Τετάρτη 25 Νοέμβρη 1998
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 5
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ
Ποδοπατούν και το Σύνταγμα για να φέρουν τον εργασιακό μεσαίωνα
  • Αίτηση αντισυνταγματικότητας κατέθεσαν χτες οι βουλευτές του ΚΚΕ, για τις διατάξεις του νομοσχεδίου που καταργούν το δικαίωμα των συλλογικών διαπραγματεύσεων
  • Η κυβέρνηση, με την ουσιαστική στήριξη της ΝΔ, απέρριψε την αίτηση

Ως αντισυνταγματικό κατήγγειλε το ΚΚΕ το νομοσχέδιο για τις αστικές συγκοινωνίες, καθώς συγκεκριμένες του διατάξεις καταργούν ουσιαστικά το δικαίωμα των συλλογικών διαπραγματεύσεων, όπως αυτές προβλέπονται στο Σύνταγμα.

Μάλιστα στην κατ' αρχήν συζήτησή του οι βουλευτές του Κόμματος υπέβαλαν ένσταση αντισυνταγματικότητας για τις διατάξεις, που νομοθετούν τους κανονισμούς εργασίας και οι οποίες καταργούν κάθε έννοια εργατικού δικαίου και εργατικών δικαιωμάτων.

Οπως μάλιστα τόνισε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ, Ορ. Κολοζώφ,η μέρα της νομοθέτησης των κανονισμών εργασίας θα καταγραφεί στη συνείδηση των εργαζομένων "ως μαύρη μέρα".

Η αίτηση αντισυνταγματικότητας απέδειξε όμως και την ουσιαστική ταύτιση ΠΑΣΟΚ - ΝΔ,όταν πρόκειται για τη θεσμοθέτηση αντεργατικών ρυθμίσεων. Ετσι αρωγός στην κυβέρνηση, που απέρριψε την αίτηση αντισυνταγματικότητας, στάθηκε και η ΝΔ, η οποία παρότι δήλωσε πως η συγκεκριμένη διάταξη είναι "στα όρια της αντισυνταγματικότητας", στη διά εγέρσεως ψηφοφορία που ακολούθησε αρνήθηκε να στηρίξει την πρόταση του ΚΚΕ, προσφέροντας έτσι "χείρα βοηθείας" στην προσπάθεια της κυβέρνησης να γυρίσει στο Μεσαίωνα τις εργασιακές σχέσεις. Με την πρόταση του ΚΚΕ συμφώνησαν ο ΣΥΝ και το ΔΗΚΚΙ.

Η επί της ουσίας στήριξη της κυβέρνησης εκ μέρους της ΝΔ αποκάλυψε και το δημαγωγικό χαρακτήρα της δικομματικής αντιπαράθεσης που προηγήθηκε. Ηταν ένας καβγάς ανάμεσα στους "νεκροθάφτες" των δημόσιων συγκοινωνιών, όπου ο μεν πρόεδρος της ΝΔ ζητούσε την "ουσιαστική αποκρατικοποίηση", περιγράφοντας ένα σχήμα όπως των αλήστου μνήμης ΣΕΠιτών, ο δε υπουργός υπεράσπιζε το νομοσχέδιό του, στο οποίο όμως λείπει κάθε αναφορά στο δημόσιο χαρακτήρα των συγκοινωνιών.

Οπως επισήμανε και ο εισηγητής του ΚΚΕ, Μπ. Αγγουράκης,επί της ουσίας τα δύο κόμματα συμφωνούν και γι' αυτό τόσο ο πρόεδρος της ΝΔ όσο και ο εισηγητής του ΠΑΣΟΚ δεν είπαν λέξη για την ταμπακέρα, που είναι το μεσαιωνικό εργασιακό καθεστώς το οποίο εισάγεται για τους εργαζόμενους στις συγκοινωνίες. Οπως παρατήρησε ο βουλευτής του ΚΚΕ, αυτά που ζήτησε ο πρόεδρος της ΝΔ για ιδιωτικοποίηση των συγκοινωνιών τα υλοποιεί η κυβέρνηση, η οποία προχωράει και πιο πέρα με τη νομοθέτηση των κανονισμών εργασίας.

Το νομοσχέδιο, τόνισε, αποτελεί ένα βήμα πιο πέρα για την ιδιωτικοποίηση των συγκοινωνιών και αποτελεί δέσμευση της κυβέρνησης έναντι της Ευρωπαϊκής Ενωσης για την ένταξη στην ΟΝΕ. Ανάμεσα στους όρους, δε, είναι και η υποχρέωση να προχωρήσει η κυβέρνηση στην αλλαγή του εργασιακού καθεστώτος.Αντικρούοντας τη φιλολογία περί σπάταλων συγκοινωνιών, ο Μπ. Αγγουράκης είπε ότι τα όποια χρέη αποτελούν υποχρεώσεις των κυβερνήσεων που δεν επιδότησαν τις συγκοινωνίες και έστελναν τις διοικήσεις τους να δανειστούν από τις τράπεζες. Την ίδια στιγμή επιδοτούνται αδρά οι ιδιώτες που δραστηριοποιούνται στις συγκοινωνίες, όπως δείχνει η οικονομική ενίσχυση των ΣΕΠιτών αλλά και η γενναία επιχορήγηση των συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης, οι οποίες ανήκουν σε ιδιώτες.

Ζήτησε δε να υπάρξει Ενιαίος Φορέας Συγκοινωνιών, που να ανήκει στο δημόσιο, και είπε ότι ο υπουργικός όρος "δημόσιο συμφέρον", που πρέπει να εξυπηρετούν οι συγκοινωνίες, δε λέει τίποτα, καθώς και στο νόμο για την ίδρυση της ιδιωτικής τηλεόρασης αναφερόταν ότι αυτή θα υπηρετεί το "δημόσιο συμφέρον", με τα γνωστά σε όλους αποτελέσματα.

Με το επιχείρημα ότι χρειάζεται αποκρατικοποίηση και με έντονη τη νοσταλγία των ΣΕΠιτών, καταψήφισε το νομοσχέδιο η ΝΔ. Κατά του νομοσχεδίου τάχθηκαν οι εκπρόσωποι του ΣΥΝ και του ΔΗΚΚΙ. Η συζήτηση αναμένεται να ολοκληρωθεί αύριο μετά την εμμονή της κυβέρνησης να ακολουθηθούν "σφιχτές" για τέτοιας σημασίας νομοσχέδιο διαδικασίες.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ