ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 5 Σεπτέμβρη 1998
Σελ. /32
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΨΗΦΙΑΚΗ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ
Στις πολυεθνικές, προς ιδιοποίηση, η πληροφορία και η πληροφόρηση

Τοποθέτηση του ΚΚΕ στην εισήγηση των μελών της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας για το νομικό καθεστώς που θα διέπει την ψηφιακή τηλεόραση

Η κατάθεση του νομοσχεδίου, που ρυθμίζει τα της ψηφιακής τηλεόρασης, την περασμένη Πέμπτη από την κυβέρνηση στη Βουλή και η συζήτηση επί του πολύ σοβαρού αυτού νομοσχεδίου, που αρχίσει την ερχόμενη Τρίτη στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής, είναι το πεδίο όπου αναμένεται, στην πράξη, να κουρελιαστούν όλες οι δήθεν αντιστάσεις ενάντια στα διαπλεκόμενα συμφέροντα που, στα λόγια, πρόβαλαν όσοι κατ' οποιονδήποτε τρόπο συνέβαλαν στην υλοποίηση της πολιτικής της λεγόμενης ελεύθερης αγοράς. Ο "Ρ" δημοσιεύει σήμερα την τοποθέτηση του ΚΚΕ στην εισήγηση των μελών της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας για το νομικό καθεστώς της ψηφιακής τηλεόρασης, που κατέθεσε, εκ μέρους του Κόμματος, ο βουλευτής Μπ. Αγγουράκης.

"Μας ζητήθηκε από τον πρόεδρο της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής, κ. Γιάννη Καψή,να εκφράσουμε έγγραφα τη γνώμη μας επί της εισήγησης των τριών μελών της Επιτροπής κ.κ. Ηλ. Παπαδόπουλο,Γρ. Παυλόπουλο και Φ. Κουβέλη,για το θέμα του θεσμικού πλαισίου της ψηφιακής τηλεόρασης. Επί του θέματος αυτού οι απόψεις μας συνοψίζονται στα εξής:

1. Πριν μιλήσουμε για το υπάρχον θεσμικό πλαίσιο και για την τυχόν ανάγκη τροποποίησης και αποσαφήνισής του, προέχει να προσδιορίσουμε για τι ακριβώς πράγμα μιλάμε όταν αναφερόμαστε στην ψηφιακή τηλεόραση.

Οταν μιλάμε για ψηφιακή τηλεόραση κάνουμε λόγο για κάτι τελείως διαφορετικό και πολύ ευρύτερο από την υπάρχουσα αναλογική τηλεόραση.

Α) Ο όγκος των προγραμμάτων και γενικά των πληροφοριών που δέχεται ο θεατής με την ψηφιακή τηλεόραση είναι αρκετά πολλαπλάσιος από τον αντίστοιχο που δέχεται μέσω της αναλογικής τηλεόρασης. Και τούτο γιατί με τη χρήση της ψηφιακής τεχνολογίας είναι δυνατόν, μέσα από την ίδια τη συχνότητα, να μεταδίδονται περισσότερα προγράμματα. Ξεπερνιέται έτσι το σημερινό πλαίσιο "ένας δίαυλος - ένα πρόγραμμα" και αντικαθίσταται από το "ένας δίαυλος - μία δέσμη προγραμμάτων".

Αν μάλιστα μιλήσουμε για τη δορυφορική τηλεόραση, που φαίνεται να είναι και η βασική επιλογή για τη χώρα μας, λόγω κύρια του μεγάλου κόστους της επίγειας ψηφιακής, τότε ο όγκος αυτών των πληροφοριών και η προέλευσή τους πολλαπλασιάζεται ακόμη περισσότερο, λόγω και της εμβέλειας και των δυνατοτήτων του δορυφόρου να μεταφέρει πολύ περισσότερα προγράμματα σε γεωγραφικές εκτάσεις που ξεπερνούν κατά πολύ τα όρια των κρατών.

Αλλάζει το πρότυπο επικοινωνίας

Β) Με την ψηφιακή τηλεόραση έχουμε αλλαγή του προτύπου της μονοδρομικής επικοινωνίας. Ο θεατής παύει να είναι ένας παθητικός δέκτης, ένα άψυχο και αποστασιοποιημένο αντικείμενο, μπορεί να μετατραπεί σε συνομιλητή του πομπού- επιχείρησης εκμετάλλευσης της ψηφιακής τηλεόρασης. Εχουμε δηλαδή την ανάπτυξη μιας αμφίδρομης και αλληλοενεργού επικοινωνίας, όπου ο θεατής θα έχει τη δυνατότητα να επιλέγει το πρόγραμμα που θέλει, τη στιγμή που επιθυμεί.

Το γεγονός αυτό, σε συνδυασμό με τη σύγκλιση της πληροφορικής με τις τηλεπικοινωνίες και με τις εξελίξεις στο INTERNET, εισάγει ταυτόχρονα το στοιχείο του δικτύου για τις επικοινωνίες μέσω ψηφιακής τηλεόρασης και, έτσι, όλα τα στοιχεία που είναι ήδη γνωστά από τη λειτουργία του INTERNET.Η ανάπτυξη της ψηφιακής τηλεόρασης επιτρέπει στη στόχευση σε εξειδικευμένο κοινό (ομάδες ενδιαφερόντων), κάτι που είναι ήδη γνωστό από την πολιτική των μεγάλων εκδοτικών συγκροτημάτων. Ομως, αυτή ακριβώς η ψευδαίσθηση της πολλαπλής επιλογής του θεατή είναι και η πιο επικίνδυνη για την ιδεολογική και πνευματική του χειραγώγηση. Οι επιλογές του βέβαια γίνονται περισσότερες, όμως έχουν σημείο αναφοράς αυτό που τελικά του προσφέρει η επιχείρηση που θα εκμεταλλεύεται το δίκτυο της ψηφιακής τηλεόρασης, η οποία θα έχει τεράστιες δυνατότητες να βομβαρδίζει το θεατή με προγράμματα και πληροφορίες που αυτή η επιχείρηση επιλέγει και περιλαμβάνει στο δίκτυό της και μάλιστα προσαρμοσμένες στα ειδικά ενδιαφέροντα.

Πρωτόγνωρες υπηρεσίες

Γ) Ομως η ψηφιακή τηλεόραση, με την έννοια της παροχής τηλεοπτικών προγραμμάτων με τη χρήση της ψηφιακής τεχνολογίας, είναι μόνον η μία όψη του θέματος.

Η άλλη όψη και η σημαντικότερη είναι η παροχή, μέσω της ψηφιακής τηλεόρασης, διαφόρων υπηρεσιών, όπως η τηλε-αγορά, οι τηλε-τραπεζικές συναλλαγές, η τηλε-ιατρική κλπ.

Καταλαβαίνει κανείς τις τεράστιες αλλαγές που θα φέρει η ψηφιακή τηλεόραση στους τομείς της παραγωγής, της επικοινωνίας, της εκπαίδευσης, της ιατρικής, των αγορών.

Στην πραγματικότητα δεν υπάρχει κανένας τομέας της οικονομικής και κοινωνικής ζωής που να μην μπορεί να μεταφερθεί σε αυτούς τους τομείς των τηλε-υπηρεσιών. Ετσι, με τις δυνατότητες της ψηφιακής τηλεόρασης μπαίνει σε νέα βάση η πρόσβαση του κοινού στις νέες υπηρεσίες, αλλά και η πρόσβαση των φορέων των νέων υπηρεσιών στο κοινό.

Δ) Οι επιχειρήσεις που θα έχουν τον έλεγχο και την εκμετάλλευση της ψηφιακής τηλεόρασης δε θα έχουν τη δυνατότητα μόνο να παρέχουν τηλεοπτικά προγράμματα, δηλαδή δραστηριότητα που, ως προς το περιεχόμενο και τις προϋποθέσεις ανάπτυξής της, υπάρχει νομική ρύθμιση τόσο από το Σύνταγμα όσο και από τους κοινούς νόμους.

Θα μπορούν μέσω της ψηφιακής τηλεόρασης να παρέχουν και πρωτόγνωρες υπηρεσίες που, σε μεγάλο βαθμό, είναι νομικά αρρύθμιστες, με όλες τις συνέπειες που μπορεί αυτό να έχει στη δημιουργία αυθαιρεσιών, αλλά και στην ανυπαρξία ελέγχου, όσον αφορά το περιεχόμενο και την ποιότητα αυτών των παροχών και επομένως την προστασία των πολιτών.

Κίνδυνοι για τα ατομικά δικαιώματα

Ε) Μιας και μιλάμε για την προστασία του πολίτη πρέπει εδώ να αναφερθούμε στους κινδύνους για τα ατομικά δικαιώματα που γεννά η ανάπτυξη και εκμετάλλευση της ψηφιακής τηλεόρασης.

Πράγματι οι επιχειρήσεις που θα ελέγχουν την ψηφιακή τηλεόραση, λόγω ακριβώς του εύρους των υπηρεσιών που θα παρέχουν και μάλιστα εξατομικευμένα σε κάθε χρήστη, θα είναι σε θέση και να έχουν μια τεράστια τράπεζα προσωπικών δεδομένων για κάθε έναν από αυτούς.

Είναι εξαιρετικά δύσκολη η προστασία του πολίτη από αυτό το φακέλωμα, πολύ περισσότερο που είναι αμφίβολο αν ακόμα και αυτός ο διάτρητος ν.2472/97 μπορεί να έχει εφαρμογή σε αυτό το πεδίο.

ΣΤ) Η ανάπτυξη και εκμετάλλευση της ψηφιακής τηλεόρασης απαιτεί τη διάθεση μεγάλων επενδύσεων και εξασφαλίζει μακροχρόνια (ως μορφή παροχής τηλεοπτικών προγραμμάτων) και βραχυχρόνια (ως μορφή παροχής υπηρεσιών) σημαντικά κέρδη. Είναι χαρακτηριστική η αναφορά του γεν. διευθυντή της Επιτροπής Ευρωπαϊκών Υποθέσεων κ. Σπ. Παππά, ότι η πρόσφατη μελέτη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής έδειξε πως μέχρι το 2005 θα υπάρξει αύξηση 30% της αγοράς που σχετίζεται με την ψηφιακή τεχνολογία.

Αντιλαμβάνεται επομένως κανείς το ενδιαφέρον των πολυεθνικών επιχειρήσεων, αλλά και των ντόπιων μονοπωλιακών συγκροτημάτων να ασχοληθούν με αυτόν τον τομέα.

Οξύνονται οι κοινωνικές ανισότητες

Ζ) Στη μεγάλη τους πλειοψηφία οι ψηφιακές μεταδόσεις είναι συνδρομητικές. Αναδεικνύονται έτσι σειρά θεμάτων σχετικά με την τιμολογιακή πολιτική, τον καθολικό χαρακτήρα των νέων υπηρεσιών, τη δυνατότητα πρόσβασης στις υπηρεσίες αυτές. Οι κίνδυνοι για την όξυνση παλιών και ανάδειξη νέων ανισοτήτων μεταξύ κοινωνικών ομάδων, περιφερειών και χώρων είναι φανερή.

Η) Τίθενται ακόμα σειρά ζητημάτων σχετικών με τα πρότυπα κωδικοποίησης του συστήματος, επιλογής αποκωδικοποιητών όπως και σε σχέση με θέματα που αφορούν ηλεκτρονικούς καταλόγους προγραμμάτων και άλλα που συνδέονται με κινδύνους μονοπωλιακού ελέγχου της πρόσβασης και της πληροφόρησης. Σημειώνουμε ότι ιδιαίτερα στους τομείς αυτούς υπάρχει έντονος ανταγωνισμός των πολυεθνικών κατασκευαστών.

Θ) Συμπληρωματικά αναφέρουμε ακόμα ότι ο τομέας είναι σε πλήρη εξέλιξη. Μέχρι το 2006 στις ΗΠΑ θα έχει ολοκληρωθεί η αντικατάσταση της αναλογικής από την ψηφιακή τεχνολογία. Στην ΕΕ, ενώ το 1996 υπήρχαν μόνο 6 υπηρεσίες, το 1997 φτάσανε τις 330. Και αυτό το στοιχείο αποδεικνύει τη δυναμικότητα και τις προοπτικές του φαινομένου".

Παράδειγμα προς αποφυγή η αναλογική ιδιωτική τηλεόραση

"2. Υστερα από την ανάλυση που προηγήθηκε μπορούμε να απαντήσουμε στο ερώτημα, αν είναι δυνατόν να παραχωρήσουμε τέτοιες εξουσίες που αλλάζουν άρδην σχεδόν όλες τις εκφάνσεις της κοινωνικής και οικονομικής ζωής των πολιτών, συνεκτιμώντας και τους κινδύνους που προαναφέραμε, σε ιδιωτικές επιχειρήσεις, που θα ελέγχουν και θα εκμεταλλεύονται την ψηφιακή τηλεόραση;Είναι δυνατόν ένα κατ' εξοχήν κοινωνικό αγαθό, όπως η πληροφορία και η πληροφόρηση να παραχωρηθεί προς ιδιοποίηση σε μια χούφτα πολυεθνικών;

Η απάντησή μας είναι απερίφραστα όχι.

Ιδιαίτερα, αν λάβουμε υπόψη μας την εμπειρία και τα αποτελέσματα της λειτουργίας της περίφημης ιδιωτικής τηλεόρασης από την εμφάνισή της, χωρίς νομικό πλαίσιο, μέχρι και σήμερα, όταν πλέον υπάρχει νομικό πλαίσιο (ο ν.2328/95).

Οι θιασώτες της ιδιωτικής αναλογικής τηλεόρασης που στήριζαν την άποψή τους στην "πολυφωνία και τον πλουραλισμό" που τάχα θα έφερνε το σπάσιμο του δημόσιου μονοπωλίου της ΕΡΤ στον τηλεοπτικό χώρο, διαψεύστηκαν παταγωδώς και σήμερα οι ίδιοι κάνουν λόγο για αντιμετώπιση της τεράστιας εξουσίας των καναλαρχών, που φτάνει μέχρι του σημείου να επεμβαίνουν στο πολιτικό σύστημα της χώρας.

Τα προγράμματα των ιδιωτικών τηλεοπτικών σταθμών, όπως παραδέχτηκε και ο υπουργός Τύπου, παρουσιάζουν πληκτική ομοιομορφία, αφού μοιάζουν τόσο πολύ μεταξύ τους και έχουν την ίδια ροή και το ίδιο περιεχόμενο στη βάση τους.

Περιεχόμενο, μάλιστα, που, λέμε εμείς, η ποιότητα του είναι τόσο χαμηλή, που πολλές φορές προσβάλλει τη νοημοσύνη, την αισθητική, αλλά και την κουλτούρα και τις αξίες του Ελληνα.

Οι μεγαλοστομίες για ρυθμίσεις του ν.2328/95 που τάχα θα εξασφάλιζαν: α) συνθήκες διαφάνειας (ονομαστικοποίηση μετοχών, "πόθεν έσχες" των μετοχών και έλεγχο του τρόπου απόκτησης των οικονομικών μέσων, ασυμβίβαστο συμμετοχής επιχείρησης μέσων ενημέρωσης σε επιχείρηση με αντικείμενο έργα ή προμήθειες του δημοσίου και του ευρύτερου δημόσιου τομέα) και β) απαγόρευση, αποφυγή συγκεντρώσεων στο χώρο της ιδιωτικής τηλεόρασης, αποδείχτηκαν και στην πράξη φρούδες ελπίδες.

Το νομικό καθεστώς για την ιδιωτική αναλογική τηλεόραση που επέβαλε ο ν. 2328/95, πέρα από το γεγονός ότι ήταν διάτρητο από παράθυρα που αχρήστευαν τις όποιες ρυθμίσεις προς την κατεύθυνση της διαφάνειας και της αποφυγής της συγκέντρωσης καταστρατηγήθηκαν πλήρως, με βαρύτατες κυβερνητικές ευθύνες, από τους καναλάρχες.

Ολιγάριθμα συγκροτήματα ελέγχουν την πληροφόρηση των πολιτών τόσο από τον τύπο όσο και από τη ραδιοτηλεόραση, αλλά και συγχρόνως είναι και οι μεγάλοι προμηθευτές και εργολάβοι του δημοσίου.

Το πρόβλημα είναι ότι η εισήγηση προτείνει την παραχώρηση της εκμετάλλευσης της ψηφιακής τηλεόρασης με τις πολλαπλάσιες εξουσίες, αλλά και τους πολλαπλάσιους κινδύνους για τον πολίτη σε ιδιωτικές επιχειρήσεις, με το ίδιο ή παραπλήσιο αποτυχημένο νομικό καθεστώς του ν.2328/95, σπάζοντας το μονοπώλιο της ΕΡΤ για εκπομπή κωδικοποιημένου τηλεοπτικού σήματος, περίπου με τα ίδια επιχειρήματα που χρησιμοποιήθηκαν για την παραχώρηση σε ιδιωτικές επιχειρήσεις της αναλογικής τηλεόρασης. Διαφωνούμε ριζικά με την παραπάνω επιλογή".

Κυβερνητική η επιλογή της ανάπτυξης της ιδιωτικής τηλεόρασης

"3. Το Ελληνικό Σύνταγμα, σύμφωνα με τις ρυθμίσεις του άρθρου 15 παρ.2 δεν αποκλείει, ούτε απαγορεύει το μονοπωλιακό ρόλο της Δημόσιας ΕΡΤ στην ανάπτυξη και εκμετάλλευση της ψηφιακής τηλεόρασης. Οπως ακριβώς και δεν απέκλειε και το ίδιο μονοπώλιο στην αναλογική τηλεόραση. Ηταν κυβερνητική επιλογή η ανάπτυξη της ιδιωτικής τηλεόρασης, με τα αρνητικότατα αποτελέσματα που προαναφέραμε.

Τα κριτήρια για τη σκοπιμότητα της ανάπτυξης της νέας τεχνολογίας της ψηφιακής τηλεόρασης πρέπει να είναι η χωρίς διακρίσεις και αποκλεισμούς πρόσβαση του πολίτη στις πληροφορίες και τις υπηρεσίες που μπορεί να προσφέρει η ψηφιακή τηλεόραση, με όσο το δυνατόν μικρότερο κόστος γι' αυτόν, καθώς και η αξιοποίηση των δυνατοτήτων της ψηφιακής τηλεόρασης για την καλυτέρευση και διευκόλυνση της ζωής του, αλλά και για την ποιοτική αναβάθμιση της ψυχαγωγίας, της επιμόρφωσης και της πολιτιστικής του αισθητικής.

Αυτά τα κριτήρια, μόνο μια μονοπωλούσα τον έλεγχο της ψηφιακής τηλεόρασης δημόσια ΕΡΤ, κάτω από συγκεκριμένες προϋποθέσεις που δε θα τη συγκρατούν στον υπάρχοντα εναγκαλισμό με την εκάστοτε κυβέρνηση, μπορεί να τα εξασφαλίσει.

Αλλωστε, η μέχρι τώρα πείρα από τη λειτουργία της αναλογικής τηλεόρασης έδειξε πως, ακόμα και με την υπάρχουσα, μη ρόδινη, κατάσταση της ΕΡΤ, η τελευταία έχει δώσει δείγματα καλής ποιότητας κυρίως πολιτιστικών και επιμορφωτικών εκπομπών, σε σύγκριση με την παντελή σχεδόν ανυπαρξία τέτοιων προγραμμάτων από τα ιδιωτικά κανάλια.

4. Αντίθετα, οι προθέσεις και οι στόχοι της Ευρωπαϊκής Ενωσης για την ανάπτυξη και εκμετάλλευση της νέας ψηφιακής τεχνολογίας, όπως παρά τις κορόνες περί πολιτισμικών αξιών και ελεύθερου δήθεν ανταγωνισμού, μας ανέφερε στη σχετική ακρόαση της Επιτροπής μας ο κ. Σπ. Παππάς, Γεν. Διευθυντής της Επιτροπής Ευρωπαϊκών Υποθέσεων, είναι τα Ευρωπαϊκά μονοπώλια να μπορέσουν μέσα από συνεργασίες με ομοιογενείς κανόνες να ανταγωνιστούν τα αντίστοιχα αμερικανικά στο χώρο της οπτικοακουστικής βιομηχανίας, η οποία παρουσιάζει ένα τεράστιο έλλειμμα σε βάρος της Ευρώπης της τάξης του τεράστιου ποσού των 6 δισ. δολαρίων κάθε χρόνο. Κάθε δράση ακόμα και συμβατή με την εσωτερική, αλλά και την κοινοτική νομοθεσία στον τομέα αυτό, που δεν υπηρετεί όμως αυτή τη λογική, συναντά την αντίθεση και την αποδοκιμασία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής".

Ανοιχτή υπονόμευση της ΕΡΤ

"5. Το υπάρχον νομικό πλαίσιο (κυρίως άρθρο 1 παρ.5 του ν.2328/95), αν και αρχικά κάνει λόγο για αποκλειστικό δικαίωμα της ΕΡΤ να εκπέμπει κωδικοποιημένο τηλεοπτικό σήμα είτε μέσω επίγειου δικτύου είτε μέσω δορυφόρου, στη συνέχεια προχωράει παραπέρα και οδηγεί ουσιαστικά στην παραχώρηση αυτού του δικαιώματος σε ιδιωτικές επιχειρήσεις, είτε μέσα από τη μορφή της συνεργασίας ιδιωτικών επιχειρήσεων με την ΕΡΤ είτε μέσα από τη μορφή της συμμετοχής της ΕΡΤ μαζί με άλλες ιδιωτικές επιχειρήσεις σε εταιρία που θα αναπτύσσει αυτή η δραστηριότητα.

Αυτό που εξασφαλίζει τελικά στην ΕΡΤ είναι απλώς η δυνατότητα ελέγχου αυτών των ιδιωτικών επιχειρήσεων και η δυνατότητα καταγγελίας της σύμβασης συνεργασίας ή χορήγησης του δικαιώματος εκμετάλλευσης του κωδικοποιημένου σήματος στην εταιρία στην οποία μετέχει με ιδιωτικές επιχειρήσεις.

Αν κάτι πρέπει να αλλάξει, πρέπει να είναι ακριβώς προς την κατεύθυνση της κατάργησης της δυνατότητας της ΕΡΤ να παραχωρεί, με οποιαδήποτε τρόπο, το αποκλειστικό δικαίωμά της στην ανάπτυξη της ψηφιακής τηλεόρασης σε ιδιωτικές επιχειρήσεις.

Ασφαλώς και η ΕΡΤ θα πρέπει να συνεργαστεί με τον ΟΤΕ, αλλά και με ιδιωτικές επιχειρήσεις, όσον αφορά τα προγράμματα, τις παραγωγές, τη μεταφορά τεχνογνωσίας και λοιπά, αλλά με τρόπο που θα εξασφαλίζει σ' αυτήν τον πλήρη έλεγχο της όλης δραστηριότητας. Αντίθετα, οι προτάσεις της εισήγησης, σε συνδυασμό με τις προτάσεις της κυβέρνησης, όπως αυτές προκύπτουν από το προσχέδιο νόμου για τη ρύθμιση του θέματος που μοιράστηκε στα κόμματα, οδηγούν στον εξοβελισμό ουσιαστικά της ΕΡΤ και στην παράδοση της ανάπτυξης και εκμετάλλευσης της ψηφιακής τηλεόρασης, σε ντόπια και ξένα μονοπωλιακά συγκροτήματα.

6. Ετσι εξηγείται και η αδικαιολόγητη καθυστέρηση τόσο της ΕΡΤ όσο και του ΟΤΕ να προχωρήσουν από κοινού στη δημιουργία δημόσιας ψηφιακής πλατφόρμας για την ανάπτυξη της ψηφιακής τηλεόρασης, πράγμα που δεν απέκλειε, αντίθετα, προέβλεψε ως δυνατότητα ο ν.2328/95. Πολύ περισσότερο όταν, όπως μας είπαν, τόσο ο εκπρόσωπος της ΕΡΤ όσο και οι εκπρόσωποι του ΟΤΕ οι δύο αυτοί δημόσιοι οργανισμοί έχουν ήδη την τεχνική υποδομή και δυνατότητα να αναπτύξουν την ψηφιακή τηλεόραση, κάτι μάλιστα που είναι μέσα στις στρατηγικές επιλογές τους.

Η κυβερνητική ευθύνη βρίσκεται στο φρενάρισμα αυτής της προσπάθειας, γιατί ακριβώς αναζητεί αυτά τα τρία χρόνια από την ψήφιση του ν. 2328/95 τη νομική μορφή ώστε, με το λιγότερο πολιτικό κόστος, να παραδώσει την ψηφιακή τηλεόραση στις ιδιωτικές μεγάλες ντόπιες και ξένες επιχειρήσεις".

Βαρύτατες κυβερνητικές ευθύνες για την αδυναμία του ΕΣΡ

"7. Η εισήγηση αναφέρεται ακόμη στην αναμόρφωση του θεσμού του Εθνικού Συμβουλίου Ραδιοτηλεόρασης (ΕΣΡ).

Γίνεται μια προσπάθεια να συγκαλυφτούν οι βαρύτατες κυβερνητικές ευθύνες για την αδυναμία του οργάνου αυτού να προβεί και να ολοκληρώσει τους ελέγχους στη δραστηριότητα της ανάπτυξης και εκμετάλλευσης της ιδιωτικής αναλογικής τηλεόρασης, αλλά και να έχει αποφασιστική και έγκαιρη παρέμβαση με την επιβολή κυρώσεων σε βάρος όσων καναλαρχών παραβιάζουν τους σχετικούς νόμους.

Γίνεται προσπάθεια, οι αδυναμίες του οργάνου να μεταπειστούν στη σύνθεσή του ως διακομματικού και προτείνεται η στελέχωση από τεχνοκράτες που τάχα θα είναι κοινής αποδοχής.

Συνειδητά οι προτάσεις αυτές υπονομεύουν τον κοινωνικό και διακομματικό έλεγχο, που εγγυάται μια σύνθεση του ΕΣΡ, που θα αποτελείται από εκπροσώπους των κομμάτων και των κοινωνικών φορέων και αναθέτουν ελεγκτικό ρόλο, με τον μανδύα μάλιστα της δήθεν ανεξαρτησίας, σε τεχνοκράτες που, είναι γνωστό και η εμπειρία από τη λειτουργία άλλων δήθεν ανεξάρτητων αρχών έχει δείξει, ότι υποτάσσονται στην εκάστοτε ή έστω στην πολιτική των δύο μεγάλων κομμάτων ΠΑΣΟΚ και ΝΔ.

Οι προτάσεις της εισήγησης υπονομεύουν το μοναδικό, δηλαδή τον κοινωνικό και διακομματικό έλεγχο που, σε συνδυασμό με την παροχή αποφασιστικών αρμοδιοτήτων στο ΕΣΡ και στελέχωση του οργάνου από εξειδικευμένο επιστημονικό προσωπικό και προμήθειά του με σύγχρονά τεχνικά μέσα, μπορεί να χαλιναγωγήσει την ασυδοσία των καναλαρχών.

Οσον αφορά τον ελεγκτικό ρόλο του ΕΣΡ, στην προτεινόμενη από εμάς, ανάπτυξη της ψηφιακής τηλεόρασης από την ΕΡΤ, εμείς υποστηρίζουμε ότι βεβαίως το όργανο αυτό θα πρέπει να ελέγχει και αυτό θα πρέπει να εξασφαλιστεί και νομοθετικά, τόσο το περιεχόμενο των τηλεοπτικών προγραμμάτων, όσο και των συμφωνιών της ΕΡΤ με τους προμηθευτές παραγωγούς προγραμμάτων, αλλά και με τους φορείς που θα παράγουν τις υπηρεσίες που θα παρέχει η ΕΡΤ μέσω της ψηφιακής τηλεόρασης".

Ψεύτικη αντιΚΚΕ προπαγάνδα

Ανακοίνωση της ΝΕ Φθιώτιδας του ΚΚΕ

Κοντά σ' όλα τα άλλα μέσα που χρησιμοποιούν, σε μια προσπάθεια να εξαπατήσουν τους ψηφοφόρους και να υφαρπάξουν την ψήφο των δυσαρεστημένων οπαδών του ΠΑΣΟΚ οι εκλεκτοί υποψήφιοι του κόμματος αυτού δε διστάζουν να χρησιμοποιούν και το ψέμα. Ετσι, ο εκλεκτός του ΠΑΣΟΚ υποψήφιος δήμαρχος Λαμίας, Γ. Ντελής, που στηρίζεται και από το ΣΥΝ, πρόβαλε προχτές πως, τάχα, στο συνδυασμό του θα περιλαμβάνει και στελέχη του ΚΚΕ! Αμεση και αποστομωτική, όμως, ήρθε η απάντηση από τη Νομαρχιακή Επιτροπή Φθιώτιδας του ΚΚΕ, που υπογραμμίζει σχετικά:

"Με τη γνωστή αλαζονεία και το απύθμενο θράσος του, ο κ. Ντελής προσπαθεί να παρουσιαστεί σαν ευρύτερης αποδοχής υποψήφιος, χρησιμοποιώντας ακόμα και ψεύδη, δηλώνοντας, στην εφημερίδα "ΕΘΝΟΣ", πως στο ψηφοδέλτιό του θα έχει και στελέχη του ΚΚΕ.

Πρέπει να κατανοήσει, όμως, από τώρα, υπογραμμίζει η ανακοίνωση της ΝΕ, ότι τον στηρίζουν μόνο, όσοι άκριτα υποστηρίζουν την κυβερνητική πολιτική. Αυτοί που προσδοκούν δικά τους οφέλη και τα γνωστά τρωκτικά της εξουσίας. Οσοι είναι αποπροσανατολισμένοι και δεν έχουν καταλάβει την ουσία της πολιτικής πρακτικής του κ. Ντελή και την προσήλωσή του στο μοντέλο Τοπικής Αυτοδιοίκησης που επιβάλλεται από την ΕΕ και την κυβέρνηση.

Οσον αφορά τους κομμουνιστές, τονίζεται, η θέση τους είναι γνωστή από καιρό. Συμμετέχουν και υποστηρίζουν τη "Δημοτική Αγωνιστική Κίνηση Λαμίας" με επικεφαλής τον υποψήφιο Δήμαρχο Ν. Χαλιώτη.Εκεί πιστεύουμε πως θα συναντηθούμε με όλους, όσοι θέλουν να αντισταθούν σ' αυτήν την πολιτική. Με εκείνους που θέλουν να παλέψουν για ένα καλύτερο αύριο για τα παιδιά τους και τον τόπο. Με όλους αυτούς που δε θέλουν το Δήμο επιχείρηση, φοροεισπράκτορα, "μακρύ χέρι" της κρατικής εξουσίας, με ανταποδοτικότητα στις υπηρεσίες του".

Σύσκεψη για τις εκλογές

Με την ευκαιρία της έναρξης της προεκλογικής περιόδου, οι Κομματικές Οργανώσεις Κυψέλης του ΚΚΕ καλούν σε σύσκεψη που θα πραγματοποιήσουν την Τετάρτη, 9 Σεπτέμβρη 1998 και ώρα 8 μμ στα γραφεία τους, Κερκύρας 91 (τηλ. 8826775), με θέμα:

"Οι θέσεις του ΚΚΕ για την Τοπική Αυτοδιοίκηση και τις Δημοτικές και Νομαρχιακές εκλογές".



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ