. Ελλάδας, στην κυβέρνηση σήμερα κυριαρχεί η λογική της μείωσης και του περιορισμού του σιδηροδρομικού έργου, η λογική της αποχώρησης από την αγορά των μεταφορών, ενώ σχεδιάζεται ο κατατεμαχισμός του ΟΣΕ, ώστε αύριο τα κερδοφόρα τμήματά του να παραχωρηθούν σε ιδιώτες. Επίσης οι συνδικαλιστές κατήγγειλαν ότι κυοφορούνται σχέδια επίθεσης κατά του, έτσι κι αλλιώς περιορισμένου εισοδήματος του προσωπικού, των συνθηκών και θέσεων εργασίας. Υπογράμμισαν ότι Θεωρούν αδιαπραγμάτευτο το δημόσιο και κοινωνικό χαρακτήρα του ΟΣΕ και την εξασφάλιση ασφαλούς, φθηνής και γρήγορης μεταφοράς των Ελλήνων πολιτών και των αγαθών τους, σε όσο το δυνατόν μεγαλύτερο τμήμα της επικράτειας.

Στη συζήτηση μεταξύ άλλων παρενέβησαν οι Γ. Κατσαρός,εκπρόσωπος της ΚΟΘ του ΚΚΕ, Αγ. Σαχίνης,υποψήφιος δήμαρχος Θεσσαλονίκης και Θεοδ. Κυριακίδης,οι οποίοι κατήγγειλαν την κυβέρνηση ότι άμεσα σχεδιάζει το ξεπούλημα των πλέον κερδοφόρων δραστηριοτήτων του ΟΣΕ και κάλεσαν τους εργαζόμενους να συντονίσουν τον αγώνα τους με τους εργαζόμενους σε άλλους Οργανισμούς που απειλούνται με ιδιωτικοποίηση και αλλαγή των εργασιακών σχέσεων προκειμένου να αντιμετωπίσουν με μεγαλύτερη δυναμική την ολομέτωπη κυβερνητική επίθεση κατά των δικαιωμάτων τους.

Στο μεταξύ στο Μονομελές Πρωτοδικείο Θεσσαλονίκης, συζητήθηκε χτες η αγωγή του ΟΣΕ εναντίον του Συνδέσμου Σιδηροδρομικών Βορ. Ελλάδας, για να κηρυχτεί η απεργία που επρόκειτο να γίνει σήμερα παράνομη και καταχρηστική. Το δικαστήριο πρότεινε την επί δεκαήμερο αναστολή της απεργίας και μετά από αυτό, το προεδρείο του Σωματείου αποφάσισε αναστολή της σημερινής κινητοποίησης, θα συμμετέχει ωστόσο στις στάσεις εργασίας που πραγματοποιεί η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών την Παρασκευή, 19/6, τη Δευτέρα, 22/6 και την Τρίτη, 23/6, όπως επίσης και στην απεργία στις 24 Ιουνίου.

"Ναι στη φιλία" από τα Κ. Πατήσια

"ΟΧΙ στο ρατσισμό και στην ξενοφοβία, λέμε ΝΑΙ στη φιλία με όλους τους λαούς του κόσμου", ήταν το κεντρικό σύνθημα της εκδήλωσης του Συλλόγου Γυναικών Κάτω Πατησίων και της "Νεανικής Δράσης για την Ειρήνη" της περιοχής, που πραγματοποιήθηκε την Κυριακή.

"Θεωρούμε ότι όλοι οι Ελληνες και οι Ελληνίδες εργαζόμενοι είμαστε ίδιοι με τους λαούς όλου του κόσμου και δεν έχουμε τίποτα να χωρίσουμε από αυτούς", τόνισε η Εύα Μπαμπούκα,πρόεδρος του Συλλόγου Γυναικών. Και συνέχισε: "Πρέπει να καταλάβουμε ότι οι αλλοδαποί που βρίσκονται, ζουν και εργάζονται στη χώρα μας δεν ήρθαν για να μας πάρουν τις δουλιές από τα χέρια μας".

Στην ομιλία της, η Αννα Χατζή,δικηγόρος και μέλος της Γραμματείας της Διεθνούς Αλληλεγγύης (ΕΕΔΔΑ) επισήμανε ότι "σήμερα περισσότερο από ποτέ πρέπει να κλείσουμε τα αυτιά μας στην προσπάθεια που γίνεται να μετατραπούν οι ξένοι στις συνειδήσεις μας σε αποδιοπομπαίους τράγους, υπαίτιους για ό,τι κακό συμβαίνει στην ελληνική κοινωνία".

"Δεν είναι λίγες οι φορές που γίνεται προσπάθεια άμεσα και έμμεσα για ό,τι κακό συμβαίνει στη χώρα μας να φταίνε οι ξένοι", υπογράμμισε η Ζωή Σώκου, υπεύθυνη της Γραμματείας Γυναικών της ΓΣΕΕ και συνέχισε: "Για την ανεργία, την εγκληματικότητα και τη φτώχεια, ο τρόπος αντιμετώπισης είναι οι διώξεις, οι απελάσεις και η καταστολή".

Παρέμβαση στην εκδήλωση έκαναν η Αλέκα Μπενάτου,εκπρόσωπος της "Αγωνιστικής Συνεργασίας για την Αθήνα" και ο Νσφορ Γκόνταουιν,πρόεδρος του Παναφρικανικού Συνδέσμου Ελλάδας.

Η εκδήλωση έκλεισε με χορούς από το χορευτικό συγκρότημα του Παναφρικανικού Συνδέσμου, το οποίο κέρδισε τα χειροκροτήματα των παρευρισκομένων.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ