Ως αντισυνταγματικό κατήγγειλε το ΚΚΕ το νομοσχέδιο για τις αστικές συγκοινωνίες, καθώς συγκεκριμένες του διατάξεις καταργούν ουσιαστικά το δικαίωμα των συλλογικών διαπραγματεύσεων, όπως αυτές προβλέπονται στο Σύνταγμα.
Μάλιστα στην κατ' αρχήν συζήτησή του οι βουλευτές του Κόμματος υπέβαλαν ένσταση αντισυνταγματικότητας για τις διατάξεις, που νομοθετούν τους κανονισμούς εργασίας και οι οποίες καταργούν κάθε έννοια εργατικού δικαίου και εργατικών δικαιωμάτων.
Οπως μάλιστα τόνισε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ, Ορ. Κολοζώφ,η μέρα της νομοθέτησης των κανονισμών εργασίας θα καταγραφεί στη συνείδηση των εργαζομένων "ως μαύρη μέρα".
Η αίτηση αντισυνταγματικότητας απέδειξε όμως και την ουσιαστική ταύτιση ΠΑΣΟΚ - ΝΔ,όταν πρόκειται για τη θεσμοθέτηση αντεργατικών ρυθμίσεων. Ετσι αρωγός στην κυβέρνηση, που απέρριψε την αίτηση αντισυνταγματικότητας, στάθηκε και η ΝΔ, η οποία παρότι δήλωσε πως η συγκεκριμένη διάταξη είναι "στα όρια της αντισυνταγματικότητας", στη διά εγέρσεως ψηφοφορία που ακολούθησε αρνήθηκε να στηρίξει την πρόταση του ΚΚΕ, προσφέροντας έτσι "χείρα βοηθείας" στην προσπάθεια της κυβέρνησης να γυρίσει στο Μεσαίωνα τις εργασιακές σχέσεις. Με την πρόταση του ΚΚΕ συμφώνησαν ο ΣΥΝ και το ΔΗΚΚΙ.
Η επί της ουσίας στήριξη της κυβέρνησης εκ μέρους της ΝΔ αποκάλυψε και το δημαγωγικό χαρακτήρα της δικομματικής αντιπαράθεσης που προηγήθηκε. Ηταν ένας καβγάς ανάμεσα στους "νεκροθάφτες" των δημόσιων συγκοινωνιών, όπου ο μεν πρόεδρος της ΝΔ ζητούσε την "ουσιαστική αποκρατικοποίηση", περιγράφοντας ένα σχήμα όπως των αλήστου μνήμης ΣΕΠιτών, ο δε υπουργός υπεράσπιζε το νομοσχέδιό του, στο οποίο όμως λείπει κάθε αναφορά στο δημόσιο χαρακτήρα των συγκοινωνιών.
Οπως επισήμανε και ο εισηγητής του ΚΚΕ, Μπ. Αγγουράκης,επί της ουσίας τα δύο κόμματα συμφωνούν και γι' αυτό τόσο ο πρόεδρος της ΝΔ όσο και ο εισηγητής του ΠΑΣΟΚ δεν είπαν λέξη για την ταμπακέρα, που είναι το μεσαιωνικό εργασιακό καθεστώς το οποίο εισάγεται για τους εργαζόμενους στις συγκοινωνίες. Οπως παρατήρησε ο βουλευτής του ΚΚΕ, αυτά που ζήτησε ο πρόεδρος της ΝΔ για ιδιωτικοποίηση των συγκοινωνιών τα υλοποιεί η κυβέρνηση, η οποία προχωράει και πιο πέρα με τη νομοθέτηση των κανονισμών εργασίας.
Το νομοσχέδιο, τόνισε, αποτελεί ένα βήμα πιο πέρα για την ιδιωτικοποίηση των συγκοινωνιών και αποτελεί δέσμευση της κυβέρνησης έναντι της Ευρωπαϊκής Ενωσης για την ένταξη στην ΟΝΕ. Ανάμεσα στους όρους, δε, είναι και η υποχρέωση να προχωρήσει η κυβέρνηση στην αλλαγή του εργασιακού καθεστώτος.Αντικρούοντας τη φιλολογία περί σπάταλων συγκοινωνιών, ο Μπ. Αγγουράκης είπε ότι τα όποια χρέη αποτελούν υποχρεώσεις των κυβερνήσεων που δεν επιδότησαν τις συγκοινωνίες και έστελναν τις διοικήσεις τους να δανειστούν από τις τράπεζες. Την ίδια στιγμή επιδοτούνται αδρά οι ιδιώτες που δραστηριοποιούνται στις συγκοινωνίες, όπως δείχνει η οικονομική ενίσχυση των ΣΕΠιτών αλλά και η γενναία επιχορήγηση των συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης, οι οποίες ανήκουν σε ιδιώτες.
Ζήτησε δε να υπάρξει Ενιαίος Φορέας Συγκοινωνιών, που να ανήκει στο δημόσιο, και είπε ότι ο υπουργικός όρος "δημόσιο συμφέρον", που πρέπει να εξυπηρετούν οι συγκοινωνίες, δε λέει τίποτα, καθώς και στο νόμο για την ίδρυση της ιδιωτικής τηλεόρασης αναφερόταν ότι αυτή θα υπηρετεί το "δημόσιο συμφέρον", με τα γνωστά σε όλους αποτελέσματα.
Με το επιχείρημα ότι χρειάζεται αποκρατικοποίηση και με έντονη τη νοσταλγία των ΣΕΠιτών, καταψήφισε το νομοσχέδιο η ΝΔ. Κατά του νομοσχεδίου τάχθηκαν οι εκπρόσωποι του ΣΥΝ και του ΔΗΚΚΙ. Η συζήτηση αναμένεται να ολοκληρωθεί αύριο μετά την εμμονή της κυβέρνησης να ακολουθηθούν "σφιχτές" για τέτοιας σημασίας νομοσχέδιο διαδικασίες.
Με την 24ωρη απεργία των εργαζομένων στον "ηλεκτρικό σιδηρόδρομο" και τα πράσινα λεωφορεία και την 6ωρη στάση εργασίας (11 π.μ. - 5 μ.μ. ) των εργαζομένων στα τρόλεϊ, συνεχίζονται και σήμερα οι απεργιακές κινητοποιήσεις στις αστικές συγκοινωνίες.
Οι εργαζόμενοι καταγγέλλουν ότι η κυβέρνηση επιχειρεί για άλλη μια φορά να δημιουργήσει τετελεσμένα, ενώ το μήνυμα που έχουν στείλει ήδη από καιρό μέσα από τις μαζικές τους γενικές συνελεύσεις, είναι ότι θα κλιμακώσουν τις κινητοποιήσεις τους για την ανατροπή των κυβερνητικών σχεδίων, ανεξάρτητα από την ψήφιση του νομοσχεδίου.
Στο πλαίσιο αυτό, αύριο Πέμπτη, οι εργαζόμενοι στα τρόλεϊ πραγματοποιούν νέες στάσεις εργασίας, από την έναρξη της βάρδιας μέχρι τις 9 π.μ., από τις 12μ. - 3 μ.μ. και από τις 10 μ.μ. μέχρι τη λήξη της βάρδιας. Οι εργαζόμενοι στον "ηλεκτρικό" και τα πράσινα λεωφορεία, για αύριο έχουν προγραμματίσει στάση εργασίας από τις 5 μ.μ. μέχρι τη λήξη της κυκλοφορίας, ενώ παράλληλα προγραμματίζεται κοινό συλλαλητήριο και συγκέντρωση έξω από τη Βουλή, των εργαζομένων στις αστικές συγκοινωνίες και των σιδηροδρομικών.
Υπενθυμίζεται ότι οι εργαζόμενοι στους ΗΣΑΠ έχουν εξαγγείλει νέα 24ωρη απεργία την Παρασκευή, οπότε αναμένεται να ψηφιστεί το νομοσχέδιο, ενώ οι εργαζόμενοι στα τρόλεϊ, την ίδια μέρα θα κάνουν στάσεις εργασίας το πρωί και το βράδυ.
Αντίθετα, σε σύσκεψη εργαζομένων στην Εταιρία Θερμικών Λεωφορείων (ΕΘΕΛ) ο πρόεδρος του Συνδικάτου Εργαζομένων ΟΑΣΑ Α. Κολλάς,ισχυρίστηκε ότι το κυβερνητικό νομοσχέδιο στοχεύει στην ανάπτυξη και στον εκσυγχρονισμό του συγκοινωνιακού συστήματος και όχι στην ιδιωτικοποίηση και την ισοπέδωση των εργασιακών σχέσεων! Για το δεύτερο είπε ότι πρόκειται για "σενάρια επιστημονικής φαντασίας", που εκπορεύονται από όσους κάνουν "πολιτικό αγώνα για την ανατροπή της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ"!
Ο Χρ. Σταμούλος,εκπρόσωπος της ΔΑΣ (υποστηρίζεται από την ΕΣΑΚ), τόνισε ότι ξεκάθαρος στόχος της κυβέρνησης είναι η σταδιακή ιδιωτικοποίηση των αστικών συγκοινωνιών και το "αλυσόδεμα" των εργαζομένων, υπογραμμίζοντας ότι αυτή την πολιτική πρέπει να ανατρέψουν οι εργαζόμενοι με τον ενωτικό και δυναμικό τους αγώνα, ανεξάρτητα από την ψήφιση ή όχι του νομοσχεδίου. Κάλεσε δε, όλους τους εργαζόμενους να πάρουν μέρος στο αυριανό συλλαλητήριο και στη συγκέντρωση έξω από τη Βουλή.
***
***
Ν. Μπ.
Προσβάλλοντας τους χιλιάδες αντιστασιακούς, ο πρωθυπουργός δεν επέλεξε σχετική Επίκαιρη Ερώτηση του βουλευτή του ΚΚΕ Στρ. Κόρακα,προτιμώντας να απαντήσει σε άλλες λιγότερο ενοχλητικές. Με αφορμή την επανάληψη του φαινομένου, ο Στρ. Κόρακας έκανε την ακόλουθη δήλωση:
"Για δεύτερη φορά ο πρωθυπουργός της χώρας δεν επέλεξε για συζήτηση στη Βουλή την Επίκαιρη Ερώτηση που του απευθύναμε για προβλήματα που αφορούν τους αγωνιστές της Εθνικής Αντίστασης, προτιμώντας Επίκαιρες Ερωτήσεις του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ, προφανώς λιγότερο ενοχλητικές γι' αυτόν.
Διαμαρτυρόμαστε έντονα για τη στάση αυτή του κύριου Σημίτη και τη θεωρούμε αν μην τι άλλο προσβλητική για τους αντιστασιακούς, που κατά τα άλλα κατά κόρον θυμάται ο ίδιος και το ΠΑΣΟΚ κατά τις προεκλογικές περιόδους".
Παρακολουθήστε από την τηλεόραση του "902", σήμερα Τετάρτη, 25 Νοέμβρη,την εκπομπή: "ΕΝΑΛΛΑΞ" στις 18.45. Και αυτή τη φορά το τηλεπεριοδικό μας πλούσιο σε θεματολογία φιλοξενεί:
- Την Τασία Χριστοπούλου, σε μια συζήτηση για τη συνθήκη Σένγκεν.
- Τον Παναγιώτη Μεντή, για το συγγραφικό του έργο.
- Θέμα για την ανακύκλωση παιδικών παιχνιδιών.
- Τον Λάκη Παπαδόπουλο, που μας κρατάει συντροφιά με τα τραγούδια του.
- Συνέντευξη του Βαγγέλη Μπούτα.
- Τον γλύπτη Ρόκο, ο οποίος εκθέτει για τα τριάντα χρόνια του.
- Την ομάδα "Πλεύσης" σε μια παράσταση παντομίμας και αυτοσχεδιασμού. Και τέλος
- Τον Ηλία Λιόγκαρη να μας μιλάει για το νέο βιβλίο του.