ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 29 Μάρτη 2001
Σελ. /40
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Απεργούν οι συμβασιούχοι του ΥΠΠΟ

Μεγάλο πλήγμα και στο ανασκαφικό έργο θα αποτελέσει η εξαίρεση των συμβασιούχων του ΥΠΠΟ από το ν. 2839
Μεγάλο πλήγμα και στο ανασκαφικό έργο θα αποτελέσει η εξαίρεση των συμβασιούχων του ΥΠΠΟ από το ν. 2839
Με επαναλαμβανόμενες απεργιακές κινητοποιήσεις, αρχής γενομένης από σήμερα με 3ωρη στάση εργασίας από τις 12 μ.-3 μ.μ. απαντούν οι συμβασιούχοι του ΥΠΠΟ στην εξαίρεσή τους από τις ρυθμίσεις του νόμου 2839/2000, γεγονός που σημαίνει πως είτε θα απολυθούν, είτε θα συνεχίσουν να υφίστανται το εξοντωτικό καθεστώς των συμβάσεων ορισμένου χρόνου.

Συγκεκριμένα, όπως ανακοίνωσε το Πανελλήνιο Σωματείο Εκτάκτου Προσωπικού του ΥΠΠΟ, ο συγκεκριμένος νόμος, όπως και οι προηγούμενες νομοθετικές ρυθμίσεις, εξαιρούν τη συντριπτική πλειοψηφία των χιλιάδων συμβασιούχων του ΥΠΠΟ με μακροχρόνια προϋπηρεσία, οι οποίοι καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες των υπηρεσιών του υπουργείου. Το σωματείο προσθέτει ότι αυτό το εξειδικευμένο προσωπικό (αρχιτέκτονες, αρχαιολόγοι, συντηρητές κλπ.) «είναι σήμερα απαραίτητοι όσο ποτέ άλλοτε, διότι το έργο του υπουργείου έχει αυξηθεί σημαντικά, λόγω των μεγάλων έργων που εκτελούνται σε όλη τη χώρα (έργα αναστήλωσης και συντήρησης μνημείων, νέα μουσεία, ανασκαφές, Ολυμπιάδα, Γ` ΚΠΣ κλπ.)».

«Οι εργαζόμενοι», καταλήγει η ανακοίνωση, «μην αντέχοντας άλλο τον εμπαιγμό, προχωρούν σε δυναμικές κινητοποιήσεις, προκειμένου να επιβάλουν την άμεση εξεύρεση λύσης, θέτοντας την κυβέρνηση προ των ευθυνών της». Οι εργαζόμενοι θα προχωρήσουν σήμερα και σε συγκέντρωση έξω από το ΥΠΠΟ.

Μια ώρα... ο 20ός αιώνας

Ενα μοναδικό, φιλμικό ντοκουμέντο μπορούν να απολαύσουν όσοι (και πρέπει να είναι πολλοί) πάνε αύριο (9μμ) στον κινηματογράφο «Τριανόν», όπου θα προβληθεί η ταινία «Εικόνες από την Ελλάδα του 20ού αιώνα».

Πρόκειται για «συρραφή» επιλεγμένων - γνωστών και άγνωστων στο ευρύ κοινό - επικαίρων, που παρουσιάζουν στιγμές της ιστορίας μας, καταγραμμένες από Ελληνες και ξένους κινηματογραφιστές, από το 1907 μέχρι το 2000.

Η ταινία αποτελεί μια ακόμη σημαντική προσφορά της «Ταινιοθήκης της Ελλάδος» και η προβολή της εντάσσεται στο πλαίσιο των αφιερωμάτων «Μουσική και κινηματογράφος», που οργανώνονται σε συνεργασία με το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου και την «Ορχήστρα των Χρωμάτων», καθώς και στις εκδηλώσεις για τα 50χρονα της «Ταινιοθήκης». Αποτελεί επίσης απόδειξη για την ανάγκη στήριξης του μοναδικού αυτού ιδρύματος στη χώρα μας.

Η παραγωγή της ταινίας είναι της «Ταινιοθήκης» και του διευθυντή της, Θόδωρου Αδαμόπουλου, ο οποίος έκανε και την επιλογή και σύνθεση του υλικού. Μια δουλιά πραγματικός άθλος, αφού, μέσα από τα 67 λεπτά της ταινίας, έπρεπε να χωρέσει ένας αιώνας ιστορίας. Γι' αυτό επιλέχθηκε μια δομή που «να μοιάζει με το φυλλομέτρημα ενός αταξινόμητου άλμπουμ φωτογραφιών».

Η ταινία χωρίζεται σε τέσσερις ενότητες που δανείστηκαν τους τίτλους τους από την εκκλησιαστική τελετουργία. Η πρώτη ενότητα, «Εωθινά», περιλαμβάνει κινηματογραφικές λήψεις των αρχών του αιώνα. Τα «Δοξαστικά» περιλαμβάνουν ιστορικές «εξάρσεις» σε περιόδους πολέμου και ειρήνης. Τα «Πάθη» περιλαμβάνουν την κατοχή, τον εμφύλιο, τους διωγμούς και τις δικτατορίες. Τέλος, οι «Ψαλμοί» ανθολογούν καθημερινές στιγμές από τη ζωή στην ύπαιθρο και τις πόλεις. Το αρχειακό υλικό προέρχεται από την «Ταινιοθήκη» και συγκεκριμένα από τις συλλογές Μιχάλη Δόριζα, Ζόζεφ Χεπ, Δημήτρη Γαζιάδη,Θανάση και Ολυμπίας Παπαδούκα.

Τη μουσική της ταινίας συνέθεσε ο Δημήτρης Δεσύλλας (η πρώτη του σχετική δουλιά), ο οποίος με τα κρουστά του θα συνοδεύει ζωντανά την προβολή, μαζί με την Αννα Παρλαπάνου (φωνητικά) και τον Σωκράτη Ανθη (τρομπέτα).

Να σημειωθεί πως, όπως ανέφερε ο Θ. Αδαμόπουλος σε χτεσινή συνέντευξη Τύπου με αφορμή την προβολή, η παράδοση της συνοδείας ζωντανής μουσικής στις προβολές βωβών ταινιών ξεκινάει από τη δεκαετία του '60, ενώ μετά τη μεταπολίτευση από το πιάνο της σκοτεινής αίθουσας πέρασαν και συνθέτες, όπως οι Μ. Θεοδωράκης και Μ. Χατζιδάκις.

Χρηματοδότηση νέων ταινιών

Με 816 εκατ. χρηματοδοτεί φέτος το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου (ΕΚΚ) την παραγωγή ελληνικών ταινιών, ενώ 100 εκατ. θα διαθέσει η ΕΡΤ στα κοινά προγράμματα. Επιχορηγούνται 7 ταινίες μεγάλου μήκους από το πρόγραμμα «Ορίζοντες», όπου υποβλήθηκαν 18 προτάσεις. Ενισχύονται 5 ταινίες από τις 13 που κατατέθηκαν στο πρόγραμμα ανεξάρτητης παραγωγής και 2 πρωτοεμφανιζόμενων σκηνοθετών, στο κοινό πρόγραμμα του ΕΚΚ και της ΕΤ1 «Νέο Βλέμμα».

Στο πρόγραμμα «Τεκμήριο» - ντοκιμαντέρ (κοινό πρόγραμμα του ΕΚΚ και της ΝΕΤ), από τις 9 προτάσεις εγκρίθηκαν 5, ενώ 13 ταινίες μικρού μήκους χρηματοδοτεί το ΕΚΚ από τις 38 προτάσεις στο πρόγραμμα «Μικρογραφίες». Από τις 26 προτάσεις για ανάπτυξη σεναρίου ταινιών μεγάλου μήκους εγκρίθηκαν 9.

Οι ταινίες που εγκρίθηκαν είναι:

«Ορίζοντες»: «No man's land» (95 εκατ.) του Ροβήρου Μανθούλη. «Ο βασιλιάς» (75 εκατ.) του Νίκου Γραμματικού. «Ηλιος και βροχή» (75 εκατ.) του Περικλή Χούρσογλου. «Ενα τραγούδι δε φτάνει» (75 εκατ.) της Ελισάβετ Χρονοπούλου. «Η γυναίκα της Ζάκυνθος (25 εκατ.) του Κώστα Σφήκα. «KALABUSH» (30 εκατ.) των Αδωνι Φλωρίδη-Θεόδωρου Νικολαΐδη. «Ιθάκη» (20 εκατ.) της Ερσης Δάνου.

«Κίνητρο ΙΙ»: «Φούσκα» (35 εκατ.) του Νίκου Περάκη. «Θα έρθεις μόνη» (35 εκατ.) του Δημήτρη Παναγιωτάτου. «ΕΦΑΠΑΞ» (35 εκατ.) του Νίκου Ζαπατίνα. «Νέα τάξη» (35 εκατ.) του Γιώργου Σταμπουλόπουλου. «Το κλάμα βγήκε από τον παράδεισο» (35 εκατ.) των Μ. Ρέππα-Θ. Παπαθανασίου.

«Νέο Βλέμμα»: «Χάνι» (55 εκατ.) του Γιώργου Μπακόλα. «Ολο το βάρος του κόσμου» (55 εκατ.) του Θάνου Αναστόπουλου.

«Τεκμήριο» (κοινό πρόγραμμα ΕΚΚ-ΝΕΤ παραγωγής ντοκιμαντέρ) «Θεοφάνης ο Ελληνας» (20 εκατ.) του Νίκου Αναγνωστόπουλου. «Η πνοή της Γης» (20 εκατ.) του Πάνου Καρκανεβάτου. «Μου λένε να μη σ' αγαπώ» (20 εκατ.) των Γιώργου Ζέρβα-Βασίλη Ζαχάρωφ. «Ο μυστηριώδης άνθρωπος της Ευρώπης» (20 εκατ.) του Αγγελου Αμπάζογλου. «Ο δρόμος προς τη Δύση (20 εκατ.) του Κυριάκου Κατζουράκη.

«Μικρογραφίες» (μικρού μήκους): «Καλοκαιρινός έρωτας» (8,5 εκατ.) του Βαρδή Μαρινάκη. «H κούκλα» (8,5 εκατ.) του Αλέξανδρου Κακαβά. «Το σπίτι με τις ελιές» (10 εκατ.) του Θούλη Δοσίου. «Chemical Σχέσεις» (9 εκατ.) του Αλέξανδρου Αριστόπουλου. «Ακρη-άκρη» (8,5 εκατ.) της Στρατούλας Θεοδωράτου. «Ο ΓΚΟΓΚΟΣ» (9 εκατ.) του Παναγιώτη Φαφούτη. «Το κορίτσι και η πόλη» (3 εκατ. δρχ.) του Κυριάκου Τοφαρίδη. «Τελευταία άνοιξη» (9 εκατ.) του Γιάννη Κατσάμπουλα. «Ο παππούς και η γιαγιά» (9 εκατ.) του Βαγγέλη Μαδεράκη. «Ολα πάνε ρολόι» (8,5 εκατ.) της Σοφίας Δάντη. «Το δέντρο» (9 εκατ.) του Μιχάλη Γαλανάκη. «Loveless Melina» (9 εκατ.) της Χριστίνας Χατζηχαραλάμπους. «Βροχή» (9 εκατ.) του Σύλλα Τζουμέρκα.

«Γραφή» (ανάπτυξη σεναρίου) 4 εκατ.: «Ο Τζαχίντ και η Γιασμίν» των Δημήτρη Σταύρακα-Θαν. Σκρουμπέλου. «Ντεζαβού» του Σάκη Τότλη. «Παναγία η Κρίνα» των Λάμπρου Παπαδημητράκη-Θέκλας Κίττου. «Πέρα Κάσιρος» της Σοφίας Παπαχρήστου. «J.A.C.E» του Μενέλαου Καραμαγγιώλη. «Μέχρι την αυγή» του Αγγελου Φραντζή. «Μαύρη θάλασσα» του Αρη Φωτιάδη. «Οι γενναίοι της Σαμοθράκης» του Σταμάτη Τσαρουχά. «Πέρα από την τρέλα» του Γιώργου Καρυπίδη.

Μελωδική «Ασφαλτος που τρέχει»

Μουσική συνάντηση Στιγκ - Νταλάρα
Μουσική συνάντηση Στιγκ - Νταλάρα
«Η άσφαλτος που τρέχει», τιτλοφορείται ο νέος διπλός δίσκος του Γιώργου Νταλάρα, που αποτελεί σημείο συνάντησης διαφορετικών ανθρώπων που μοιράστηκαν ακριβά συναισθήματα. Ο Γιώργος Νταλάρας αποκαλύπτει τις «υπόγειες διαδρομές» τραγουδιών παλιών και καινούριων φίλων του, σπουδαίων συνθετών και στιχουργών, που καταθέτουν την έμπνευση και ευαισθησία τους. Καινούριοι ήχοι, ενδιαφέρουσες διασκευές και αναφορές στις κλασικές φόρμες του λαϊκού, απ' όπου ξεκίνησε. Ροκ μπαλάντες και αυστηρά ζεϊμπέκικα, σε παράξενους μουσικούς δρόμους, που σχεδόν χάνονται από τη σημερινή δισκογραφία.

Οι Λαυρέντης Μαχαιρίτσας, Μιχάλης Χριστοδουλίδης, Νίκος Ζούδιαρης, Στάμος Σέμσης, Μανώλης Φάμελλος, Τάκης Μπουρμάς, Μάνος Ξυδούς, Ηλίας Λιούγκος, Νίκος Τάτσης, είναι οι δημιουργοί που εμπιστεύτηκαν τραγούδια τους στον Γ. Νταλάρα. Οι Μιχάλης Γκανάς, Αλκης Αλκαίος, Ισαάκ Σούσης, Ηλίας Κατσούλης, Λίνα Δημοπούλου, Ζωή Παναγιωτοπούλου, Χρήστος Παγώνης και Σωτήρης Βώπης είναι η στιχουργική παρέα.

Πρώτο τραγούδι του δίσκου, το «Τρελός για σένα». Πρόκειται για διασκευή του εξαιρετικού τραγουδιού «Mad about you» του Στιγκ, την ενορχήστρωση του οποίου έκανε ο Νίκος Αντύπας και τους ελληνικούς στίχους η Λίνα Νικολακοπούλου, με τον Στιγκ να συμμετέχει, όχι μόνο τραγουδώντας στο αγγλικό μέρος του κομματιού και στο ντουέτο με τον Γιώργο Νταλάρα, αλλά και παίζοντας μπάσο. Συμμετέχουν επίσης τραγουδώντας οι: Πάνος Κατσιμίχας, Μπάμπης Στόκας, Αννα Μπουρμά και Ελένη Τσαλιγοπούλου. Στη μεγάλη μουσική παρέα περιλαμβάνεται και ο επίσης σπουδαίος Αλ ντι Μέολα.

Πραγματικότητα και φαντασία

Πρεμιέρα, αύριο, στο «Θέατρο Εξαρχείων» του έργου «Το πένθος του Αρουραίου» του ΓουόλαςΣον, σε σκηνοθεσία Τάκη Βουτέρη, μετάφραση Αννίτας Δεκαβάλλα, σκηνικά - κοστούμια Γιώργου Βαφιά και μουσική Πλάτωνα Ανδριτσάκη. Παίζουν: Τάκης Βουτέρης, Αννίτα Δεκαβάλλα και Μανώλης Γιούργος. Πιάνο παίζει επί σκηνής η Θάλεια Αθανίτη.

Θέμα του έργου είναι η ζωή μας. Οι σχέσεις μας με τους άλλους, ερωτικές, οικογενειακές, φιλικές, μέσα στην άγρια σύγχρονη δυτική κοινωνία. Πόσο και πώς επηρεάζονται αυτές από την πολιτική και τον πολιτισμό; Με τρία πρόσωπα, έναν επιτυχημένο ποιητή, την αφοσιωμένη κόρη του και τον άντρα της που φθονεί τον πεθερό του κι όσα εκείνος αντιπροσωπεύει, ο συγγραφέας χτίζει ένα σύγχρονο παραμύθι γεμάτο χιούμορ, μυστήριο και ένταση. Το έργο συνδυάζει το προσωπικό με το πολιτικό, το ατομικό και το δημόσιο. Πρόκειται για μείγμα πραγματικότητας και φαντασίας, που δημιουργεί την εικόνα της καπιταλιστικής κοινωνίας, όπου ένα απολυταρχικό καθεστώς συλλαμβάνει, βασανίζει και σκοτώνει όσους σηκώνουν κεφάλι και εξολοθρεύει τους διανοούμενους και καλλιτέχνες.

«Κινηματογράφος και ΜΜΕ στην περιφέρεια» είναι το θέμα της ημερίδας που διοργανώνει η Πανελλήνια Ενωση Κριτικών Κινηματογράφου (1/4, 12.30 μμ), στο Χατζηγιάννειο Πνευματικό Κέντρο Λάρισας, στο πλαίσιο του 9ου Μεσογειακού Φεστιβάλ Νέων Δημιουργών Λάρισας. Θα μιλήσουν κριτικοί κινηματογράφου από διάφορες πόλεις και ΜΜΕ της επαρχίας.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ