Συνάντηση της ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ με το προεδρείο του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας
«Ο Σύνδεσμος Επιχειρηματιών Επιβατηγών Πλοίων έκανε μια ενημέρωση για την κατάσταση που, κατά τη γνώμη τους, αντιμετωπίζουν οι πλοιοκτήτες στα δρομολόγια της περιοχής.
Από τη δική μας όμως την πλευρά ξεκαθαρίσαμε το εξής: Εμείς ενδιαφερόμαστε πριν απ' όλα για την επικοινωνία των νησιών, γιατί ξέρουμε πάρα πολύ καλά ότι η Ελλάδα με τις ιδιομορφίες που έχει, πρέπει να εξασφαλίζει συνεχή επικοινωνία με τα νησιά, όλο το χρόνο, όχι μόνο το καλοκαίρι. Μας ενδιαφέρει ιδιαίτερα η κατάσταση των ναυτεργατών, εξαιτίας του γεγονότος ότι υπάρχει ένα σχέδιο νόμου το οποίο καταργεί εντελώς κάθε έννοια του καμποτάζ. Συνδέεται επίσης η επιχείρηση αυτή με ιδιωτικοποιήσεις λιμανιών και λιμενικών εγκαταστάσεων, με την ιδιωτικοποίηση της φύλαξης και αυτό σημαίνει ότι και περισσότεροι ναυτεργάτες θα είναι άνεργοι και κυρίως θα έχουμε σοβαρά προβλήματα με τα νησιά. Ηδη και οι ίδιοι αναγνωρίζουν ότι έχουν κοπεί πλοία, γραμμές και αυτή τη στιγμή, ο ανταγωνισμός επίσης με ξένες εταιρείες είναι μεγάλος.
Εμείς προσθέσαμε ακόμα ότι εξαιτίας του ενδιαφέροντος που υπάρχει στο Αιγαίο, στο Ιόνιο και νότια της Κρήτης, με τους υδρογονάνθρακες, θα αυξηθεί και το ενδιαφέρον μεγάλων μονοπωλιακών ομίλων να βάλουν πόδι και στην επικοινωνία των νησιών. Και από αυτήν την άποψη, ανεξάρτητα πώς θα τελειώσει ο μεταξύ τους ανταγωνισμός, είναι σίγουρο ότι θα ποδοπατήσουν κυριολεκτικά τα δικαιώματα του ελληνικού λαού, των ναυτεργατών και την επικοινωνία».
Σημειώνεται ότι αυτήν την περίοδο, στα πλαίσια της αντιλαϊκής πολιτικής της συγκυβέρνησης και της ΕΕ, το υπουργείο Ναυτιλίας έχει καταθέσει νομοσχέδιο με το οποίο, για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας, δηλαδή τη θωράκιση της κερδοφορίας των μονοπωλιακών ομίλων, των εφοπλιστών, θέτει σε πλήρη εφαρμογή τον κανονισμό 3577/92 της ΕΕ. Καταργεί, δηλαδή, εντελώς το καμποτάζ στις εσωτερικές θαλάσσιες συγκοινωνίες, υποβαθμίζοντας ακόμα περισσότερο την ακτοπλοϊκή συγκοινωνία των νησιών. Ενώ δίνει ισχυρό πλήγμα στα εργασιακά δικαιώματα των ναυτεργατών. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το άρθρο 12 του νομοσχεδίου, όπου προβλέπει την κατάργηση των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας και την επιβολή ατομικών συμβάσεων για τα κατώτερα πληρώματα στα ποντοπόρα πλοία, ανοίγοντας το δρόμο και για τα ακτοπλοϊκά πλοία. Αυτά, σε συνδυασμό και με την ιδιωτικοποίηση των λιμανιών της χώρας που προβλέπεται στο ίδιο νομοσχέδιο, δημιουργούν ένα ζοφερό τοπίο για ναυτεργάτες, νησιώτες και συνολικά τους εργαζόμενους.
«Θέλουμε δουλειά και όχι ανεργία», το σύνθημα ζωής για τους εργαζόμενους στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά
Οι εργαζόμενοι στις 10 το πρωί συγκεντρώθηκαν στην πλατεία Κλαυθμώνος και από εκεί με πορεία κατέληξαν στο υπουργείο Ανάπτυξης. Παρά το γεγονός ότι υπήρχε προγραμματισμένη συνάντηση της διοίκησης του σωματείου «ΤΡΙΑΙΝΑ» με τον υπουργό Ανάπτυξης Κ. Χατζηδάκη, οι εργαζόμενοι συναντήθηκαν στο πόδι με τον Ν. Αναστασόπουλο πρώην πρόεδρο του ΟΛΠ, τον οποίο η κυβέρνηση έχει ορίσει ως εθνικό συντονιστή για το θέμα της ναυπηγικής βιομηχανίας. Ο Ν. Αναστασόπουλος τους ενημέρωσε ότι θα γινόταν συνάντηση χτες το απόγευμα του πρωθυπουργού με τους συναρμόδιους υπουργούς για την υπόθεση των ναυπηγείων και τους «έκλεισε» νέα συνάντηση με τον Κ. Χατζηδάκη αύριο στις 12 το μεσημέρι. Από τους εργαζόμενους αποφασίστηκε νέα κινητοποίηση με συγκέντρωση μπροστά στο υπουργείο την ώρα της συνάντησης.
Ο Πέτρος Αναστασιάδης, μέλος της διοίκησης του σωματείου, εκπρόσωπος της αγωνιστικής παράταξης «Εργοστασιακή Επιτροπή Ναυπηγείων Σκαραμαγκά» (ΕΕΝΣ) ανέφερε: «Συγκυβέρνηση και εργοδοσία μας εξαθλιώνουν. Ενώ έχουν βρει έναν καλό σύμμαχο στον εργοδοτικό, κυβερνητικό συνδικαλισμό στο σωματείο στις παρατάξεις ΠΑΣΚΕ, ΔΑΚΕ που κάνουν ό,τι μπορούν με κινητοποιήσεις - τουφεκιές στον αέρα να καλλιεργήσουν την ηττοπάθεια και τη μοιρολατρία στους συναδέλφους. Τελευταίο παράδειγμα η συνάντηση που έγινε την περασμένη Δευτέρα της διοίκησης του σωματείου με την εργοδοσία στο ξενοδοχείο ΙΝΤΕΡΚΟΝΤΙΝΕΝΤΑΛ. Οι ταξικές δυνάμεις της ΕΕΝΣ απαιτήσαμε να γίνει η συνάντηση στα πλαίσια αγωνιστικής κινητοποίησης, με όλους τους εργαζόμενους. Αυτή η πλειοψηφία έβγαλε ανακοίνωση οι εργαζόμενοι να μείνουν κλεισμένοι στο ναυπηγείο. Απαιτούμε να γίνει άμεσα γενική συνέλευση και καλούμε τους εργαζόμενους να πάρουν την οργάνωση του αγώνα στα χέρια τους, να ενώσουν τις δυνάμεις τους με όλους τους εργαζόμενους του κλάδου και να διεκδικήσουν ναυπηγείο κάτω από κρατικό έλεγχο, να συνδεθεί το ναυπηγείο και όλη η ναυπηγική βιομηχανία με τις ανάγκες της χώρας».
Ως προς το περιεχόμενο της απεργίας η πλειοψηφία της ΟΤΟΕ υποτίθεται ότι προκρίνει το αίτημα για διασφάλιση των θέσεων εργασίας, αλλά την ίδια στιγμή προβάλλει θέσεις (όπως η ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των τραπεζών) που έρχονται σε αντίθεση με το δικαίωμα στη δουλειά.
Οι ταξικές δυνάμεις, το «Αγωνιστικό Μέτωπο», επισήμαναν ότι η ιδιωτικοποίηση του ΤΤ είναι μέρος των συγχωνεύσεων και εξαγορών στον τραπεζικό κλάδο οι οποίες αποτελούν αντικειμενική ανάγκη των τραπεζικού κεφαλαίου προκειμένου να βγει από την κρίση με τις λιγότερες ζημιές. Για τους εργαζομένους η διαδικασία αυτή σημαίνει απολύσεις, συρρίκνωση των δικαιωμάτων, μείωση των μισθών. Εμπόδια σε αυτήν την εξέλιξη μπορεί να βάλει η οργάνωση του κλάδου και συνολικά των εργαζομένων, ο συντονισμός της δράσης που θα έρχεται σε ρήξη με το σύνολο αυτή της πολιτικής, θα διεκδικεί τη διασφάλιση των θέσεων εργασίας και όλων των δικαιωμάτων. Ακόμα επισήμαναν ότι το ΔΣ του Σωματείου του ΤΤ έπρεπε να είχε ήδη προχωρήσει σε κινητοποιήσεις. Παράλληλα, κατήγγειλαν την πλειοψηφία της ΟΤΟΕ που βάζει εμπόδια στην ανάπτυξη ενιαίας αγωνιστικής δράσης και καλλιεργεί την αυταπάτη περί κοινωνικού ρόλου των τραπεζών στον καπιταλισμό. Οι ταξικές δυνάμεις πρότειναν να γίνει απεργία στον κλάδο την επόμενη βδομάδα με την προϋπόθεση να πραγματοποιηθούν σε κάθε χώρο δουλειάς γενικές συνελεύσεις για την επιτυχία της. Ακόμα η απεργία να συνδεθεί με το ζήτημα της κλαδικής ΣΣΕ και υπάρξει πρόγραμμα κλιμάκωσης του αγώνα για να μπουν εμπόδια στην εφαρμογή των αντεργατικών σχεδιασμών που αφορούν στο ΤΤ.