ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 31 Μάρτη 2009
Σελ. /40
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΟ ΚΟΜΜΑ ΕΛΛΑΔΑΣ
Νομιμοποίηση των συμβασιούχων του ΥΠΠΟ

Τροπολογία κατέθεσαν στη Βουλή βουλευτές του Κόμματος

Τροπολογία - καταδίκη της εργασιακής ομηρίας στο ΥΠΠΟ κατέθεσε χθες το ΚΚΕ στη Βουλή (στο νομοσχέδιο για τις «εταιρείες ενημέρωσης οφειλετών»), με την οποία μονιμοποιούνται οι υπάρχοντες και προσλαμβάνονται και μονιμοποιούνται και οι απολυμένοι εργαζόμενοι στο ΥΠΠΟ, ενώ ταυτόχρονα ξεσκεπάζεται η απόπειρα εξαπάτησής τους από την κυβέρνηση με την πρόσφατη τροπολογία - «Σαμαρά» που βάζει «ταφόπλακα» στο δικαίωμα στη μόνιμη δουλειά.

Η τροπολογία του ΚΚΕ από τους Νίκο Γκατζή, Κώστα Καζάκο, Λίλα Καφαντάρη, Εύα Μέλα προβλέπει τη μονιμοποίηση των συμβασιούχων που εξακολουθούν να εργάζονται, προσμετρώντας ως προϋπηρεσία και το χρόνο που εργάσθηκαν ως συμβασιούχοι, σε οποιαδήποτε δημόσια υπηρεσία, ή ΔΕΚΟ. Επίσης, προβλέπει την επαναπρόσληψη των απολυμένων και τη μονιμοποίησή τους, επίσης με την προσθήκη της προσμέτρησης του χρόνου προϋπηρεσίας σε άλλους φορείς.

Επιπλέον, στην τροπολογία λαμβάνονται υπόψη όχι μόνον οι χιλιάδες υφιστάμενες κενές οργανικές θέσεις του ΥΠΠΟ, αλλά και «δημιουργούμενες», αφού στην Αιτιολογική Εκθεση το ΚΚΕ σημειώνει ότι οι συμβασιούχοι πρέπει να μονιμοποιηθούν για να καλύψουν «όχι μόνο τις κενές οργανικές θέσεις που υπάρχουν, αλλά και τις πραγματικές ανάγκες του ΥΠΠΟ σε μόνιμο προσωπικό», που είναι πολλαπλάσιες των προβλεπομένων από τον Οργανισμό του 2003.

Το ΚΚΕ τονίζει ότι περίπου 3.500 εργαζόμενοι όλων των ειδικοτήτων προσέφεραν ή προσφέρουν τις υπηρεσίες τους στην Αρχαιολογική Υπηρεσία, ωστόσο, το 90% από αυτούς, είτε απολύθηκε, είτε δουλεύει αμισθί «εν αναμονή επαναπρόσληψης». Παρά τις τεράστιες ελλείψεις, πολλοί εργάζονται ως συμβασιούχοι πάνω από 15 χρόνια. Το 24μηνο του ΠΔ - «Παυλόπουλου» έχει σαν συνέπεια να λειτουργεί η Αρχαιολογική Υπηρεσία «συνεχώς με ανειδίκευτους και άπειρους συμβασιούχους, οι οποίοι πρέπει να εκπαιδευτούν, αλλά μόλις αποκτήσουν την απαραίτητη εμπειρία εκδιώκονται για να αντικατασταθούν με νέο ανειδίκευτο προσωπικό».

Και στην πολιτιστική κληρονομιά, τονίζει το ΚΚΕ, «είναι μεγάλης σημασίας η στελέχωση του ΥΠΠΟ με έμπειρους και καταρτισμένους εργαζόμενους και αυτό μπορεί να πραγματωθεί μόνο με μόνιμο προσωπικό».

ΠΑΜΕ: «Οχι στην ομηρία»

Τη μονιμοποίηση όλων των συμβασιούχων, χωρίς όρους και προϋποθέσεις, με πλήρη ασφαλιστικά και συνταξιοδοτικά δικαιώματα, απαίτησε αντιπροσωπεία του ΠΑΜΕ στο Δημόσιο, από την πολιτική ηγεσία του ΥΠΠΟ, σε συνάντησή της (27/3) με τον γγ του υπουργείου.

Το ΠΑΜΕ έθεσε την πάγια θέση του για κατάργηση όλων των αντεργατικών νόμων που διαιωνίζουν τις ευέλικτες εργασιακές σχέσεις, ενώ, ειδικότερα για το ΥΠΠΟ απαίτησε την άμεση καταβολή των δεδουλευμένων και την ανάκληση των δύο απολύσεων από την Ενοποίηση Αρχαιολογικών Χώρων Αθήνας και το Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης. Υπογράμμισε την άμεση σχέση που έχουν μεταξύ τους η εμπορευματοποίηση της πολιτιστικής κληρονομιάς υπέρ της κερδοφορίας του κεφαλαίου, με την καταστρατήγηση των εργασιακών δικαιωμάτων και κατακτήσεων των εργαζομένων στον Πολιτισμό.

Σύμφωνα με το ΠΑΜΕ, ο γγ του ΥΠΠΟ «υπερασπιζόμενος την εφαρμοζόμενη κυβερνητική πολιτική στον τομέα του Πολιτισμού και γενικότερα», παρέπεμψε στο ΠΔ - «Παυλόπουλου», που «όχι μόνο δεν απαντά στο αναφαίρετο δικαίωμα της μόνιμης σταθερής δουλειάς, αλλά αντίθετα επιτείνει το απαράδεκτο καθεστώς της εργασιακής και πολιτικής ομηρίας των συμβασιούχων».

Υπό την πίεση των πρόσφατων αγωνιστικών κινητοποιήσεων στο ΥΠΠΟ και τις συνεχείς παρεμβάσεις του ταξικού συνδικαλιστικού κινήματος, ο γγ δεσμεύτηκε μόνο για την καταβολή των δεδουλευμένων μέσω της πρόσφατης τροπολογίας, που όχι μόνο δε δίνει «λύση» στο πρόβλημα, αλλά και προβλέπει την επιμήκυνση του χρόνου σύμβασης, χωρίς να καλύπτει όλους τους εργαζόμενους με ασφαλιστικά μέτρα. Τέλος, για τις δύο απολύσεις «ανέλαβε την υποχρέωση να επιληφθεί για άμεση αποδεκτή λύση».

Ο Καβάφης του Μικρούτσικου

«Μέσα στη βαρβαρότητα που ζούμε, η ποίηση δείχνει το δρόμο και ο Καβάφης τον φωτίζει». Μ' αυτά τα λόγια ο Θάνος Μικρούτσικος έκλεισε την αναφορά του για την πολύχρονη δημιουργική «συνάντησή» του με τον Κ. Π. Καβάφη. Με τον «έναν εκ των δύο μέγιστων ποιητών - ο άλλος είναι ο Ρίτσος», όπως είπε, σε χτεσινή παρουσίαση του βιβλίου - CD «O Καβάφης του Θάνου Μικρούτσικου - Μουσική, Ποίηση, Ζωγραφική» (εκδόσεις «Ιανός»).

Το 96 σελίδων βιβλίο περιλαμβάνει ποιήματα του μεγάλου Αλεξανδρινού, ανθολογημένα από τον Θάνο Μικρούτσικο, κείμενο του μουσικολόγου Γιώργου Μονεμβασίτη για τη μελοποίηση του Καβάφη από τον συνθέτη και επτά προσωπογραφίες του ποιητή από τον Γιάννη Ψυχοπαίδη. Συνοδεύεται από το CD «Επέστρεφε», όπου αποτυπώνονται δέκα μελοποιημένα ποιήματα: «Επέστρεφε», «Σύγχυσις», «Ο Γενάρης του 1904», «Μονοτονία», «Για να 'ρθουν», «Επήγα», «Επιθυμίες», «Ο Δεκέμβρης του 1903», «105 αργότερα», «Η πόλις». Ερμηνεία: Κώστας Θωμαΐδης. Συμμετέχουν: Γεωργία Συλλαίου, Θόδωρος Δημήτριεφ, Σάκης Μπουλάς. Για το έργο και τον δημιουργό μίλησαν οι Γιώργος Μονεμβασίτης και Οδυσσέας Ιωάννου. Ακολούθησε ζωντανή παρουσίαση τραγουδιών από τον Κώστα Θωμαΐδη (ερμηνεία) με τους Θ. Μικρούτσικο (πιάνο) και Θύμιο Παπαδόπουλο (πνευστά). Ο συνθέτης θεωρεί ότι «τέτοιες εκδόσεις είναι μια λύση για τη δισκογραφία», σημειώνοντας ως πρώτη αιτία για το «θάνατό» της, «λόγους κοινωνικούς» και την «οριζόντια αναζήτηση της γνώσης στο διαδίκτυο».

Εικοσάχρονα γενέθλια

Εγκαινιάστηκε χτες στο Μουσείο Μπενάκη (Πειραιώς 138) η πολύμορφη εικαστική έκθεση «Το πορτρέτο ενός μουσείου: Πινακοθήκη Ε. Αβέρωφ». Η έκθεση σηματοδοτεί την εικοσάχρονη πορεία της Πινακοθήκης στο Μέτσοβο και παρουσιάζει στην Αθήνα, για πρώτη φορά, τα σημαντικότερα έργα της μόνιμης συλλογής της (νεοελληνική τέχνη, 19ος - 20ός αιώνας), πολλά από τα οποία δεν έχουν εκτεθεί ποτέ εκτός της Πινακοθήκης. Η έκθεση περιλαμβάνει ακόμη, αρχειακό υλικό, ψηφιακές αναπαραγωγές, φωτογραφίες, έργα παιδικής τέχνης, video, και έργα καταξιωμένων σύγχρονων καλλιτεχνών που δημιουργήθηκαν ειδικά για τη 20χρόνη επέτειό της. Παράλληλα, κυκλοφορεί νέος τεκμηριωμένος συγκεντρωτικός κατάλογος - λεύκωμα της Πινακοθήκης, με μελέτες, φωτογραφίες, σχολιασμό και αναφορές σε όλα τα έργα της μόνιμης συλλογής. Συγγραφέας και επιμελήτρια της έκδοσης η Ολγα Μεντζαφού-Πολύζου.

Το ΣΕΗ απεργεί... ταξικά

«Η συντριπτική πλειοψηφία των ηθοποιών βιώνει μεγάλες περιόδους ανεργίας και όσοι έχουν δουλειά δέχονται πολλές φορές την κατάφωρη παραβίαση των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας», επισημαίνει σε κάλεσμα για συμμετοχή στην απεργία της 2/4, το Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών. Μαζί με τα ταξικά συνδικάτα και το ΠΑΜΕ, το ΣΕΗ καλεί τα μέλη του στη συγκέντρωση, στις 10 π.μ., στην πλατεία Ομόνοιας.

Το ΣΕΗ καλεί τους ηθοποιούς ν' αντισταθούν και να διεκδικήσουν: Αύξηση του κρατικού προϋπολογισμού για τον πολιτισμό 2%. Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας στον οπτικοακουστικό τομέα. Κατώτερος μισθός στο θέατρο 1.400 ευρώ. Επαναφορά των 50 ενσήμων για ιατροφαρμακευτική περίθαλψη. Να μη βγει καμιά κατηγορία καλλιτεχνών από το καθεστώς των βαρέων και ανθυγιεινών. Το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου να συνδέεται με την προώθηση της ποιοτικής ελληνικής καλλιτεχνικής παραγωγής και όχι με τις ανάγκες της πολυεθνικής βιομηχανίας του θεάματος. Επαρκή χρηματοδότηση των κρατικών θεάτρων. Να μη γίνει καμία περικοπή θέσεων εργασίας και δραστηριοτήτων τους. Αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν ανώτατη εκπαίδευση για το θέατρο και τις άλλες Τέχνες.

«Εφυγε» ο συνθέτης Μορίς Ζαρ

Ο πολυβραβευμένος 84χρονος Γάλλος συνθέτης Μορίς Ζαρ, πατέρας του επίσης διάσημου συνθέτη Ζαν-Μισέλ Ζαρ, πέθανε προχτές. Γεννημένος το 1924 στη Λιόν, σφράγισε με τη μουσικά μεγάλες κινηματογραφικές επιτυχίες. Η μουσική του για την ταινία «Λόρενς της Αραβίας» (1962), του έφερε το πρώτο «Οσκαρ», ενώ ακολούθησαν άλλα δύο, για τα σάουντρακ στις ταινίες «Δόκτωρ Ζιβάγκο» και «Πέρασμα στην Ινδία», επίσης του Ντέιβιντ Λιν. Εγραψε ακόμη μουσική για ταινίες άλλων μεγάλων σκηνοθετών: Λουκίνο Βισκόντι, Τζον Χιούστον, Τζον Φρανκενχάιμερ, Αλφρεντ Χίτσκοκ, Πίτερ Γουίαρ, κ.ά.

Ξεκίνησαν χτες οι προφεστιβαλικές εκδηλώσεις του 17ου Μεσογειακού Φεστιβάλ Νέων Κινηματογραφιστών (στο «Χατζηγιάννειο», στη Λάρισα), που θα ολοκληρωθεί στις 5/4. Στο Διεθνές Διαγωνιστικό Τμήμα συμμετέχουν 17 ταινίες μικρού μήκους και 25 στο Μεσογειακό Διαγωνιστικό Τμήμα. Την Ελλάδα εκπροσωπούν οι ταινίες «Οδηγίες χρήσεως» του Κωνσταντίνου Γιαλλουρίδη και «Χήρα στρατηγού» του Δημήτρη Κανελλόπουλου (Διεθνές Διαγωνιστικό). Στο Μεσογειακό Διαγωνιστικό συμμετέχουν οι ταινίες «Partners» της Ιωσηφίνας Μαρκαριάν και «Ζαφείρης» της Ελενας Δημητρακοπούλου. Δύο «Χρυσοί Ιπποι» απονέμονται σε κάθε τμήμα του Φεστιβάλ.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ