Τι είχε κάνει η δημοτική αρχή Αμαρουσίου μέχρι το 2002; Το 2001 ο Δήμος είχε υπογράψει συνεργασία με τον «Αθήνα 2004» για το «Χωριό Τύπου». Επίσης, ο δήμαρχος Αμαρουσίου και ολλανδική εταιρία παρουσίασαν την ίδια χρονιά το σχέδιό τους για εμπορικό κέντρο εντός της έκτασης του «Χωριού Τύπου». Ηδη, είχε ενεργοποιηθεί η δημοτική επιχείρηση, για την αγορά των εκτάσεων στον Αγιο Θωμά. Επιπλέον, ο Π. Τζανίκος τους θύμισε ότι ο νομαρχιακός σύμβουλος και υποψήφιος νομάρχης του ΣΥΝ, Σπύρος Λυκούδης, ψήφισε υπέρ του μελλοντικού μεγαθηρίου του Βωβού στο Μαρούσι, επί της Λ. Κηφισίας, στη συνεδρίαση του νομαρχιακού συμβουλίου πριν από μερικές μέρες.
Χωρίς αμφιβολία, βέβαια, είναι βαριές οι ευθύνες του Π. Τζανίκου, για όσα έχει κάνει, αλλά, πράγματι, δε δικαιούνται να μιλούν γι' αυτές τα «ΣΥΝεταιράκια» του...
Είναι, πλέον, γνωστό ότι η πολιτική εμπορευματοποίησης έχει μετατρέψει τους δήμους σε «πανάκριβα μαγαζιά», που πουλούν, «τοις μετρητοίς», υπηρεσίες στους δημότες. Αλλά, αυτό που έγινε στη Λάρισα ξεπερνάει κάθε όριο και δείχνει ότι κάποιες Δημοτικές Αρχές «ξεσάλωσαν» κι έχουν εξελιχθεί σε αισχρούς κερδοσκόπους, επιχειρώντας να «τ' αρπάξουν» από παντού.
Οι μαθητές, λοιπόν, ενός σχολείου της περιοχής που πήγαν για ξενάγηση στη Δημοτική Πινακοθήκη της Λάρισας, θέλησαν να πιουν ένα χυμό στο κυλικείο. Ξέρετε πόσο πλήρωσαν: Τέσσερα ευρώ ο καθένας! Η «μακριά βουτιά» του Δήμου Λάρισας στο χαρτζιλίκι των μαθητών, αποδεικνύει ότι η, υπό τον Κ. Τζανακούλη, Δημοτική Αρχή - υποστηρίζεται από τη ΝΔ - δε διαθέτει ίχνος κοινωνικής ευαισθησίας και συμπεριφέρεται σαν έμπορος που σκέφτεται μόνο τον παρά. Ας τον χαίρονται το δήμαρχό τους οι Λαρισαίοι κι ας τον ξαναψηφίσουν στις ερχόμενες εκλογές για να συνεχιστεί το «δημοτικό μακροβούτι» στις τσέπες τους...
Συνέντευξη Τύπου έδωσε η Ελληνική Εταιρία Φαρμακευτικού Μάρκετινγκ (ΕΕΦαΜ) με αφορμή την έναρξη του Συνεδρίου με θέμα «Η Τέχνη της Επικοινωνίας στο Φαρμακευτικό Marketing». Κι όταν η στήλη ρώτησε ποια είναι η σχέση των κεφαλαίων που διατίθενται για μάρκετινγκ με τα βασικά μεγέθη της φαρμακοβιομηχανίας, πήρε την απάντηση ότι αντιστοιχεί κοντά στο 6% του ετήσιου τζίρου των φαρμακοβιομηχανιών. Ποσοστό, που ανέρχεται περίπου στο μισό του αντίστοιχου που διατίθεται απ' τις φαρμακοβιομηχανίες για την έρευνα (ο μέσος όρος είναι 10-13% και σε μερικές περιπτώσεις φτάνει στο 20% επί των συνολικών τζίρων).
Κι αν αναρωτιέστε σε τι απόλυτα μεγέθη μεταφράζονται τα ποσοστά, σας πληροφορούμε τα εξής: Οι 10 μεγαλύτερες εταιρίες της φαρμακοβιομηχανίας στην Ελλάδα (όλες θυγατρικές πολυεθνικών εκτός μιας) είχαν το 2004 τζίρο 4,19 δισ. ευρώ. Το 6% του ποσού αυτού μεταφράζεται σε 251,4 εκατ. ευρώ και διατίθεται για τις ανάγκες του μάρκετινγκ!
Κάπως έτσι διασφαλίζεται η κερδοφορία της εγχώριας φαρμακοβιομηχανίας, μαζί με την ετήσια αύξηση των κερδών τους τα τελευταία χρόνια με το καθόλου ευκαταφρόνητο ποσοστό του 17,3%, όπως έδειξε πρόσφατη έρευνα της HELLASTAT.
Ο «πόλεμος» των μεταλλαγμένων μεταξύ ΗΠΑ και ΕΕ - στο πλαίσιο του συνολικότερου εμπορικού ανταγωνισμού μεταξύ των δύο ιμπεριαλιστικών δυνάμεων που διογκώνεται με το πέρασμα των ετών - καλά κρατεί. Προχτές ο Παγκόσμιος Οργανισμός Εμπορίου εξέδωσε απόφαση με την οποία εγκαλεί την ΕΕ για τα απαγορευτικά μέτρα που έχουν θέσει τα κράτη - μέλη της στους γενετικά τροποποιημένους οργανισμούς, θεωρώντας ότι παραβιάζουν τους κανόνες του Διεθνούς Εμπορίου. Η απόφαση αυτή του ΠΟΕ πάρθηκε έπειτα από την προσφυγή που είχαν καταθέσει τον Αύγουστο του 2003 οι ΗΠΑ και μαζί τους ο Καναδάς και η Αργεντινή. Πολλοί είναι εκείνοι - και στη χώρα μας φυσικά - που σπεύδουν να χαιρετίσουν την... «αντίσταση» που ορθώνει η ΕΕ στα μεταλλαγμένα. Ξεχνούν(;) όμως ότι μια σειρά γενετικά τροποποιημένοι οργανισμοί παρασκευής, κυρίως της γερμανικής «Bayer» και της γαλλικής «Sygenta», έχουν λάβει προ πολλού την έγκριση της Επιτροπής και ήδη καλλιεργούνται σε μια σειρά ευρωπαϊκές χώρες. Ελάχιστα, δηλαδή, τους ενδιαφέρει η προστασία του περιβάλλοντος και η υγεία των καταναλωτών, όπως προσπαθούν να μας πείσουν και κάποιες... οικολογικές οργανώσεις, παρά μόνον η προάσπιση των οικονομικών συμφερόντων που εκπροσωπούν, έναντι των υπερατλαντικών ανταγωνιστών τους.
Στην προκειμένη περίπτωση, χρειάζεται πρώτα να ...καταργηθούν πολλοί και διάφοροι νόμοι και συμφωνίες. Οπως, για παράδειγμα, αυτοί της «απελευθέρωσης» των τηλεπικοινωνιών, όπου οι πολυεθνικές κάνουν ό,τι θέλουν χωρίς να ελέγχονται. `Η, οι συμφωνίες για τη δράση μυστικών υπηρεσιών στην Ελλάδα, ή αυτές περί συνεργασίας μυστικών υπηρεσιών, αλληλοενημέρωσης με στοιχεία και δεδομένα παρακολουθήσεων και πολλές άλλες...
Φυσικά, η κυβέρνηση ούτε καν ...σκέφτεται κάτι τέτοιο. Αντίθετα, έχει προσαρμοστεί στο παιγνίδι των εντυπώσεων. Αλλωστε, όταν δε θέλεις να γίνει κάτι, το καλύτερο που έχεις να κάνεις είναι να το αναθέσεις σε μια «ανεξάρτητη αρχή», όπως αυτές που κάλεσε για συνάντηση ο Κώστας Καραμανλής.
Αλλωστε, έχουμε όλοι πλέον χειροπιαστές αποδείξεις για το ρόλο και τις ...παρεμβάσεις των «αρχών» αυτών, σε θέματα προστασίας του απορρήτου των επικοινωνιών, ώστε να ξέρουμε από πρώτο χέρι πως ούτε μπορούν, ούτε και θέλουν να κάνουν τίποτε.
ΩΣΤΕ ΤΑ ΛΕΓΟΜΕΝΑ εθνικά θέματα θα βρεθούν στο επίκεντρο των συνομιλιών του πρωθυπουργού στη συνάντησή του με τη Γερμανίδα ομόλογό του, Αγκελα Μέρκελ, σύμφωνα με τις επίσημες ανακοινώσεις. Είναι όμως σίγουρο αυτό;
Αν αναλογιστούμε ότι η Γερμανίδα καγκελάριος αντιμετωπίζει αυτή την περίοδο μεγάλες κινητοποιήσεις των εργαζομένων στη χώρα της λόγω των αντιλαϊκών μέτρων που νομοθετεί, μάλλον οι δυο τους θα έχουν να ανταλλάξουν ...πλούσιες εμπειρίες.
ΝΑ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΤΟΥΝ από κοινού τα πετρελαϊκά κοιτάσματα του Ιράκ ζητά η Τουρκία, σύμφωνα με τον υπουργό Ενέργειας της γειτονικής χώρας. Περίεργο αίτημα, δε βρίσκετε; Πόσο μάλλον όταν απευθύνεται στους Αμερικανούς...
Υποτίθεται πως το Ιράκ έχει μια ...ανεξάρτητη κυβέρνηση και οι ΗΠΑ απλώς βοηθάνε στην ασφάλεια της χώρας... Και να σκεφθείτε ότι η Αγκυρα δεν έχει στείλει στρατό κατοχής στο Ιράκ, ενώ το θέμα των Κούρδων παραμένει ακόμη ανοιχτό...