ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 24 Ιούνη 2006
Σελ. /32
«ΝΟΜΑΡΧΙΑΚΗ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ»
«Να καταργηθούν τα διόδια»
  • Μαζική εξόρμηση χτες στα διόδια της Αττικής Οδού στη Μεταμόρφωση
  • Μεγάλη η ανταπόκριση των οδηγών, πολλοί από τους οποίους καλούσαν τους συγκεντρωμένους να «κλείσουν το δρόμο»

Μεγάλη ήταν η ανταπόκριση των οδηγών που συμφωνούσαν στην κατάργηση των διοδίων
Μεγάλη ήταν η ανταπόκριση των οδηγών που συμφωνούσαν στην κατάργηση των διοδίων
Δυναμική, μαζική εξόρμηση με κεντρικό σύνθημα «Να καταργηθούν τα διόδια - Συγκοινωνίες υπέρ του λαού», έκαναν χτες μέλη και φίλοι της ΝΑΣ και εκπρόσωποι αγωνιστικών συνδυασμών από δήμους του Λεκανοπεδίου της Αττικής στα διόδια της Αττικής Οδού, στον κόμβο της Μεταμόρφωσης στις κατευθύνσεις προς Μαρκόπουλο και Ελευσίνα. Μοίρασαν εκατοντάδες προκηρύξεις στους διερχόμενους οδηγούς, κάνοντας σαφές πως το συγκοινωνιακό είναι ένα σημαντικό λαϊκό πρόβλημα.

Η ανταπόκριση του κόσμου μεγάλη. Και όταν συνειδητοποιούσαν το περιεχόμενο της παρέμβασης έλεγαν: «Να καταργηθούν τώρα τα διόδια» ή «Κλείστε και το δρόμο». Οι συγκεντρωμένοι καλούσαν από τα μεγάφωνα: «Να καταργηθούν παντού τα διόδια. Οχι άλλα χαράτσια». Κι όταν ένας οδηγός δεν πρόλαβε να πάρει την προκήρυξη στο χέρι και λίγο πιο κάτω κατάλαβε ότι το αίτημα ήταν «ελεύθεροι δρόμοι», έκανε όπισθεν και ζήτησε ο ίδιος το υλικό της ΝΑΣ.

«Η σημερινή κυβέρνηση, όπως και η προηγούμενη, προωθούν τη δήθεν επίλυση του κυκλοφοριακού προβλήματος με μέτρα καθαρά εισπρακτικού χαρακτήρα», τόνισε χαρακτηριστικά με δήλωσή του στον «Ρ», ο Γιώργος Πενταράκης, υποψήφιος νομαρχιακός σύμβουλος με την ΝΑΣ, στο πλαίσιο της κινητοποίησης.

«Η παράταξη "Δημοκρατική Προοδευτική Ιωνία", συμμετέχει στον αγώνα για σύγχρονες συγκοινωνίες, για έργα που θα εξυπηρετούν τα λαϊκά συμφέροντα», σημείωσε από την πλευρά του, ο Παναγιώτης Τσουκαλάς, υποψήφιος δήμαρχος Ν. Ιωνίας.

Εργα για την καλύτερη εξυπηρέτηση του κεφαλαίου

Στην προκήρυξη της ΝΑΣ, τονίζεται: «Στην εκλογική αναμέτρηση του Οκτώβρη ψηφίστε με κριτήριο τα προβλήματά σας. Το συγκοινωνιακό, το κυκλοφοριακό, τα διόδια που πληρώνουμε είναι και αυτά σοβαρά προβλήματα. Τα διάφορα έργα που γίνονται τα τελευταία χρόνια στην Αττική από τις κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ επιδιώκουν να εξασφαλίσουν τη μεγαλύτερη διασύνδεση της ευρωπαϊκής αγοράς με τη βαλκανική, ρωσική και ασιατική αγορά για την καλύτερη εξυπηρέτηση του κεφαλαίου.

Η ιεράρχηση των έργων έβαλε σε δεύτερη μοίρα έργα που αφορούν στις λαϊκές ανάγκες, όπως το συγκοινωνιακό, μέτρα για τη βελτίωση του κυκλοφοριακού, ανάπτυξη ελεύθερων χώρων και κοινωνικών υποδομών και υπηρεσιών για τη λαϊκή οικογένεια».

Ο λαός πληρώνει και ξαναπληρώνει

«Ο λαός», επισημαίνεται στην προκήρυξη, «χρυσοπληρώνει τη χρηματοδότηση της κατασκευής αυτών των έργων, που γίνονται από ιδιώτες με τη σύμπραξη του κράτους. Πληρώνει με την αντιλαϊκή φορολογία και ξαναπληρώνει διόδια για τη χρήση τους. Με αυτή την πολιτική, αυξάνεται η κερδοφορία του κεφαλαίου».

Χαρακτηριστικά αυτής της πολιτικής είναι στοιχεία που αναφέρονται στην ανακοίνωση. Συγκεκριμένα:

  • Η επιχείρηση που έχει αναλάβει το 80% των σταθμών των διοδίων της Αττικής Οδού, μόνο το 2005 είχε κέρδη 18,56 εκατ. ευρώ.
  • Τα συνολικά έσοδα της εταιρίας «Αττική Οδός ΑΕ» που έχει αναλάβει την εκμετάλλευση της Αττικής Οδού, στον τελευταίο ετήσιο απολογισμό της προβλέπει ότι θα προσεγγίσουν τα 6 δισ. ευρώ, στην περίπτωση που δεν παραδοθεί ο οδικός άξονας νωρίτερα από το 2024 στο Δημόσιο.

«Νέα χαράτσια για το λαό ετοιμάζει η κυβέρνηση της ΝΔ, παίρνοντας τη σκυτάλη από την προηγούμενη του ΠΑΣΟΚ, προχωρώντας ακάθεκτη στην ιδιωτικοποίηση των μεγάλων εθνικών αξόνων. Το αποτέλεσμα θα είναι να πληρώσει ο ελληνικός λαός πανάκριβα την κατασκευή τους και τη χρήση τους, ενώ οι μεγαλοκατασκευαστές και οι τραπεζίτες θα απολαμβάνουν εγγυημένη ετήσια κερδοφορία για τουλάχιστον 30 χρόνια».

Οι θέσεις της ΝΑΣ

«Η ΝΑΣ υποστηρίζει ότι τα έργα, όπως οδικές αρτηρίες, ανισόπεδοι κόμβοι, ο προαστιακός σιδηρόδρομος, το μετρό, το τραμ, που αναγκάζονται να τα κατασκευάσουν σήμερα, δεν αρκούν για τις οξυμένες ανάγκες του λαού. Οι προτεραιότητες, η ανάθεση σε ιδιώτες της κατασκευής, της διαχείρισής τους, μαζί με τη μεγάλη καθυστέρηση έναρξής τους, αλλά και οι στρεβλώσεις που τους επιβάλλονται, δημιουργούν νέα προβλήματα.

Το συγκοινωνιακό σύστημα, παρά τα έργα που έγιναν, είναι ανεπαρκές. Δεν ανταποκρίνεται στις ανάγκες των εργαζομένων, του λαού γενικότερα. Είναι πανάκριβο, αντιπαραγωγικό και αναχρονιστικό στο σχεδιασμό και τα μέσα.

Ο σχεδιασμός της μεταπολεμικής περιόδου έδωσε στην πράξη προτεραιότητα στο αυτοκίνητο ιδιωτικής χρήσης και δευτερευόντως στο λεωφορείο μαζικής μεταφοράς, σε βάρος π.χ. του μετρό και καθόρισε την όξυνση του κυκλοφοριακού προβλήματος στη συνέχεια.

Σήμερα, η δήθεν επίλυση του κυκλοφοριακού προωθείται με εισπρακτικού χαρακτήρα μέσα, όπως είναι η επιβολή διοδίων για την είσοδο σε κάποια περιοχή, ακόμα και στο κέντρο της Αθήνας».

Και η προκήρυξη καταλήγει:

«Η ΝΑΣ διεκδικεί: Να γίνουν λαϊκή περιουσία όλοι οι τομείς στρατηγικής σημασίας και κοινωνικής πολιτικής, που έχουν ιδιωτικοποιηθεί και λειτουργούν με κριτήριο τα κέρδη.

Αγωνίζεται: Για έργα και υποδομές που πρέπει να αναλαμβάνει το κράτος χωρίς να επιβαρύνεται ο λαός και με γνώμονα την προστασία του περιβάλλοντος. Για δημόσιες, σύγχρονες, φθηνές και με δωρεάν χρονικές ζώνες συγκοινωνίες. Για κατάργηση όλων των διοδίων.


ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΑΥΡΙΚΟΣ
Εργα για το λαό χωρίς χαράτσια

Ο Γιώργος Μαυρίκος, υποψήφιος πρόεδρος για τη διευρυμένη νομαρχία Αθήνας- Πειραιά με τη «Νομαρχιακή Αγωνιστική Συνεργασία», στη διάρκεια της χτεσινής εξόρμησης ζήτησε «να καταργηθούν τα διόδια» και κάλεσε το λαό να διεκδικήσει «έργα και υποδομές χωρίς χαράτσια και εργολάβους». Συγκεκριμένα, δήλωσε:

«Φτάνει πια! Πρέπει να σταματήσει το χαράτσωμα των εργαζομένων και των λαϊκών στρωμάτων! Ο λαός ακριβοπληρώνει τη χρηματοδότηση των έργων και των υποδομών, που κατασκευάζονται από επιχειρηματίες σε σύμπραξη με το κράτος. Πληρώνει διπλά και τριπλά με την αντιλαϊκή φορολογία και με τα διόδια για τη χρήση τους.

Με την πολιτική αυτή οι κυβερνήσεις της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ «βάζουν χέρι στις τσέπες" των εργαζομένων, για να γεμίσουν με κέρδη τις τσέπες των πλουτοκρατών. Η υπερνομάρχης Αθήνας - Πειραιά και εκ νέου υποψήφια του ΠΑΣΟΚ, καθώς και οι υποψήφιοι της ΝΔ και του ΣΥΝ είναι συνυπεύθυνοι για τη σημερινή κατάσταση, γιατί έχουν στηρίξει τις επιλογές της ΕΕ για τα έργα και τις υποδομές.

Στις επερχόμενες δημοτικές και νομαρχιακές εκλογές, ο λαός πρέπει να στείλει μήνυμα καταδίκης της πολιτικής που ενισχύει τους εργολάβους και τα μονοπώλια. Να μειωθούν οι δυνάμεις της ΝΔ, του ΠΑΣΟΚ και του ΣΥΝ στην ΤΑ και γενικότερα. Να ενισχυθεί η ΝΑΣ που διεκδικεί να γίνουν λαϊκή περιουσία τα έργα, οι υποδομές, οι συγκοινωνίες, όλοι οι τομείς στρατηγικής σημασίας και κοινωνικής πολιτικής, που σήμερα λειτουργούν με κριτήριο το κέρδος. Η ΝΑΣ αγωνίζεται για δημόσιες, σύγχρονες, φθηνές και με δωρεάν χρονικές ζώνες συγκοινωνίες. Να καταργηθούν τα διόδια παντού. Οχι άλλα χαράτσια στις πλάτες του λαού».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ