Πέμπτη 10 Γενάρη 2013
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 8
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΑΛΕΚΑ ΠΑΠΑΡΗΓΑ
Να διασφαλιστεί η επικοινωνία των νησιών

Συνάντηση της ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ με το προεδρείο του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας

Αποψη από τη συνάντηση
Αποψη από τη συνάντηση
Συνάντηση με το προεδρείο του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) είχε χτες η ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, στην έδρα της ΚΕ του Κόμματος στον Περισσό. Αμέσως μετά τη συνάντηση, η Αλέκα Παπαρήγα έκανε την ακόλουθη δήλωση:

«Ο Σύνδεσμος Επιχειρηματιών Επιβατηγών Πλοίων έκανε μια ενημέρωση για την κατάσταση που, κατά τη γνώμη τους, αντιμετωπίζουν οι πλοιοκτήτες στα δρομολόγια της περιοχής.

Από τη δική μας όμως την πλευρά ξεκαθαρίσαμε το εξής: Εμείς ενδιαφερόμαστε πριν απ' όλα για την επικοινωνία των νησιών, γιατί ξέρουμε πάρα πολύ καλά ότι η Ελλάδα με τις ιδιομορφίες που έχει, πρέπει να εξασφαλίζει συνεχή επικοινωνία με τα νησιά, όλο το χρόνο, όχι μόνο το καλοκαίρι. Μας ενδιαφέρει ιδιαίτερα η κατάσταση των ναυτεργατών, εξαιτίας του γεγονότος ότι υπάρχει ένα σχέδιο νόμου το οποίο καταργεί εντελώς κάθε έννοια του καμποτάζ. Συνδέεται επίσης η επιχείρηση αυτή με ιδιωτικοποιήσεις λιμανιών και λιμενικών εγκαταστάσεων, με την ιδιωτικοποίηση της φύλαξης και αυτό σημαίνει ότι και περισσότεροι ναυτεργάτες θα είναι άνεργοι και κυρίως θα έχουμε σοβαρά προβλήματα με τα νησιά. Ηδη και οι ίδιοι αναγνωρίζουν ότι έχουν κοπεί πλοία, γραμμές και αυτή τη στιγμή, ο ανταγωνισμός επίσης με ξένες εταιρείες είναι μεγάλος.

Εμείς προσθέσαμε ακόμα ότι εξαιτίας του ενδιαφέροντος που υπάρχει στο Αιγαίο, στο Ιόνιο και νότια της Κρήτης, με τους υδρογονάνθρακες, θα αυξηθεί και το ενδιαφέρον μεγάλων μονοπωλιακών ομίλων να βάλουν πόδι και στην επικοινωνία των νησιών. Και από αυτήν την άποψη, ανεξάρτητα πώς θα τελειώσει ο μεταξύ τους ανταγωνισμός, είναι σίγουρο ότι θα ποδοπατήσουν κυριολεκτικά τα δικαιώματα του ελληνικού λαού, των ναυτεργατών και την επικοινωνία».

Σημειώνεται ότι αυτήν την περίοδο, στα πλαίσια της αντιλαϊκής πολιτικής της συγκυβέρνησης και της ΕΕ, το υπουργείο Ναυτιλίας έχει καταθέσει νομοσχέδιο με το οποίο, για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας, δηλαδή τη θωράκιση της κερδοφορίας των μονοπωλιακών ομίλων, των εφοπλιστών, θέτει σε πλήρη εφαρμογή τον κανονισμό 3577/92 της ΕΕ. Καταργεί, δηλαδή, εντελώς το καμποτάζ στις εσωτερικές θαλάσσιες συγκοινωνίες, υποβαθμίζοντας ακόμα περισσότερο την ακτοπλοϊκή συγκοινωνία των νησιών. Ενώ δίνει ισχυρό πλήγμα στα εργασιακά δικαιώματα των ναυτεργατών. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το άρθρο 12 του νομοσχεδίου, όπου προβλέπει την κατάργηση των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας και την επιβολή ατομικών συμβάσεων για τα κατώτερα πληρώματα στα ποντοπόρα πλοία, ανοίγοντας το δρόμο και για τα ακτοπλοϊκά πλοία. Αυτά, σε συνδυασμό και με την ιδιωτικοποίηση των λιμανιών της χώρας που προβλέπεται στο ίδιο νομοσχέδιο, δημιουργούν ένα ζοφερό τοπίο για ναυτεργάτες, νησιώτες και συνολικά τους εργαζόμενους.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ