Δεν περιμέναμε τα «11 σημεία» του Γ. Παπανδρέου για να διαπιστώσουμε την ταύτιση της πολιτικής που εξαγγέλλει με αυτήν της ΝΔ. Αν το σημειώνουμε είναι γιατί καταδεικνύει το απόλυτο αδιέξοδο στο οποίο βρίσκονται και τα δύο κόμματα της αστικής τάξης ως προς το να παρουσιάσουν φιλολαϊκό προφίλ. Και οι δυο αποδέχονται το βασικό άξονα της «ανταγωνιστικότητας», γεγονός που τους οδηγεί σε απλές αντιγραφές της μίας και μοναδικής συνταγής. Μια συνταγή διαχείρισης που όμως κινείται σε πολύ στενά πλαίσια. Μια συνταγή που δεν μπορεί ποτέ να πει στον εργάτη, θα πάρεις 1.400 μισθό, δεν μπορεί να πει στον άνεργο πάρε επίδομα 1.200 ευρώ, δεν μπορεί να πεί στο γονιό ότι δε θα πληρώσει τα μαλλιά της κεφαλής του στα φροντιστήρια, δεν μπορεί να πει στον άρρωστο ότι θα βρει γιατρειά σε ένα δημόσιο νοσοκομείο.
Κάθε τους πρόταση έχει έναν κοινό παρονομαστή: Θεωρεί παράγοντα της ανάπτυξης το καπιταλιστικό κέρδος. Μιλάνε για ρευστότητα στην αγορά που σημαίνει να υπάρχει χρήμα στις τσέπες των επιχειρήσεων. Μιλάνε για δημόσιες επενδύσεις που σημαίνει χρήμα στις κατασκευαστικές. Μιλάνε για το ΕΣΠΑ και κρύβουν ότι περιέχει μόνο επιλέξιμα έργα που στην ανάλυσή τους λένε πως δεν επιδοτείται οτιδήποτε δεν εγκρίνει η ΕΕ. Μιλάνε για επιδότηση εργασίας και σημαίνει τζάμπα εργάτες. Μιλάνε για περιορισμό της σπατάλης και σημαίνει περικοπές τόσο σε μισθούς όσο και στην ίδια την παρεχόμενη δημόσια υπηρεσία που την παραδίδουν στους ιδιώτες. Τα νοσοκομεία και τα σχολεία είναι χαρακτηριστικό παράδειγμα περιορισμού της σπατάλης με έλλειψη νοσηλευτών και δασκάλους που μαζεύουν ώρες από σχολείο σε σχολείο.
Διά ταύτα: Απλή μετάφραση χρειάζεται στις διάφορες εξαγγελίες. Και για να καταδειχτεί η ταξικότητά τους, αλλά και για να ανοίξει το μυαλό στην αναζήτηση άλλης, διαμετρικά αντίθετης λύσης. Εκείνης που λέει: Πλούτος υπάρχει, πολύς, παράγεται από τους πολλούς που δουλεύουν, τον έχουν στα χέρια τους οι καπιταλιστές, άρα πλώρη για να καταργηθεί η ιδιοκτησία στα μεγάλα - συγκεντρωμένα μέσα παραγωγής, ώστε να φύγει από τη μέση ο παράγοντας καπιταλιστικό κέρδος. Από μια τέτοια αφετηρία μπορείς να εξειδικεύσεις χιλιάδες προτάσεις για κάθε τι μεγάλο και μικρό που αφορά στη ζωή των ανθρώπων. Είναι προϋπόθεση να αρχίσουμε να καταλήγουμε στο εξής: Αυτό το σύστημα δεν παίρνει γιατρειά, αυτοί οι πολιτικοί δεν μπορούν να δώσουν λύσεις έξω από το σύστημα, άρα ενίσχυση της λαϊκής δύναμης που θα σπρώξει τα πράγματα αλλού. Καμιά έγνοια για τα ελλείμματα (δεν τα δημιουργούν οι εργάτες). Καμιά έγνοια για την ακυβερνησία. Οσο ακυβέρνητο αυτό το καράβι τόσο καλύτερα. Πλώρη για άλλο ταξίδι.
Μετά την πρόσφατη κατάργηση και συγχώνευση 50 νηπιαγωγείων και 33 δημοτικών σχολείων, το υπουργείο Παιδείας, μέσα στο κατακαλόκαιρο πάλι, με υπουργική του απόφαση (50654/2009) θέτει προαιρετική την προσχολική αγωγή, καθώς, όπως αναφέρεται, τα παιδιά μπορούν να εγγράφονται απευθείας στη Α' τάξη Δημοτικού χωρίς να απαιτείται βεβαίωση παρακολούθησης του νηπιαγωγείου. Μετά την αδειοδότηση για λειτουργία ιδιωτικών νηπιαγωγείων, είναι ξεκάθαρο ότι ορθώνεται άλλος ένας ταξικός φραγμός στα σπάργανα της εκπαίδευσης, καθώς κάποια παιδιά θα τυγχάνουν προσχολικής αγωγής, ενώ τα περισσότερα όχι. Η προσχολική αγωγή είναι δικαίωμα για όλα τα παιδιά και η κατάργηση της ιδιωτικής προσχολικής αγωγής και κάθε μορφής ιδιωτικής εκπαίδευσης επιβάλλεται. Το αίτημα για καθιέρωση της δίχρονης υποχρεωτικής Προσχολικής Αγωγής σε ιδρύματα Προσχολικής Αγωγής που θα ανήκουν στο υπουργείο Παιδείας, με ενιαίο διαπαιδαγωγητικό πρόγραμμα, προσαρμοσμένο στις ανάγκες της ηλικίας και κατάλληλα σχεδιασμένους χώρους, στελεχωμένους με το απαραίτητο προσωπικό για την ημερήσια λειτουργία τους (επιστημονικό, παιδαγωγικό, βοηθητικό), παραμένει. Υπάρχει ανάγκη ίδρυσης ιδρυμάτων για να καλύψουν τα νήπια κάθε περιοχής, και επίσης αίτημα για μαζικούς διορισμούς νηπιαγωγών από νέα επετηρίδα, σύμφωνα με τις πραγματικές ανάγκες. Κατάργηση της ιδιωτικής Προσχολικής Αγωγής και κάθε μορφής ιδιωτικής εκπαίδευσης.