Τετάρτη 21 Ιούλη 2010
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 7
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΑΡΣΗ ΤΟΥ ΚΑΜΠΟΤΑΖ
Στην Ολομέλεια της Βουλής το κατάπτυστο νομοσχέδιο

Οι αγώνες των ναυτεργατών θα συνεχιστούν ενάντια στο νομοθετικό έκτρωμα της κυβέρνησης για την άρση του καμποτάζ
Οι αγώνες των ναυτεργατών θα συνεχιστούν ενάντια στο νομοθετικό έκτρωμα της κυβέρνησης για την άρση του καμποτάζ
Στην Ολομέλεια της Βουλής για συζήτηση και ψήφιση κατατέθηκε χτες, αργά το απόγευμα, το κατάπτυστο νομοσχέδιο της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ, που στηρίζεται στον κανονισμό 3577/92 της Ευρωπαϊκής Ενωσης για την άρση του καμποτάζ και παραδίδει τις ελληνικές θάλασσες στην ανεξέλεγκτη δράση των εφοπλιστικών και πολυεθνικών μονοπωλίων που δραστηριοποιούνται στην κρουαζιέρα.

Επί της ουσίας το νομοσχέδιο αυτό προωθεί την άλωση των εσωτερικών θαλάσσιων συγκοινωνιών από πλοία με «πανιά ευκαιρίας», πλωτά - δουλεμπορικά, όπου θα κυριαρχεί η άνιση αμοιβή για ίση εργασία. Η άρση του καμποτάζ θα έχει αρνητικές συνέπειες σε βάρος των κυριαρχικών δικαιωμάτων της χώρας, σε βάρος της προστασίας της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα, ενώ σε ό,τι αφορά στην ανάπτυξη του τουρισμού που επικαλούνται, από το ίδιο το νομοσχέδιο προκύπτει ότι οι επιβάτες - τουρίστες, «μαντρωμένοι» στα πλοία, θα κατευθύνονται όπου συμφέρει τα μονοπώλια, με τεράστιες επιπτώσεις στους μικρούς ΕΒΕ και αυτοαπασχολούμενους του χώρου.

Το νομοσχέδιο φέρει τις υπογραφές των υπουργών Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, Λ. Κατσέλη, Οικονομικών, Γ. Παπακωνσταντίνου, Προστασίας του Πολίτη, Μ. Χρυσοχοΐδη, και Πολιτισμού - Τουρισμού, Π. Γερουλάνου, και από την πρώτη γραμμή μέχρι την τελευταία επιβεβαιώνει πλήρως ότι οι αγώνες των ναυτεργατών ενάντια στην άρση του καμποτάζ είναι υπόθεση που αφορά όλο το λαό.

Πιο συγκεκριμένα, το νομοσχέδιο προβλέπει:

  • Η άρση του καμποτάζ αφορά σε κρουαζιερόπλοια που θα μεταφέρουν πάνω από 49 επιβάτες, με διάρκεια ταξιδιού τουλάχιστον 48 ώρες, όπου μόνο στο «αφετήριο ελληνικό λιμάνι» έχουν υποχρέωση να παραμένουν 12 ώρες. Αυτό σημαίνει ότι στα υπόλοιπα λιμάνια της χώρας, και συγκεκριμένα των νησιών, τα πλοία θα παραμένουν όσο συμφέρει την εταιρεία.
  • Οι εταιρείες θα υπογράφουν με το ελληνικό δημόσιο τριετείς - με προοπτική παράτασης - συμβάσεις, το περιεχόμενο των οποίων θα καθοριστεί με Κοινή Υπουργική Απόφαση των υπουργών Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας και Πολιτισμού, Τουρισμού. Ως κίνητρο στις εταιρείες να ναυτολογήσουν στα πλοία και κάποιον αριθμό Ελλήνων ναυτεργατών προβλέπεται η επιδότησή τους για τις ασφαλιστικές εισφορές στο ΝΑΤ.
  • Για να γίνει το νομοθετικό έκτρωμα πιο εύπεπτο προβλέπεται η «είσπραξη ειδικής εισφοράς για κάθε επιβάτη, που επιβιβάζεται στο λιμένα αφετηρίας του ταξιδιού», το ύψος της οποίας θα καθοριστεί επίσης με υπουργική απόφαση. Η «εισφορά» υποτίθεται ότι θα πηγαίνει στο Κεφάλαιο Ανεργίας και Ασθενείας Ναυτικών (ΚΑΑΝ) - είναι πασίγνωστο τι αποδίδουν τελικά οι εφοπλιστές στα ασφαλιστικά ταμεία των ναυτεργατών - ενώ «για κάθε επιπλέον λιμάνι που θα περιλαμβάνει το ταξίδι, θα μειώνεται» η «εισφορά» κατά 7%.

Να σημειωθεί ότι για να εξασφαλιστεί «η άμεση εφαρμογή της άρσης του καμποτάζ για την τρέχουσα τουριστική περίοδο», προβλέπεται ότι θα χορηγηθεί σχετική άδεια για πλόες, σε όσες πλοιοκτήτριες εταιρείες καταθέσουν αυτές τις μέρες αίτηση, η οποία άδεια θα έχει ισχύ μέχρι τις 31 του Δεκέμβρη 2010.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ