ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 21 Ιούλη 2010
Σελ. /32
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΚΟΜΜΑΤΙΚΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΠΕΙΡΑΙΑ ΤΟΥ ΚΚΕ
Ολοήμερη εξόρμηση την Παρασκευή στο λιμάνι του Πειραιά

Ολοήμερη εξόρμηση στο λιμάνι του Πειραιά έχει προγραμματίσει η Κομματική Οργάνωση Πειραιά του ΚΚΕ για μεθαύριο Παρασκευή 23 Ιούλη.

Σκοπός είναι, με την ανακοίνωση που έχει ετοιμάσει η ΚΟΠ, να απευθύνει το κάλεσμα του ΚΚΕ προς το επιβατικό κοινό, νησιώτες, ναυτεργάτες να διεκδικήσουν με την οργάνωση της πάλης τους ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες προς όφελος του λαού.

Οπως αναφέρει, η ξεκούραση, ο ελεύθερος χρόνος είναι δικαίωμα της εργατικής λαϊκής οικογένειας και όχι προνόμιο, όπως το εμφανίζουν αυτοί που της το στερούν με τα βάρβαρα αντιλαϊκά μέτρα, οι δυνάμεις του κεφαλαίου, οι εφοπλιστές, η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ και τα άλλα κόμματα της πλουτοκρατίας και της ευρωυποταγής που φορτώνουν την καπιταλιστική κρίση στις πλάτες των εργαζομένων και συκοφαντούν τους εργατικούς αγώνες.

Είναι δικαίωμα οι απρόσκοπτες ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, με ασφαλή, σύγχρονα πλοία με φτηνά εισιτήρια. «Για να υπηρετεί η ναυτιλία το λαό - υπογραμμίζει - πρέπει η εξουσία να περάσει στα χέρια των εργαζομένων και των λαϊκών στρωμάτων».

ΑΡΣΗ ΤΟΥ ΚΑΜΠΟΤΑΖ
Στην Ολομέλεια της Βουλής το κατάπτυστο νομοσχέδιο

Οι αγώνες των ναυτεργατών θα συνεχιστούν ενάντια στο νομοθετικό έκτρωμα της κυβέρνησης για την άρση του καμποτάζ
Οι αγώνες των ναυτεργατών θα συνεχιστούν ενάντια στο νομοθετικό έκτρωμα της κυβέρνησης για την άρση του καμποτάζ
Στην Ολομέλεια της Βουλής για συζήτηση και ψήφιση κατατέθηκε χτες, αργά το απόγευμα, το κατάπτυστο νομοσχέδιο της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ, που στηρίζεται στον κανονισμό 3577/92 της Ευρωπαϊκής Ενωσης για την άρση του καμποτάζ και παραδίδει τις ελληνικές θάλασσες στην ανεξέλεγκτη δράση των εφοπλιστικών και πολυεθνικών μονοπωλίων που δραστηριοποιούνται στην κρουαζιέρα.

Επί της ουσίας το νομοσχέδιο αυτό προωθεί την άλωση των εσωτερικών θαλάσσιων συγκοινωνιών από πλοία με «πανιά ευκαιρίας», πλωτά - δουλεμπορικά, όπου θα κυριαρχεί η άνιση αμοιβή για ίση εργασία. Η άρση του καμποτάζ θα έχει αρνητικές συνέπειες σε βάρος των κυριαρχικών δικαιωμάτων της χώρας, σε βάρος της προστασίας της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα, ενώ σε ό,τι αφορά στην ανάπτυξη του τουρισμού που επικαλούνται, από το ίδιο το νομοσχέδιο προκύπτει ότι οι επιβάτες - τουρίστες, «μαντρωμένοι» στα πλοία, θα κατευθύνονται όπου συμφέρει τα μονοπώλια, με τεράστιες επιπτώσεις στους μικρούς ΕΒΕ και αυτοαπασχολούμενους του χώρου.

Το νομοσχέδιο φέρει τις υπογραφές των υπουργών Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, Λ. Κατσέλη, Οικονομικών, Γ. Παπακωνσταντίνου, Προστασίας του Πολίτη, Μ. Χρυσοχοΐδη, και Πολιτισμού - Τουρισμού, Π. Γερουλάνου, και από την πρώτη γραμμή μέχρι την τελευταία επιβεβαιώνει πλήρως ότι οι αγώνες των ναυτεργατών ενάντια στην άρση του καμποτάζ είναι υπόθεση που αφορά όλο το λαό.

Πιο συγκεκριμένα, το νομοσχέδιο προβλέπει:

  • Η άρση του καμποτάζ αφορά σε κρουαζιερόπλοια που θα μεταφέρουν πάνω από 49 επιβάτες, με διάρκεια ταξιδιού τουλάχιστον 48 ώρες, όπου μόνο στο «αφετήριο ελληνικό λιμάνι» έχουν υποχρέωση να παραμένουν 12 ώρες. Αυτό σημαίνει ότι στα υπόλοιπα λιμάνια της χώρας, και συγκεκριμένα των νησιών, τα πλοία θα παραμένουν όσο συμφέρει την εταιρεία.
  • Οι εταιρείες θα υπογράφουν με το ελληνικό δημόσιο τριετείς - με προοπτική παράτασης - συμβάσεις, το περιεχόμενο των οποίων θα καθοριστεί με Κοινή Υπουργική Απόφαση των υπουργών Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας και Πολιτισμού, Τουρισμού. Ως κίνητρο στις εταιρείες να ναυτολογήσουν στα πλοία και κάποιον αριθμό Ελλήνων ναυτεργατών προβλέπεται η επιδότησή τους για τις ασφαλιστικές εισφορές στο ΝΑΤ.
  • Για να γίνει το νομοθετικό έκτρωμα πιο εύπεπτο προβλέπεται η «είσπραξη ειδικής εισφοράς για κάθε επιβάτη, που επιβιβάζεται στο λιμένα αφετηρίας του ταξιδιού», το ύψος της οποίας θα καθοριστεί επίσης με υπουργική απόφαση. Η «εισφορά» υποτίθεται ότι θα πηγαίνει στο Κεφάλαιο Ανεργίας και Ασθενείας Ναυτικών (ΚΑΑΝ) - είναι πασίγνωστο τι αποδίδουν τελικά οι εφοπλιστές στα ασφαλιστικά ταμεία των ναυτεργατών - ενώ «για κάθε επιπλέον λιμάνι που θα περιλαμβάνει το ταξίδι, θα μειώνεται» η «εισφορά» κατά 7%.

Να σημειωθεί ότι για να εξασφαλιστεί «η άμεση εφαρμογή της άρσης του καμποτάζ για την τρέχουσα τουριστική περίοδο», προβλέπεται ότι θα χορηγηθεί σχετική άδεια για πλόες, σε όσες πλοιοκτήτριες εταιρείες καταθέσουν αυτές τις μέρες αίτηση, η οποία άδεια θα έχει ισχύ μέχρι τις 31 του Δεκέμβρη 2010.

ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΕΙΣ ΠΝΟ - ΕΦΟΠΛΙΣΤΩΝ ΓΙΑ ΣΥΛΛΟΓΙΚΕΣ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ
Δυναμική παρέμβαση άνεργων ναυτεργατών - ταξικών σωματείων

Κινητοποίηση στα γραφεία του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) έκαναν, χτες, άνεργοι ναυτεργάτες μαζί με αντιπροσωπεία των ταξικών ναυτεργατικών σωματείων ΠΕΜΕΝ και ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ. Την ίδια στιγμή ήταν σε εξέλιξη οι διαπραγματεύσεις της πλειοψηφίας της διοίκησης της ΠΝΟ με τη διοίκηση της εφοπλιστικής Ενωσης για την υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας του 2010 για τους ναυτεργάτες των κρουαζιερόπλοιων. Η δυναμική παρέμβαση των άνεργων ναυτεργατών και των ταξικών σωματείων «χάλασε την ωραία ατμόσφαιρα» και τελικά δεν «έπεσαν» οι υπογραφές για ΣΣΕ με ποσοστό αύξησης, όπως πρότειναν οι εφοπλιστές, «ύψους» 1,75%!

Οι εφοπλιστές, με βάση την κατάπτυστη συμφωνία ΓΣΕΕ - ΣΕΒ, έχουν εντείνει την επιθετικότητά τους, αξιώνοντας εκτός όλων των άλλων και τη δραστική μείωση των μισθών των ναυτεργατών, όταν η κερδοφορία τους συνεχίζεται με ραγδαίους ρυθμούς σε περίοδο οικονομικής κρίσης.

Επιπλέον, ο ΣΕΕΝ είναι η εφοπλιστική Ενωση που πρωτοστατεί στην ποινικοποίηση των ναυτεργατικών αγώνων, καθαρίζοντας συνολικά για το σινάφι της. Ενώ ο πρόεδρός της, Μ. Φόρος, είναι ένας από τους εκπροσώπους του κρουαζιερόπλοιου «Ζενίθ», με τους 613 ναυτεργάτες πλήρωμα, όλοι ανασφάλιστοι και χαμηλόμισθοι, θύματα των δουλεμπορικών κυκλωμάτων. Πλοίο το οποίο αποτέλεσε και τον προπομπό για την επέκταση αυτού του αισχρού καθεστώτος σε όλες τις κατηγορίες πλοίων, αρχίζοντας από τα πλοία της κρουαζιέρας, όπως προωθεί η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ σε συμφωνία με ΝΔ και ΛΑ.Ο.Σ. με το νομοσχέδιό της για την πλήρη εφαρμογή του κανονισμού 3577/92 της Ευρωπαϊκής Ενωσης - τον έχει αποδεχτεί ο ΣΥΝ/ΣΥΡΙΖΑ - που επιβάλλει την απελευθέρωση (άρση του καμποτάζ) στις θαλάσσιες ενδομεταφορές.

Στη διάρκεια της παρέμβασης από τους ναυτεργάτες, αναδείχθηκε η ολομέτωπη επίθεση της αντιλαϊκής πολιτικής που υπηρετεί τα εφοπλιστικά συμφέροντα σε βάρος του συνόλου των ναυτεργατικών δικαιωμάτων. Καταγγέλθηκε ότι η διαπραγματευτική συνάντηση επί της ουσίας ήταν «παρωδία», αφού για την κερδοφορία των μονοπωλιακών ομίλων στην κρουαζιέρα και με πρόσχημα την ανάπτυξη του τουρισμού αφανίζονται μαζικά οι Ελληνες ναυτεργάτες - δηλαδή οι ναυτεργάτες με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα - από τα μεσογειακά επιβατηγά πλοία και κρουαζιερόπλοια. «Να μας πείτε για ποιους ναυτεργάτες διαπραγματεύεστε. Θα ισχύσει η ΣΣΕ για το πλήρωμα του "Ζενίθ";» ήταν η φράση που κυριαρχούσε.

Σε δελτίο Τύπου των ΠΕΜΕΝ, ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ, αφού τίθεται η ερώτηση πόσος είναι ο τζίρος των καταστημάτων του Πειραιά από τους τουρίστες του «Ζενίθ», επισημαίνεται: «Η αντικειμενική πραγματικότητα διαψεύδει το "μαύρο" μέτωπο του κεφαλαίου, τους συκοφάντες και υπονομευτές των ναυτεργατικών, εργατικών αγώνων. Σπέρνουν ανέμους με την πολιτική τους, θα θερίσουν θύελλες».

Καλούν τους ναυτεργάτες να συμμετάσχουν μαζικά στο πανελλαδικό συλλαλητήριο της Ομοσπονδίας Οικοδόμων, αύριο, Πέμπτη.

ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΣΕ ΤΥΠΟ - ΧΑΡΤΙ
Αύριο η κινητοποίηση για την κλαδική σύμβαση

Σε μαζική συμμετοχή στην αυριανή συγκέντρωση, στις 7 μ.μ., στην πλατεία Κλαυθμώνος και στην παράσταση διαμαρτυρίας και διεκδίκησης στα γραφεία του ΣΕΒ για την υπογραφή κλαδικών Συλλογικών Συμβάσεων που να ανταποκρίνονται στις ανάγκες, καλεί τους εργαζόμενους η Ομοσπονδία Μισθωτών Τύπου και Βιομηχανίας Χάρτου.

Η διοίκηση της Ομοσπονδίας καταγγέλλει στους εργαζόμενους του κλάδου στο Χαρτί και τον Τύπο την πλειοψηφία της ΓΣΕΕ, ΠΑΣΚΕ - ΔΑΚΕ, «που για μια ακόμα φορά τώρα πιο προκλητικά και ξετσίπωτα, ξεπούλησε τα συμφέροντα της εργατικής τάξης, υπογράφοντας ξεκάθαρα τη μείωση μισθών, βάζοντας τεράστια εμπόδια στις κλαδικές και επιχειρησιακές συμβάσεις εργασίας».

Να για ποιο λόγο, σημειώνει χαρακτηριστικά η Ομοσπονδία, η εργοδοτική πλευρά (ΣΕΒ - ΣΕΒΙΧΑ - ΣΕΜΕΕ) επέμενε στην τελευταία συνάντηση και το έθετε ως όρο για να «συζητήσουμε για τις ΣΣΕ, την υπογραφή της ΓΣΕΕ. Γιατί γνωρίζανε πολύ καλά ότι θα ήταν αυτή η υπογραφή στα μέτρα τους για την αύξηση των κερδών τους». Και καταλήγει: «Γνωρίζουμε ότι η επαίσχυντη συμφωνία μάς βάζει πρόσθετες δυσκολίες στην προσπάθεια που κάνουμε να υπογράψουμε ικανοποιητικές ΣΣΕ. Θα συνεχίσουμε όμως την προσπάθεια πιο αποφασιστικά, θα δώσουμε τη μάχη οργάνωσης του αγώνα ως το τέλος».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ