Συζητήθηκε και ψηφίστηκε χτες στη Βουλή η Σύμβαση του υπουργείου Παιδείας με το Ιδρυμα Ωνάση
«Με ιδιαίτερη υπερηφάνεια εγκαινιάζουμε σήμερα μια πρωτοβουλία εξαιρετικά σημαντική, γιατί αντιπροσωπεύει κινητοποίηση και συνεργασία της κοινωνίας των πολιτών με το κράτος για την αναβάθμιση της Εκπαίδευσης της χώρας μας», είπε στην ομιλία του ο υπουργός Παιδείας, Κυρ. Πιερρακάκης, βαφτίζοντας «κοινωνία των πολιτών» τους χορηγούς και πλέκοντας ύμνους στο Ιδρυμα Ωνάση. Οχι τυχαία βέβαια, γιατί όπως φάνηκε από όλη την τοποθέτησή του προσβλέπει σχεδόν αποκλειστικά στους χορηγούς, προκειμένου να βελτιωθεί κάτι στην Εκπαίδευση. Είπε για παράδειγμα ότι η χορηγία «δεν έρχεται να υποκαταστήσει την αυτονόητη ευθύνη και υποχρέωση του κράτους να στηρίξει την κοινωνία (...) οφείλουν να γίνουν και τα δύο. Το ένα χέρι νίβει τ' άλλο»! Παραδέχτηκε δε ότι δεν μπορούμε να βάζουμε διαδραστικούς πίνακες στα σχολεία και από δίπλα να πέφτουν σοβάδες και αναφέρθηκε στα ψίχουλα που δίνει η κυβέρνηση για τις υποδομές με το πρόγραμμα «Μαριέττα Γιαννάκου», που ξεκίνησε με 250.000.000 ευρώ και προστέθηκαν άλλα 100.000.000 ευρώ από τις τράπεζες, καθώς και με άλλο ένα πρόγραμμα «Αθηνά» με 30.000.000 προς τους δήμους για τις υποδομές των σχολείων. Των 12.700 σχολείων της χώρας, όταν για τα Ωνάσεια θα δοθεί 1.000.000 για το καθένα!
Η πρεμούρα του εξάλλου να μη στενοχωρηθούν οι δωρητές φάνηκε κι όταν απάντησε στην τοποθέτηση του προέδρου της Νίκης, Δ. Νατσιού, λέγοντάς του ότι τα όσα τοξικά είπε αποτρέπουν αυτούς που θέλουν να κάνουν δωρεές (!) ενώ βουλευτές της συμπολίτευσης έκαναν λόγο ακόμα και για «αχαριστία», «μικροψυχία» και «μισαλλοδοξία» όσων δεν υπερψηφίζουν τη Σύμβαση!
«Πρέπει να πετύχουμε αυτά τα σχολεία να γίνουν κτήμα όλου του ελληνικού λαού, να σηκώσουμε το σύστημα προς τα πάνω», είπε μεταξύ άλλων ο υπουργός και κάλεσε «να αφήσουμε αυτά τα σχολεία όχι απλά να πετύχουν, αλλά να ανθίσουν», ισχυριζόμενος ότι «αυτό που θα δούμε εκεί το θέλουμε παντού». Δεν είπε όμως πώς θα γίνει άραγε αυτό, όταν εδώ και χρόνια ήδη λειτουργούν τα πρότυπα σχολεία και ούτε στο ελάχιστο δεν έχουν επωφεληθεί από αυτά τα διπλανά τους κοινά σχολεία. Και η επιχειρηματολογία της κυβέρνησης εξάλλου όταν παρουσίαζε τα Ωνάσεια ήταν ότι χρειαζόμαστε περισσότερα πρότυπα σχολεία γιατί υπάρχει ζήτηση, ότι από τα πρότυπα περνάνε μαζικά οι μαθητές στις πανελλαδικές κ.ο.κ. και όχι ότι από τα πρότυπα ωφελήθηκαν τα υπόλοιπα σχολεία.
Απευθυνόμενος στον ΣΥΡΙΖΑ θύμισε ότι δέχτηκε τη δωρεά για το Ωνάσειο Καρδιοχειρουργικό Κέντρο, ενώ απευθυνόμενος στο ΚΚΕ είπε ότι και στη Σοβιετική Ενωση υπήρχαν πρότυπα σχολεία, για να πάρει την απάντηση από τον ειδικό αγορητή του Κόμματος, Γιάννη Δελή, ότι εκεί το σύστημα ήταν προσανατολισμένο να τα δίνει όλα σε όλους στη μόρφωση και όχι να διαχωρίζει την υψηλού επιπέδου Εκπαίδευση για λίγους.
Το ΠΑΣΟΚ από τη μεριά του προσπάθησε να εμφανίσει ότι στηρίζει μεν τη Σύμβαση, εκφράζοντας όμως κριτικούς προβληματισμούς, γιατί δεν προηγήθηκε διαβούλευση, γιατί συνεχίζουν τα προβλήματα στα υπόλοιπα δημόσια σχολεία κ.λπ. Ο ΣΥΡΙΖΑ παρουσίασε πάνω - κάτω τους ίδιους «κριτικούς προβληματισμούς» και δήλωσε διά του κοινοβουλευτικού του εκπροσώπου Χρ. Γιαννούλη ότι «θα θέλαμε να το ψηφίσουμε αν είχε δικλίδες ασφαλείας» για να μην εντείνονται οι ανισότητες, ενώ πρόσθεσε ότι «καταθέσαμε προτάσεις που δεν εισακούστηκαν, ελπίζουμε αυτό να αλλάξει». Και τα δυο κόμματα, βέβαια, δήλωσαν ότι δεν είναι κατά των χορηγιών στην Εκπαίδευση.
Ελληνική Λύση, Νίκη και «Σπαρτιάτες» ξεκαθάρισαν σε όλους τους τόνους επίσης ότι δεν είναι κατά των χορηγών και των χορηγιών και στην Εκπαίδευση, αλλά καταψηφίζουν τη συγκεκριμένη σύμβαση για τους όρους της και τις συνέπειες που θα έχει, ενώ «έκαναν σημαία» της αντίθεσής τους το ότι το Ιδρυμα Ωνάση «υποστηρίζει με κάθε τρόπο τη ΛΟΑΤΚΙ κοινότητα και την queer ατζέντα».
«Με χέρια και με πόδια» υπερψήφισε τη Σύμβαση η Πλεύση Ελευθερίας, που τείνει να γίνει μόνιμος υποστηρικτής των νομοσχεδίων της κυβέρνησης για την Παιδεία. Ο ειδικός αγορητής της Πλεύσης Ελευθερίας Διαμ. Καραναστάσης, ακόμα καλύτερος κι από τον εισηγητή της ΝΔ στην παρουσίαση του νομοσχεδίου, έψεξε όσους διαφώνησαν, λέγοντας ότι «τους χάριζαν γάιδαρο και τον κοίταζαν στα δόντια» και δηλώνοντας μεταξύ άλλων ότι «πιστεύω βαθιά στην εξίσωση προς τα πάνω», καλώντας «να είναι ένα έναυσμα ακόμα και για άλλους επενδυτές, να ενισχυθεί η δημόσια Παιδεία από ιδιώτες»! Στο ίδιο πνεύμα και η Ζωή Κωνσταντοπούλου εκθείασε το νομοσχέδιο και πήρε τα εύσημα από τον υπουργό Παιδείας, ενώ πρότεινε η Διοικούσα Επιτροπή των Ωνασείων να υποβάλλει στη Βουλή περιοδικά έκθεση για τα πεπραγμένα των σχολείων, κάτι που με χαρά έκανε δεκτό και ενσωμάτωσε το υπουργείο Παιδείας...
«Από το Πέραμα και την Αθήνα έως την Κοζάνη, τον Εύοσμο και τη Θεσσαλονίκη, την Ξάνθη και το Ηράκλειο, η φωνή ολοένα δυναμώνει: Θέλουμε καλά και σύγχρονα σχολεία για όλους κι όχι μόνο για λίγους, θέλουμε να μείνουμε στα σχολεία της γειτονιάς μας! Δεν τρελάθηκαν όλοι αυτοί ξαφνικά, να μη θέλουν το καλό τους!», είπε και πρόσθεσε ότι αυτές οι κινητοποιήσεις που φουντώνουν, πιέζουν την κυβέρνηση και χαλάνε το αφήγημά της περί «αναβάθμισης», γι' αυτό και κάνει ελιγμούς και με μεταμεσονύκτιες τροπολογίες για «να χρυσώσει το χάπι»! «Ετσι, λοιπόν, κυρίες και κύριοι της κυβέρνησης, αλλά και του ΠΑΣΟΚ και του ΣΥΡΙΖΑ, που το ζητήσατε, δεν θα πεταχτούν από τα σχολεία τους όλα σχεδόν τα παιδιά, όπως προβλεπόταν αρχικά στον νόμο για τα σχολεία που θα γίνουν Ωνάσεια, αλλά, τώρα, με την τροπολογία σας, θα πεταχτούν μόνο τα μισά, το 40% με 60%, λες κι αυτά δεν είναι παιδιά!», είπε ο Γ. Δελής.
Στηλίτευσε ότι η πολιτική της κυβέρνησης οδηγεί «σε σχολεία πολλών ταχυτήτων και πολλών κατηγοριών, δηλαδή σε καλά για τους λίγους και σε μίζερα για τους πολλούς» και πρόσθεσε ότι καλλιεργείται συστηματικά και με κάθε αφορμή η λογική ότι «για να μπορέσει κάτι να λειτουργήσει στα σχολεία των παιδιών μας, αυτό θα γίνει μόνο με τη χρηματοδότηση των χορηγών. Την ίδια ακριβώς λογική, με ανοιχτό προσκλητήριο χορηγών, εφαρμόζετε και στο πρόγραμμα "Μαριέττα Γιαννάκου" των 250 εκατ. για τις ξεχαρβαλωμένες σχολικές υποδομές. Και δείτε τώρα: Το Ιδρυμα Ωνάση θα δώσει έως και 1 εκατομμύριο για την ανακαίνιση καθενός από τα 22 σχολεία. Η κυβέρνηση; Με το ζόρι δίνει 250 εκατομμύρια για την ανακαίνιση των υπόλοιπων 12.000 και βάλε σχολικών μονάδων. Αλλη μία πλευρά του τι σημαίνει "για λίγους" και το τι "για όλους"», ανέφερε, κάτι που επιβεβαίωσε εξάλλου και ο υπουργός Παιδείας.
Συμπλήρωσε πως τα «Ωνάσεια» θα χαρακτηρίζονται από μια σειρά διαφοροποιήσεις ως προς τη λειτουργία τους, το πρόγραμμα κ.λπ. και πρόσθεσε ότι η κυβέρνηση θωρακίζει αυτό το πλέγμα διαφοροποιήσεων, με την απαράδεκτη διάταξη που αναφέρει πως «οι όροι της παρούσας Σύμβασης Δωρεάς υπερισχύουν κάθε αντίθετης διάταξης της εκάστοτε ισχύουσας νομοθεσίας και κανονιστικού πλαισίου!».
Ο Γ. Δελής, αναφερόμενος στο κατά πόσο η κυβέρνηση με τα «Ωνάσεια» δίνει «ίσες ευκαιρίες», όπως διατείνεται, επισήμανε ότι αυτά τα σχολεία ουσιαστικά «θα είναι ελιτίστικα», καθώς «θα δέχονται μαθητές ανάλογα με τις επιδόσεις τους στις εξετάσεις που προβλέπονται», κάτι που, όπως εξήγησε, έχει κάνει ήδη τους φροντιστηριάρχες να «τρίβουν τα χέρια» τους, λαμβάνοντας υπόψη και τη «φάμπρικα φροντιστηρίων και ιδιαίτερων μαθημάτων» που έχει στηθεί για την προετοιμασία μαθητών για να δώσουν εξετάσεις ένταξης στα Πρότυπα. Μάλιστα, ειδική αναφορά έκανε σε ακόμα μία απαράδεκτη και άκρως αντιεκπαιδευτική διάταξη του νομοσχεδίου, σύμφωνα με την οποία «με απόφαση του διευθυντή του Ωνάσειου Σχολείου μπορούν να απομακρυνθούν, από τους Ομίλους και τα Σύνολα του σχολείου, μαθητές που η συμμετοχή τους δεν είναι αποδοτική»!
Ο Γ. Δελής ανέδειξε, επίσης, ότι δεν αποτελεί πραγματική πρόοδο στην Εκπαίδευση η πρόσβαση των μαθητών σε αυτήν να καθορίζεται από το οικονομικό και μορφωτικό υπόβαθρο των οικογενειών τους και η πρόοδος και η μόρφωση από δικαίωμα όλων των παιδιών να μετατρέπεται «σε "ευκαιρία" για κάποια λίγα από αυτά». Αντίθετα, όπως εξήγησε, πρόοδο στην Εκπαίδευση αποτελεί «η ενιαία αντιμετώπιση των παιδιών και η ενιαία ισότιμη παροχή όλων των μορφωτικών αγαθών σε όλα τα παιδιά, άσχετα από το πορτοφόλι των γονιών τους», καθώς μόνο όταν «όλα τα παιδιά αποκτήσουν τη στέρεη βασική γνώση μπορούν να αναδειχτούν και όλες οι δυνατότητές τους, τα ταλέντα τους και οι κλίσεις τους. Αλλωστε, όχι μόνο κοινωνικά, αλλά και παιδαγωγικά είναι επιστημονικά ορθό να αντιπροσωπεύονται σε ένα σχολείο όλα τα μαθησιακά, μορφωτικά και κοινωνικά επίπεδα και στρώματα και όχι μόνο οι καλοί και οι προνομιούχοι».
Τέλος, υπογράμμισε πως σήμερα υπάρχουν όλες εκείνες οι δυνατότητες που χρειάζονται, ώστε να είναι πραγματικά Πρότυπα όλα τα σχολεία, με το απαραίτητο εκπαιδευτικό προσωπικό, ασφαλείς και σύγχρονες υποδομές, σύγχρονα βιβλία και μέσα διδασκαλίας και με όλες τις αναγκαίες υποδομές για τον Αθλητισμό και την πολιτιστική δημιουργία. «Σχολεία που θα προάγουν την ομαδικότητα, την αλληλοβοήθεια και την αλληλεγγύη!», πρόσθεσε, τονίζοντας πως αυτά τα σχολεία μπορεί να μη χωρούν στην πολιτική των αστικών κυβερνήσεων, χωρούν, όμως, «στο μυαλό και στις καρδιές της νεολαίας και όλου του λαού και με το κίνημά τους θα τα κάνουν πραγματικότητα!».
Αποκαλυπτικά επιχειρήματα από τους βουλευτές του ΚΚΕ
Ερχόμενος στο θέμα του νομοσχεδίου τόνισε ότι το ΚΚΕ παλεύει για μια Εκπαίδευση στο μέτρο των δυνατοτήτων και των αναγκών των μαθητών, απέναντι στην επιχειρούμενη ταξική κατηγοριοποίηση της Εκπαίδευσης. Για το επιχείρημα πως τα 22 «Ωνάσεια Σχολεία» θα αναβαθμίσουν την Παιδεία, είπε χαρακτηριστικά: «12.600 σχολεία υπάρχουν και τα 22 τι είναι, πυρηνικό μείγμα που θα λειτουργήσει για όλα τα υπόλοιπα; Ποιον κοροϊδεύετε; Αν φτιάξεις ένα "Ωνάσειο Σχολείο" στο Πέραμα, όλοι οι μαθητές θα ζούνε χαρούμενοι και ευτυχισμένοι; Οταν θα φτιάξετε στον Εύοσμο, θα λυθούν τα προβλήματα που είναι τεράστια στην περιοχή;».
Στηλίτευσε τη δήλωση του υπουργού Παιδείας, Κυρ. Πιερρακάκη, ότι «ο μεγαλύτερος εχθρός στην Εκπαίδευση είναι η ακινησία», τονίζοντας πως όλοι όσοι διαμαρτύρονται έχουν μια σειρά από αιτήματα για δημόσια δωρεάν αναβαθμισμένη Παιδεία, για να προχωρήσουμε μπροστά, για να καλυφθούν οι αυξανόμενες ανάγκες κ.λπ.
Εθεσε προβληματισμούς για την αξία του «άριστου» και το πώς «η αλληλεγγύη αντικαθίσταται με τον ανταγωνισμό» και χαρακτήρισε βάρβαρη αυτήν την «παιδαγωγική», που ουσιαστικά ξεχωρίζει τα παιδιά σε... χαζά και έξυπνα.
Δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στους «εθνικούς ευεργέτες», για τους οποίους ακούστηκαν πολλές γαλιφιές στη Βουλή, σημειώνοντας ότι οι ευεργεσίες δεν μπορούν να «ξεπλύνουν» π.χ. συνεργάτες των Γερμανών που έπνιγαν τα καράβια για να εισπράξουν τριπλή αποζημίωση γιατί τα είχαν ασφαλισμένα για τις εμπόλεμες περιοχές, άλλους που στήριξαν τη χούντα, αυτούς που έχουν 57 φοροαπαλλαγές και πληρώνουν το 5% της φορολογίας κ.λπ.
Επιπλέον απάντησε στα όσα ακούστηκαν και για τα επιλεγμένα σχολεία της ΕΣΣΔ, που βέβαια ήταν μετά το 1970 και «δεν συμφωνούμε με αυτό που έγινε» αλλά «το εκπαιδευτικό σύστημα της ΕΣΣΔ και των σοσιαλιστικών χωρών, έγραφε έκθεση του ΟΗΕ - που κανένας δεν ήταν κομμουνιστής - ο καπιταλισμός δεν μπορεί να το δώσει ποτέ. Ηταν δημόσια δωρεάν Παιδεία (...) Επαιρνες τα πάντα και κάθε παιδί που τελείωνε ήξερε δύο γλώσσες, ένα μουσικό όργανο, ήταν σε ένα άθλημα. Και αυτό αποδείχθηκε από το τι θαύματα έκαναν αυτές οι χώρες και μέσα σε συνθήκες ιμπεριαλιστικής περικύκλωσης».
Με τη σύμβαση μεταξύ υπουργείου και Ιδρύματος Ωνάση «ουσιαστικά εκχωρείται ένα τμήμα της δημόσιας δωρεάν Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σε ιδιώτες αναδόχους», τόνισε η βουλευτής του ΚΚΕ Διαμάντω Μανωλάκου. «Συνεπώς, δεν θα υπάρχει αναβάθμιση της δημόσιας Εκπαίδευσης, όπως υποστηρίζει η κυβέρνηση, αλλά θα οξυνθούν οι κοινωνικές ανισότητες στο δικαίωμα για τη μόρφωση. Με λίγα λόγια, δεν είναι μια προσπάθεια να γίνουν όλα τα παιδιά άριστα, αλλά μόνο κάποια σε βάρος άλλων», είπε, εξηγώντας πως «δεν ισχύει το αφήγημα ότι ιδρύονται τα "Ωνάσεια Σχολεία" για τη στήριξη παιδιών ευάλωτων περιοχών, αφού θα γίνει επιλογή ποιοι θα φοιτούν σε αυτά μέσω εξετάσεων».
Αναφέρθηκε στο Πέραμα, όπου υπάρχουν έντονες διαμαρτυρίες για τη μετατροπή σχολείων της περιοχής σε «Ωνάσεια», διαβάζοντας τους έξυπνους στίχους που έβγαλαν οι μαθητές του 1ου ΓΕΛ της πόλης για να εκφράσουν την αντίθεσή τους στην απώλεια του σχολείου τους για τη γειτονιά, ενώ ανέφερε ότι «ήδη η βιομηχανία φροντιστηρίων αναμένει νέους πελάτες, διαφημίζουν στα προγράμματά τους προετοιμασία για εξετάσεις στα "Ωνάσεια Σχολεία". Δεν μπορεί λοιπόν να γίνει αποδεκτό σε μια περιοχή να επενδύονται εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ σε ένα σχολείο και μερικά τετράγωνα δίπλα ένα άλλο σχολείο να πρέπει να διαχειριστεί την πραγματικότητα σε καθεστώς έντονης υποχρηματοδότησης. Αυτή είναι ταξική κατηγοριοποίηση».
Κάλεσμα στους συλλόγους γονέων, στους εκπαιδευτικούς, στους μαθητές να πάρουν όλες τις απαραίτητες αγωνιστικές πρωτοβουλίες για ένα αναβαθμισμένο δημόσιο και δωρεάν σχολείο, που να μορφώνει ολόπλευρα τα παιδιά και όχι σχολεία για λίγους, απηύθυνε ο βουλευτής του ΚΚΕ Μανώλης Συντυχάκης.
Υπενθύμισε πως η πολυτυπία, που ισχυρίζεται η κυβέρνηση, αποτελεί συστατικό στοιχείο των καπιταλιστικών εκπαιδευτικών συστημάτων που οδηγεί στην ταξική κατηγοριοποίηση των σχολείων, λέγοντας ότι κάποιοι μπορούν να μάθουν λίγα και άλλοι πολύ περισσότερα, ενώ το ποιος θα μάθει τι και πόσα, καθορίζεται από την τσέπη των γονιών του.
Για το Ηράκλειο Κρήτης σημείωσε ότι από τη μετατροπή δύο σχολείων σε «Ωνάσεια» θα επιβαρυνθούν τουλάχιστον 5 Γυμνάσια και 4 ΓΕΛ που «είναι ήδη ασφυκτικά γεμάτα και το πιο κοντινό είναι πάνω από 1 χιλιόμετρο».
«Στο μυαλό μαθητών, εκπαιδευτικών, γονιών και κυρίως στην καρδιά όλων, αυτή η δήθεν αναβάθμιση του σχολείου, που όμως δεν θα είναι το σχολείο τους αφού δεν θα έχει τους μαθητές της περιοχής, καταγράφεται ως διάλυση και κατάργηση μιας εκπαιδευτικής κοινότητας που είχε καταφέρει μέσα σε μια ανθρώπινη και ζεστή ατμόσφαιρα, που δύσκολα συναντά κανείς στα αστικά σχολεία, να διδάσκει αξίες, ήθος και αγάπη για τη μάθηση», είπε, προσθέτοντας ότι «μια ολόκληρη περιοχή, μιας μεγάλης πόλης όπως είναι το Ηράκλειο μένει χωρίς σχολείο. Καταργούνται το Γυμνάσιο και το Λύκειο και απειλείται και το μέλλον του Δημοτικού».
Παίρνοντας τον λόγο, η βουλευτής του ΚΚΕ Σεμίνα Διγενή αναφέρθηκε στην πολυτυπία και στην ταξική πολυκατηγοριοποίηση των σχολείων και των μαθητών που ενισχύεται με τα «Ωνάσεια» και έφερε το παράδειγμα της Βρετανίας, όπου η διαφοροποίηση και η κατηγοριοποίηση των σχολείων ξεκίνησαν εδώ και χρόνια, με αποτέλεσμα στα σχολεία της λεγόμενης πρώτης κατηγορίας να φοιτούν αποκλειστικά σχεδόν τα παιδιά των πλουσίων και αυτών που έχουν ένα ανώτερο μορφωτικό επίπεδο οι οικογένειές τους. «Αυτό ακριβώς θα γίνει και εδώ», υπογράμμισε αφού «τα παιδιά των πλουσίων θα διδάσκονται σε βάθος για να στελεχώσουν τα ανώτερα ερευνητικά, οικονομικά, πολιτικά, κρατικά κλιμάκια και στα σχολεία των λαϊκών στρωμάτων θα προσφέρονται επιφανειακές γνώσεις και δεξιότητες, όσες δηλαδή αρκούν για ένα φτηνό εργατικό δυναμικό».
«Για τη λαϊκή οικογένεια δεν υπάρχουν πρότυπες και μη πρότυπες ανάγκες στη μόρφωση των παιδιών. Η σύγχρονη, αναβαθμισμένη Εκπαίδευση που ανταποκρίνεται στις ανάγκες της εποχής μας είναι δικαίωμα όλων και όχι ευκαιρία για όποιον μπορεί να επενδύσει σε κόπο και χρήμα όπως απαιτούν οι νόμοι του κέρδους και του ανταγωνισμού», ξεκαθάρισε.
Το ΚΚΕ, τόνισε, μαζί με τους συλλόγους γονέων, τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές διεκδικούμε αύξηση της χρηματοδότησης σε όλα τα σχολεία, μαζικούς διορισμούς μόνιμων εκπαιδευτικών, ολόπλευρη μόρφωση για όλα τα παιδιά. Σημείωσε ότι στην κοινωνία υπάρχει αναβρασμός και γίνονται κινητοποιήσεις για να αναβαθμιστούν όλα τα σχολεία και σε αυτές τις κινητοποιήσεις το ΚΚΕ είναι στο πλευρό τους. Και κατέληξε: «Σε αυτό το ιστορικό ρήγμα που ζούμε εμείς ονειρευόμαστε έναν άλλο κόσμο, γιατί αν συμβιβαστούμε με αυτόν, όπως έλεγε ο Μπρεχτ, δεν θα καταφέρουμε αυτή η εποχή της εκμετάλλευσης να συντομευτεί».
Την εναντίωσή της στην κατάργηση πέντε σχολείων γειτονιάς σε Κυψέλη και Κολωνό, για τη μετατροπή τους σε «Ωνάσεια», και στην περαιτέρω ταξική διαφοροποίηση των σχολικών μονάδων, εξέφρασε η «Λαϊκή Συσπείρωση» Αθήνας στη χθεσινή συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, θέτοντας το ζήτημα προ ημερήσιας διάταξης.
Ο Νίκος Σοφιανός, μέλος του ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, δημοτικός σύμβουλος και επικεφαλής της «Λαϊκής Συσπείρωσης», κάλεσε το Δημοτικό Συμβούλιο να υιοθετήσει ψήφισμα αντίθεσης στο νομοσχέδιο αυτό. «Η κυβέρνηση σήμερα συζητάει και ψηφίζει, με τη σύμφωνη γνώμη του ΠΑΣΟΚ και της κυρίας Κωνσταντοπούλου, τη διεύρυνση του δικτύου Πρότυπων Σχολείων με κατάργηση πέντε σχολείων γειτονιάς της Αθήνας, αξιοποιώντας τη χορηγία του Ιδρύματος Ωνάση. Αυτό το γεγονός αφορά τον δήμο της Αθήνας, αφορά το Δημοτικό Συμβούλιο. Η δημοτική αρχή όφειλε να φέρει στη συνεδρίαση αυτό το θέμα, να πάρει θέση το Δημοτικό Συμβούλιο», είπε, θυμίζοντας ότι η προηγούμενη θητεία του Δημοτικού Συμβουλίου της Αθήνας πριν από έναν χρόνο αποφάσισε ομόφωνα να μην καταργηθεί το σχολείο γειτονιάς του Λυκείου της Μαράσλειου, που έγινε και αυτό Πρότυπο, με το σκεπτικό ότι τα παιδιά από αυτήν την περιοχή δεν μπορούσαν να ξενιτευτούν.
Σε αυτά τα σχολεία πάνω από το 70% των παιδιών είναι μεταναστόπουλα, και αυτά είναι τα εξιλαστήρια θύματα που θα ψάχνουν σχολείο, είπε, ενώ και ο δημοτικός σύμβουλος της «Λαϊκής Συσπείρωσης» Χάρης Βουρδουμπάς τόνισε ότι το 39ο Γυμνάσιο - Λύκειο, που θα δεχτεί στην Κυψέλη τους μαθητές που δεν θα μπουν στα «Ωνάσεια», είναι το μεγαλύτερο της Αττικής, με 1.300 μαθητές στοιβαγμένους. «Υπάρχει πολύ μεγάλη οργή στις περιοχές αυτές από μαθητές (τα δύο Γυμνάσια είναι σε κατάληψη), από Συλλόγους Γονέων όλων των βαθμίδων και των Δημοτικών Σχολείων που είναι να πάνε σε αυτά τα Γυμνάσια - Λύκεια, από τους εκπαιδευτικούς, και δεν μπορεί το Δημοτικό Συμβούλιο να σφυρίζει αδιάφορα», πρόσθεσε.
Το Σάββατο 1η Φλεβάρη, στο 52ο ΓΕΛ Αθήνας, για τις προωθούμενες αλλαγές με τα «Ωνάσεια Σχολεία»
Ενώσεις και Σύλλογοι Γονέων σχολείων τα οποία εντάσσονται σε αυτόν τον σχεδιασμό, που μαζί με εκπαιδευτικούς και γονείς έχουν διαδηλώσει κατά τόπους ενάντια στη στέρηση των σχολείων της γειτονιάς από μαθητές λαϊκών συνοικιών, θα συναντηθούν το Σάββατο μετά από κάλεσμα της Ομοσπονδίας Γονέων και Κηδεμόνων Αττικής. Η Ομοσπονδία καλεί τις Ενώσεις Γονέων, τα σωματεία εκπαιδευτικών, τους Συλλόγους Γονέων των Γυμνασίων και Λυκείων που μετατρέπονται σε «Ωνάσεια», αλλά και όμορων Δημοτικών Σχολείων τα οποία αφορά το ζήτημα, σε σύσκεψη με θέμα τις προωθούμενες αλλαγές το Σάββατο 1η Φλεβάρη, στις 6 μ.μ. στο 52ο ΓΕΛ Αθηνών (Καπανέως 54, Κολωνός).
«Αγωνιζόμαστε για ένα αναβαθμισμένο, δημόσιο και δωρεάν σχολείο, που θα μορφώνει ολόπλευρα όλα τα παιδιά, και όχι σχολεία για λίγους. Η ίδρυση των "Ωνάσειων Σχολείων" από την κυβέρνηση αποτελεί άλλη μια κλιμάκωση στην κατηγοριοποίηση των σχολείων και της μόρφωσης των μαθητών», έχει δηλώσει η Ομοσπονδία.