«Από το Πέραμα και την Αθήνα έως την Κοζάνη, τον Εύοσμο και τη Θεσσαλονίκη, την Ξάνθη και το Ηράκλειο, η φωνή ολοένα δυναμώνει: Θέλουμε καλά και σύγχρονα σχολεία για όλους κι όχι μόνο για λίγους, θέλουμε να μείνουμε στα σχολεία της γειτονιάς μας! Δεν τρελάθηκαν όλοι αυτοί ξαφνικά, να μη θέλουν το καλό τους!», είπε και πρόσθεσε ότι αυτές οι κινητοποιήσεις που φουντώνουν, πιέζουν την κυβέρνηση και χαλάνε το αφήγημά της περί «αναβάθμισης», γι' αυτό και κάνει ελιγμούς και με μεταμεσονύκτιες τροπολογίες για «να χρυσώσει το χάπι»! «Ετσι, λοιπόν, κυρίες και κύριοι της κυβέρνησης, αλλά και του ΠΑΣΟΚ και του ΣΥΡΙΖΑ, που το ζητήσατε, δεν θα πεταχτούν από τα σχολεία τους όλα σχεδόν τα παιδιά, όπως προβλεπόταν αρχικά στον νόμο για τα σχολεία που θα γίνουν Ωνάσεια, αλλά, τώρα, με την τροπολογία σας, θα πεταχτούν μόνο τα μισά, το 40% με 60%, λες κι αυτά δεν είναι παιδιά!», είπε ο Γ. Δελής.
Στηλίτευσε ότι η πολιτική της κυβέρνησης οδηγεί «σε σχολεία πολλών ταχυτήτων και πολλών κατηγοριών, δηλαδή σε καλά για τους λίγους και σε μίζερα για τους πολλούς» και πρόσθεσε ότι καλλιεργείται συστηματικά και με κάθε αφορμή η λογική ότι «για να μπορέσει κάτι να λειτουργήσει στα σχολεία των παιδιών μας, αυτό θα γίνει μόνο με τη χρηματοδότηση των χορηγών. Την ίδια ακριβώς λογική, με ανοιχτό προσκλητήριο χορηγών, εφαρμόζετε και στο πρόγραμμα "Μαριέττα Γιαννάκου" των 250 εκατ. για τις ξεχαρβαλωμένες σχολικές υποδομές. Και δείτε τώρα: Το Ιδρυμα Ωνάση θα δώσει έως και 1 εκατομμύριο για την ανακαίνιση καθενός από τα 22 σχολεία. Η κυβέρνηση; Με το ζόρι δίνει 250 εκατομμύρια για την ανακαίνιση των υπόλοιπων 12.000 και βάλε σχολικών μονάδων. Αλλη μία πλευρά του τι σημαίνει "για λίγους" και το τι "για όλους"», ανέφερε, κάτι που επιβεβαίωσε εξάλλου και ο υπουργός Παιδείας.
Συμπλήρωσε πως τα «Ωνάσεια» θα χαρακτηρίζονται από μια σειρά διαφοροποιήσεις ως προς τη λειτουργία τους, το πρόγραμμα κ.λπ. και πρόσθεσε ότι η κυβέρνηση θωρακίζει αυτό το πλέγμα διαφοροποιήσεων, με την απαράδεκτη διάταξη που αναφέρει πως «οι όροι της παρούσας Σύμβασης Δωρεάς υπερισχύουν κάθε αντίθετης διάταξης της εκάστοτε ισχύουσας νομοθεσίας και κανονιστικού πλαισίου!».
Ο Γ. Δελής, αναφερόμενος στο κατά πόσο η κυβέρνηση με τα «Ωνάσεια» δίνει «ίσες ευκαιρίες», όπως διατείνεται, επισήμανε ότι αυτά τα σχολεία ουσιαστικά «θα είναι ελιτίστικα», καθώς «θα δέχονται μαθητές ανάλογα με τις επιδόσεις τους στις εξετάσεις που προβλέπονται», κάτι που, όπως εξήγησε, έχει κάνει ήδη τους φροντιστηριάρχες να «τρίβουν τα χέρια» τους, λαμβάνοντας υπόψη και τη «φάμπρικα φροντιστηρίων και ιδιαίτερων μαθημάτων» που έχει στηθεί για την προετοιμασία μαθητών για να δώσουν εξετάσεις ένταξης στα Πρότυπα. Μάλιστα, ειδική αναφορά έκανε σε ακόμα μία απαράδεκτη και άκρως αντιεκπαιδευτική διάταξη του νομοσχεδίου, σύμφωνα με την οποία «με απόφαση του διευθυντή του Ωνάσειου Σχολείου μπορούν να απομακρυνθούν, από τους Ομίλους και τα Σύνολα του σχολείου, μαθητές που η συμμετοχή τους δεν είναι αποδοτική»!
Ο Γ. Δελής ανέδειξε, επίσης, ότι δεν αποτελεί πραγματική πρόοδο στην Εκπαίδευση η πρόσβαση των μαθητών σε αυτήν να καθορίζεται από το οικονομικό και μορφωτικό υπόβαθρο των οικογενειών τους και η πρόοδος και η μόρφωση από δικαίωμα όλων των παιδιών να μετατρέπεται «σε "ευκαιρία" για κάποια λίγα από αυτά». Αντίθετα, όπως εξήγησε, πρόοδο στην Εκπαίδευση αποτελεί «η ενιαία αντιμετώπιση των παιδιών και η ενιαία ισότιμη παροχή όλων των μορφωτικών αγαθών σε όλα τα παιδιά, άσχετα από το πορτοφόλι των γονιών τους», καθώς μόνο όταν «όλα τα παιδιά αποκτήσουν τη στέρεη βασική γνώση μπορούν να αναδειχτούν και όλες οι δυνατότητές τους, τα ταλέντα τους και οι κλίσεις τους. Αλλωστε, όχι μόνο κοινωνικά, αλλά και παιδαγωγικά είναι επιστημονικά ορθό να αντιπροσωπεύονται σε ένα σχολείο όλα τα μαθησιακά, μορφωτικά και κοινωνικά επίπεδα και στρώματα και όχι μόνο οι καλοί και οι προνομιούχοι».
Τέλος, υπογράμμισε πως σήμερα υπάρχουν όλες εκείνες οι δυνατότητες που χρειάζονται, ώστε να είναι πραγματικά Πρότυπα όλα τα σχολεία, με το απαραίτητο εκπαιδευτικό προσωπικό, ασφαλείς και σύγχρονες υποδομές, σύγχρονα βιβλία και μέσα διδασκαλίας και με όλες τις αναγκαίες υποδομές για τον Αθλητισμό και την πολιτιστική δημιουργία. «Σχολεία που θα προάγουν την ομαδικότητα, την αλληλοβοήθεια και την αλληλεγγύη!», πρόσθεσε, τονίζοντας πως αυτά τα σχολεία μπορεί να μη χωρούν στην πολιτική των αστικών κυβερνήσεων, χωρούν, όμως, «στο μυαλό και στις καρδιές της νεολαίας και όλου του λαού και με το κίνημά τους θα τα κάνουν πραγματικότητα!».