ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 3 Μάρτη 2004
Σελ. /48
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΝΑΥΑΓΙΟ «BOW MARINER»
Ηταν πλωτή βόμβα

Καταγγελία σοκ της γυναίκας του Α' μηχανικού, ενώ σύμφωνα με πληροφορίες και άλλα καράβια της εταιρίας CERES του Πίτερ Λιβανού βρίσκονται στην ίδια κατάσταση με το μοιραίο πλοίο

Οι σοβαρές ελλείψεις στα συστήματα πυρασφάλειας, στις ηλεκτρομηχανές και στα συστήματα ασφαλείας, είχαν ως αποτέλεσμα το «BOW MARINER» να αρπάξει φωτιά και στη συνέχεια να ανατιναχτεί και να βυθιστεί

Associated Press

Οι σοβαρές ελλείψεις στα συστήματα πυρασφάλειας, στις ηλεκτρομηχανές και στα συστήματα ασφαλείας, είχαν ως αποτέλεσμα το «BOW MARINER» να αρπάξει φωτιά και στη συνέχεια να ανατιναχτεί και να βυθιστεί
Καταγγελία - σοκ από τη σύζυγο του Α' μηχανικού του χημικού δεξαμενόπλοιου «BOW MARINER», αποδεικνύει ότι το πλοίο αυτό αποτελούσε πλωτή βόμβα και ότι η ανατίναξή του ήταν απλώς θέμα χρόνου! Σύμφωνα με την καταγγελία της, ο Α' μηχανικός Λευτέρης Λεγαντής Αθανασίου χαρακτήριζε συνεχώς το πλοίο ως «παλιοκάραβο», ο ίδιος δεν ήθελε να ναυτολογηθεί σε αυτό και ότι στις τελευταίες συνομιλίες τους, της έλεγε πόσο κουρασμένος ήταν από την πολλή δουλιά, επειδή στο πλοίο υπήρχε κραχ - δεν της προσδιόρισε το σημείο - και προσπαθούσαν να το αποκαταστήσουν! Σε αυτό να προστεθεί και το βεβαρημένο ιστορικό του πλοίου. Το 1999 είχε κρατηθεί επί 21 μέρες στο Μόντρεαλ, εξαιτίας των σοβαρών ελλείψεων που διαπιστώθηκαν ότι αντιμετώπιζε στα συστήματα πυρασφάλειας, στις ηλεκτρομηχανές και στα συστήματα ασφαλείας.

Η καταγγελία της συζύγου του ναυτεργάτη, Στέλλας Αθανασίου έγινε χτες το μεσημέρι στη Πανελλήνια Ενωση Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού, για να καταδείξει το μέγεθος του εγκλήματος που διέπραξε ξανά η εφοπλιστική ασυδοσία, την οποία υπηρετούν πιστά ΠΑΣΟΚ και ΝΔ, με σωρεία υπερπρονομίων και νόμων που καλύπτουν αυτά ακριβώς τα εγκλήματα.

Η πλοιοκτήτρια εταιρία CERES του Πίτερ Λιβανού και βέβαια ο ίδιος ο εφοπλιστής, γνώριζε πολύ καλά τα προβλήματα του πλοίου και όμως δεν έλαβε κανένα μέτρο μην τυχόν και χάσει κανένα φράγκο! Αποτέλεσμα ήταν, τις πρώτες πρωινές ώρες της Κυριακής ώρα Ελλάδας, το πλοίο καθώς έπλεε 50 ναυτικά μίλια βορειοδυτικά της Βιρτζίνια φορτωμένο με 11.000 τόνους αιθανόλης και 700 τόνους δικά του καύσιμα, να αρπάξει φωτιά και στη συνέχεια να ανατιναχτεί και να βυθιστεί, με συνέπεια να βρεθούν τρεις ναυτεργάτες απανθρακωμένοι, 18 να αγνοούνται και να τραυματιστούν 6. Χτες αναγνωρίστηκε από τους συγγενείς του 43χρονου υποπλοιάρχου Σπυρίδων Μελέ η σορός του. Ηταν ανάμεσα στους 3 απανθρακωμένους ναυτεργάτες. Επίσης, ανάμεσα στους 18 αγνοούμενους είναι ο πλοίαρχος Ευστράτιος Κάβουρας και ο Α' μηχανικός.

Ομως, ιδιαίτερα ανατριχιαστικό είναι ότι αυτή τη στιγμή βρίσκονται εν πλω άλλα 15 πλοία ίδιου τύπου με το «BOW MARINER» του Λιβανού, δηλαδή χημικά δεξαμενόπλοια. Για ορισμένα από αυτά υπάρχουν πληροφορίες ότι έχουν πλημμελή συντήρηση όπως και το μοιραίο πλοίο. Τα πιο... καινούρια από αυτά τα πλοία είναι τρία και είναι κατασκευής 1988. Το πιο γέρικο είναι το «BOW HERON» κατασκευής 1979. Να σημειωθεί ότι το «BOW MARINER» είχε κατασκευαστή το 1982. Συνολικά η εταιρία CERES διαθέτει 40 πλοία και ο Πίτερ Λιβανός θεωρείται από τους πλουσιότερους ανθρώπους της Ελλάδας, αλλά και του κόσμου. Και βέβαια μπορεί το πλήρωμα του πλοίου του να έγινε παρανάλωμα, όμως ο ίδιος όχι μόνο δε θα χάσει ευρώ αλλά θα βγει και κερδισμένος.

Ο Α' γραμματέας της ΠΕΜΕΝ Γιώργος Βρανάς, με δήλωσή του στο «Ρ», επισήμανε: «Το ναυτικό έγκλημα του "BOW MARINER" με θύματα τόσους ναυτεργάτες, είναι αποτέλεσμα της αντεργατικής άκρως επικίνδυνης πολιτικής της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ, την οποία υποστηρίζει και η ΝΔ. Πρέπει να αξιολογηθεί από τους ναυτεργάτες ότι η πολιτική αυτή στηρίζει τα κέρδη των εφοπλιστών, των βιομηχάνων, της πλουτοκρατίας που τρέφονται από το αίμα των ναυτεργατών συνολικά των εργαζομένων. Οι εργαζόμενοι με την ψήφο τους στις 7 Μάρτη 2004 πρέπει να επιλέξουν με ποιο χαράκωμα θα είναι, γιατί στις 8 Μάρτη θα έχουμε νέους αγώνες. Και είναι βέβαιο ότι οι ναυτεργάτες, συνολικά οι εργαζόμενοι, αξιοποιώντας την πλούσια πείρα τους θα τιμωρήσουν την εφοπλιστική ασυδοσία και τα κόμματα ΠΑΣΟΚ και ΝΔ που την υπηρετούν. Θα δηλώσουν συμμετοχή στους αγώνες ψηφίζοντας ΚΚΕ».

ΕΤΑΙΡΙΕΣ ΠΟΤΑΜΙΑΝΟΥ
Εκβιασμοί σε βάρος των ναυτεργατών

Οι ναυτεργάτες συνεχίζουν να πληρώνουν τα «σπασμένα» από την οικονομική κατάρρευση της «Royal Olympic Cruises» (ROC) του εφοπλιστή Ποταμιάνου. Χτες εκπρόσωποι της ROC, σε συνάντηση που έγινε με αντιπροσωπεία της διοίκησης της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας, αξίωσαν να μείνουν έξω από το κρουαζιερόπλοιο «ΤΡΙΤΩΝ», το οποίο αναμένεται να ξεκινήσει τα ταξίδια του από την ερχόμενη Δευτέρα, περίπου 30 Ελληνες ναυτεργάτες από την οργανική σύνθεση του πλοίου! Δηλαδή, από τους 120 που είναι τώρα, να παραμείνουν οι 90! Σ' αυτό να προστεθεί ότι ο Ποταμιάνος οφείλει στο πλήρωμα του «ΤΡΙΤΩΝ» μισθούς από τον περασμένο Νοέμβρη, καθώς και επιδόματα και άδειες του 2003! Τεράστια ποσά από δεδουλευμένα οφείλονται στους ναυτεργάτες που αποτελούν τα πληρώματα και των υπόλοιπων πλοίων της ROC.

Σημειώνεται ότι η ROC, η οποία κατέρρευσε οικονομικά, τελικά επαναδραστηριοποιεί τα πλοία της μετά την απόφαση του Εφετείου Πειραιά να κάνει δεκτή την αίτησή της για την ένταξή της στο άρθρο 45 του Ν. 1892/90, για εκκαθάριση εν λειτουργία, που σημαίνει «πάγωμα» όλων των ένδικων απαιτήσεων των πιστωτών της για διάστημα τουλάχιστον 6 μηνών. Επίτροπος διαπραγματευτής διορίστηκε ο δικηγόρος Πειραιά Γρ. Τιμαγένης. Οι εκπρόσωποι των ναυτεργατών, στη διάρκεια της χτεσινής συνάντησης, έσκισαν το σχετικό έγγραφο της εταιρίας που περιείχε τις προκλητικές της απαιτήσεις, κάνοντας σαφές ότι δεν πρόκειται να μείνει έξω από το πλοίο ούτε ένας ναυτεργάτης. Οσον αφορά στην εξόφληση των οφειλομένων, η εταιρία πρότεινε να γίνει με διακανονισμό.

Τα όσα συμβαίνουν αυτήν την περίοδο στο χώρο της ελληνικής κρουαζιέρας έχουν προδιαγραφτεί από το 1999, οπότε η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, με την υποστήριξη της ΝΔ, έθεσε σε εφαρμογή το διαλυτικό κανονισμό 3577/92, ο οποίος «απελευθερώνει» πλήρως την εφοπλιστική ασυδοσία και τον σκληρό ανταγωνισμό μεταξύ του εφοπλιστικού κεφαλαίου, με αποτέλεσμα τώρα το «μεγάλο ψάρι να τρώει το μικρό». Ηδη, στη Μεσόγειο το πάνω χέρι στην κρουαζιέρα έχουν πάρει πλέον αμερικανικές πολυεθνικές, όπως είναι η γνωστή CARNIVAL.

ΟΜΙΛΟΣ ΚΟΥΤΑΛΙΔΗ
Σε διαθεσιμότητα 90 εργάτες

Σε 90 διαθεσιμότητες εργαζομένων προχώρησε η διοίκηση του ομίλου Κουταλίδη στη συρματουργία «ΔΑΡΙΓΚ» στη Χαλκίδα. Αντιδρώντας σ' αυτήν την εξέλιξη, οι εργαζόμενοι πραγματοποιούν, σήμερα Τετάρτη και αύριο Πέμπτη, 4ωρες στάσεις εργασίας με απόφαση της διοίκησης του σωματείου. Να σημειωθεί ότι πρόκειται για δεύτερο γύρο διαθεσιμοτήτων, καθώς ο προηγούμενος είχε λήξει το Δεκέμβρη του 2003.

Οπως δήλωσε στο «Ρ» ο Λάζαρος Χατήρας, μέλος της διοίκησης του σωματείου, «η στάση της εργοδοσίας είναι αχαρακτήριστη και την καταγγέλλουμε, σαν συνδυασμός, ως αντεργατική. Ενώ είχαν υποσχεθεί ότι μετά τις πρώτες διαθεσιμότητες που έληξαν το Δεκέμβρη του 2003, θα λειτουργούσε κανονικά το εργοστάσιο, τώρα επανέρχονται παίζοντας διάφορα παιχνίδια σε βάρος των εργαζομένων».

Ωστόσο, είναι γνωστό από παλιότερα ότι ο όμιλος Κουταλίδη δεν έχει σκοπό να λειτουργήσει το εργοστάσιο, καθώς ήδη από 270 εργαζόμενους, που απασχολούσε, σήμερα έχουν μειωθεί στους 195. Αυτό που επιδιώκει είναι το κλείσιμό του και την απάλειψη των «εμποδίων», ούτε ώστε στην έκταση των 55 στρεμμάτων του εργοστασίου, που βρίσκονται στο κέντρο της Χαλκίδας, να ανεγείρει εμπορικά, συνεδριακά κέντρα, κινηματογράφους και κατοικίες. Και σ' αυτήν την επιδίωξή του ο όμιλος φαίνεται ότι έχει τη συμπαράσταση της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ, αλλά και τοπικών πολιτικών και όχι μόνο στελεχών του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ. Αντίθετοι είναι οι εργαζόμενοι και ο λαός της Χαλκίδας.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ