ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 30 Γενάρη 2001
Σελ. /40
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Στο πόδι το Θριάσιο κατά της γιγάντωσης της ΠΕΤΡΟΛΑ

  Την Παρασκευή, ο αποκλεισμός της Ανατολικής Εισόδου της Ελευσίνας στην Εθνική Οδό

Τις μέρες αυτές, όλο το Θριάσιο βρίσκεται στο πόδι, απαιτώντας, η κυβέρνηση και ο Ομιλος Λάτση να αποσύρουν αμέσως τα εγκληματικά σχέδια γιγάντωσης της ΠΕΤΡΟΛΑ. Ολο το Θριάσιο ζει στο ρυθμό της προετοιμασίας της μεγάλης εκδήλωσης διαμαρτυρίας, που θα γίνει την Παρασκευή 2 Φλεβάρη στις 11.30 π.μ. με τον αποκλεισμό της Ανατολικής Εισόδου της Ελευσίνας στο ύψος της «Χαλυβουργικής», στην Εθνική Οδό, με βασικό σύνθημα: «Μη μας κλείνετε το δρόμο της αναβάθμισης και της προόδου - Βλάπτετε σοβαρά την υγεία μας»!

Η Επιτροπή Αγώνα κατά των επεκτάσεων της ΠΕΤΡΟΛΑ, οι δήμαρχοι Ελευσίνας, Μάνδρας και Ασπροπύργου και ο πρόεδρος της Κοινότητας Μαγούλας, με ανακοίνωση - προσκλητήριο που εξέδωσαν χτες, καλούν το λαό του Θριάσιου, αλλά και ολόκληρου του Λεκανοπεδίου, να πάρει μέρος στις εξής προσυγκεντρώσεις: Στις 11 π.μ. στο Δημαρχείο Ελευσίνας και στις 10.30 π.μ. στα Δημαρχεία Μάνδρας, Ασπροπύργου και Μαγούλας αντίστοιχα.

Σύσσωμοι οι κάτοικοι του Θριασίου είναι αποφασισμένοι να φωνάξουν προς κάθε κατεύθυνση ότι «η γιγάντωση της ΠΕΤΡΟΛΑ δε θα γίνει», γιατί διακυβεύονται τα πολυτιμότερα αγαθά της Υγείας και του Περιβάλλοντός τους, γιατί διακυβεύονται οι περιουσίες τους, που με τόσο κόπο απέκτησαν, γιατί δε θέλουν, ούτε αυτοί, ούτε τα παιδιά τους να γίνουν ολοκαύτωμα ενός νέου «Σεβέζο» ή «Μποπάλ».

Οπως είναι γνωστό, με απόφαση της Κυβερνητικής Επιτροπής, την περασμένη βδομάδα, δόθηκε το «πράσινο φως» στους τρεις συναρμόδιους υπουργούς (Ανάπτυξης - ΠΕΧΩΔΕ και Εθνικής Οικονομίας) να ικανοποιήσουν πλήρως το αίτημα Λάτση για την αδειοδότηση των επεκτάσεων, με πρόσχημα τη βιωσιμότητα του διυλιστηρίου με την προσαρμογή του στις οδηγίες της ΕΕ για καθαρότερα καύσιμα ως το 2005. Κι αυτό, όταν είναι γνωστό ότι:

  • Η εναρμόνιση με τις προδιαγραφές του 2005 αντιπροσωπεύει μόνο το 10 -15% της συνολικής επένδυσης, όσον αφορά το κόστος και την προστιθέμενη εγκατεστημένη ισχύ.
  • Η ΠΕΤΡΟΛΑ δεν αντιμετωπίζει κανένα πρόβλημα βιωσιμότητας, καθώς προβλέπει κέρδη 18 δισ. δρχ. για το 2000!
  • Αυξάνεται τρομακτικά η πιθανότητα ατυχήματος μεγάλης έκτασης, καθώς ο εδαφικός χώρος της επέκτασης αποτελεί τη φυσική ζώνη ασφαλείας μεταξύ της ΠΥΡΚΑΛ και της ΠΕΤΡΟΛΑ. Υπάρχει, άλλωστε, βεβαρημένο παρελθόν για την ίδια επιχείρηση, αφού η έκρηξη του 1992 στοίχισε τη ζωή σε 14 εργαζόμενους, αφήνοντας και δεκάδες άλλους με σοβαρούς τραυματισμούς.
  • Οι νέες επεκτάσεις θα «πνίξουν» την περιοχή με πολλαπλάσια ρύπανση και δυσοσμία, από αυτήν που ήδη προκαλεί καθημερινά το διυλιστήριο.
ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΣΠΑΤΩΝ
Εγκαίνια το Σεπτέμβρη;

Με αυτοκινητοπομπή διαμαρτυρίας στο αεροδρόμιο του Ελληνικού «υποδέχονται» σήμερα οι εργαζόμενοι της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), της «Ολυμπιακής Αεροπορίας» (ΟΑ) και των ελληνικών και ξένων αεροπορικών εταιριών, τους επιθεωρητές της Ευρωπαϊκής Επιτροπής του Συνδέσμου Αεροπορικών Αρχών (JAA), που φτάνουν στην Αθήνα για ελέγχους στον τομέα ασφάλειας των πτήσεων. Συμμετέχουν, επίσης, και δύο Ομοσπονδίες εργαζομένων στο υπουργείο Εθνικής Αμυνας.

Βέβαια, η κινητοποίηση των εργαζομένων στις πέντε ομοσπονδίες, που έχει προγραμματιστεί για σήμερα στις 2.30 μ.μ., κηρύχτηκε σε ένδειξη διαμαρτυρίας για την επικείμενη λειτουργία του αεροδρομίου Σπάτων, την καταστροφή του διαδρόμου του αεροδρομίου του Ελληνικού, την ιδιωτικοποίηση της ΟΑ και ό,τι όλα αυτά συνεπάγονται για το εργασιακό μέλλον των ίδιων. Επίσης, κηρύχτηκε ενόψει της νέας σύσκεψης που συγκαλεί αύριο ο υπουργός Μεταφορών-Επικοινωνιών, Χρ. Βερελής, με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, για την αδειοδότηση του αεροδρομίου Σπάτων. Θέμα το οποίο, όπως εκτιμάται, συνδέεται άμεσα και με την έλευση των επιθεωρητών του JAA. Επίσημα, βέβαια, ανακοινώθηκε ότι τα μέλη του JAA έρχονται στην Αθήνα μετά από πρόσκληση του διοικητή της ΥΠΑ για να συζητήσουν θέματα αμοιβαίου ενδιαφέροντος, όπως είναι οι αεροπορικοί κανονισμοί και η ασφάλεια των πτήσεων. Αξιοσημείωτο είναι ότι επικεφαλής των ξένων επιθεωρητών είναι ο τέως διοικητής της ΥΠΑ Γερμανίας. Οσον αφορά στα εγκαίνια λειτουργίας του νέου αεροδρομίου, με δεδομένες τις σημαντικές εκκρεμότητες που υπάρχουν σήμερα, η κυβέρνηση, σύμφωνα με πληροφορίες, εξετάζει το ενδεχόμενο να γίνουν το Σεπτέμβρη. Για το θέμα αυτό αναμένεται να κάνει επίσημες ανακοινώσεις ο πρωθυπουργός την ερχόμενη Παρασκευή, μετά από σύσκεψη με τους συναρμόδιους υπουργούς Μεταφορών και ΠΕΧΩΔΕ.

Με τη σημερινή τους κινητοποίηση οι εργαζόμενοι-μέλη των παραπάνω Ομοσπονδιών ζητούν: Να διατηρηθεί ο κυρίως διάδρομος του Ελληνικού, για να καλυφθούν οι ανάγκες της εθνικής άμυνας και των υπόλοιπων φορέων της πολιτείας (ΥΠΑ, ΕΚΑΒ, Αστυνομία, Λιμενικό Σώμα κλπ.). Να παραμείνει η ΥΠΑ ενιαία και δημόσια με όλα τα αεροδρόμια κρατικά. Να σταματήσουν τα σχέδια ιδιωτικοποίησης της ΟΑ. Να διατηρηθεί και να παραμείνει στο χώρο του το Κρατικό Εργοστάσιο Αεροσκαφών και να ληφθούν άμεσα μέτρα για την προστασία των εργαζομένων στις αερομεταφορές.

Με ανακοίνωσή της η «Ενωτική Συνδικαλιστική Κίνηση» ΥΠΑ (ΕΣΚ), επισημαίνει ότι ο κόμπος έφτασε στο χτένι και καλεί όλους τους εργαζόμενους σε αποφασιστική αναμέτρηση με την κυβέρνηση, που μόνο της μέλημα έχει το ξεπούλημα της χώρας. Το διεκδικητικό πλαίσιο που προβάλλει η ΕΣΚ είναι: ΥΠΑ ενιαία και 100% δημόσια, αρμόδια για όλα τα πολιτικά αεροδρόμια. Αμεση υπαγωγή του αεροδρομίου Σπάτων στην ΥΠΑ και ένταξή του στους κρατικούς αερολιμένες. «Η δυναμική διεκδίκηση αυτών των αιτημάτων μπορεί να εξασφαλίσει τον κοινωνικό χαρακτήρα στις αερομεταφορές, το σύνολο των θέσεων εργασίας, προνόμια στην ΟΑ ως εθνικός αερομεταφορέας και ασφάλεια στις πτήσεις και στο έδαφος», καταλήγει η ανακοίνωση.

ΤΕΧΝΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΕΛΛΑΔΑΣ
Πρόβλημα στην κατανομή των εδρών

Να ισχύσει η απλή και ανόθευτη αναλογική σε όλα τα αιρετά όργανα του Επιμελητηρίου ζητά η «Δημοκρατική Πανεπιστημονική Κίνηση Μηχανικών»

Με γνωμάτευση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, στο οποίο προσέφυγε ήδη το ΥΠΕΧΩΔΕ, αναμένεται τελικά να κριθεί η αντιπροσώπευση των παρατάξεων που έλαβαν μέρος στις τελευταίες εκλογές του ΤΕΕ στην Αντιπροσωπεία του Επιμελητηρίου, του κυρίαρχου δηλαδή οργάνου του.

Χτες οι εκπρόσωποι των 20 από τις 23 παρατάξεις που έλαβαν μέρος στις εκλογές, κατήγγειλαν σε συνέντευξη Τύπου την Κεντρική Εφορευτική Επιτροπή για κακή εφαρμογή της νομοθεσίας που διέπει την εκλογική διαδικασία του ΤΕΕ, με αποτέλεσμα την ανατροπή της απλής αναλογικής και την αλλοίωση του εκλογικού αποτελέσματος. Συγκεκριμένα, δήλωσαν ότι με τον τρόπο που γίνεται η κατανομή των εδρών αφαιρούνται 6 έδρες από συνδυασμούς με μικρή εκλογική δύναμη. Τελικά το πρόβλημα της ερμηνείας ή παρερμηνείας του νόμου στο ζήτημα αυτό αναμένεται να λυθεί από το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους...

Κατά τη διάρκεια της συνέντευξης ο Κ. Καρύδης, εκπρόσωπος της «Δημοκρατικής Πανεπιστημονικής Κίνησης Μηχανικών»,επισήμανε τα εξής:

«Η Πανεπιστημονική δηλώνει ότι η κατανομή των εδρών της Αντιπροσωπείας στις παρατάξεις πρέπει να γίνει αναλογικά με τη δύναμή τους στο σύνολο της επικράτειας.

Πιστεύει ότι η τήρηση της αναλογικότητας πρέπει να είναι βασικό κριτήριο για την κατανομή των εδρών στις παρατάξεις. Αλλωστε η Πανεπιστημονική πάντα είχε σαν αρχή και αγωνιζόταν για την τήρηση της αρχής της απλής αναλογικής σε όλα τα όργανα του ΤΕΕ (Αντιπροσωπεία, Προεδρείο, Διοικούσα Επιτροπή).

Εκτιμά ότι στο ΤΕΕ υπάρχουν άλλες παρατάξεις που χρησιμοποιούν την απλή αναλογική ως "όχημα" για τη νόθευση της ψήφου των μηχανικών (προς όφελος άλλων μηχανισμών). Χαρακτηριστικό παράδειγμα, η "κατασκευή ψηφοδελτίων" από 12άδες στις εκλογές για την ανάδειξη Διοικούσας Επιτροπής από την Αντιπροσωπεία.

Επειδή θεωρούμε ότι μετά και τη συγκρότηση της Αντιπροσωπείας, οι παρατάξεις δε διαλύονται, ούτε μετατρέπονται σε μεμονωμένα άτομα προκειμένου να εκλεγούν ως μέλη της Διοικούσας Επιτροπής του ΤΕΕ. Επειδή επαληθεύεται στην πράξη η προεκλογική εκτίμηση της παράταξής μας, ότι με το συγκεκριμένο συσχετισμό δυνάμεων "... το ΤΕΕ εκφράζει σήμερα τα συμφέροντα της κυρίαρχης τάξης και όχι μια "συνισταμένη" των θέσεων όλων των μηχανικών, όπως ισχυρίζονται ορισμένες παρατάξεις...". Καλούμε όλους τους συναδέλφους να διαφυλάξουν και να απαιτήσουν τη γνήσιαεφαρμογή της απλής και ανόθευτης αναλογικής σε όλα τα αιρετά όργανα του ΤΕΕ».

ΤΑΧΥΔΡΟΜΙΚΟ ΤΑΜΙΕΥΤΗΡΙΟ
Μειώσεις επιτοκίων

Μειώσεις στα επιτόκια στεγαστικών δανείων για δημόσιους υπαλλήλους ανακοίνωσε το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο, ενώ παράλληλα προχώρησε και σε αύξηση των ορίων δανειοδότησης.

Ειδικότερα το επιτόκιο για στεγαστικά δάνεια καθορίστηκε:

  • σε 6,5% για τους δικαιούχους των νομών Αττικής, Θεσ/νίκης, Αχαίας, Κορινθίας, Μαγνησίας, Ηρακλείου και Λάρισας
  • σε 4,75% για τους κατοίκους των παραμεθόριων περιοχών
  • σε 5,65% για τους κατοίκους των υπολοίπων νομών
  • σε 4,25% για τις ειδικές κατηγορίες δανειοληπτών (τυφλοί, κωφοί, πολύτεκνοι).

Τα ανώτατα όρια δανειοδότησης διαμορφώνονται σε 25 εκατ. δρχ. για τους άγαμους και για τους έγγαμους σε 30 εκατ. δρχ.

ΤΑΞΙ - ΥΠΕΡΑΣΤΙΚΑ ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ
Ακριβότερα από την Πέμπτη τα κόμιστρα

Αυξάνονται από μεθαύριο Πέμπτη τα κόμιστρα των ταξί και τα εισιτήρια των υπεραστικών λεωφορείων (ΚΤΕΛ), με αποφάσεις του υπουργού Εθνικής Οικονομίας.

Ειδικότερα για τα ταξί, από μεθαύριο η μονή ταρίφα αυξάνεται στις 80 δρχ. ανά διανυόμενο χιλιόμετρο, από 76 δρχ. που κοστίζει σήμερα (αύξηση 5,3%). Επίσης κάθε κλήση στα ραδιοταξί για προκαθορισμένη συνάντηση, θα επιβαρύνεται με 700 δρχ., από 600 δρχ. που είναι σήμερα. Οι μετακινήσεις από και προς αεροδρόμια θα κοστίζουν επιπλέον 400 δρχ., αντί των 300 δρχ. σήμερα και η επιβίβαση σε ταξί από λιμάνια, σιδηροδρομικούς σταθμούς και τα πρακτορεία των ΚΤΕΛ θα επιβαρύνεται με 200 δρχ. επιπλέον (σήμερα είναι 150 δρχ.). Τέλος, για κάθε αποσκευή άνω των δέκα κιλών, οι επιβάτες ταξί θα καταβάλλουν 100 δρχ., αντί 50 δρχ. που καταβάλλουν σήμερα.

Τα εισιτήρια των υπεραστικών λεωφορείων των ΚΤΕΛ όλης της χώρας θα ακριβύνουν από μεθαύριο κατά 5%.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ