ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 24 Μάη 2002
Σελ. /48
ΣΠΥΡΟΣ ΧΑΛΒΑΤΖΗΣ
Αναγκαιότητα η ενίσχυση των μέσων σταθερής τροχιάς

Στο αμαξοστάσιο της «Αττικό Μετρό» στα Σεπόλια περιόδευσε χτες ο υποψήφιος δήμαρχος της «Συμπαράταξης για την Αθήνα»

Από πρόσφατη περιοδεία του Σπ. Χαλβατζή στο Ν. Κόσμο
Από πρόσφατη περιοδεία του Σπ. Χαλβατζή στο Ν. Κόσμο
Την αναγκαιότητα τόσο της ενίσχυσης των μέσων σταθερής τροχιάς, προκειμένου ν' αποτραπεί η χρήση ΙΧ από τους Αθηναίους, όσο κυρίως της δημιουργίας ενιαίου φορέα δημόσιων συγκοινωνιών, αποτελούμενου από μετρό, ηλεκτρικό σιδηρόδρομο, τρόλεϊ, λεωφορεία, ακόμη και «μίνι μπας», υπογράμμισε ο υποψήφιος δήμαρχος Αθηναίων Σπύρος Χαλβατζής, στη διάρκεια της χτεσινής του περιοδείας, μαζί με κλιμάκιο της «Συμπαράταξης για την Αθήνα», στο αμαξοστάσιο της «Αττικό Μετρό - Εταιρία Λειτουργίας» (ΑΜΕΛ), στα Σεπόλια. Ταυτόχρονα, υπογράμμισε την ανάγκη της πλήρους κατοχύρωσης των εργασιακών δικαιωμάτων των εργαζομένων και τόνισε τη θέση της «Συμπαράταξης» για την επέκταση του μετρό προς τις δυτικές συνοικίες.

Ο Σπ. Χαλβατζής συναντήθηκε με εκπροσώπους των σωματείων των εργαζομένων και τον διευθύνοντα σύμβουλο της ΑΜΕΛ, Β. Οικονομόπουλο, περιόδευσε στις εγκαταστάσεις συντήρησης και επισκευής, και, τέλος, μίλησε σε εργαζόμενους της εταιρίας.

«Το κυκλοφοριακό πρόβλημα στην Αθήνα δε λύνεται με κατασταλτικά μέτρα, όσες κλήσεις και αν κοπούν, αλλά με την ουσιαστική ανάπτυξη του ενιαίου δημόσιου φορέα των μέσων μαζικής μεταφοράς και των μέσων σταθερής τροχιάς», τόνισε ο Σπ. Χαλβατζής. Σημείωσε, επίσης, πως η απάνθρωπη αυτή πόλη δε δημιουργήθηκε από μόνη της, αλλά από συγκεκριμένες πολιτικές, στις οποίες το επιχειρηματικό συμφέρον προκρινόταν -- και εξακολουθεί να προκρίνεται -- σε βάρος του δημόσιου.

Στην ΑΜΕΛ απασχολούνται 689 εργαζόμενοι. Από αυτούς, μόνο ένα τμήμα των τεχνικών υπαλλήλων υπάγονται στην κατηγορία των βαρέων και ανθυγιεινών επαγγελμάτων, ενώ κανονικά θα έπρεπε να υπάγεται το σύνολο των εργαζομένων στην κίνηση και στη συντήρηση. «Υπάρχουν περιπτώσεις συναδέλφων που δουλεύουν ο ένας δίπλα στον άλλο και ο ένας παίρνει βαρέα και ανθυγιεινά, ενώ ο άλλος όχι!», είπε χαρακτηριστικά ένας εργαζόμενος.

«Η επίσκεψή μας στην "Αττικό Μετρό" και η συζήτησή μας με τη διοίκηση της Εταιρίας Λειτουργίας και με τους εκπροσώπους των σωματείων των εργαζομένων μάς έδωσαν τη δυνατότητα να διαπιστώσουμε ιδίοις όμμασι το σημαντικό έργο που επιτελούν οι εργαζόμενοι, η διοίκηση και όλοι όσοι ασχολούνται με το μετρό της Αθήνας», δήλωσε αμέσως μετά το τέλος της περιοδείας του ο Σπ. Χαλβατζής. «Πράγματι, το μετρό, ανεξάρτητα από τις κριτικές παρατηρήσεις μας για τις καθυστερήσεις και τις υπερβάσεις στην κατασκευή του, σήμερα είναι ένα έργο που συμβάλλει αποφασιστικά στην ανάπτυξη και στην προώθηση της κυκλοφορίας και της λειτουργίας της πόλης. Υποστηρίξαμε, και υποστηρίζουμε, την ανάγκη να κατοχυρώνονται πλήρως οι εργασιακές σχέσεις, κυρίως να ενταχθούν ένα μεγάλο μέρος των εργαζομένων στα βαρέα και ανθυγιεινά επαγγέλματα. Και βεβαίως αποτελεί κύρια αντίληψη για τη "Συμπαράταξη", το μετρό να επεκτείνεται προς τις δυτικές συνοικίες, όπου κατοικούν εκατοντάδες χιλιάδες εργαζόμενοι. Να ξεπεράσει τον προβλεπόμενο σταθμό του Αγίου Αντωνίου στο Περιστέρι και να φτάσει μέχρι τα όρια των άλλων δήμων. Επίσης θα θέλαμε να τονίσουμε με την ευκαιρία ότι εμείς ως "Συμπαράταξη" επιμένουμε στο δημόσιο χαρακτήρα των μέσων μαζικής μεταφοράς και στην ενίσχυση των μέσων σταθερής τροχιάς».

  • Ο Σπ. Χαλβατζής θα περιοδεύσει σήμερα στα αμαξοστάσια ΗΛΠΑΠ Κόκκινου Μύλου στις 07.45 π.μ. και Αττικής στις 10.30 π.μ. Στις 6 μ.μ., θα πάρει μέρος στη συμβολική δεντροφύτευση, που διοργανώνει στο χώρο του ΚΑΠΑΨ (Τριφυλίας και Λάμψα) ο Πολιτιστικός Σύλλογος Ανω Αμπελοκήπων και άλλοι φορείς της περιοχής.
ΠΑΣΟΚ - ΝΔ - ΣΥΝ
Υπεύθυνοι για το χάλι της Αθήνας

Τα προβλήματα της Αθήνας - και όχι μόνο - προκαλούνται από την πολιτική που υπηρετούν ΠΑΣΟΚ, ΝΔ και ΣΥΝ. Οι υποψήφιοι δήμαρχοι Αθηναίων που προέρχονται από αυτά τα κόμματα, πέρα από τα φτηνά προεκλογικά τρικ, δεν έχουν τίποτα να προσφέρουν στους Αθηναίους, αφού πιστεύουν σε αυτήν ακριβώς την πολιτική που δημιουργεί τα προβλήματα. Τα παραπάνω ξεκαθάρισε ο Σπύρος Χαλβατζής, υποψήφιος δήμαρχος της πρωτεύουσας με τη «Συμπαράταξη».

Συγκεκριμένα, ο Σπ. Χαλβατζής απαντώντας χτες σε ερώτηση δημοσιογράφου σχετικά με τη στάση και πολιτική πρακτική άλλων υποψηφίων δημάρχων, υπογράμμισε: «Ο υποψήφιος που στηρίζεται από το ΠΑΣΟΚ, επιδιώκει να γνωρίσει τα προβλήματα της Αθήνας και υπόσχεται ότι θα δώσει λύσεις σε αυτά την επομένη των εκλογών. Τα προβλήματα της Αθήνας, η έλλειψη ελεύθερων χώρων και χώρων πρασίνου, το κυκλοφοριακό χάος, η ιδιωτικοποίηση υπηρεσιών της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, η εμπορευματοποίηση των κοινωνικών αγαθών, η γενικότερη οικονομική πολιτική που ασκεί η κυβέρνηση, οι χιλιάδες άνεργοι, άστεγοι και οι περιθωριοποιημένοι, δεν είναι τυχαία γεγονότα, αλλά συνέπεια αυτής της πολιτικής που εφαρμόζουν οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ για περίπου 20 χρόνια».

Ο υποψήφιος με τη «Συμπαράταξη» πρόσθεσε ότι ο Χρ. Παπουτσής στηρίζει αυτήν την πολιτική. «Πώς, λοιπόν, με ποιο "μαγικό ραβδάκι", θα λύσει τα προβλήματα εφόσον ακολουθεί την εφαρμοζόμενη πολιτική;», έθεσε ρητορικά το ερώτημα.

Για τη Ντ. Μπακογιάννη, ο Σπ. Χαλβατζής επισήμανε το γεγονός ότι «δεν έρχεται από το πουθενά. Για 16 χρόνια η παράταξή της έχει την ευθύνη για το Δήμο Αθηναίων. Ο βασικός πυρήνας των συνεργατών της προέρχεται από τη σημερινή διοίκηση του δήμου. Η πολιτική που ασκήθηκε όλα αυτά τα χρόνια στην Τοπική Αυτοδιοίκηση ήταν σύμφωνη με την κυβερνητική "γραμμή" και τις επιλογές της Ευρωπαϊκής Ενωσης για την Τοπική Αυτοδιοίκηση».

Ετσι, εκ των πραγμάτων έθεσε και το δεύτερο ερώτημα: «Με ποιον τρόπο, εφόσον ακολουθεί αυτή τη γραμμή, θα αλλάξει την Αθήνα; Αλλωστε, στα βασικά, στα πολιτικά ζητήματα στρατηγικής σημασίας, υπάρχει ταύτιση ανάμεσα στο ΠΑΣΟΚ και τη ΝΔ. Προεκλογικά "διαφωνούν" για να κρύψουν τον αντιλαϊκό χαρακτήρα της πολιτικής τους».

Για τον υποψήφιο του ΣΥΝ, ο Σπύρος Χαλβατζής σημείωσε: «Σε εκατοντάδες δήμους και σε πολλές Νομαρχίες της χώρας ο ΣΥΝ συνεργάζεται, αλληλοστηρίζεται ή συμμετέχει στα ψηφοδέλτια του ΠΑΣΟΚ. Τι το διαφορετικό έχει για την Αθήνα, αφού στην πράξη, στα μεγάλα ζητήματα για την Τοπική Αυτοδιοίκηση - και όχι μόνο - το κόμμα του στηρίζει την εφαρμοζόμενη πολιτική;».

ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΑΘΗΝΑΣ
Αναβλήθηκε η συζήτηση για τον Προαστιακό

Αναβλήθηκε χτες η συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο Αθηναίων σχετικά με την προωθούμενη από την κυβέρνηση υπέργεια κατασκευή του προαστιακού σιδηροδρόμου, όπου το έργο περνά από περιοχές του δήμου. Την αναβολή εισηγήθηκε η διοίκηση του δήμου, με τη δικαιολογία ότι δεν είχαν προσκληθεί εκπρόσωποι του υπουργείου Μεταφορών και της ΕΡΓΟΣΕ, αν και η ίδια ευθύνεται που δεν τους κάλεσε, ενώ η συζήτηση του θέματος είχε προγραμματιστεί εδώ και μέρες.

Η αναβολή προκάλεσε τις έντονες διαμαρτυρίες κατοίκων των Σεπολίων που ήρθαν να παρακολουθήσουν τη συνεδρίαση και να ζητήσουν την υπογειοποίηση του έργου. Διαμαρτυρήθηκαν και οι σύμβουλοι της «Συμπαράταξης για την Αθήνα».

Το θέμα αναμένεται να συζητηθεί στην επόμενη συνεδρίαση του ΔΣ στις 6 του Ιούνη, ενώ στις 7 συζητείται στο ΣτΕ η προσφυγή του δήμου ενάντια στην υπέργεια κατασκευή του έργου. Μεταγενέστερη προσφυγή για το ίδιο ζήτημα έκαναν και οι δημοτικοί συνδυασμοί «Συμπαράταξη» και «Κίνημα για την Αθήνα».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ