ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 8 Οχτώβρη 1998
Σελ. /40
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
"Υποκινούμενοι" οι γονείς - "υπεράριθμοι" οι εκπαιδευτικοί

Τα οξυμένα προβλήματα "υποκινούν" μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς, τονίζει η "Δημοσιοϋπαλληλική Ενότητα Εκπαιδευτικών" και καλεί σε ακόμη μεγαλύτερη αγωνιστική συσπείρωση ενάντια στην αντιεκπαιδευτική πολιτική της κυβέρνησης

Σε μια προσπάθεια να παρουσιαστούν οι γονείς και οι μαθητές, που βγαίνουν στους δρόμους αντιδρώντας στις αντιπαιδαγωγικές συμπτύξεις των τμημάτων στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, ως υποκινούμενοι, επιδόθηκε χτες η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, που έδωσε συνέντευξη Τύπου και παρουσίασε μια ιδανική κατάσταση στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.

Η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας εμφάνισε τις συμπτύξεις τμημάτων και τη δημιουργία τμημάτων του δημοτικού με 30 μαθητές ως εφαρμογή του νόμου και ως αναγκαιότητα για να μην υπάρχει "σπατάλη των χρημάτων του φορολογούμενου πολίτη", ενώ χαρακτηρίζεται ιδιαίτερα ευνοϊκή η αναλογία εκπαιδευτικού /μαθητών, που, όπως τονίστηκε, μόνο κατ' εξαίρεση πλησιάζουν τους 30. Ο υπουργός Παιδείας τόνισε χαρακτηριστικά ότι τους εκπαιδευτικούς που περισσεύουν μετά από τις συμπτύξεις τμημάτων και την κατάργηση των οργανικών τους θέσεων σκοπεύει να τους χρησιμοποιήσει το υπουργείο σε "καινοτόμες δράσεις". Ολα δείχνουν πάντως ότι η κυβέρνηση προσπαθεί με το συνωστισμό 30 μαθητών σε κάθε αίθουσα να εξοικονομήσει εκπαιδευτικούς για να εφαρμόσουν τα προγράμματα του ολοήμερου σχολείου και της δημιουργικής απασχόλησης και να "λύσει" το γενικότερο πρόβλημα της έλλειψης εκπαιδευτικών.

Η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας αναφέρθηκε και στο διδακτικό προσωπικό, παρουσιάζοντας πλεόνασμα σε δασκάλους και νηπιαγωγούς. Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε το υπουργείο Παιδείας, από τα Περιφερειακά Υπηρεσιακά Συμβούλια Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (ΠΥΣΠΕ) της χώρας, προκύπτει πλεόνασμα που φτάνει, π.χ., τους 351 εκπαιδευτικούς στην περιφέρεια Αιτωλοακαρνανίας.

Ο υπουργός Παιδείας είπε επίσης ότι δεν υπάρχουν κενά και ότι ο αριθμός των μαθητών μειώνεται και των εκπαιδευτικών αυξάνεται "δραματικά". Ωστόσο, η κατάσταση που βιώνουν εκπαιδευτικοί και μαθητές στα σχολεία, σύμφωνα με στοιχεία της διοίκησης του ΠΥΣΠΕ, είναι διαφορετική καθώς προκύπτει ότι σήμερα στα σχολεία πανελλαδικά υπάρχουν 2.107 κενά σε δασκάλους, 600 σε νηπιαγωγούς, 114 σε καθηγητές φυσικής αγωγής, 59 κενά σε καθηγητές μουσικής, ενώ μόνο στους καθηγητές Αγγλικών υπάρχει πλεόνασμα 18 καθηγητών.

Η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας αναφέρθηκε ειδικά στις κινητοποιήσεις που γίνονται αυτές τις μέρες και ο υφυπουργός Παιδείας έκανε λόγο για "καθαρά πολιτικά κίνητρα", ενώ αναφερόμενος χαρακτηριστικά στις κινητοποιήσεις στο 4ο Λύκειο Αργυρούπολης έκανε λόγο για γονείς υποκινούμενους από τους εκπαιδευτικούς.

Εκπρόσωποι της "Δημοσιοϋπαλληλικής Ενότητας Εκπαιδευτικών" τόνιζαν ότι αυτοί που υποκινούν τους φορείς της παιδείας είναι τα ίδια τα προβλήματα των σχολείων, οι σοβαρότατες ελλείψεις σε κτίρια, διδακτικό προσωπικό και υποδομή και όχι πολιτικοί ή κομματικοί φορείς. "Τα προβλήματα αυτά θα οξυνθούν παραπέρα με την εφαρμογή της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης και θα οδηγήσουν στο συντονισμό και την ανάπτυξη πιο έντονων αγώνων από τους φορείς της παιδείας, μέχρι την κατάργηση του αντιεκπαιδευτικού νόμου και την ποιοτική αναβάθμιση της εκπαίδευσης και των λειτουργών της".

52Ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΣΕΠΟΛΙΩΝ
Συνεχίζουν αγωνιστικά γονείς και μαθητές

Συνεχίζουν την αποχή από τα μαθήματα οι μαθητές του 52ου Δημοτικού Σχολείου Σεπολίων, ενώ χτες, κατά τη γενική συνέλευσή του, ο Σύλλογος Γονέων αποφάσισε να δοθεί συνέχεια στην κατάληψη του νέου σχολικού συγκροτήματος επί της Λιοσίων, που ήδη συμπλήρωσε 4 μέρες. Σε ένδειξη διαμαρτυρίας, γονείς και μαθητές, αλλά και σε μια προσπάθεια ευαισθητοποίησης του νομάρχη Δ. Ευσταθιάδη και των αρμόδιων φορέων εκπαίδευσης να πάρουν μέτρα για να λυθεί το πρόβλημα μεταστέγασης του 52ου Δημοτικού στο νέο κτίριο, αποφάσισαν σήμερα στις 8.30 το πρωί, να κλείσουν και το δρόμο μπροστά από το σχολείο τους.

Κύριο αίτημα των γονιών είναι η αναστολή απόφασης του νομάρχη, ο οποίος, στην προσπάθειά του να εναρμονιστεί με το πνεύμα της αντιμεταρρύθμισης, τις συμπτύξεις τμημάτων και τις περικοπές των δαπανών για την παιδεία, θέλει να στοιβάξει σε 11θέσιο σχολείο, δύο δημοτικά σχολεία το 52ο και το 151ο, που έχουν 18 τμήματα και μάλιστα στο μικρότερο κτίριο, το οποίο κτίστηκε για ένα δημοτικό. Το μεγαλύτερο κτίριο του σχολικού συγκροτήματος της Λιοσίων, σύμφωνα με την απόφαση, το παραχωρεί, αν και έχει μόνο 9 τμήματα στο 67ο Γυμνάσιο. "Μια τέτοια απόφαση, επισημαίνουν οι γονείς, οδηγεί αυτομάτως σε συμπτύξεις τμημάτων με πάνω από 30 μαθητές στην τάξη, ενώ για να καλύψει τις πρόσθετες ανάγκες σε αίθουσες διδασκαλίας και για τα δύο δημοτικά, καταργεί την αίθουσα τελετών και του Χημείου, πράγμα που μας βρίσκει αντίθετους, για να μην καταργηθεί ο χώρος της αυλής με την τοποθέτηση προκάτ αιθουσών".

Οι γονείς απαιτούν, να τους παραδοθεί το 11θέσιο κτίριο στη Λιοσίων για να στεγαστεί το 52ο Δημοτικό, μια και τα παιδιά δεν έχουν πού να στεγαστούν και χάνουν τα μαθήματά τους, πράγμα για το οποίο δεν ευθύνονται ούτε οι γονείς, που εδώ και 20 χρόνια αγωνίζονται για να κτιστεί σχολείο στην περιοχή τους, ούτε φυσικά οι μαθητές, και να βρεθεί άλλη στέγη για το 151ο Δημοτικό, έτσι που να μη χρειαστεί να στοιβαχτούν δύο δημοτικά σε ένα σχολείο που κτίστηκε μόνο για ένα, εξασφαλίζοντας παράλληλα και ανθρώπινες συνθήκες για τη διεξαγωγή του μαθήματος. Τέλος, οι γονείς ζητούν νέα συνάντηση με το νομάρχη, ούτως ώστε από κοινού μαζί και με τους φορείς της εκπαίδευσης να δοθεί λύση στο πρόβλημα.

ΕΛΜΕ Α' ΔΥΤ. ΑΤΤΙΚΗΣ
Τα προβλήματα παραμένουν άλυτα

Με ελλείψεις καθηγητών γενικών μαθημάτων σε γυμνάσια - "ενιαία" λύκεια, ελλείψεις προσωπικού στα Τεχνικά Επαγγελματικά Εκπαιδευτήρια, με τα προβλήματα στο κτιριακό, τις διπλοβάρδιες, τα ανύπαρκτα εργαστήρια, αλλά και οφειλές δεδουλευμένων των καθηγητών, ξεκίνησε και η φετινή σχολική χρονιά στο Περιστέρι. Χτες σε συνέντευξη Τύπου η ΕΛΜΕ Α Δυτικής Αττικής έδωσε στη δημοσιότητα στοιχεία για τα παραπάνω προβλήματα, στο πλαίσιο της χτεσινής 3ωρης στάσης εργασίας που έγινε, απαιτώντας την καταβολή δεδουλευμένων από το 1997.

Σύμφωνα με αυτά τα στοιχεία σε ό,τι αφορά την Τεχνική Εκπαίδευση, έχουν ιδρυθεί στο δήμο, στα χαρτιά, 4 ημερήσια και 2 εσπερινά ΤΕΕ. Μάλιστα, το γραφείο της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης εξέδωσε ενημερωτικό φυλλάδιο για να γνωρίζουν οι μαθητές ποια ΤΕΕ και με ποιες ειδικότητες θα δημιουργηθούν στο Περιστέρι. Αυτό όμως που οι μαθητές διαπιστώνουν όταν πάρουν τα χαρτιά αυτά στα χέρια τους είναι ότι το 6ο ΤΕΕ καταργήθηκε πριν ιδρυθεί, τομείς ολόκληροι, αλλά και ειδικότητες δε θα λειτουργήσουν, ελλείψεις σε καθηγητές, αλλά και μαθήματα που δε γίνονται, γιατί δεν υπάρχει αναλυτικό πρόγραμμα και βιβλία. Στα 3ωρα που γίνονται οι καθηγητές αναγκάζονται να διδάσκουν ό,τι αυτοί κρίνουν.

Μάλιστα πόσες ακριβώς είναι οι ελλείψεις καθηγητών στα ΤΕΕ, στην πραγματικότητα κανείς δε γνωρίζει, γιατί δεν υπάρχει αναλυτικό πρόγραμμα. Στο Γραφείο Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης τα κενά υπολογίζονται κατ' εκτίμηση και τα υπηρεσιακά συμβούλια όταν τοποθετούν καθηγητές τούς τοποθετούν χωρίς να είναι γνωστές οι ακριβείς ανάγκες των σχολικών μονάδων. Σύμφωνα με τα στοιχεία (μέχρι τις 5 Οκτώβρη): Στο 1ο ΤΕΕ υπάρχει έλλειψη 13 καθηγητών, στο 2ο 3 καθηγητών και στο 3ο 14. Επίσης, σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία στα γυμνάσια και λύκεια μέχρι τις 5 Οκτώβρη υπήρχε έλλειψη 30 καθηγητών.

Σε ό,τι αφορά τη διδασκαλία του μαθήματος της πληροφορικής, υπάρχει αδυναμία διδασκαλίας του, αφού στα περισσότερα σχολεία δεν υπάρχουν εργαστήρια πληροφορικής. "Η λύση που επέλεξε το Γραφείο Β/θμιας Εκπαίδευσης (σχεδόν αναγκαστική) είναι η χρησιμοποίηση των εργαστηρίων των γυμνασίων. Οπως είναι φυσικό, η χρησιμοποίηση εργαστηρίων με ξεπερασμένους σήμερα υπολογιστές από δύο ή και τρία σχολεία ακυρώνει τη διδασκαλία του μαθήματος", αναφέρει η ΕΛΜΕ.

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΓΕΩΡΓΙΑΣ
"Μεθοδεύσεις" για τους νέους γεωτεχνικούς

Μια πρωτόγνωρη "πατέντα" βάζει σε εφαρμογή ο υπουργός Γεωργίας υποχρεώνοντας με σχετική υπουργική απόφαση, τους νέους γεωπόνους, κτηνιάτρους και ιχθυολόγους να υπηρετήσουν για 12 μήνες σε διάφορους φορείς και υπηρεσίες που σχετίζονται με το γεωργοκτηνοτροφικό τομέα, προκειμένου να αναγνωρίσουν το πτυχίο τους.

Ο υπουργός Γεωργίας και η κυβέρνηση αντί να καλύψουν τα τεράστια κενά που υπάρχουν σε γεωπόνους, κτηνιάτρους και ιχθυολόγους, ώστε να υπάρχει επιστημονική υποστήριξη στους αγροτοκτηνοτρόφους της χώρας, προχώρησαν σε αυτή την "πατέντα", που, αντί να δώσει λύσεις, δημιουργεί περισσότερα προβλήματα. Το τελευταίο υποστηρίζει και η Πανελλήνια Ομοσπονδία Γεωπόνων (ΠΟΣΓ) η οποία έχει εκφράσει την πλήρη αντίθεσή της με τον τρόπο που υλοποιεί η κυβέρνηση αυτό το μέτρο, καθώς και το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Εκτός αυτών η υποχρεωτική υπηρεσία δε σημαίνει ότι όσοι την εκπληρώσουν θα διοριστούν κιόλας στη συνέχεια, παρά το γεγονός ότι έχουν να γίνουν προσλήψεις γεωπόνων, κτηνιάτρων και ιχθυολόγων από το δημόσιο, εδώ και πολλά χρόνια.

Παρ' όλα αυτά όμως, ο υπουργός Γεωργίας ανακοίνωσε χτες ότι ο αριθμός των αποφοίτων που θα τοποθετούνται κάθε χρόνο για την εκπλήρωση υποχρεωτικής υπηρεσίας είναι: 200 κτηνίατροι, 800 γεωπόνοι και 150 ιχθυολόγοι. Η πλήρωση των παραπάνω θέσεων θα γίνει σε πρώτη φάση με προκήρυξη που θα διενεργηθεί τον προσεχή Νοέμβριο. Φαίνεται επίσης ότι το υπουργείο Γεωργίας με τη "βεβιασμένη" αυτή ενέργεια επιχειρεί να δημιουργήσει ψεύτικες ελπίδες στους ανέργους γεωτεχνικούς και η επιλογή της χρονικής περιόδου που ανακοινώθηκε η συγκεκριμένη υπουργική απόφαση συνδυάζεται με την εξαγορά ελπίδων για μια θέση εργασίας και ψηφοθηρική εκμετάλλευση ενόψει των δημοτικών και νομαρχιακών εκλογών. Και στην κατεύθυνση αυτή ήδη εκδήλωσε ενδιαφέρον η υποτακτική διοίκηση της ΠΑΣΕΓΕΣ.

Πάντως, σχετικά με το όλο θέμα, πρέπει να σημειωθεί ότι ακόμα δεν έχουν εξευρεθεί τα κονδύλια για την πληρωμή των γεωπόνων, κτηνιάτρων και ιχθυολόγων, που θα προσλαμβάνονται με αυτό τον τρόπο κάθε χρόνο, αφού όπως αναφέρεται στη σχετική υπουργική απόφαση, το υπουργείο Γεωργίας ενεργεί... για την εγγραφή των πιστώσεων που απαιτούνται για το σκοπό αυτό.

ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ ΤΕΕ
Ειδίκευση προσαρμοσμένη στις ανάγκες της αγοράς

Οι ειδικότητες των ΤΕΕ που δόθηκαν χτες στη δημοσιότητα από το υπουργείο Παιδείας έρχονται να ενισχύσουν το χαρακτήρα της στενής επαγγελματικής ειδίκευσης, που προσφέρει η "δευτεροβάθμια τεχνική εκπαίδευση". Κοντά στο "φτωχό" από μαθήματα γενικής παιδείας ωρολόγιο πρόγραμμα και την έλλειψη υποδομής, τα ΤΕΕ επιβεβαιώνουν το ρόλο τους ως πρώτο βήμα για τη "διά βίου κατάρτιση".

Σύμφωνα με το ωρολόγιο πρόγραμμα που δόθηκε χτες στη δημοσιότητα, τα τεχνολογικά μαθήματα καλύπτουν 20 ώρες από το εβδομαδιαίο ωρολόγιο πρόγραμμα στην Α τάξη και 30 ώρες στη Β τάξη. Στην Α τάξη, μετά από τις αντιδράσεις για την απουσία του μαθήματος της Ιστορίας, τη μία από τις τρεις ώρες των Ελληνικών οι μαθητές θα διδάσκονται Ιστορικά Κείμενα (και όχι Ιστορία για τη διαμόρφωση της ιστορικής τους συνείδησης).

Σύμφωνα με όσα ανακοινώθηκαν από το υπουργείο Παιδείας, στην Α τάξη του πρώτου κύκλου σπουδών των ΤΕΕ λειτουργούν οι ακόλουθοι τομείς: Μηχανολογικός, Ηλεκτρονικός, Ηλεκτρολογικός, Καλλιτεχνικών Εφαρμογών, Κλωστοϋφαντουργίας και Ενδυσης, Αργυροχρυσοχοϊας - Ωρολογοποιίας, Μουσικών Οργάνων, Κατασκευών, Οικονομίας - Διοίκησης, Γεωργικής Παραγωγής και Φυσικών Πόρων, Μεταποίησης και Εμπορίας Γεωργικών Προϊόντων, Υγείας και Πρόνοιας, Χημικών Εργαστηριακών Εφαρμογών, Ναυτικός και Ναυτιλιακός, Πληροφορικής, Τουριστικών Επαγγελμάτων, Αισθητικής - Κομμωτικής.Για το σχολικό έτος 1998 - '99, οι τομείς Καλλιτεχνικών Εφαρμογών, Κλωστοϋφαντουργίας και Ενδυσης, Αργυροχρυσοχοϊας - Ωρολογοποιίας, Μουσικών Οργάνων θα λειτουργήσουν ως ενιαίος φορέας εφαρμοσμένων τεχνών.

Χαρακτηριστικό του τι σημαίνει βραχυπρόθεσμη κατάρτιση, είναι η στενή ειδίκευση που προσφέρεται μέσα από τις ειδικότητες των ΤΕΕ, οι οποίες άλλωστε δεν προσφέρουν επαγγελματική αποκατάσταση, καθώς για να αποκτήσουν οι απόφοιτοι το δικαίωμα στην εργασία πρέπει να καταφύγουν στα ΙΕΚ και στη συνέχεια στη "διά βίου" κατάρτιση. Οι ειδικότητες που θα λειτουργήσουν μόνο κατά το σχολικό έτος 1998 - '99 στη Β τάξη του Α κύκλου σπουδών των ΤΕΕ, ανά τομέα είναι οι ακόλουθες:

Τομέας Μηχανολογικός: Μηχανών εσωτερικής καύσεως και μηχανών αυτοκινήτου, βιομηχανικών εγκαταστάσεων, θερμικών και υδραυλικών εγκαταστάσεων, ψυκτικών εγκαταστάσεων, μηχανοσυνθετών αεροσκαφών, αμαξωμάτων, Μεταλλικών Κατασκευών.

Τομέας Ηλεκτρονικός: Ηλεκτρονικών συσκευών και εγκαταστάσεων, Επισκευής και συντήρησης μονάδων υπολογιστών, Βιομηχανικών Ηλεκτρονικών, Τηλεπικοινωνιακών μονάδων και συσκευών.

Τομέας Ηλεκτρολογικός: Ηλεκτρολόγων αυτοκινήτου, ηλεκτρικών μηχανών και συσκευών, ηλεκτρολογικών εγκαταστάσεων κτιρίων, ηλεκτρολογικών έργων και αυτοματισμών.

Εφαρμοσμένων Τεχνών: Σχεδιασμού εσωτερικών χώρων - επίπλου - αντικειμένου, γραφικών τεχνών, Συντήρησης έργων τέχνης και αρχαιολογικών ευρημάτων, κεραμικής - επεξεργασίας γυαλιού - επεξεργασίας υφασμάτων, επιπλοποιίας.

Κλωστοϋφαντουργίας και ένδυσης: Ετοίμων ενδυμάτων.

Αργυροχρυσοχοϊας - ωρολογοποιίας: Αργυροχρυσοχοϊας, Ωρολογοποιίας.

Κατασκευών: Κτιριακών Εργων.

Οικονομίας - Διοίκησης: Υπαλλήλων οικονομικών υπηρεσιών, στελεχών πωλήσεων, υπαλλήλων διοίκησης.

Γεωργικής Παραγωγής και Φυσικών Πόρων: Ζωικής Παραγωγής, Φυτικής Παραγωγής.

Τομέας Υγείας και Πρόνοιας: Νοσηλευτών (Γενικής και Αποκλειστικής Νοσηλείας), Βρεφονηπιοκόμων - Παιδοκόμων (για βρέφη, νήπια και παιδιά με ειδικές ανάγκες), βοηθών φαρμακείων, βοηθών οδοντοτεχνιτών, βοηθών ιατρικών και βιολογικών εργαστηρίων, βοηθών ακτινολογικών εργαστηρίων, βοηθών διαιτολόγων, κοινωνικών φροντιστών, βοηθών φυσικοθεραπευτών.

Τομέας Χημικών Εργαστηριακών Εφαρμογών: Χημικών βιομηχανιών και μεταλλείων.

Τομέας Ναυτικός και Ναυτιλιακός: Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού, Πλοιάρχων εμπορικού ναυτικού.

Τομέας Πληροφορικής: Υποστήριξη πελατών / χρηστών υπολογιστικών συστημάτων.

Τομέας Τουριστικών Επαγγελμάτων: Ξενοδοχειακών επιχειρήσεων.

Τομέας Αισθητικής - Κομμωτικής: Κομμωτικής τέχνης.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ