Πέμπτη 30 Γενάρη 2025
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 6
ΒΟΥΛΗ
Για τη λαϊκή οικογένεια δεν υπάρχουν πρότυπες και μη πρότυπες ανάγκες στη μόρφωση των παιδιών

Αποκαλυπτικά επιχειρήματα από τους βουλευτές του ΚΚΕ

Με αναφορά στο έγκλημα στα Τέμπη άρχισε την ομιλία του ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ Θανάσης Παφίλης και στις εκατοντάδες χιλιάδες λαού που διαδήλωσαν την Κυριακή, «όπως κάνουν δύο χρόνια τώρα, απαιτούν να πληρώσουν όλοι όσοι ευθύνονται για το τραγικό έγκλημα στα Τέμπη, απαιτούν να μη συγκαλυφθούν οι πραγματικές αιτίες που οδήγησαν σε αυτό». Πρόσθεσε ότι το ΚΚΕ ήταν το πρώτο που μίλησε για προδιαγεγραμμένο έγκλημα και κάλεσε «αυτές οι κινητοποιήσεις, η λαϊκή οργή που ταυτόχρονα εκφράζει και τη δυσαρέσκεια του λαού στην αντιλαϊκή πολιτική της κυβέρνησης, να κλιμακωθούν και να συνεχιστούν».

Ερχόμενος στο θέμα του νομοσχεδίου τόνισε ότι το ΚΚΕ παλεύει για μια Εκπαίδευση στο μέτρο των δυνατοτήτων και των αναγκών των μαθητών, απέναντι στην επιχειρούμενη ταξική κατηγοριοποίηση της Εκπαίδευσης. Για το επιχείρημα πως τα 22 «Ωνάσεια Σχολεία» θα αναβαθμίσουν την Παιδεία, είπε χαρακτηριστικά: «12.600 σχολεία υπάρχουν και τα 22 τι είναι, πυρηνικό μείγμα που θα λειτουργήσει για όλα τα υπόλοιπα; Ποιον κοροϊδεύετε; Αν φτιάξεις ένα "Ωνάσειο Σχολείο" στο Πέραμα, όλοι οι μαθητές θα ζούνε χαρούμενοι και ευτυχισμένοι; Οταν θα φτιάξετε στον Εύοσμο, θα λυθούν τα προβλήματα που είναι τεράστια στην περιοχή;».

Στηλίτευσε τη δήλωση του υπουργού Παιδείας, Κυρ. Πιερρακάκη, ότι «ο μεγαλύτερος εχθρός στην Εκπαίδευση είναι η ακινησία», τονίζοντας πως όλοι όσοι διαμαρτύρονται έχουν μια σειρά από αιτήματα για δημόσια δωρεάν αναβαθμισμένη Παιδεία, για να προχωρήσουμε μπροστά, για να καλυφθούν οι αυξανόμενες ανάγκες κ.λπ.

Εθεσε προβληματισμούς για την αξία του «άριστου» και το πώς «η αλληλεγγύη αντικαθίσταται με τον ανταγωνισμό» και χαρακτήρισε βάρβαρη αυτήν την «παιδαγωγική», που ουσιαστικά ξεχωρίζει τα παιδιά σε... χαζά και έξυπνα.

Δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στους «εθνικούς ευεργέτες», για τους οποίους ακούστηκαν πολλές γαλιφιές στη Βουλή, σημειώνοντας ότι οι ευεργεσίες δεν μπορούν να «ξεπλύνουν» π.χ. συνεργάτες των Γερμανών που έπνιγαν τα καράβια για να εισπράξουν τριπλή αποζημίωση γιατί τα είχαν ασφαλισμένα για τις εμπόλεμες περιοχές, άλλους που στήριξαν τη χούντα, αυτούς που έχουν 57 φοροαπαλλαγές και πληρώνουν το 5% της φορολογίας κ.λπ.

Επιπλέον απάντησε στα όσα ακούστηκαν και για τα επιλεγμένα σχολεία της ΕΣΣΔ, που βέβαια ήταν μετά το 1970 και «δεν συμφωνούμε με αυτό που έγινε» αλλά «το εκπαιδευτικό σύστημα της ΕΣΣΔ και των σοσιαλιστικών χωρών, έγραφε έκθεση του ΟΗΕ - που κανένας δεν ήταν κομμουνιστής - ο καπιταλισμός δεν μπορεί να το δώσει ποτέ. Ηταν δημόσια δωρεάν Παιδεία (...) Επαιρνες τα πάντα και κάθε παιδί που τελείωνε ήξερε δύο γλώσσες, ένα μουσικό όργανο, ήταν σε ένα άθλημα. Και αυτό αποδείχθηκε από το τι θαύματα έκαναν αυτές οι χώρες και μέσα σε συνθήκες ιμπεριαλιστικής περικύκλωσης».

Κόντρα στην ταξική κατηγοριοποίηση

Με τη σύμβαση μεταξύ υπουργείου και Ιδρύματος Ωνάση «ουσιαστικά εκχωρείται ένα τμήμα της δημόσιας δωρεάν Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σε ιδιώτες αναδόχους», τόνισε η βουλευτής του ΚΚΕ Διαμάντω Μανωλάκου. «Συνεπώς, δεν θα υπάρχει αναβάθμιση της δημόσιας Εκπαίδευσης, όπως υποστηρίζει η κυβέρνηση, αλλά θα οξυνθούν οι κοινωνικές ανισότητες στο δικαίωμα για τη μόρφωση. Με λίγα λόγια, δεν είναι μια προσπάθεια να γίνουν όλα τα παιδιά άριστα, αλλά μόνο κάποια σε βάρος άλλων», είπε, εξηγώντας πως «δεν ισχύει το αφήγημα ότι ιδρύονται τα "Ωνάσεια Σχολεία" για τη στήριξη παιδιών ευάλωτων περιοχών, αφού θα γίνει επιλογή ποιοι θα φοιτούν σε αυτά μέσω εξετάσεων».

Αναφέρθηκε στο Πέραμα, όπου υπάρχουν έντονες διαμαρτυρίες για τη μετατροπή σχολείων της περιοχής σε «Ωνάσεια», διαβάζοντας τους έξυπνους στίχους που έβγαλαν οι μαθητές του 1ου ΓΕΛ της πόλης για να εκφράσουν την αντίθεσή τους στην απώλεια του σχολείου τους για τη γειτονιά, ενώ ανέφερε ότι «ήδη η βιομηχανία φροντιστηρίων αναμένει νέους πελάτες, διαφημίζουν στα προγράμματά τους προετοιμασία για εξετάσεις στα "Ωνάσεια Σχολεία". Δεν μπορεί λοιπόν να γίνει αποδεκτό σε μια περιοχή να επενδύονται εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ σε ένα σχολείο και μερικά τετράγωνα δίπλα ένα άλλο σχολείο να πρέπει να διαχειριστεί την πραγματικότητα σε καθεστώς έντονης υποχρηματοδότησης. Αυτή είναι ταξική κατηγοριοποίηση».

Κάλεσμα στους συλλόγους γονέων, στους εκπαιδευτικούς, στους μαθητές να πάρουν όλες τις απαραίτητες αγωνιστικές πρωτοβουλίες για ένα αναβαθμισμένο δημόσιο και δωρεάν σχολείο, που να μορφώνει ολόπλευρα τα παιδιά και όχι σχολεία για λίγους, απηύθυνε ο βουλευτής του ΚΚΕ Μανώλης Συντυχάκης.

Υπενθύμισε πως η πολυτυπία, που ισχυρίζεται η κυβέρνηση, αποτελεί συστατικό στοιχείο των καπιταλιστικών εκπαιδευτικών συστημάτων που οδηγεί στην ταξική κατηγοριοποίηση των σχολείων, λέγοντας ότι κάποιοι μπορούν να μάθουν λίγα και άλλοι πολύ περισσότερα, ενώ το ποιος θα μάθει τι και πόσα, καθορίζεται από την τσέπη των γονιών του.

Για το Ηράκλειο Κρήτης σημείωσε ότι από τη μετατροπή δύο σχολείων σε «Ωνάσεια» θα επιβαρυνθούν τουλάχιστον 5 Γυμνάσια και 4 ΓΕΛ που «είναι ήδη ασφυκτικά γεμάτα και το πιο κοντινό είναι πάνω από 1 χιλιόμετρο».

«Στο μυαλό μαθητών, εκπαιδευτικών, γονιών και κυρίως στην καρδιά όλων, αυτή η δήθεν αναβάθμιση του σχολείου, που όμως δεν θα είναι το σχολείο τους αφού δεν θα έχει τους μαθητές της περιοχής, καταγράφεται ως διάλυση και κατάργηση μιας εκπαιδευτικής κοινότητας που είχε καταφέρει μέσα σε μια ανθρώπινη και ζεστή ατμόσφαιρα, που δύσκολα συναντά κανείς στα αστικά σχολεία, να διδάσκει αξίες, ήθος και αγάπη για τη μάθηση», είπε, προσθέτοντας ότι «μια ολόκληρη περιοχή, μιας μεγάλης πόλης όπως είναι το Ηράκλειο μένει χωρίς σχολείο. Καταργούνται το Γυμνάσιο και το Λύκειο και απειλείται και το μέλλον του Δημοτικού».

Εμείς ονειρευόμαστε έναν άλλο κόσμο

Παίρνοντας τον λόγο, η βουλευτής του ΚΚΕ Σεμίνα Διγενή αναφέρθηκε στην πολυτυπία και στην ταξική πολυκατηγοριοποίηση των σχολείων και των μαθητών που ενισχύεται με τα «Ωνάσεια» και έφερε το παράδειγμα της Βρετανίας, όπου η διαφοροποίηση και η κατηγοριοποίηση των σχολείων ξεκίνησαν εδώ και χρόνια, με αποτέλεσμα στα σχολεία της λεγόμενης πρώτης κατηγορίας να φοιτούν αποκλειστικά σχεδόν τα παιδιά των πλουσίων και αυτών που έχουν ένα ανώτερο μορφωτικό επίπεδο οι οικογένειές τους. «Αυτό ακριβώς θα γίνει και εδώ», υπογράμμισε αφού «τα παιδιά των πλουσίων θα διδάσκονται σε βάθος για να στελεχώσουν τα ανώτερα ερευνητικά, οικονομικά, πολιτικά, κρατικά κλιμάκια και στα σχολεία των λαϊκών στρωμάτων θα προσφέρονται επιφανειακές γνώσεις και δεξιότητες, όσες δηλαδή αρκούν για ένα φτηνό εργατικό δυναμικό».

«Για τη λαϊκή οικογένεια δεν υπάρχουν πρότυπες και μη πρότυπες ανάγκες στη μόρφωση των παιδιών. Η σύγχρονη, αναβαθμισμένη Εκπαίδευση που ανταποκρίνεται στις ανάγκες της εποχής μας είναι δικαίωμα όλων και όχι ευκαιρία για όποιον μπορεί να επενδύσει σε κόπο και χρήμα όπως απαιτούν οι νόμοι του κέρδους και του ανταγωνισμού», ξεκαθάρισε.

Το ΚΚΕ, τόνισε, μαζί με τους συλλόγους γονέων, τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές διεκδικούμε αύξηση της χρηματοδότησης σε όλα τα σχολεία, μαζικούς διορισμούς μόνιμων εκπαιδευτικών, ολόπλευρη μόρφωση για όλα τα παιδιά. Σημείωσε ότι στην κοινωνία υπάρχει αναβρασμός και γίνονται κινητοποιήσεις για να αναβαθμιστούν όλα τα σχολεία και σε αυτές τις κινητοποιήσεις το ΚΚΕ είναι στο πλευρό τους. Και κατέληξε: «Σε αυτό το ιστορικό ρήγμα που ζούμε εμείς ονειρευόμαστε έναν άλλο κόσμο, γιατί αν συμβιβαστούμε με αυτόν, όπως έλεγε ο Μπρεχτ, δεν θα καταφέρουμε αυτή η εποχή της εκμετάλλευσης να συντομευτεί».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ