ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 12 Γενάρη 1999
Σελ. /36
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Κ. ΣΗΜΙΤΗΣ
Με όπλο τη συκοφαντία και τον γκαιμπελισμό

Τη συκοφαντία και τον γκαιμπελισμό επιστράτευσε στην ομιλία του ο πρωθυπουργός, Κ. Σημίτης,προκειμένου να αντικρούσει τη γενικευμένη αντίδραση της εκπαιδευτικής κοινότητας στην αντιεκπαιδευτική του πολιτική. Στην κατεύθυνση αυτή ανέσυρε το "επιχείρημα" περί κοινού μετώπου ΚΚΕ - ΝΔ, το οποίο υποκινεί τις κινητοποιήσεις, ενώ αποκάλεσε τους μαθητές, που βρίσκονται στους δρόμους του αγώνα, φορείς του "χαβαλέ", που με τις πράξεις τους στηρίζουν την "εμπορευματοποίηση της παιδείας".

Ο Κ. Σημίτης, συνεχίζοντας τη συκοφαντική τακτική της κυβέρνησης, ισχυρίστηκε ότι "αναβίωσε και πάλι μόλις λίγους μήνες μετά τις δημοτικές εκλογές το κοινό μέτωπο ΚΚΕ και ΝΔ. Η παρουσία του ΚΚΕ στις κινητοποιήσεις είναι γνωστή. Δε διστάζει άλλωστε να την προβάλλει. Μέλη της ΚΝΕ είναι που καθορίζουν τη δράση του αυτοαποκαλούμενου Συντονιστικού της Αθήνας. Η παρουσία της ΝΔ επισημοποιήθηκε από την επίσκεψη του Κ. Καραμανλή στα σχολεία και την ΟΛΜΕ την εποχή που ξεκινούσαν οι κινητοποιήσεις".

Το αγωνιστικό ξέσπασμα της νεολαίας είναι, κατά τον πρωθυπουργό, "συνειδητή χρησιμοποίηση της ανησυχίας της νεολαίας για συντεχνιακά αιτήματα ή κομματικούς σκοπούς και είναι ένα αρνητικό μάθημα για τη νεολαία, που εκπαιδεύει τα παιδιά σε μία αρνητική στάση στη χωρίς μέτρο και ευθύνη απαίτηση". Ο Κ. Σημίτης είπε ούτε λίγο - ούτε πολύ ότι οι κινητοποιήσεις είναι "πρακτικές της δεκαετίας του '70 και του '80, που κόστισαν πολύ στην κοινωνία μας".

Διαστρέφοντας πλήρως τη δράση των μαθητών έκανε λόγο για "δήθεν Συντονιστικό του αγώνα σχολείων της Αθήνας", το οποίο με τα αιτήματά του ζητάει "ένα εκπαιδευτικό σύστημα όπου κάθε παιδί εκπαιδεύεται όσο θέλει, όποτε θέλει και όλα αυτά χωρίς επίπτωση στην οικονομική και κοινωνική του θέση. Η πολιτεία, σύμφωνα με αυτή τη νοοτροπία, έχει υποχρέωση να του παρέχει, άσχετα από οποιαδήποτε επίδοση, απολυτήριο, εισαγωγή σε Ανώτατη Σχολή, δίπλωμα και επαγγελματική εξασφάλιση".

Μετά από αυτό μόνο ως ειρωνεία και κοροϊδία προς τους μαθητές μπορεί να εκληφθεί η αποστροφή του πρωθυπουργού ότι η κυβέρνηση "είναι με τη μεριά των παιδιών, με τη μεριά των πραγματικών τους συμφερόντων". Κάνοντας σαφές ότι η πολιτική του αυταρχισμού και της αστυνομοκρατίας σε βάρος των μαθητών θα συνεχιστεί, είπε ότι η κυβέρνηση "δε θα ανεχθεί αυτά τα φαινόμενα και η ευθύνη βαραίνει και την πολιτεία και τους πολίτες και ιδιαίτερα τους γονείς και την εκπαιδευτική κοινότητα".

Επίσης διαστρέφοντας την πραγματικότητα και τις όποιες μεμονωμένες καταστροφές έγιναν στα σχολεία, έκανε λόγο για "χιλιάδες σπασμένα θρανία, δεκάδες κατεστραμμένα εργαστήρια, ανυπολόγιστες φθορές στην υλικοτεχνική υποδομή και πυρπολημένες αίθουσες". Δείχνοντας ότι ο πραγματικός του φόβος είναι η μαχητική κινητοποίηση της νέας γενιάς, επιχείρησε να συκοφαντήσει τους νέους, λέγοντας ότι όσοι στηρίζουν τις κινητοποιήσεις "στηρίζουν με τις πράξεις τους την εμπορευματοποίηση της παιδείας. Είναι αυτοί που οδηγούν με τις κομματικές κινητοποιήσεις τη δημόσια εκπαίδευση σε αδιέξοδα. Είναι εκείνοι που με τις πρακτικές τους έχουν στείλει τα παιδιά το πρωί στους δρόμους και το απόγευμα στα φροντιστήρια".

Κ. ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ
Δε στηρίζει τους αγώνες των μαθητών!

Αποστάσεις από τις μαθητικές κινητοποιήσεις και εκκλήσεις εθνικής συναίνεσης από τον αρχηγό της αξιωματικής αντιπολίτευσης

Αποσαφηνίζοντας εξαρχής ότι η Νέα Δημοκρατία δε στηρίζει τους σημερινούς αγώνες των μαθητών, αλλά ταυτοχρόνως εκμεταλλευόμενος την όλη κατάσταση προκειμένου να αναδείξει τις ικανότητες καλύτερης διαχείρισης από το κόμμα του τέτοιων θεμάτων, στο μέλλον, παρουσιάστηκε χθες στη Βουλή ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης Κωνσταντίνος Καραμανλής.Δεν έλειψαν επίσης και οι συνήθεις εκκλήσεις για διακομματική και κοινωνική συναίνεση.

Οπως χαρακτηριστικά είπε "δε συμφωνούμε με τις καταλήψεις των σχολείων και τα κλεισίματα των δρόμων", προσθέτοντας ότι "εμείς είμαστε ξένοι και θα μείνουμε ξένοι με αυτό". Παράλληλα, κατήγγειλε την τακτική την αυταρχικής συμπεριφοράς από την πλευρά της κυβέρνησης για να καταλήξει στη φράση ότι υπάρχουν "ακραίες αντιδράσεις κι από τις δύο πλευρές"!

Παράλληλα, ο Κωνσταντίνος Καραμανλής, ζήτησε την πολιτική λύση του θέματος που έχει δημιουργηθεί, αφού κάλεσε την κυβέρνηση να προχωρήσει στην αναστολή της εφαρμογής του νόμου Αρσένη, λέγοντας "με γενναιότητα να αναγνωρίσετε την ανάγκη να υποχωρήσετε και να ανοίξει ένας ευρύς διάλογος στην κοινωνία". Προηγουμένως είχε καταγγείλει τη μέχρι τώρα ασκούμενη εκπαιδευτική πολιτική του ΠΑΣΟΚ, χαρακτηρίζοντάς την "πειραματισμούς στην πλάτη των μαθητών", ενώ έκανε λόγο για "κυβέρνηση ξεκομμένη από την κοινωνία" που παράγει "πολιτική εργαστηρίου". Επίσης επισήμανε πως "δεν υπάρχει κυβερνητική πολιτική αλλά προσωπική πολιτική υπουργών", αφού, όπως είπε, η πολιτική που ακολούθησε ο Γ. Αρσένης είναι εντελώς διαφορετική από αυτή του προκάτοχού του. Τέλος, αναφερόμενους στους νόμους 2525 και 2640 του υπουργείου Παιδείας, μίλησε για προχειρότητα στη σύνταξή τους που γίνεται φανερή από τις συνεχείς αναδιπλώσεις της κυβέρνησης τους τελευταίους μήνες που τις χαρακτήρισε "σπασμωδικές δήθεν διορθωτικές κινήσεις".

Αναφερόμενος στις επιπτώσεις που θα υπάρξουν από την εφαρμογή της "εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης", ο Κ. Καραμανλής τόνισε ότι θα προκύψει μια "υπέρογκη επιβάρυνση του οικογενειακού προγραμματισμού από τα δίδακτρα των φροντιστηρίων" που θα φτάνει στις "εκατό χιλιάδες το μήνα ανά μαθητή", τονίζοντας ότι αυτό σημαίνει "ανισότητα και αδικία για τους εισοδηματικά ασθενέστερους" και "ασύστολη εμπορευματοποίηση" της παιδείας. Οσον αφορά τα πανεπιστήμια, ζήτησε τη λήψη μέτρων διοικητικής αυτοτέλειας των πανεπιστημίων, ενώ επανέφερε τη γνωστή πρόταση της Νέας Δημοκρατίας για "μη κρατικά πανεπιστήμια". Σχολιάζοντας δε, την κατάργηση της επετηρίδας επανέλαβε ότι η ΝΔ είναι υπέρ του μέτρου, σημειώνοντας όμως ότι δεν υπήρξε πρόβλεψη για την απορρόφηση των εκπαιδευτικών, καταγγέλλοντας την κυβέρνηση ότι εφάρμοσε στρεβλά τις θέσεις της Νέας Δημοκρατίας. Κλείνοντας την ομιλία του, ο Κωνσταντίνος Καραμανλής πρότεινε την "έναρξη ευρύτατου κοινωνικού διαλόγου" με στόχο τη "συναίνεση στα βασικά σημεία".

Ν. ΚΩΝΣΤΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ
Συναινετική έκκληση

"Συναινετική έκκληση" απηύθυνε προς την κυβέρνηση ο πρόεδρος του ΣΥΝ Ν. Κωνσταντόπουλος, κατηγορώντας την κυβέρνηση για έλλειψη διαλόγου και ζητώντας την "άμεση αναστολή του νόμου 2525". Είπε ότι πρέπει να υπάρξει "συνολική επανεξέταση του θεσμικού πλαισίου μέσα από έναν ανοιχτό, δημοκρατικό διάλογο ουσίας με τους αρμόδιους φορείς". Ιδιαίτερα πρότεινε την άμεση κατάργηση του εξεταστικού πλέγματος για την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση όπως αυτό ορίζεται στα δύο πρώτα άρθρα του νόμου "με ιδιαίτερη έμφαση στην κατάργηση των εξετάσεων στη Β' Λυκείου".

Ζήτησε να συγκληθούν αμέσως η διακομματική επιτροπή παιδείας και το Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας "με τη συμμετοχή όλων των αρμόδιων φορέων και να αρχίσει ουσιαστικός διάλογος για τον προσδιορισμό του νέου θεσμικού πλαισίου σχετικά με τη δομή του ενιαίου λυκείου και το σύστημα της πρόσβασης στα ΑΕΙ και ΤΕΙ".

Είπε ότι πρέπει "να αναβαθμιστεί το ενιαίο Λύκειο με την ταυτόχρονη αποσύνδεση του εξεταστικού συστήματος από την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση" και ο βαθμός του απολυτηρίου να προκύπτει μόνο από τη βαθμολογία της Γ' τάξης. Επίσης τα μαθήματα επιλογής της Γ' Λυκείου να εξετάζονται και αξιολογούνται χωριστά μέσω γενικών εξετάσεων. Οι βαθμοί σε αυτά τα μαθήματα να λαμβάνονται υπόψη για την επιλογή των υποψηφίων στα τμήματα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης ή για την επαγγελματική σταδιοδρομία των νέων. Στα μαθήματα αυτά ο μαθητής μπορεί να επαναλάβει τις εξετάσεις χωρίς περιορισμούς για βελτίωση της βαθμολογίας και να προωθηθεί η σταδιακή καθιέρωση της δωδεκάχρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης. Ο δε αριθμός των εισακτέων στα ΑΕΙ και ΤΕΙ να αυξάνεται κατά 25% το χρόνο με ταυτόχρονη αναβάθμιση της υποδομής των ΑΕΙ και ΤΕΙ ώστε σε μία τριετία να είναι πραγματικά ελεύθερη η πρόσβαση σε αυτά.

Ο πρόεδρος του ΣΥΝ καταδίκασε τέλος τις εισαγγελικές και αστυνομικές παρεμβάσεις για το χτύπημα των κινητοποιήσεων

Δ. ΤΣΟΒΟΛΑΣ
Στον "ουσιαστικό, εθνικό διάλογο" η λύση

"H κυβέρνηση μιλάει για "εκπαιδευτική μεταρρύθμιση", που έρχεται μέσα από ένα νόμο, ο οποίος αυταρχικά και πρόχειρα ήρθε στη Βουλή, ψηφίστηκε επειγόντως και τη μόνη μεταβολή που κάνει είναι στο εξεταστικό σύστημα", τόνισε στην ομιλία του ο πρόεδρος του ΔΗΚΚΙ Δ. Τσοβόλας.Υπογράμμισε ότι με το νέο νόμο το Λύκειο στην ουσία γίνεται ένα διαρκές εξεταστικό κέντρο και προσφέρονται ευκαιρίες μόνο σε όσους μπορούν να καλοπληρώσουν και καμία προοπτική στους πολλούς.

Αναπτύσσοντας τις προτάσεις του ΔΗΚΚΙ, είπε ότι πρέπει να γίνει "ουσιαστικός εθνικός διάλογος για την παιδεία" για συνειδητή υποστήριξη μιας πραγματικής εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης από το λαό. Επίσης, πρότεινε να δημιουργηθούν "πραγματικά ανεξάρτητα όργανα σχεδιασμού και εποπτείας". Ως τέτοια ανέφερε διακομματική επιτροπή της Βουλής χωρίς κυβερνητική πλειοψηφία, Παιδαγωγικό Ινστιτούτο αυτοδιοικούμενο από τους εκπαιδευτικούς. Εθνικό Κέντρο Πληροφορικής με διακομματική διοίκηση, Κέντρο Διαρκούς Επιμόρφωσης όλων των εκπαιδευτικών με αυτοδιοίκηση από εκπαιδευτικούς, μαθητές και γονείς και με συμμετοχή της πολιτείας, Εθνικό Συμβούλιο Εκπαιδευτικής Κοινότητας με αιρετούς αντιπροσώπους, που θα έχει κυρίως ελεγκτικό έργο.

Κατά τον Δ. Τσοβόλα το ΔΗΚΚΙ "αποσκοπεί σε μία παιδεία και ένα εκπαιδευτικό σύστημα που θα παρέχουν στην κοινωνία μορφωμένους πολίτες, αλλά και καταρτισμένα στελέχη, στα πλαίσια ενός αναπτυξιακού προγράμματος που θα έχει συστατικό στοιχείο την αύξηση του εθνικού πλούτου, τη δίκαιη κατανομή του στο λαό, την πλήρη απασχόληση, την ελεύθερη ανάπτυξη του ανθρώπου και την αξιοπρεπή διαβίωσή του και ασφαλώς όχι μόνο τη βελτίωση των αριθμών σε βάρος αξιών και ανθρώπων".

Πρωθυπουργικός κατήφορος

Ενδεικτική του αυταρχικού παροξυσμού της κυβέρνησης είναι και η αποστροφή του Κ. Σημίτη στη δευτερολογία του, ότι όλοι έχουν "συνταγματική υποχρέωση" να "συμμορφώνονται" με όσες αποφάσεις παίρνει η κυβέρνηση μέσω της Βουλής! Ως εκ τούτου, σύμφωνα με τον πρωθυπουργό, όποιος τολμάει να κινητοποιείται ενάντια στην πολιτική της κυβέρνησης είναι παράνομος και η μόνη νόμιμη οδός είναι η συμμόρφωση στον "εκσυγχρονιστικό αυταρχισμό".

Ομως ο κατήφορος του πρωθυπουργού δεν είχε σταματημό, αφού έφτασε στο σημείο από το βήμα της Βουλής να διαβάσει μια ασφαλίτικης έμπνευσης "έκθεση" κάποιας διευθύντριας σχολείου, σύμφωνα με την οποία στο σχολείο της εισέβαλαν συνδικαλιστές φοιτητές και αρνούνταν να φύγουν. Οι φοιτητές αυτοί (που κατά την πρωθυπουργική λογική καθοδηγούσαν τις κινητοποιήσεις) συστήθηκαν ως "αριστεροί και πραγματικοί κομμουνιστές" και "προκαλούσαν" τη διευθύντρια για να γίνουν επεισόδια.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ