Δε φτάνει, που ένα --τουλάχιστον-- χρόνο, τώρα, παρέχουν απλόχερα άλλοθι στην κυβέρνηση και την αντεργατική της πολιτική, είτε μετέχοντας στις διαδικασίες του «κοινωνικού διαλόγου» της απάτης και της κοροϊδίας, είτε κάνοντας πλάτες στους κυβερνητικούς συνδικαλιστές της ΓΣΕΕ. Δε φτάνει, που έδωσαν τη συμβολή τους στην αποδυνάμωση των εργατικών κινητοποιήσεων, μετά τις περσινές, μεγάλες απεργίες, για τις «προτάσεις Γιαννίτση» και στην καλλιέργεια σύγχυσης και αυταπατών, για τις δήθεν νέες και βελτιωμένες προτάσεις της κυβέρνησης. Ερχονται, τώρα και καταγγέλλουν το ΚΚΕ, ότι --μαζί με τη ΝΔ-- διευκολύνει την κυβέρνηση, επειδή αποχώρησε από την κατ' άρθρο συζήτηση του αντιασφαλιστικού νομοσχεδίου στη Βουλή, καταγγέλλοντας την κυβέρνηση και την πολιτική της.
Προφανώς, δεν έχουν ιερό και όσιο οι άνθρωποι. Και, βέβαια, δε γνωρίζουν, ότι στο σπίτι του κρεμασμένου δε μιλάνε για σχοινί...
Η μεταφορά ενός ΙΧ αυτοκινήτου από το λιμάνι του Πειραιά στη Νάξο στοιχίζει 61 ευρώ ( 20.786 δρχ.) και βέβαια άλλα 61 ευρώ στοιχίζει η επιστροφή του και πάλι στο λιμάνι του Πειραιά. Σύνολο, δηλαδή, 122 ευρώ, ή 41.550 δρχ. Η μεταφορά όμως ενός επιβατικού ΙΧ από το λιμάνι της Πάτρας στην Ανκόνα της Ιταλίας στοιχίζει 55 Ευρώ ή 18.741 δρχ. Και, όμως, η απόσταση Πειραιάς - Νάξος καλύπτεται σε 7 ώρες, ενώ το ταξίδι Πάτρα - Ανκόνα σε 24 ώρες, είναι δηλαδή 3,5 φορές μεγαλύτερο. Γιατί, άραγε, η μεταφορά του ΙΧ στοιχίζει περισσότερο στην πρώτη περίπτωση;. Η απάντηση φυσικά δεν είναι δύσκολη. Πρόκειται ακριβώς για την πολιτική των ληστρικών τιμολογίων που επιβάλλουν οι εφοπλιστές, για να αποσπάσουν υπερκέρδη. Και αυτό είναι το λιγότερο αν σκεφτούμε ότι είναι οι ίδιοι που υπερφορτώνουν τους μήνες αιχμής ακόμη και σαπιοκάραβα, στέλνοντας ανύποπτους επιβάτες στο φούντο της θάλασσας. Είναι οι ίδιοι, τα συμφέροντα των οποίων προάσπιζε η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, σπάζοντας τα κεφάλια των απεργών ναυτεργατών στις 19 του Μάη.
Με λίγα λόγια, οι εφοπλιστές ληστεύουν τους επιβάτες και «παίζουν» με τη ζωή τους, ενώ η κυβέρνηση έχει αναλάβει να προστατεύει και να εφαρμόζει το πλαίσιο της εγκληματικής ασυδοσίας τους.
Η πολιτική της πολύμορφης ιδιωτικοποίησης της Παιδείας δεν είναι, βέβαια, αποκλειστικά και μόνον ελληνικό φαινόμενο. Μπορεί, ν' αλλάζουν οι ρυθμοί, οι μορφές ή η έκταση, αλλά η πολιτική αυτή ακολουθείται και εφαρμόζεται, σ' όλες τις καπιταλιστικές χώρες, τόσο από κεντροαριστερές όσο και από κεντροδεξιές κυβερνήσεις. Περισσότερο «προχωρημένες» είναι οι ΗΠΑ, όπου η κυβέρνηση Μπους, με το πρόσχημα της «βελτίωσης» των σχολείων, αναθέτει τη διαχείρισή τους σε ιδιωτικές εταιρίες. Ηδη, στη Φιλαδέλφεια, σχεδιάζεται να παραδοθούν 45 σχολεία της πόλης στην Edison Schools Inc., μια εταιρία που διαχειρίζεται σήμερα 136 δημόσια σχολεία σε διάφορες πολιτείες με τη συμμετοχή 74.000 μαθητών και η οποία παρουσιάζει σαφείς τάσεις επέκτασης. Και, βέβαια, η προαναφερόμενη εταιρία έχει καταφέρει να αυξήσει σοβαρά τα κέρδη της, από την εκμετάλλευση --ουσιαστικά-- των σχολείων και, πάντα, στο όνομα της καλύτερης διαχείρισής τους. Δε συμβαίνει το ίδιο, όμως, και με την παρεχόμενη μόρφωση και τις επιδόσεις των μαθητών, που αποτέλεσαν και το πρόσχημα για το εγχείρημα.
Το ερώτημα, που έχουμε, είναι πότε θα εμφανιστούν οι αντίστοιχες ...ιδέες και στη χώρα μας, αφού η Παιδεία, μάλλον, πέφτει βαριά στο «κράτος στρατηγείο» του Κ. Σημίτη --μαζί και η ταλαίπωρη Τοπική Αυτοδιοίκηση...
Κι αν ψηφιστεί
και «νόμος» γίνει
όλη η Ελλάδα
θα τον φτύνει
και θα αντιδρά
και θα παλεύει
να μη σταθεί
ο «νόμος» χλεύη!
* * *
Κι αν ψηφιστεί
με το «έτσι θέλω»
αυτό το αίσχος,
το «καπέλο»
με τη γροθιά
σφιχτή στα ύψη
η εργατιά
θα τον συντρίψει!
* * *
Κι αν ψηφιστεί
η «λαιμητόμος»
για μας ποτέ
δε θα 'ναι νόμος
κι αν με το ζόρι
εντέλει ισχύσει
πολύ δεν πρόκειται
να ζήσει,
θα δείτε ο κόσμος
θα τον σκίσει!