Πέμπτη 3 Γενάρη 2019
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 9
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΛΙΜΕΝΙΚΕΣ ΥΠΟΔΟΜΕΣ
Θέμα χρόνου η ιδιωτικοποίηση και των άλλων 10 μεγάλων λιμανιών

Σε εξέλιξη βρίσκονται οι προετοιμασίες από το ΤΑΙΠΕΔ για την ιδιωτικοποίηση άλλων 10 μεγάλων λιμανιών της χώρας, που θέλει να «τρέξει» η κυβέρνηση, ώστε με την ψήφιση του σχετικού νομοσχεδίου του υπουργείου Ναυτιλίας, το οποίο αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή τις επόμενες μέρες, να μην υπάρξει καμία καθυστέρηση για την παράδοση των λιμανιών στους επιχειρηματικούς ομίλους. Η παράδοση άλλωστε των λιμανιών εντάσσεται στον «στρατηγικό» στόχο να καταστεί η Ελλάδα κόμβος διαμετακόμισης και ενεργειακός, απαίτηση που προβάλλει η εγχώρια αστική τάξη για να αναβαθμίσει τη θέση της στην ευρύτερη περιοχή, που ήδη «καίγεται» από τους ανταγωνισμούς.

Σύμφωνα με τον οικονομικό Τύπο, στις 20 Δεκέμβρη ο πρόεδρος του Ταμείου Αρ. Ξενοφών έστειλε επιστολή στους προέδρους και διευθύνοντες συμβούλους των υπό ιδιωτικοποίηση λιμανιών, για να ενημερώσει ότι «στο πλαίσιο του σχεδιασμού μας αναφορικά με την αξιοποίηση των 10 περιφερειακών λιμένων του προγράμματος αξιοποίησης του Ταμείου, ενισχύουμε την ομάδα έργου λιμένων του ΤΑΙΠΕΔ με στελέχη από το υφιστάμενο δυναμικό μας. Παράλληλα, αναδιαρθρώνουμε την εκπροσώπησή μας στα διοικητικά συμβούλια των Οργανισμών Λιμένων, ώστε να διασφαλίζεται κατάλληλος συντονισμός ενεργειών, αφού πλέον ο εκπρόσωπός μας θα είναι το αντίστοιχο σημείο αναφοράς στην ομάδα έργου λιμένων».

Υπενθυμίζεται ότι τα 10 λιμάνια που ήδη είναι ανώνυμες εταιρείες και πρόκειται να ιδιωτικοποιηθούν παραπέρα είναι αυτά των Αλεξανδρούπολης, Ελευσίνας, Λαυρίου, Ραφήνας, Ηγουμενίτσας, Κέρκυρας, Καβάλας, Βόλου, Πάτρας και Ηρακλείου.

Το μοντέλο ιδιωτικοποίησης που προκρίνεται σε αυτήν τη φάση και που αποδεικνύει τα παραπάνω είναι όχι πλέον η μεταφορά των πλειοψηφικών πακέτων των Οργανισμών Λιμένων, όπως έγινε με τον ΟΛΠ και τον ΟΛΘ, αλλά οι υπο-παραχωρήσεις των πιο κερδοφόρων τομέων που διαθέτει κάθε λιμάνι, όπως σταθμοί εμπορευματοκιβωτίων, κρουαζιέρα, εμπορικά τμήματα κ.ο.κ. Η αρχή θα γίνει, σύμφωνα με τους προγραμματισμούς του ΤΑΙΠΕΔ, από τα λιμάνια Αλεξανδρούπολης - για το οποίο ως γνωστόν υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον από τις ΗΠΑ - Ηγουμενίτσας, Κέρκυρας, Καβάλας και Βόλου. Μάλιστα, προγραμματίζεται Αλεξανδρούπολη και Καβάλα να ιδιωτικοποιηθούν με κοινή πρόσκληση ενδιαφέροντος, ώστε να έχουν κοινό «επενδυτή», προκειμένου το δεύτερο να λειτουργήσει συμπληρωματικά του πρώτου.

Το σχετικό νομοσχέδιο του υπουργείου που αφορά την ιδιωτικοποίηση των λιμανιών και άλλες διατάξεις προβλέπει ότι «μεταβιβάζεται και περιέρχεται, χωρίς αντάλλαγμα, στην Ανώνυμη Εταιρεία με την επωνυμία "Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου ΑΕ" (ΤΑΙΠΕΔ) το δικαίωμα υπο-παραχώρησης σε τρίτους, μέσω συμβάσεων υπο-παραχώρησης συγκεκριμένων επιχειρησιακών μονάδων ή/και λιμενικών λειτουργιών και υπηρεσιών των λιμενικών και άλλων εγκαταστάσεων, όπως αυτές προσδιορίζονται, με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του Ταμείου (...) στην περιοχή αρμοδιότητας των Οργανισμών Λιμένων ΑΕ Αλεξανδρούπολης, Βόλου, Ελευσίνας, Ηγουμενίτσας, Ηρακλείου, Καβάλας, Κέρκυρας, Λαυρίου, Πάτρας, Ραφήνας».

Προβλέπει πως οι συμβάσεις υπο-παραχώρησης συνάπτονται μεταξύ του υπο-παραχωρησιούχου επενδυτή, του οικείου Οργανισμού Λιμένος και του ΤΑΙΠΕΔ. Η διοίκηση του τοπικού Οργανισμού Λιμένος «οφείλει, μέσα σε αποκλειστική προθεσμία 30 ημερολογιακών ημερών από την ημερομηνία έγκρισής της από το Ελεγκτικό Συνέδριο, να υπογράψει τη σχετική σύμβαση υπο-παραχώρησης. Αν δεν το κάνει εντός 30 ημερών, τότε η υπογραφή της σύμβασης υπο-παραχώρησης θα γίνεται με απόφαση της Γενικής Συνέλευσης των Μετόχων του Οργανισμού Λιμένος» στην οποία το ΤΑΙΠΕΔ ελέγχει το 100%, προκειμένου να αποκλειστούν τυχόν αντιδράσεις που μπορεί να αφορούν ανταγωνισμούς συμφερόντων.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ