Μια ο Βερελής (του ΠΑΣΟΚ) μια ο Λιάπης (της ΝΔ) ως ταγοί του υπουργείου Μεταφορών έδιναν μποναμάδες στους λεωφορειούχους και ταυτόχρονα διέγραφαν βεβαιωμένες οφειλές του ΚΤΕΛ προς το Δημόσιο. Μέχρι τον Αύγουστο του 2005 και οι κυβερνήσεις ΝΔ και ΠΑΣΟΚ είχαν ενισχύσει οικονομικά τους λεωφορειούχους για την αντικατάσταση του στόλου με 88 εκ. ευρώ, ενώ ο Μ. Λιάπης στις 26.1.2007 διέγραψε με νόμο 7 εκ. ευρώ βεβαιωμένες οφειλές προς το Δημόσιο.
Κι όμως οι λεωφορειούχοι αδίστακτα αποφάσισαν να μη μεταφέρουν με μειωμένο - κατά 50% - εισιτήριο τα άτομα με ειδικές ανάγκες απ' τις 15.7.2008, επειδή δεν υπογράφτηκε η νέα προγραμματική συμφωνία με την κυβέρνηση. Εχοντας και την αμέριστη συμπαράσταση της συμβιβασμένης ηγεσίας της Εθνικής Συνομοσπονδίας των ΑμΕΑ - που στα λόγια ξελαρυγγιαζόταν από ...αγανάκτηση, αλλά στην πράξη ζητούσε να τους πληρώσει η κυβέρνηση - οι λεωφορειούχοι συμφώνησαν χτες με τα συναρμόδια υπουργεία Υγείας και Οικονομικών και οι κάρτες, που θα ανανεωθούν ή θα εκδοθούν το φθινόπωρο (αρχής γενομένης την 1η Σεπτέμβρη), θα ισχύουν και εντός του 2009, μέχρι την υπογραφή των νέων συμβάσεων. Δηλαδή, και πάλι οι λεωφορειούχοι τσέπωσαν ζεστό χρήμα στο όνομα των ΑμΕΑ.
Αυτή, βέβαια, είναι η κατάληξη της ιδιωτικοποίησης συγκοινωνιών και δείχνει πόσο αναγκαίες είναι οι δημόσιες συγκοινωνίες, που θα δίνουν τη δυνατότητα μετακίνησης με φτηνά εισιτήρια για τα λαϊκά στρώματα.
«Παραδειγματική τιμωρία» σε όσους αποδειχτεί ότι ευθύνονται για το πρωτοφανές σιδηροδρομικό ατύχημα στον Μπράλο, προαναγγέλλει ο υπουργός Μεταφορών - Επικοινωνιών Κ. Χατζηδάκης. Με άλλα λόγια, ο υπουργός προειδοποιεί ότι θα τιμωρήσει αυστηρά τους εργαζόμενους που έκαναν «τη σωρεία των ανθρώπινων λαθών», όπως ήδη έχουν σπεύσει να αποφανθούν τόσο ο ίδιος ο Κ. Χατζηδάκης όσο και η διοίκηση του ΟΣΕ. Βέβαια, ο υπουργός ομολογεί ότι εκτός από «τα ανθρώπινα λάθη», ο ΟΣΕ εμφανίζει γενικότερα προβλήματα ασφάλειας και ότι στον τομέα αυτό (της ασφάλειας) «δεν είναι ο καλύτερος οργανισμός στην Ευρώπη, δεν είναι όμως και ο χειρότερος». Μάλιστα, υπάρχουν λοιπόν κατά τον υπουργό και χειρότεροι οργανισμοί από τον ΟΣΕ στον τομέα της ασφάλειας. Οι εργαζόμενοι στον ΟΣΕ καταγγέλλουν ότι η ανησυχητική αύξηση των σιδηροδρομικών ατυχημάτων τα τελευταία, τουλάχιστον, 10 χρόνια, οφείλεται στην πολιτική απαξίωσης και ιδιωτικοποίησης των ελληνικών σιδηροδρόμων. Και εννοούν ακριβώς την πολιτική δραστικής μείωσης του προσωπικού και των γενικότερων περικοπών και στα μέτρα ασφαλείας. Σήμερα, στον ΟΣΕ, οι ελλείψεις εργαζομένων σε νευραλγικούς τομείς (μηχανοδηγοί, σταθμάρχες, κλειδούχοι, συνοδοί αμαξοστοιχιών) είναι τεράστιες. Η καθημερινή παραβίαση των κανόνων εργασίας είναι πλέον καθεστώς. Με απλά λόγια, η πολιτική που ακολουθείται διαδοχικά τα τελευταία χρόνια από ΝΔ και ΠΑΣΟΚ έχει μετατρέψει τις σιδηροδρομικές γραμμές σε επικίνδυνες παγίδες για εργαζόμενους και επιβάτες. Συνεπώς, εάν η κυβέρνηση και ο υπουργός νοιάζονται πραγματικά για την ασφάλεια των ελληνικών σιδηροδρόμων, έχουν μία και μόνη επιλογή: Αφού πρώτα ...τιμωρήσουν παραδειγματικά τους εαυτούς τους, να αλλάξουν την πολιτική που «γεννά» τα σιδηροδρομικά ατυχήματα.