ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 20 Μάη 2005
Σελ. /48
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΨΥΤΤΑΛΕΙΑ
«Λύση τώρα για την επικίνδυνη λάσπη!»

Η χτεσινή συγκέντρωση των κατοίκων του Περάματος έξω από το ΥΠΕΧΩΔΕ υποχρέωσε την κυβέρνηση να δεσμευτεί ότι τη Δευτέρα θα ανακοινώσει μέτρα

Στιγμιότυπο από την κινητοποίηση

Eurokinissi

Στιγμιότυπο από την κινητοποίηση
Με μια μαζική συγκέντρωση διαμαρτυρίας χτες το πρωί έξω από το ΥΠΕΧΩΔΕ, οι κάτοικοι του Περάματος απαίτησαν από την κυβέρνηση να δώσει αμέσως λύση στη συσσώρευση της λυματολάσπης πάνω στην Ψυττάλεια, με αποτέλεσμα να κινδυνεύει η υγεία τους καθημερινά και απέσπασαν δέσμευση από τον υφυπουργό ΠΕΧΩΔΕ, Θεμ. Ξανθόπουλο, ότι τη Δευτέρα θα ανακοινωθούν συγκεκριμένα μέτρα.

Ανταποκρινόμενοι στο κάλεσμα του Συντονιστικού Φορέων Περάματος - Κερατσινίου, που έχει συγκροτηθεί, οι κάτοικοι έκαναν σαφές στους εκπροσώπους του υπουργείου πως δεν πρόκειται να ανεχτούν άλλο τη δραματική κατάσταση που έχει διαμορφωθεί και πως με τον αγώνα τους θα διεκδικήσουν άμεσες και ουσιαστικές λύσεις.

Πιο συγκεκριμένα, αντιπροσωπεία των συγκεντρωμένων συναντήθηκε με τον υφυπουργό Θεμ. Ξανθόπουλο, ο οποίος δήλωσε ότι κατανοεί το πρόβλημα και δεσμεύτηκε πως μέχρι την ερχόμενη Δευτέρα το υπουργείο θα τους έχει ανακοινώσει συγκεκριμένα μέτρα για την επίλυση αυτού του προβλήματος. Δήλωσε μάλιστα χαρακτηριστικά πως «θα κατέβει να τον λιντσάρουν οι κάτοικοι στο Πέραμα, αν δε δώσει ικανοποιητικές λύσεις»...

Στο πλευρό των κατοίκων ήταν ο Γιάννης Πατσιλινάκος, βουλευτής του ΚΚΕ, πρώην δήμαρχος Περάματος και επικεφαλής της παράταξης «Πέραμα Σύγχρονη Πόλη», που με την αγωνιστική του πορεία διεκδίκησε και κέρδισε όσα μέχρι σήμερα έχουν γίνει στο Πέραμα. Παρόντες ήταν επίσης ο Δημήτρης Μουρίκης και η Σοφία Θωμάρεη από τη Δημοκρατική Αγωνιστική Συσπείρωση (ΔΑΣ). Κερατσινίου, ο Νίκος Μπεάζογλου πρώην δήμαρχος Δραπετσώνας και επικεφαλής της Δημοτικής Κίνησης «Ενότητα» και ο Γ. Παρασκευόπουλος από τη Δημοτική Αναγέννηση Περάματος.

Μεγάλος απών ο δήμαρχος Περάματος, Γιάννης Λαγουδάκος, και όλοι οι δημοτικοί σύμβουλοι της παράταξής του. Με το πρόσχημα πως έχει κανονίσει άλλο ραντεβού με τον υπουργό, δεν παραβρέθηκε στη χτεσινή κινητοποίηση, κάνοντας έτσι φανερό πως το κομματικό του καθήκον είναι πάνω από την υγεία τον κατοίκων. Απόντες ήταν και οι δήμαρχοι των γύρω δήμων, όλοι εκλεγμένοι από τις δυνάμεις του δικομματισμού. Απών και ο νομάρχης Πειραιά, παρά την... «υπερεπαναστατικότητα» που επέδειξε στη συγκέντρωση της προηγούμενης Δευτέρας και τις δεσμεύσεις του στους κατοίκους.

Εξερχόμενος από τη συνάντηση ο Γιάννης Πατσιλινάκος δήλωσε πως «αν μέχρι τη Δευτέρα το υπουργείο δε μας δώσει ικανοποιητικές απαντήσεις, εμείς θα ξανάρθουμε εδώ και θα κλιμακώσουμε τις κινητοποιήσεις μας, μέχρι να λυθεί το πρόβλημα».

ΗΠΕΙΡΟΣ
Αρνούνται αναγκαία έργα υποδομής

Ανακοίνωση της ΕΠ Βορειοδυτικής Ελλάδας του ΚΚΕ με αφορμή την περιοδεία Σουφλιά - Σιούφα στην Ηπειρο

Την πολιτική που στηρίζει τα συμφέροντα του μεγάλου κεφαλαίου με σκοπό την παραπέρα κερδοφορία και διείσδυσή του σε νέες αγορές - ευρωενωσιακές κατευθύνσεις για τη δημιουργία διευρωπαϊκών δικτύων για τις μεταφορές εμπορευμάτων κλπ. - πρόβαλαν οι υπουργοί ΠΕΧΩΔΕ, Γ. Σουφλιάς, και Ανάπτυξης, Δ. Σιούφας, κατά την περιοδεία τους στην Ηπειρο το περασμένο Σαββατοκύριακο, εκμεταλλευόμενοι την καθυστέρηση αλλά και τις ανάγκες για σύγχρονα και ασφαλή για το λαό έργα υποδομής που δεκαετίες εξαγγέλλονται αλλά ποτέ δε γίνονται.

Με αφορμή αυτές τις εξαγγελίες, με ανακοίνωσή της η ΕΠ Βορειοδυτικής Ελλάδας του ΚΚΕ επισημαίνει ανάμεσα στα άλλα: Το λιμάνι της Ηγουμενίτσας, η Εγνατία και η Ιόνια οδός δεν κατασκευάζονται για να αντιμετωπιστεί η απομόνωση της Δυτικής Ελλάδας ούτε για να διευκολυνθεί η διακίνηση των όποιων προϊόντων της. Αλλά για να εξυπηρετηθούν οι μεταφορικές ανάγκες των μεγάλων επιχειρήσεων της ΕΕ με την πώληση και την αγορά προϊόντων και πρώτων υλών στα Βαλκάνια και στη Μέση Ανατολή, ενώ το κόστος τους πληρώνει διπλά ο ελληνικός λαός, και σαν χρήστης και σαν φορολογούμενος.

Τα έργα αυτά είναι αναγκαία αλλά όχι και απαραίτητη προϋπόθεση για την πραγματοποίηση της παραγωγικής ανάπτυξης της περιοχής προς όφελος των λαϊκών στρωμάτων. Για να γίνει αυτό χρειάζεται η οικονομία να λειτουργεί με γνώμονα τις λαϊκές ανάγκες και όχι τις ανάγκες του κεφαλαίου για κερδοφορία, επισημαίνεται στην ανακοίνωση.

Καλεί τους εργαζόμενους, τους συνταξιούχους, τη νεολαία και τα ευρύτερα λαϊκά στρώματα να μη δείξουν καμιά ανοχή σε αυτήν την πολιτική. Να καταδικάσουν στην πράξη την ΕΕ, τη ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ που ξεζουμίζουν το λαό και να παλέψουν για την ανατροπή αυτής της αντιλαϊκής πολιτικής.

Η ΝΕ Αρτας

Τον εμπαιγμό και την κοροϊδία της κυβέρνησης της ΝΔ αλλά και των προηγούμενων του ΠΑΣΟΚ καταγγέλλει και η ΝΕ Αρτας με ανακοίνωσή της, καθώς, πέραν των παραπάνω, όσον αφορά στα αναγκαία εγγειοβελτιωτικά και άλλα οδικά έργα που έχει ανάγκη η Ηπειρος και ο Ν. Αρτας, ο Γ. Σουφλιάς απέκλεισε την κατασκευή τους, ουσιαστικά, αφού, όπως είπε, «η ΕΕ δε χρηματοδοτεί αρδευτικά έργα» και «οι εθνικοί πόροι μειώνονται». Ενώ οι οδικοί άξονες Αρτας-Τρικάλων και Αρτας-Καρδίτσας «δεν αποτελούν αντικείμενο φροντίδας του υπουργείου». Οσο για τον Αμβρακικό, αναφέρθηκε υποσχόμενος την προστασία του, ενώ δεν έγινε κουβέντα για την ανάπτυξη.

Η ΝΕ Αρτας του ΚΚΕ καλεί τον αρτινό λαό να βγάλει τα δικά του συμπεράσματα για τις κυβερνήσεις των ΝΔ και ΠΑΣΟΚ και να καταδικάσει την αντιλαϊκή πολιτική που εφαρμόζουν όλα τα χρόνια. Και η αποστροφή προς τα κόμματα αυτά να εκφραστεί με θετικό τρόπο, με τη στήριξη μιας άλλης πολιτικής, που θα εξυπηρετεί τα συμφέροντά του, τις ανάγκες που μόνο μια λαϊκή οικονομία στα πλαίσια της λαϊκής εξουσίας μπορεί να αναδείξει και ικανοποιήσει.

Οκτώ τραυματίες από σύγκρουση τρένων

Στο ίδιο σημείο που έγινε η σύγκρουση, πριν ένα μήνα είχε εκτροχιαστεί αμαξοστοιχία...

Motion Team

Στο ίδιο σημείο που έγινε η σύγκρουση, πριν ένα μήνα είχε εκτροχιαστεί αμαξοστοιχία...
Πολλούς ελαφρά τραυματίες και μικρές υλικές ζημιές, άφησε πίσω της η σύγκρουση δύο αμαξοστοιχιών, μιας βουλγαρικής εμπορικής και μιας ελληνικής επιβατικής, έξω από το σταθμό της Ροδόπολης, στις Σέρρες.

Λίγο πριν τις 8 χθες το πρωί, η επιβατική αμαξοστοιχία 1630 Θεσσαλονίκης - Σερρών έβγαινε από το σταθμό με μικρή ταχύτητα την ώρα που εισερχόταν η 23611 βουλγαρική εμπορική αμαξοστοιχία, που εκτελούσε το δρομολόγιο Αλεξανδρούπολη - Θεσσαλονίκη. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των υπαλλήλων του ΟΣΕ, η αιτία του ατυχήματος ήταν το ανθρώπινο λάθος και παραβίαση του φωτεινού σηματοδότη. Από τη σύγκρουση τραυματίστηκαν ελαφρά 14 άτομα. Οι 5 νοσηλεύονται στο Νοσοκομείο Σερρών, εκτός κινδύνου και οι υπόλοιποι 9 επέστρεψαν σπίτια τους, αφού τους παρασχέθηκαν οι πρώτες βοήθειες από το Κέντρο Υγείας της Ροδόπολης.

Μετά τη σύγκρουση, η μηχανή της εμπορικής αμαξοστοιχίας τυλίχτηκε στις φλόγες. Τη φωτιά έσβησε πυροσβεστική δύναμη. Αξίζει να σημειωθεί ότι πριν από ένα μήνα, στο ίδιο σημείο, σημειώθηκε ένα ακόμα ατύχημα, που οφειλόταν σε εκτροχιασμό αμαξοστοιχίας, χωρίς να υπάρξουν τραυματίες.

Επεισόδια σημειώθηκαν χτες το βράδυ στο κέντρο της Αθήνας ανάμεσα σε δυνάμεις των ΜΑΤ και διαδηλωτές που συμμετείχαν σε πορεία των αυτοαποκαλούμενων αντιεξουσιαστικών ομάδων. Η πορεία, που αυτοχαρακτηριζόταν ως αντιφασιστική, ξεκίνησε μετά τις έξι το απόγευμα από την πλατεία Βικτωρίας. Στις εννέα διαλύθηκε στα Προπύλαια. Ακολούθησαν επεισόδια με δυνάμεις των ΜΑΤ σε διάφορα σημεία των Εξαρχείων.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ