Στην πρεμιέρα παραβρέθηκε η ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ Αλέκα Παπαρήγα
Το έργο - που χαρακτηρίζεται από τον ίδιο το συγγραφέα ως «ένα εντελώς απίστευτο περιστατικό σε δύο πράξεις» - δείχνει σε πρώτη ματιά μια τυπική γκογκολική ιστορία. Θα μπορούσε, μάλιστα, να ιδωθεί ως μια κωμωδία ηθών, αν ο Γκόγκολ δεν έκρυβε κάτω από τη φαινομενικά ιλαρή επιφάνεια ένα τέτοιο σκοτεινό βάθος. Στην ουσία τα «Παντρολογήματα» αφορούν το υπαρξιακό άγχος. Ο κεντρικός ήρωας πιέζεται αφόρητα να παντρευτεί και τελικά πείθεται από το φίλο του, ο οποίος μετατρέπεται σε ερασιτέχνη προξενητή και παρότι κατορθώνει να βγάλει από τη μέση με μηχανορραφίες και ελιγμούς τους υπόλοιπους διεκδικητές της πολυπόθητης νύφης, την τελευταία στιγμή χάνει τον δικό του υποψήφιο, ο οποίος έντρομος εγκαταλείπει το πεδίο μάχης. Παίζουν: Δημήτρης Τάρλοου, Ελένη Γερασιμίδου, Γιώργος Μακρής, Αιμίλιος Χειλάκης, Ταμίλα Κουλίεβα, Μπέτυ Νικολέση, Αλεξάνδρα Ντεληθέου, Αρτο Απαρτιάν, Μπάμπης Γιωτόπουλος, Ανδρέας Νάτσιος.
Παρουσιάστηκε στην Αβάνα η ταινία του Βάλτερ Σάλες, με παραγωγό τον Ρόμπερτ Ρέντφορντ, για τον Τσε
Μία σημαντική, για τον ιδεολογικό προσανατολισμό του μελλοντικού επαναστάτη, πτυχή της ζωής του Τσε Γκεβάρα αναδεικνύει η ταινία του Βραζιλιάνου σκηνοθέτη, Βάλτερ Σάλες «Τα Ημερολόγια της μοτοσικλέτας», η οποία προβλήθηκε την Κυριακή στην Αβάνα, παρουσία της χήρας και των παιδιών του Τσε.
Παραγωγός της ταινίας - και παρών στην προβολή της στον κινηματογράφο «Τσάρλι Τσάπλιν» της κουβανικής πρωτεύουσας - είναι ο γνωστός ηθοποιός και σκηνοθέτης Ρόμπερτ Ρέντφορντ, «συνήθης ύποπτος» για την προοδευτική στάση του στο Χόλιγουντ, αλλά και εμπνευστής του σημαντικού φεστιβάλ ανεξάρτητου κινηματογράφου «Σάντανς», όπου επίσης προβλήθηκε η ταινία για τον Τσε και έγινε δεκτή με ενθουσιασμό.
Η ταινία βασίζεται στα ημερολόγια που κρατούσε ο Τσε κατά τη διάρκεια της εννιάμηνης περιήγησής του με μοτοσικλέτα σε όλη τη Νότια Αμερική το 1952, όταν ακόμη ήταν φοιτητής της Ιατρικής. Ενα ταξίδι - αποκάλυψη για το νεαρό Γκεβάρα, αφού γνώρισε από κοντά τη φτώχεια και την κοινωνική εκμετάλλευση στη Λατινική Αμερική. Ενα ταξίδι συνειδησιακής αφύπνισης, που, σε συνδυασμό με άλλους καταλυτικούς παράγοντες, έφερε τον Τσε στο πλευρό του Κάστρο στο Μεξικό και από εκεί στη Νίκη της Επανάστασης στην Κούβα.
«Ηρθα να παρουσιάσω την ταινία, της οποίας ήμουν ο παραγωγός, για τον Τσε Γκεβάρα και είμαι πολύ χαρούμενος που είμαι στην Κούβα», τόνισε ο Ρέντφορντ πριν την προβολή της και στη συνέχεια την παρακολούθησε μαζί με τη σύντροφο του Τσε Αλέιντα Μαρτς, τον γιο του Καμίλο και τις κόρες του Σέλια και Αλεϊδίτα, καθώς και με τον Ραμίρο Βαλντές, ανώτατο στρατιωτικό διοικητή σήμερα, ο οποίος πολέμησε στο πλευρό του Τσε και του Φιντέλ Κάστρο στις οροσειρές της Σιέρα Μαέστρα. Μετά την προβολή, η Αλέιντα, η οποία παραχώρησε στους παραγωγούς τα ημερολόγιά του, δήλωσε πως «η ταινία ήταν υπέροχη». Η Σέλια πρόσθεσε πως «εάν διαβάσετε το βιβλίο που ο μπαμπάς μου έγραψε κατά το ταξίδι του στη Λατινική Αμερική, θα δείτε πως η ταινία μένει πιστή στο πρωτότυπο».
ξαναήρθε μπροστά μας ο εφιάλτης «για να μη βγει η δεξιά, ψηφίστε ΠΑΣΟΚ».
- Μα, απάντησε το κουτό παιδί, το ΠΑΣΟΚ είναι πιο δεξιό από τη Νέα Δημοκρατία.
- Σκάσε εσύ, δεν ξέρεις, απάντησε ο ΠΑΣΟΚ πατέρας.
Φοβήθηκε ο Ελληνας και πιάστηκε κορόιδο. Και το κόμμα του λαού φοβήθηκε. Οτι η χώρα θα 'ναι για πάντα δεξιά. Λες κι οι χαρακτηρισμοί φτιάχνουν τις ιδέες. Πέρασαν τα χρόνια. Είμαστε στο σημείο που πληρώνουμε το 60% από το εισόδημά μας. Ενοίκιο στη χώρα που ζούμε. Ακριβή η σκλαβιά του Ελληνα. Και φτηνή η επικοινωνία. Στην τιμή του «μπι φρι».
ΑΝ έχω διαφωνίες; Μα, φυσικά κι έχω. Αλλά είμαι αποφασισμένος αυτή τη φορά η διαφωνία μου να μην είναι το ζύγι της απόρριψης, αλλά η ελπίδα μιας καινούριας αριστεράς που δε θα μαζέψει τους απελπισμένους πασόκους στη ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ και τους «προδομένους - ας γελάσω - ΝΕΟΔΗΜΟΚΡΑΤΕΣ» στο ΠΑΣΟΚ. Δεν πιστεύω ότι τα κέντρα εξουσίας κατοικοεδρεύουν στα κόμματα.
η ΜΙΖΑ
η ΚΟΜΠΙΝΑ
και το ΔΙΑΠΛΕΚΟΜΕΝΟ;
Η χώρα που γέννησε την τέχνη και τον πολιτισμό θα είναι εσαεί περίπτερο με τσολιαδάκια και καπότες;
ΦΤΑΝΕΙ ΠΙΑ!